Oxarnas Gästbok

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Ingvar Persson »

Göran Strid
Tack för din föreläsning, vi har gjort upp oss emellan och är vänner hoppas jag. För ovrigt så tror jag inte för ett ögonblick att du är en av de 77 som skrev tummen neråt på ett av mina inlägg på gästboken.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 07 Feb 2024, 21:10 Göran Strid
Tack för din föreläsning, vi har gjort upp oss emellan och är vänner hoppas jag. För ovrigt så tror jag inte för ett ögonblick att du är en av de 77 som skrev tummen neråt på ett av mina inlägg på gästboken.
Så klart vi är vänner. Nej, jag har inte skrivit tummen neråt mot någon. Jag tror att jag en gång skrev tummen uppåt och det var i början och det var ett balanserat och bra inlägg av KH, om jag minns rätt. Jag tyckte för övrigt att detta med tummarna var urbota dumt för det uppmuntrade till precis det som blev resultatet, misstänker jag.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Ingvar Persson »

Göran
Bra svar. När det gäller min bedömning att Oxarna är en trevlig gästbok så är det endast hur jag blivit bedömd på denna Gästbok, självklart förekommer det en del ttjafs under mattan, men det gör det på våra båda gästböcker, eller hur. /b]
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Ingvar Persson »

Förhållandevis lungt nu på gästboken, blir nog lite mer liv i morgon skulle jag tro.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Kristian Eriksson »

Ingvar Persson wrote: 13 Feb 2024, 17:26 Förhållandevis lungt nu på gästboken, blir nog lite mer liv i morgon skulle jag tro.
Och exakt VARFÖR skriver du om det här?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Urban Stahel »

Kristian Eriksson wrote: 13 Feb 2024, 20:16
Ingvar Persson wrote: 13 Feb 2024, 17:26 Förhållandevis lungt nu på gästboken, blir nog lite mer liv i morgon skulle jag tro.
Och exakt VARFÖR skriver du om det här?
Ta bort tråden lika gärna,har inget med Skövde IK eller Rebellerna att göra.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 13 Feb 2024, 20:55
Kristian Eriksson wrote: 13 Feb 2024, 20:16
Ingvar Persson wrote: 13 Feb 2024, 17:26 Förhållandevis lungt nu på gästboken, blir nog lite mer liv i morgon skulle jag tro.
Och exakt VARFÖR skriver du om det här?
Ta bort tråden lika gärna,har inget med Skövde IK eller Rebellerna att göra.
Bryter detta mot paragraf 9?
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Ingvar Persson »

Det är väl bra att ni på Rebellerna får veta att det är lungt på Oxarna nu, för ett antal dagar sedan skrev ju Göran Strid på gästboken att att det var för mycket onödigt tjafs där och jag höll faktiskt med honom.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Kristian Eriksson »

Ingvar Persson wrote: 14 Feb 2024, 18:33 Det är väl bra att ni på Rebellerna får veta att det är lungt på Oxarna nu, för ett antal dagar sedan skrev ju Göran Strid på gästboken att att det var för mycket onödigt tjafs där och jag höll faktiskt med honom.
Rätt safe to say är att vad som händer, och inte händer på oxarnas gästbok ger merparten av detta forumets besökare blanka fan i, det är alltså inte intressant om det är mycket eller lite inlägg där.

Du "väcker" en tråd, där du själv stått för merparten av inläggen med att skriva att "det är ganska lite inlägg på oxarnas gästbok". Vad ska vi diskutera? Ska vi dela ut flygblad på stan för att få fler inlägg dit? En uppmaning i all välmening välj dina inlägg...
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Ingvar Persson »

Kristian
Det var fritt från tvivelaktiga inlägg, det var det jag menar när jag skrev att det var lungt på Oxarna.
Möjligen kan detta lugn tillskrivas er Göran Strid som på ett inlägg ifrågasatte inläggen och det gjorde han alldeles rätt i tyckte jag. Men på er gäsbok läste jag alldeles nyss att en känd skribent i Rebellerna önskade att en Boisspelare skulle sänkas ordentligt i kvällens match.li]
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Lars Hildegard »

