2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Ingvar Persson »

Mål i förhållande till skottstatistik har länge varit ett problem för SIK.
Kanske är dax att träna som jag såg från Kanada för ett tiotal år sedan.
De ställde en plywoodskiva framför målburen där de hade tagit upp hål i alla hörnen.
Jag bedömer att hålen var c;a 25-30 cm i fyrkant.
Vid alla träningar i tex 2 veckor var enda möjligheten att göra mål via dessa hål.
Även målvakten fick på så vis träning att täcka hålen.
Tror att en sådan träning skulle göra nytta för SIK
Jag får för mig att det finns inge som helst prickskytte i SIK:s skott utan merparten klaras enkelt av målvakterna.
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Robin Larsson »

Ingvar Persson wrote:Mål i förhållande till skottstatistik har länge varit ett problem för SIK.
Kanske är dax att träna som jag såg från Kanada för ett tiotal år sedan.
De ställde en plywoodskiva framför målburen där de hade tagit upp hål i alla hörnen.
Jag bedömer att hålen var c;a 25-30 cm i fyrkant.
Vid alla träningar i tex 2 veckor var enda möjligheten att göra mål via dessa hål.
Även målvakten fick på så vis träning att täcka hålen.
Tror att en sådan träning skulle göra nytta för SIK
Jag får för mig att det finns inge som helst prickskytte i SIK:s skott utan merparten klaras enkelt av målvakterna.
Hadu Ingvar. :D Vet inte när du var i en ishall senast,men en sån skiva du sett för tio år sen finns nog i de flesta ishallar än idag.Mest ungdomarna som använder dom i.o.f. ;)
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Ingvar Persson »

Robin Larsson wrote:
Ingvar Persson wrote:Mål i förhållande till skottstatistik har länge varit ett problem för SIK.
Kanske är dax att träna som jag såg från Kanada för ett tiotal år sedan.
De ställde en plywoodskiva framför målburen där de hade tagit upp hål i alla hörnen.
Jag bedömer att hålen var c;a 25-30 cm i fyrkant.
Vid alla träningar i tex 2 veckor var enda möjligheten att göra mål via dessa hål.
Även målvakten fick på så vis träning att täcka hålen.
Tror att en sådan träning skulle göra nytta för SIK
Jag får för mig att det finns inge som helst prickskytte i SIK:s skott utan merparten klaras enkelt av målvakterna.
Hadu Ingvar. :D Vet inte när du var i en ishall senast,men en sån skiva du sett för tio år sen finns nog i de flesta ishallar än idag.Mest ungdomarna som använder dom i.o.f. ;)
Kanske dax även för seniorerna att börja använda plywoodskivan eller hur. 1 mål på de senaste 74 skotten tyder på att det måste vara något fel på siktet.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Joakim Blomquist »

Håller med dig Perka om uppoffringar i defensiven och Tano är alltid bra, han ger i alla fall järnet varje match och som nästan alltid minst så kommer han ändå vinnande ur närkampsituationerna.
Dock håller jag inte med dig im alla chanser... Det var på sin höjd halvchanser och jag håller med Ingvar att de flesta skotten är otroligt tama och plockptatis för motståndarens målvakter, när man dessutom inte skymmer framför så blir det ju inga mål. Men träningen bör läggas vikt på direktskott också. De få gånger de försöker med det så slår de allt som oftast hål i luften.

Sen håller jag inte med dig om nerv i matchen... Jag kände knappt någon på hela matchen ty därom var SIK aaaaalldeles för tama framåt...
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1757
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Urban Stahel »

Ingvar Persson wrote:
Robin Larsson wrote:
Ingvar Persson wrote:Mål i förhållande till skottstatistik har länge varit ett problem för SIK.
Kanske är dax att träna som jag såg från Kanada för ett tiotal år sedan.
De ställde en plywoodskiva framför målburen där de hade tagit upp hål i alla hörnen.
Jag bedömer att hålen var c;a 25-30 cm i fyrkant.
Vid alla träningar i tex 2 veckor var enda möjligheten att göra mål via dessa hål.
Även målvakten fick på så vis träning att täcka hålen.
Tror att en sådan träning skulle göra nytta för SIK
Jag får för mig att det finns inge som helst prickskytte i SIK:s skott utan merparten klaras enkelt av målvakterna.
Hadu Ingvar. :D Vet inte när du var i en ishall senast,men en sån skiva du sett för tio år sen finns nog i de flesta ishallar än idag.Mest ungdomarna som använder dom i.o.f. ;)
Kanske dax även för seniorerna att börja använda plywoodskivan eller hur. 1 mål på de senaste 74 skotten tyder på att det måste vara något fel på siktet.
Dom kan ju börja med att skjuta på mål och inte utanför!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Jani Eriksson »

