Alletan södra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Peter
Jag såg inte matchen, med grova hot hör inte hemma på gästböckerna
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 18 Feb 2024, 12:58 Peter
Jag såg inte matchen, med grova hot hör inte hemma på gästböckerna
Har han hotat Blomberg??Han hade en önskan men det är något helt annat!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Alletan södra

Post by Urban Stahel »

peter johansson wrote: 18 Feb 2024, 15:59
Ingvar Persson wrote: 18 Feb 2024, 12:58 Peter
Jag såg inte matchen, med grova hot hör inte hemma på gästböckerna
Har han hotat Blomberg??Han hade en önskan men det är något helt annat!
Han har även avslutat sin medverkan på forumet,så han kan ändå inte förklara sig.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote: 18 Feb 2024, 16:47
peter johansson wrote: 18 Feb 2024, 15:59
Ingvar Persson wrote: 18 Feb 2024, 12:58 Peter
Jag såg inte matchen, med grova hot hör inte hemma på gästböckerna
Har han hotat Blomberg??Han hade en önskan men det är något helt annat!
Han har även avslutat sin medverkan på forumet,så han kan ändå inte förklara sig.
Exakt!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Peter
Vi lämnar hoten nu och hoppas att den typen av kraftfulla hot aldrig mer förekommer på någon gästbok. I stället ägnar vi åt lite trevligare ämnen, bois besegrade Hammers nere i Halmstad med 1-2, Avgörande mål gjordes av Blomberg på övertid.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingvar Persson wrote: 18 Feb 2024, 19:18 Peter
Vi lämnar hoten nu och hoppas att den typen av kraftfulla hot aldrig mer förekommer på någon gästbok. I stället ägnar vi åt lite trevligare ämnen, bois besegrade Hammers nere i Halmstad med 1-2, Avgörande mål gjordes av Blomberg på övertid.
Bloom-Boom-Berg!!
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 18 Feb 2024, 19:18 Peter
Vi lämnar hoten nu och hoppas att den typen av kraftfulla hot aldrig mer förekommer på någon gästbok. I stället ägnar vi åt lite trevligare ämnen, bois besegrade Hammers nere i Halmstad med 1-2, Avgörande mål gjordes av Blomberg på övertid.


Du var tydligen tvungen att springa in på erat eminenta forum och rapportera detta ja jösses!!!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Peter
..?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 19 Feb 2024, 11:23 Peter
..?
Vad är det du inte förstår? Isf får du fundera ut det!!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Peter
Tycker du verkligen att det var fel av mig att nämna på Oxarnas gästbok att en av Rebellerna som hatade och hotade en nämnd Boisare tydligen hade lämnat forumet. Hade det varit tvärt om så hade du säkerligen gjort samma sak.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Alletan södra

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 19 Feb 2024, 15:23 Peter
Tycker du verkligen att det var fel av mig att nämna på Oxarnas gästbok att en av Rebellerna som hatade och hotade en nämnd Boisare tydligen hade lämnat forumet. Hade det varit tvärt om så hade du säkerligen gjort samma sak.
Ingvar, jag vet att ni trevliga boisare inte behöver ha några regler på er trevliga gästbok, men på detta forum finns det regler.

Det är mycket text, men om du delar upp texten i flera mindre omgångar, så kommer du nog kunna ta dig igenom:
viewtopic.php?t=4

Eftersom jag inte är admin för forumet så tänker jag inte heller leka polis (vilket är en av reglerna!), så jag tänker heller inte nämna att du med hela denna tråd bryter mot 2 av dessa regler.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 19 Feb 2024, 15:23 Peter
Tycker du verkligen att det var fel av mig att nämna på Oxarnas gästbok att en av Rebellerna som hatade och hotade en nämnd Boisare tydligen hade lämnat forumet. Hade det varit tvärt om så hade du säkerligen gjort samma sak.
Så här skrev Anders Edman:: "Vore gött om nån i Dalen sänkte Blomberg ordentligt i kvällens match. Ja, jag skulle inte gråta över det"

Vart hotar han någon i den raden?? Finns ingenting om något hot överhuvudtaget!! Lägg ner nu Ingvar dessutom behöver du inte skriva om detta på er sk eminenta gästbok för de flesta av er på den gästboken är här inne och läser! För övrigt så var det ju en Boisare som för ett litet tag sedan tyckte att"skjuter man på målvakten efter slutsignal så ska man ha stryk!! Är det också ett hot då?? Nä lägg ner i stället det blir bara löjligt!!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Peter
Det finns fler obehagliga rader. Vad säger du om KROSSA XXXXXXX vad som än krävs. Jag avstår att nämna några namn både på den som hotar och den som hotas. Det är säkert många som läser forumet men inte lusläser varje rad och för dem är namnen ointressanta. Men Peter, kan vi inte lämna detta ganska obehagliga ämnet nu och snacka hockey i stället.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 19 Feb 2024, 19:20 Peter
Det finns fler obehagliga rader. Vad säger du om KROSSA XXXXXXX vad som än krävs. Jag avstår att nämna några namn både på den som hotar och den som hotas. Det är säkert många som läser forumet men inte lusläser varje rad och för dem är namnen ointressanta. Men Peter, kan vi inte lämna detta ganska obehagliga ämnet nu och snacka hockey i stället.
Absolut!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

jag har tittat lite på de tre avslutande marcherna, min uppfattning är att båda Skaraborgslagen bör absolut ta sig till slutspelet om nu inte en oväntad katastrof sker. Jag anser att varsin seger skall räcka. Enda hotet är ju Visby men de måste minst ta 4 poäng om SIK och bois bara tar 3 poäng. För varje poäng utöver 3 som Skaraborgslagen tar sätter enorm press på Visby som förutom minst samma poäng som SIK-bois tar måste även göra massor av mål för att rätta till sin idag dåliga målskillnad.
Post Reply