Alletan södra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Nu är en tredjedel av serien utförd och msn börjar skönja lite framförallt vilka som kommer att vara i botten och vilka om troligtvis kommer att tillhöra topp 5. Det två Skaraborgslagen är av de flesta tippade att åtminstone tillhöra topp 5. I dag kan man dock ha vissa tveksamheter om detta men Ok det är 2 tredjedelar av serien kvar och efter 9 matcher när alla mött alla en gång så kanske ställningen har stabiliserats så att man lättare kan tippa vilka som är i topp eller i botten.
Kom gärna med gissningar vilka som blir topp 5.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Nu är det lite uppförsbacke för Skaraborgs klubbarna, vill till en skärpning.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Nu gäller det för både SIK och bois att skärpa till sig. På fredag möter Visby Roms- Krif och eftersom Visby har 2 matcher mindre spelat än SIK och 3 poäng mindre så kan de vara före både SIK och Karlskrona när de spelat sina 9 matcher och med lite otur så kan SIK vara under strecket när andra omgången börjar. även bois kan komma väldigt nära undre strecket beroende på hur matcherna går.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Nu blir det lite spännande mellan Skaraborgslagen hur ställningen kommer att vara när de spelat lika många matcher. SIK har i dag 9 matcher och 10 poäng, bois har 8 matcher och 11 poäng. Nästa match för bois för att komma upp i 9 matcher är ett hemmamöte mot Visby, och mycket tyder på att bois borde rimligen vinna den matchen och då står det 14-10 i poäng till bois, när båda lagen spelat 9 matcher. I match 10 möter SIK Visby borta och bois möter Krif borta och jag tror att båda lagen vinner dessa matcher och då står det 17-13 till bois som då även borde ha klättrat några steg i tabellen och fått ett litet avstånd till det förhatliga strecket, så bör även SIK har gjort och jag hoppas verkligen att båda lagen sporras av kampen mot varandra och håller sig så längt som möjligt från strecket i fortsättningen av serien.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Alletan södra

Post by Anders Edman »

Står sig kvällens resultat så blir bortamatchen mot Visby/Roma lite av vinna eller försvinna gällande topp åtta placering. Och det är inte negativt utan en helt objektiv bedömning från min sida. Men bojs kan ju vända på allt i sista perioden ?
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

I och med dagens förlust för bois mot visby blev även bois lite inblandad i detta med det förhatliga strecket, bois är ju nu en poäng före SIK när nu båda klubbarna har avverkat första hälften av serien.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Nu ser det faktiskt ganska illa ut. bois förlorade mot Visby som därmed gick upp på 10 poäng en under SIK. Fattas bara nu att SIK förlorar nästa match borta mot Visby, då inträffar det obehagliga att SIK kryper under strecket. skulle bois förlora nästa match så blir det då SIK och bois som får fightas om vilken som skall vara över eller under strecket. Kan den fighten dra lite extra publik tro?, vote välbehövligt i dagens läge,
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Alletan södra

Post by Per-Erik Odh »

bois börjar få ordning på defensiven, idag släppte de bara in två mål :silent:
/Perka
TomasPersson
Reactions:
Posts: 7
Joined: 12 Jan 2024, 19:22

Re: Alletan södra

Post by TomasPersson »

Världens bästa lag med världens bästa målvakt och världens bästa tränare och världens mest offensiva och världens bästa spelsystem!!!!! Hur är det möjligt????Ring licensnämnden!!!!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

TomasPersson wrote: 31 Jan 2024, 21:23 Världens bästa lag med världens bästa målvakt och världens bästa tränare och världens mest offensiva och världens bästa spelsystem!!!!! Hur är det möjligt????Ring licensnämnden!!!!
Såg bedrövligt ut de första 2 perioderna, sista godkänd.

Vi får väl se om sämsta laget med världens sämsta ekonomi tänker befästa sin vanliga sämsta allettan placering på fredag!
Sämst när det gäller S.I.K! 😂😂😂
Silly season is just another season!
TomasPersson
Reactions:
Posts: 7
Joined: 12 Jan 2024, 19:22

Re: Alletan södra

Post by TomasPersson »

Ja det återstår ju att se. Att Hillbillie bois inte går som en raket kan viju vara eniga om!!!!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

TomasPersson wrote: 31 Jan 2024, 21:56 Ja det återstår ju att se. Att Hillbillie bois inte går som en raket kan viju vara eniga om!!!!
Nä här är både grus, sand å makadam i maskineriet!🫣
Har inte sett ett så här håglöst lag sen innan jag fick könshår!
Silly season is just another season!
TomasPersson
Reactions:
Posts: 7
Joined: 12 Jan 2024, 19:22

Re: Alletan södra

Post by TomasPersson »

Ok Niklas.Vi har däremot aldrg hävdat att våran ekonomi är bäst! Men Du kan inte neka till att erat lag är upphoussade och ett lag för kval till allsvenskan.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Alletan södra

Post by Niklas Hjalmarsson »

TomasPersson wrote: 31 Jan 2024, 22:22 Ok Niklas.Vi har däremot aldrg hävdat att våran ekonomi är bäst! Men Du kan inte neka till att erat lag är upphoussade och ett lag för kval till allsvenskan.
Om du tänker efter så tror jag inte du hört detta från mer än två (??) personer, eller hur!
1. KH (finns väl ingen som är så positiv och driven trots all skit han får…)
2. Mjölbagge eller vad han nu heter den där bloggaren (som jag slutat läsa när han ville ha betalt)!

Och som sagt, 2 personer är inte alla…vi som har fötterna på jorden (ibland 😎) har ju sett från början på höstsäsongen att vi inte räcker till på backsidan bla….

Du/ni skulle behöva läsa Oxarnas messengergrupp som funnits sen början på förra säsongen för att fatta vad jag menar….

Och det finns två sånna grupper varav jag inte fick vara med i den ena för jag var för negativ 😂😂😂

Men än kan allt hända, imorgon bitti när vi vaknat kanske Calle värvat 5-6 fw till så vinner vi med 10-9 & 8-7 och liknande snart!

🙊🙉🙈
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Alletan södra

Post by Ingvar Persson »

Aj,aj,aj, ett Skaraborgslag under strecket och det andra strax över. Västra ettan var tydligen ganska svag eftersom ettan och tvåan där nu fightas bland bottenlagen i allettan. Undrar hur läget är efter derbyt.
Post Reply