Visst håller med att försvaret är riktigt bra.. Att släppa in 2 mål i en match är bra och många gånger om man håller bara 2 mål i baken så är de vinst.. Men gör man inte mål så vinner man inte.. Spelar ingen roll hur bra man är i försvaret..
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Kristoffer Bennemyr »

Göran Strid wrote:
Per-Erik Odh wrote: Det är tråkigt att det skall vara så pinsamt att stå med Rebellerna att inga juniorer eller ungdomar ens tog tillfället i akt att tjäna 5000 kronor på Rebellernas utmaning under hösten. Vad jag vet så har det var 0 ungdomar där för att hjälpa till!?
Enligt uppgift var det juniorspelare som fått någon form av utmaning inför dagens match från klubbledningen. Innebar den utmaningen att ställa sig med Rebellerna så var uppslutningen pinsamt dålig. 0 ungdomar!? :(
Jag håller fullständigt med. Jag skäms å föreningens vägnar. Det finns många bland berörda som bör rannsaka sig rejält. Jag kan vara en, men trodde i min tro på det positiva och generösa initiativet att detta skulle vara en jättebra grej, när den presenterades utan någon särskild support från en styrelse(!). Jag hade jättefel, men frågan är om det hade räckt. Här erbjuder Rebellerna 5000(!) kronor till vinnande ungdomslag - och juniorerna! - utan andra krav än att heja. Jättejobbigt?!? 5000 kronor är väldigt mycket pengar i min värld och borde vara det för ett ungdomslag också. En gång till, jag skäms å många andras vägnar.

Ja det är ganska tragiskt att det ska vara så jobbigt att stå ihop med oss på hemmaplan..
Eller att som vissa gjorde, faktiskt ställa sig i motståndarklacken och sjunga med i deras ramsor! Det om något är ta mig fan ännu mer tragiskt.
På bortamatcher så är det ju inga problem att gapa ihop med andra som håller på samma lag...

Men jag som styrelseledamot för Rebellerna tycker åtminstone att det är skönt med en ordförande i klubben som vågar skriva på ett supporterforum att han skäms för klubben att det är så jobbigt för dagens ungdomar.
För Rebellerna I Tiden!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Ingvar Persson »

Urban Stahel wrote:
Ingvar Persson wrote:
Robin Larsson wrote:
Ingvar Persson wrote:Mål i förhållande till skottstatistik har länge varit ett problem för SIK.
Kanske är dax att träna som jag såg från Kanada för ett tiotal år sedan.
De ställde en plywoodskiva framför målburen där de hade tagit upp hål i alla hörnen.
Jag bedömer att hålen var c;a 25-30 cm i fyrkant.
Vid alla träningar i tex 2 veckor var enda möjligheten att göra mål via dessa hål.
Även målvakten fick på så vis träning att täcka hålen.
Tror att en sådan träning skulle göra nytta för SIK
Jag får för mig att det finns inge som helst prickskytte i SIK:s skott utan merparten klaras enkelt av målvakterna.
Hadu Ingvar. :D Vet inte när du var i en ishall senast,men en sån skiva du sett för tio år sen finns nog i de flesta ishallar än idag.Mest ungdomarna som använder dom i.o.f. ;)
Kanske dax även för seniorerna att börja använda plywoodskivan eller hur. 1 mål på de senaste 74 skotten tyder på att det måste vara något fel på siktet.
Dom kan ju börja med att skjuta på mål och inte utanför!
Urban. Skotten utanför mål räknas inte i statistiken men de skulle inte förvåna mig om utöver de 31 skotten mot mål var det även en mängd utanför målet.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Anders Edman »

Håller med Jocke angående inlägget att snart börjar man tröttna....finns ju en anledning till art man inte besöker Billingehov så frekvent numera. Och än värre blir det när man läser härinne om hur de så kallade "ledande" spelarna underpresterar. Ska man agera och få till en förändring skall man agera nu !!! Inte vänta en match till o s v !!! Vad behövs ? En ny röst för spelarna att lyssna till ? Plocka upp juniorer och bänka se så kallade "stjärnorna" ? Byta namn på Rebellerna till SIK-support ? Jag menar med det att jag vet inte om det kan vara själva namnet "Rebellerna" som gör att folk inte vill stå i klacken ? Jag vet inte hur många som känner sig dom Rebeller idag ? Observera att detta är en öppen fråga och ingen kritik överhuvudtaget !!! Att sen Juniorer från SIK ställer sig i motståndarklacken måste väl vara ett skämt eller ??? Men återigen så tycker jag att något måste väl ändå göras nu eller ? Innan tåget går denna säsongen också......
Simon Olsson
Reactions:
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2014, 11:27

