Skövde IK 13/14

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Rickard Dahl wrote:Thegel till Hästen ... http://afterice.se/2014/february/henrik ... ml#comment
Nu börjar man snart tappa räkningen. :?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote:
Rickard Dahl wrote:Thegel till Hästen ... http://afterice.se/2014/february/henrik ... ml#comment
Nu börjar man snart tappa räkningen. :?
Ska Skövde få ihop ett lag ens till morgondagens match?
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Du är dig lik Göran Strid.
Energitjuv, har du varit och tjuvkopplat igen tro?

Vad vill du att man skall skriva om detta då tycker du?
Ser inget som helst positivt i detta, gör du?

Någon kommenterade det hela här om dagen på detta vis.
Sen om det stämmer är det ju inte snyggt gjort...
Och tyvärr för er "religiösa" så tycks det stämma.
Hur som helst så satt jag lugnt och lyssnade minst en halvtimme på en person som har mitt fulla förtroende
och är väl insatt i ämnet i dubbel bemärkelse.
Jag frågade till och med om jag fick skriva om det, och han hade inget emot det då det är offentliga uppgifter, men jag behövde ju inte nämna hans namn.

Mer ur som helst så håller jag med om citatet:
Sen om det stämmer är det ju inte snyggt gjort...
Inte snyggt mot någon eller på något vis.
Rent utsagt för jävligt om man tänker närmare på det då man pratade om att spara ett eget kapital så sent som för ett år sedan, och nu tydligen så har man inte ens en summa av 100KKr som man skulle betala tillbaks efter att ha fått dubbelt upp av en faktura som inte motsvarade byggnationerna. (inga fel som skulle rättas till Perka utan helt avsaknad av byggnationer som var upptagna på fakturan.)
Så det fick bli en liten avbetalningsplan för dem i form av en förhöjd lokalhyra i fem år...
Vilket hål stoppade man dessa saltade slantarna i då tro?

Grattis SIK!
Var det på så vis ni hade tänkt hushålla och hålla i slantarna, vrida och vänd på varenda krona som Kronberg uttryckte sig efter rekonstruktionen....
Jaja.....barmarksträningen är snart härför både spelare och kommuninvånarna.
Superval och supporterval... :?
Last edited by Anders Åstebro on 15 Feb 2014, 20:54, edited 1 time in total.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote: Ska Skövde få ihop ett lag ens till morgondagens match?
Man får ju chansen att skola in ett gäng juniorer...hmmf
Aja, helt betydelselös match och det lär säkert bli en lättsam tillställning likt den mot BHC för många år sedan Billingehov där de slutade med många mål.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Jag kan ha förståelse för det mesta, när det gäller utlåning, men för mig som supporter känns det inte bra att en lagkapten spelar för Grästorp och inte fullföljer sitt hedersuppdrag till säsongens slut. Här har en mycket överraskande och tråkig gräns passerats. Inte bra alls för föreningens och Mattias ansikte utåt. Mycket svårförståeligt, rent av obegripligt. :evil:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 13/14

Post by Gunwaldh Johansson »

Anders Åstebro wrote:
Gunwaldh Johansson wrote: Ska Skövde få ihop ett lag ens till morgondagens match?
Man får ju chansen att skola in ett gäng juniorer...hmmf
Aja, helt betydelselös match och det lär säkert bli en lättsam tillställning likt den mot BHC för många år sedan Billingehov där de slutade med många mål.
Finns inte så många att ta upp från J20. Sen har ju J18 match i morgon oxå.
Matchen mot Borås slutade 7-7.
Man får vara nöjd om klarar att hålla siffrorna nere i morgon.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:
Anders Åstebro wrote:
Gunwaldh Johansson wrote: Ska Skövde få ihop ett lag ens till morgondagens match?
Man får ju chansen att skola in ett gäng juniorer...hmmf
Aja, helt betydelselös match och det lär säkert bli en lättsam tillställning likt den mot BHC för många år sedan Billingehov där de slutade med många mål.
Finns inte så många att ta upp från J20. Sen har ju J18 match i morgon oxå.
Matchen mot Borås slutade 7-7.
Man får vara nöjd om klarar att hålla siffrorna nere i morgon.
Ja just det du har bra minne du Gunwaldh.. ;)
Matchen var kul hur som helst.
Minns att BHC hade ställt sin andra målis, och han (vad han nu heter) som var första keeper kom fram till oss som då stod i "prostataklacken" och berättade hur det var att spela som målvakt i Danmark..
Man tog sig visst gärna en extra sväng ut i rundeln och "sniffade" in den goda söta aromen som ofta fanns där.. ;)
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Magnus Hallberg »