Om Skövde IK går i konkurs så måste en känd skribent med okänd boarea på rubricerad gästbok komma på nya skämt. Det är lite oroväckande att föreställa sig, eftersom han har skrivit samma saker i 15 år i rad. :cry:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 14 Apr 2024, 07:11 Om Skövde IK går i konkurs så måste en känd skribent med okänd boarea på rubricerad gästbok komma på nya skämt. Det är lite oroväckande att föreställa sig, eftersom han har skrivit samma saker i 15 år i rad. :cry:
Det blir ju än jobbigare för många på denna sidan som tjatat om B O I S kk i 20(!!) år nu.
Så blir det ju för dem som tjatar om att allt som hänt innan en kk aldrig har hänt iom att det inte är samma klubb….
I så fall har ju aldrig er nya klubb varit i hockeyallsvenskan, aldrig fostrat några spelare uppåt i systemet….osv osv…
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 14 Apr 2024, 08:34
Lars Hildegard wrote: 14 Apr 2024, 07:11 Om Skövde IK går i konkurs så måste en känd skribent med okänd boarea på rubricerad gästbok komma på nya skämt. Det är lite oroväckande att föreställa sig, eftersom han har skrivit samma saker i 15 år i rad. :cry:
Det blir ju än jobbigare för många på denna sidan som tjatat om B O I S kk i 20(!!) år nu.
Så blir det ju för dem som tjatar om att allt som hänt innan en kk aldrig har hänt iom att det inte är samma klubb….
I så fall har ju aldrig er nya klubb varit i hockeyallsvenskan, aldrig fostrat några spelare uppåt i systemet….osv osv…
Tjatar om bois konkurs...? Hmm... Gästboken har nu 10 år på nacken. Låt oss se hur det ligger till med det:
Ordet konkurs har använts 78 gånger.
Inlägg om Nyköpings konkurs: 10
Inlägg om SIK uteblivna konkurs: 2
Ett (dåligt) skämt om att bois var på väg att gå i konkurs när ni samlade in pengar till bortaresor 15/16: 4
bois konkurs: 6
Fahlanders konkurs: 3
Asplövens konkurs: 7
bois konkurs igen (där du Niklas startar diskussionen): 2
Panterns konkurs: 1
Halmstads nära konkurs: 1
Allmänt inlägg om konkurs iom corona: 1
Vita hästens konkurs: 7
En diskussion om att SIK kanske ska gå i konkurs för att börja om: 25
En inlägg om bois konkurs igen: 1
Ett inlägg om bois konkurs igen som du startar Niklas: 1
Ett inlägg om en annan skribent som måste komma på nya skämt: 2

Jadu Niklas.... Många som tjatar om det. :eh:
Det är du och Göran som tar upp det då och då + en skribent till 2016. Om du frågar mig så är det inte många. 33% av alla som tjatar om bois konkurs är du själv. :!:
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Juha Ojajärvi »

Niklas Hjalmarsson wrote: 14 Apr 2024, 08:34
Lars Hildegard wrote: 14 Apr 2024, 07:11 Om Skövde IK går i konkurs så måste en känd skribent med okänd boarea på rubricerad gästbok komma på nya skämt. Det är lite oroväckande att föreställa sig, eftersom han har skrivit samma saker i 15 år i rad. :cry:
Det blir ju än jobbigare för många på denna sidan som tjatat om B O I S kk i 20(!!) år nu.
Så blir det ju för dem som tjatar om att allt som hänt innan en kk aldrig har hänt iom att det inte är samma klubb….
I så fall har ju aldrig er nya klubb varit i hockeyallsvenskan, aldrig fostrat några spelare uppåt i systemet….osv osv…
Så är det ju. Finns absolut 0 historia i en nystartad förening. Så mer eller mindre...70 år åt helvete.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Oxarnas Gästbok

Post by Lars Hildegard »

Statistik är ju fantastiskt, speciellt idag när jag inte har något annat för mig:

Återtågsskribenten har kört det skämtet 8 gånger sedan 2022 (av någon anledning skrev han inte alls 2019-2021 :?: ). Kanske försökte han komma på nya skämt? :eh:

Supertalangen Leon nämnts 72 gånger sedan 2022 (alltså något färre gånger än ordet konkurs nämnts här på 10 år)

Skotträning har skrivits 10 gånger.
Post Reply