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Simon Olsson »

Anders Edman wrote:Håller med Jocke angående inlägget att snart börjar man tröttna....finns ju en anledning till art man inte besöker Billingehov så frekvent numera. Och än värre blir det när man läser härinne om hur de så kallade "ledande" spelarna underpresterar. Ska man agera och få till en förändring skall man agera nu !!! Inte vänta en match till o s v !!! Vad behövs ? En ny röst för spelarna att lyssna till ? Plocka upp juniorer och bänka se så kallade "stjärnorna" ? Byta namn på Rebellerna till SIK-support ? Jag menar med det att jag vet inte om det kan vara själva namnet "Rebellerna" som gör att folk inte vill stå i klacken ? Jag vet inte hur många som känner sig dom Rebeller idag ? Observera att detta är en öppen fråga och ingen kritik överhuvudtaget !!! Att sen Juniorer från SIK ställer sig i motståndarklacken måste väl vara ett skämt eller ??? Men återigen så tycker jag att något måste väl ändå göras nu eller ? Innan tåget går denna säsongen också......
Anders: Bra med nya idéer och tankar! Sånt är alltid välkommet. Dock är Rebellerna något väldigt inarbetat och ett välkänt namn i div1 Sverige. Och även om vi inte är så många på hemmaplan längre så sjöng vi ändå ut Kristianstad ordentligt på den hittills ända resan i Allettan. Tråkigt bara att en del av de som står i klacken på bortaplan (inte bara de som var i Kristianstad utan annars också) inte vågar stå i den samma på hemma plan.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Marcus Lundgren »

Utvisningen på Tång innan 2-0 målet var precis som jag uppfattade det live, Johan Andersson föll som en svan genom hela jävla matchen..Dock vann Troja välförtjänt iaf.
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Simon Henriksson »

Marcus Lundgren wrote:Utvisningen på Tång innan 2-0 målet var precis som jag uppfattade det live, Johan Andersson föll som en svan genom hela jävla matchen..Dock vann Troja välförtjänt iaf.
Inte nog med det. I det powerplayet så föll han lätt av Rundqvist touch och åkte mot Karlsson för att fria med ett apvrål face to face.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Anders Edman »

Tack för svar Simon:). Jag har den största respekt för Rebellerna som organisation och supporterförening. Jag vet hur hårt de jobbar för att öka medlemsantalet och för att få fler till klacken:). Men, min undran var om det möjligtvis kan ligga något i själva namnet Rebellerna som gör att för få supportar kan känna tillhörighet med själva namnet ? Vet att det är en oerhört känslig fråga men tycker att den bör lyftas då så få väljer att stå i själva klacken !!! Möjligtvis är jag helt ute och cyklar men ville ändå lyfta frågan då rekryteringen och antalet medverkande i klacken på hemmamatcherna är alldeles för få. Kanske beror det på något helt annat? Vad vet jag ? Men återigen...vad händer nu ? Någon form av förändring kanske måste till för inte vill väl alla vi SIK fans att säsongen slutar (som vanligt) i förtid i år igen? Och då menar jag givetvis inte att själva namnet Rebellerna skulle vara någon orsakat till detta ! Bara för att vara övertydlig vilket jag lärt mig att man måste vara på detta forumet :). Kan vi supportar göra något ? Kan de som bestämmer inom SIK göra något ? Ja, vad kan vi gemensamt göra för att vända förlusttrenden och äntligen få vårt kära SIK till ett kval ? Det är vi alla värda, supporters, sponsorer, spelare, ja vi alla som älskar SIK:).
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Magnus Hallberg »

Får väl säga att jag märker på mig själv att jag tröttnat på Sikens ständiga underpresterande. Blir inte ens upprörd längre. Känner inget alls förutom ett stort "jahapp, då var allt som vanligt igen". Vet tyvärr fler som känner likadant och inte ens bemödar sig med att ta sig till hovet längre.

Är det scoutningen eller coachningen som är problemet? Oavsett så verkar vi ju ha minst en Ljunggren på fel position...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Anders Edman »

Tyvärr Magnus så är det många som känner som du. Ja var ligger problemet egentligen ? Många som undrar nu ?
Post Reply