Göran Strid wrote:Jag kan ha förståelse för det mesta, när det gäller utlåning, men för mig som supporter känns det inte bra att en lagkapten spelar för Grästorp och inte fullföljer sitt hedersuppdrag till säsongens slut. Här har en mycket överraskande och tråkig gräns passerats. Inte bra alls för föreningens och Mattias ansikte utåt. Mycket svårförståeligt, rent av obegripligt. :evil:

Håller med helt Göran. Jag förstår att toppspelarna i laget är hett villebråd på marknaden just nu och att dom själva vill spela vidare. Förstår även att Skövde vill spara in pengar, inget konstigt med det. Men när lagkaptenen lämnar för att representera en annan klubb innan säsongen är över har en gräns passerats. Är det någon som ska fullfölja och stå upp för klubbmärket oavsett vad som händer är det kaptenen. För min del har nog Gummi gjort sitt sista framträdande som kapten i SIK.
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Magnus Hallberg »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Hur saltar man en faktura till kommunen?
På samma sätt som man gör i alla andra saltade fall antagligen.
Skriver ett större belopp på fakturan än vad arbetet kostade.

Jag skrev något om slutbesiktning eller hur, och enligt vad som uppgetts så hade inte arbete utförts så som fakturan framställde tydligen.
Det är väl om något ett sätt att "salta en faktura" anser antagligen de flesta.

Hoppas verkligen du har fel i detta Anders...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Magnus Hallberg wrote:
Göran Strid wrote:Jag kan ha förståelse för det mesta, när det gäller utlåning, men för mig som supporter känns det inte bra att en lagkapten spelar för Grästorp och inte fullföljer sitt hedersuppdrag till säsongens slut. Här har en mycket överraskande och tråkig gräns passerats. Inte bra alls för föreningens och Mattias ansikte utåt. Mycket svårförståeligt, rent av obegripligt. :evil:

Håller med helt Göran. Jag förstår att toppspelarna i laget är hett villebråd på marknaden just nu och att dom själva vill spela vidare. Förstår även att Skövde vill spara in pengar, inget konstigt med det. Men när lagkaptenen lämnar för att representera en annan klubb innan säsongen är över har en gräns passerats. Är det någon som ska fullfölja och stå upp för klubbmärket oavsett vad som händer är det kaptenen. För min del har nog Gummi gjort sitt sista framträdande som kapten i SIK.
Javisst är det så tyvärr. Mattias kan naturligtvis inte vara lagkapten nästa säsong, om han nu tänker fortsätta. Oavsett vilket, så lämnar detta en bitter eftersmak, något jag inte hade trott faktiskt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Och tyvärr för er "religiösa" så tycks det stämma.
Hur som helst så satt jag lugnt och lyssnade minst en halvtimme på en person som har mitt fulla förtroende
och är väl insatt i ämnet i dubbel bemärkelse.
Jag frågade till och med om jag fick skriva om det, och han hade inget emot det då det är offentliga uppgifter, men jag behövde ju inte nämna hans namn.
Jag tänker såhär att det är en jävligt grov anklagelse att slänga ur sig att SIK skulle salta en räkning till kommunen. Enligt min åsikt ska man presentera rätt odiskutabla bevis om man häver ur sig en sådan anklagelse. Det är liksom lite större än att ha hört ett rykte hit eller dit om en spelare att anklaga föreningen som vi är så många att älska för något som mycket väl kan vara brottsligt.
I samma ögonblick som du postade ditt inlägg startade du ett rykte som smutskastar föreningen och då är det inte för mycket begärt att du också presenterar något som är betydligt tydligaren att du har pratat med "någon"
Alla vi som känner dig och faktiskt känner dig som en trevlig prick vet ju att du också går i spinn och gottar dig över varje påstående att något skulle vara fel i klubben. Jättetråkigt för du river ju ner vad andra sliter för att bygga upp.
Presentera bevis för din beskyllning?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 13/14

