Alletan södra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Ursäkta, lite fel där i beräkningen, Visby måste ta 4 poäng mer än bois och 1 poäng mer än SIK för att krångla sig över strecket på de 3 sista matcherna. detta på grund av den dåliga målskillnaden.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Med 2 matcher kvar att spela så är läget att en ny möjlig konkurrent har nu tillkommit nämligen Krif som måste ta 4 poäng mer än SIK och Visby för att kravla sig över strecket, för bois är Krif inget hot. SIK måste ta en poäng mer än Visby för att klara sig.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 22 Feb 2024, 17:46 Med 2 matcher kvar att spela så är läget att en ny möjlig konkurrent har nu tillkommit nämligen Krif som måste ta 4 poäng mer än SIK och Visby för att kravla sig över strecket, för bois är Krif inget hot. SIK måste ta en poäng mer än Visby för att klara sig.
Kallekrona är ju också fortfarande indraget skulle dom plocka noll och Skövde och Visby går fullt så är dom under strecket! Mariestad kan också hamna där så det finns massor av scenarion!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Alletan södra

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote: 23 Feb 2024, 06:01
Ingvar Persson wrote: 22 Feb 2024, 17:46 Med 2 matcher kvar att spela så är läget att en ny möjlig konkurrent har nu tillkommit nämligen Krif som måste ta 4 poäng mer än SIK och Visby för att kravla sig över strecket, för bois är Krif inget hot. SIK måste ta en poäng mer än Visby för att klara sig.
Kallekrona är ju också fortfarande indraget skulle dom plocka noll och Skövde och Visby går fullt så är dom under strecket! Mariestad kan också hamna där så det finns massor av scenarion!
Närmare bestämt hundratalet alternativ. Kanske hälften är mer sannolika och en del helt uteslutas, när man titta på fem lag beroende på möjliga poäng med mera... :shock:
Jodå, det finns formler för detta, men så ligger det till i stora svängar.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Tar Karlskrona 2 poäng i morgon mot Visby så är i alla fall bois klara, sen får vi se hur matcherna går för SIK också.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

kollat lite på Görans siffror om medelvikt och längd på olika lag.
Kollade bois på Elite Prosoects längd drygt 184. Vikt dtygt 85
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 24 Feb 2024, 00:07 kollat lite på Görans siffror om medelvikt och längd på olika lag.
Kollade bois på Elite Prosoects längd drygt 184. Vikt dtygt 85

Ja nu jämförde han ju Skövdes siffror mot de södra lagen sedan kan du ju svara honom i den tråden som han skrev och diskutera det där om tycke uppstår ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Alletan södra

Post by Göran Strid »

Vilket ishallsnamn slår detta i södra som Vimmerby har?

Arena Hansson Konsult & Konstruktion. Ett snärtigt namn. Ett annat namn vore kanske bara Ishallen.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

peter johansson wrote: 24 Feb 2024, 08:50
Ingvar Persson wrote: 24 Feb 2024, 00:07 kollat lite på Görans siffror om medelvikt och längd på olika lag.
Kollade bois på Elite Prosoects längd drygt 184. Vikt dtygt 85

Ja nu jämförde han ju Skövdes siffror mot de södra lagen sedan kan du ju svara honom i den tråden som han skrev och diskutera det där om tycke uppstår ;)
Jag skriver inte gärna om bois på en tråd där SIK möter ett annat lag än bois. Allettan södra handlar ju om alla lag
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Då är bois klar för slutspel eftersom Visby fick stryk.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

De enda som fightas om strecker är nu SIK och Visby. På grund av sin skrala målskillnad så måste Visby ta 2 poäng mer än SIK: SIK möter Hammers borta och Visby möter möter Krif borta så det kan bli en mycket :?: spännande historia
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Alletan södra

Post by Kristian Eriksson »

Ingvar Persson wrote: 24 Feb 2024, 18:30 De enda som fightas om strecker är nu SIK och Visby. På grund av sin skrala målskillnad så måste Visby ta 2 poäng mer än SIK: SIK möter Hammers borta och Visby möter möter Krif borta så det kan bli en mycket :?: spännande historia
Jo, tack, vi kan läsa tabellen och känner till spelschemat.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 24 Feb 2024, 14:56
peter johansson wrote: 24 Feb 2024, 08:50
Ingvar Persson wrote: 24 Feb 2024, 00:07 kollat lite på Görans siffror om medelvikt och längd på olika lag.
Kollade bois på Elite Prosoects längd drygt 184. Vikt dtygt 85

Ja nu jämförde han ju Skövdes siffror mot de södra lagen sedan kan du ju svara honom i den tråden som han skrev och diskutera det där om tycke uppstår ;)
Jag skriver inte gärna om bois på en tråd där SIK möter ett annat lag än bois. Allettan södra handlar ju om alla lag
Har väl ingen betydelse i en diskussion blir ju bara konstigt om Göran skriver i en tråd och du i en annan kan jag tycka!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Peter
Om jag vore som du så skulle jag oroa mig mycket mer om hur det går för SIK i nästa match i stället för att hålla på och peta i småsaker.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Alletan södra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 25 Feb 2024, 17:20 Peter
Om jag vore som du så skulle jag oroa mig mycket mer om hur det går för SIK i nästa match i stället för att hålla på och peta i småsaker.

[/quote

Ojojoj Ingvar vilket sofistikerat svar! Det är till att bli tuff nu när ni är klara! Ja jösses :roll: :roll:
Post Reply