Alletan södra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

I morgon blr det en spännande fight mellan Skaraborgslagen, Båda lagen är inblandade i striden kring det hatade strecket. bois ligger under strecket med 11 poäng och SIK ligger strax över strecket med 12 poäng. Här har jag räknat hur läget är när lagen har spelat 12 matcher. Det finns då 4 olika varianter av tabelläget efter denna match. 1 om SIK får 3 poäng 2 om bois får 3 poäng, 3 om SIK får 2 poäng och fjärde läget om bois får 2 poäng.

Om SIK får 3 poäng så blir ställningen SIK 15 Poäng, Visby 15 poäng, Karlskrona 12 poäng och bois under strecket med 11 poäng.

Om bois får 3 poäng så blir ställningen . Visby 15 poäng, bois 14 poäng, Karlskrona 12 poäng och SIK under strecket med 12 poäng men sämre målskillnad än Karlskrona vid 12 matcher.

Om SIK får 2 poäng Visby 15 poäng, SIK 14 poäng, Karlskrona 12 p och bois under strecket med 12 poäng men med sämre målskillnad än Karlskrona (vid 12 matcher)

Slutligen om bois får två poäng, Visby 15 poäng, bois 13 poäng, SIK 13 poäng med sämre målskillnad än bois och Karlskrona under strecket med 12 poäng (vid 12 matcher)

Lite krångligt. men så här blir det. Självklart kan kan Visby och Karlskrona förändra denna tabell beroende på hur det går i deras matcher, men då har de spelat en match mer än SIK och bois och skulle jag beräkna tabelläget efter detta så skulle det bli en ohygglig massa varianter som skulle bli mycket jobbigt att reda ut, därför räknar jag ställningen efter bara 12 matcher som trots allt blir en rättvis beräknad ställning mellan SIK och bois.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Där bytte de två Skaraborgslagen plats kring strecket, kommer detta att bestå?, ingen vet.Ett stort plus för Skövdepubliken som manstarkt kom, eller var det möjligen ovanligt många Mariestadsbor där, vi får aldrig veta.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Tack vare att Karkskrona nu förlorade sin match klättrade SIK över strecket och Karlskrona klättrade under under strecket.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Bara fem matcher kvar nu av all ettan, båda Skaraborgs lagen ligger farligt nära strecket. Se nu för fanken till att hålla er därifrån
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Alletan södra

Post by Anders Edman »

Vore gött om nån i Dalen sänkte Blomberg ordentligt i kvällens match. Ja, jag skulle inte gråta över det 😂😂😂
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 14 Feb 2024, 19:35 Vore gött om nån i Dalen sänkte Blomberg ordentligt i kvällens match. Ja, jag skulle inte gråta över det 😂😂😂
Han s(t)änkte ju dit 1-0 så…

Själv önskar jag INTE att nån ska bli varken sänkt eller skadad men vi är ju alla på olika steg av utvecklingskurvan…
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Alletan södra

Post by Anders Edman »

Precis som Blomberg då menar du eller ? Lex Artursson (du vet vad som menas med lex hoppas jag) ?
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Alletan södra

Post by Anders Edman »

Tack och gonatt Siken nu orkar jag fan inte längre och tro det eller ej, slut från mig nu. Jag orkar inte mer och ni kan kan kalla det vad ni vill. Nu får jag lägga tid på min familj och vänner och bli en trevlig person. Over and out och tack för mig.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Anders Edman
När jag läser din önskan att någon skall sänka Blomberg i kvällens match så tvingas jag konstatera att sådana fula inlägg borde inte heller passera i Rebellerna utan protester.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 14 Feb 2024, 19:46 Precis som Blomberg då menar du eller ? Lex Artursson (du vet vad som menas med lex hoppas jag) ?
Lex Luthor vet jag vem det är men Lex Artursson vette sjåen!
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Alletan södra

Post by Anders Edman »

Se dig själv som högintelligent Niklas 👍ett bra betyg du kan ha med på din framtida CV 👌
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 14 Feb 2024, 21:35 Se dig själv som högintelligent Niklas 👍ett bra betyg du kan ha med på din framtida CV 👌
Va fasen är du kvar här, såg på ett par ställen att du gett upp säsongen redan🙄
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Alletan södra

Post by Anders Edman »

Eftersom du är högintelligent Niklas så ville jag inte svika dig med en sista kommentar, det är du ändå värd efter dina intelligenta och intellektuella inlägg angående Siken. Jag förstår att du är kluven Niklas…å ena sidan brinner du för bönnera och bilar och en körv med mos på torget när drickat och bensinen tagit slut efter typ 80 varv runt torget i marsta och Rock around the Clock gått på replay i 12 timmar. Så kan man också leva och ibland är det match i latrinhallen och i total brist på att göra något annat så hedrar ni med ett besök emellanåt för att se laget som uppfann vedhuggar eller var det hslshuggar…nä vedhuggarhockeyn. Och det står ganska klart för en utomstående att få leva livet i den lilla goa bubblan som innebär i följande ordning: klockan ringer (antagligen) gå till jobbet på lim eller toafabriken mån-fre och kanske nån match i latrinhallen som bryter mönstret och sen åka runt torget varv efter varv varje helg och kröka arslet av sig. Då ser man en helt annan del av världen. Och det är inget fel med det. Absolut inte. Men en sak är klar. Vi ser saker och ting på helt olika sätt här i världen. Och inte det heller något fel i det. Vi får se hur det går framöver för våra lag. Jag orkar inte mer nu och det är på riktigt. Pumpen pallar inte mer. Ville ändå svara dig så ärligt jag kan och orkar. Men måste ju givetvis få avsluta med; ”krossa Blomberg” vad det än krävs. Tack för mig !
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Anders Edman
KROSSA BLOM ERG skriver du. Kan just undra vad han gjort dig.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 14 Feb 2024, 22:37 Anders Edman
KROSSA BLOM ERG skriver du. Kan just undra vad han gjort dig.
Fråga Blomberg vad han gjorde Artursson så kanske du för står Ingvar!!
Post Reply