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:
Och tyvärr för er "religiösa" så tycks det stämma.
Hur som helst så satt jag lugnt och lyssnade minst en halvtimme på en person som har mitt fulla förtroende
och är väl insatt i ämnet i dubbel bemärkelse.
Jag frågade till och med om jag fick skriva om det, och han hade inget emot det då det är offentliga uppgifter, men jag behövde ju inte nämna hans namn.
Jag tänker såhär att det är en jävligt grov anklagelse att slänga ur sig att SIK skulle salta en räkning till kommunen. Enligt min åsikt ska man presentera rätt odiskutabla bevis om man häver ur sig en sådan anklagelse. Det är liksom lite större än att ha hört ett rykte hit eller dit om en spelare att anklaga föreningen som vi är så många att älska för något som mycket väl kan vara brottsligt.
I samma ögonblick som du postade ditt inlägg startade du ett rykte som smutskastar föreningen och då är det inte för mycket begärt att du också presenterar något som är betydligt tydligaren att du har pratat med "någon"
Alla vi som känner dig och faktiskt känner dig som en trevlig prick vet ju att du också går i spinn och gottar dig över varje påstående att något skulle vara fel i klubben. Jättetråkigt för du river ju ner vad andra sliter för att bygga upp.
Presentera bevis för din beskyllning?
Ja är det så illa skall givetvis en anmälan göras och brottsrubriceringen blir väl då "fakturabedrägeri" eller "bedrägeri" vad jag förstår. Jag tycker Anders Åstebro skall anmäla föreningen, om han nu har det underlaget, vilket det verkar och inte bara hålla på och pladdra på detta forum. Kör på Anders, anmäl så vi får svart på vitt! Många vill veta.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 13/14

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:
Anders Åstebro wrote:
Och tyvärr för er "religiösa" så tycks det stämma.
Hur som helst så satt jag lugnt och lyssnade minst en halvtimme på en person som har mitt fulla förtroende
och är väl insatt i ämnet i dubbel bemärkelse.
Jag frågade till och med om jag fick skriva om det, och han hade inget emot det då det är offentliga uppgifter, men jag behövde ju inte nämna hans namn.

Alla vi som känner dig och faktiskt känner dig som en trevlig prick vet ju att du också går i spinn och gottar dig över varje påstående att något skulle vara fel i klubben. Jättetråkigt för du river ju ner vad andra sliter för att bygga upp.
Presentera bevis för din grova besyllning?
Jag river inte ner ett jäkla skit, och jag går inte i spinn för detta utan är bara jäkligt besviken att det skett.
Att man sedan "slätade" ut det hela med en hyreshöjning över fem år är ju bara en konstruktionslösning.
Det stod väl i tidningen också antar jag, har inte ens läst artikeln, vilken dag den nu skrevs.
Det är som sagt offentliga uppgifter som jag har fått det presenterat för mig jag så slå du en signal till han som gjorde besiktningen och gör en intervju med honom.
Och som jag sagt tidigare så har jag ett fullständigt förtroende för han som presenterade detta för mig i dag då jag fick klart för mig att han var väl insatt i ämnet också som jag skrev, i dubbel bemärkelse.

Nu får det räcka med detta, och ni får vänta in årsbokslutet.
Ställ då de viktiga frågorna ni som går dit, men svälj inte allt med hull å hår bara för att det är några auktoriteter som sitter där vid podiet och försäkrar er att det är guld och gröna skogar.
Våga öppna käften och ifråga sätta.

Själv kommer jag inte att vara närvarande, men får jag tillfälle så skall jag ställa några av de rätta frågorna till den enda person i manna minne som jag har haft ett större förtroende för i SIK.
Och det kommer inte att vara Hans Ljunggren om ni nu undrar.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 13/14

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote: Själv kommer jag inte att vara närvarande, men får jag tillfälle så skall jag ställa några av de rätta frågorna till den enda person i manna minne som jag har haft ett större förtroende för i SIK.
Och det kommer inte att vara Hans Ljunggren om ni nu undrar.
En person i mannaminne du har haft förtroende för?

Här finns det alltså en massa personer som lägger tusentals timmar årligen på klubben sedan 1957 och det skulle bara vara Kronberg av alla dessa som förtjänar förtroende. Men en människa som sitter och vräker ur sig beskyllningar av grövsta slaget mot klubben i, som du skrev, en halv timme, honom tror du på utan vidare.
Du får ursäkta men det är bara för mycket. :evil:
/Perka
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IK 13/14

Post by Claes-Göran Berg »

Anders Åstebro wrote:
Sen om det stämmer är det ju inte snyggt gjort...
Jag har inga problem med att du citerar mig Anders...
Men du kan ju presentera fakta istället för att påstå massor av dravel :oops:
Du påstår att du vet både det ena och det andra men faktum kvarstår...
Ta fram bevisen och lägg dem på borden annars är du inte ett skit trovärdig i dina
ständiga påhopp på Skövde IK.
Är så trött på dina ständiga påhopp på Skövde IK som blir indirekt på mig
då Skövde IK är min arbetsgivare
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Post Reply