2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
3
30%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
3
30%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
1
10%
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
2
20%
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
1
10%
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 10

Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Pertti Pahankala wrote: 08 Jan 2024, 00:00
Man ska kanske sluta med fredags matcher, det verkar vara bara Mariestad som vill ha dom, det är nästan alltid derby på fredag i Mariestad
Ja det är nog bara Mariestad som vill ha på fredagar 🙄 eftersom nästa derby i Skövde är på en fredag….
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Noterar från artikeln om att någon från Skövdeklacken vevade mot Blomman att den Boisrepresentant som intervjuas pratar om språkbruket i klackarna som en utmaning och att i Mariestad sätter de stopp på en lokal nivå.
Jag konstaterar att den lokala nivån inte gäller deras sportchef Calle Johanson som kallade Frost för en "hora"

Så länge som man lägger derby när dagen efter är en ledig dag för de flesta kommer varje derby innebära någon form av bråk. Är man inte komplett idiot så förstår man naturligtvis det. Går det att tolka på något annat sätt än att man vill ha ett visst stök?
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 08 Jan 2024, 07:14 Noterar från artikeln om att någon från Skövdeklacken vevade mot Blomman att den Boisrepresentant som intervjuas pratar om språkbruket i klackarna som en utmaning och att i Mariestad sätter de stopp på en lokal nivå.
Jag konstaterar att den lokala nivån inte gäller deras sportchef Calle Johanson som kallade Frost för en "hora"

Så länge som man lägger derby när dagen efter är en ledig dag för de flesta kommer varje derby innebära någon form av bråk. Är man inte komplett idiot så förstår man naturligtvis det. Går det att tolka på något annat sätt än att man vill ha ett visst stök?
Aha! Det var så det gick till...?! Äntligen någon som tar bladet från mun..
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Intressant kommentar från A.Fornsjö i SN angående detta, verkar vara bois sportchef som startat detta tydligen ??
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Jag tror inte att Calle startade något utan det troliga är väl att han var där han inte ska vara och att han käftade när det väl var igång?
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Så kan det säkert vara Perka 👍, förmedlade bara det jag läst att Fornsjö kommenterade….
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Joakim Blomquist »

https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... ardegrund/
Detta går väl knappast ihop med sportchefens beteende?!?
Är inte Calles bror med i, eller t o m ordförande i nån sorts hulliganklubb med namn typ 0501-någonting? Bättre han blir sportchef i den...
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Lars Hildegard »

Vet inte om jag minns fel, men hade inte den bois-huligan som åtalades för att ha slagit ner Lindgren för några år sedan i märsta, samma efternamn som dåvarande ordföranden i samma förening? Kan förvisso både vara en slump, eller möjligtvis ett felaktigt rykte. :silent:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Så nu är det Mariestads fel att skövdes sk. supportrar inte kan sköta sig?

Tom sportchefens bror som inte ens är på matchen blir indragen…

Eller som nån här skrev i försvar till den skövdesupportern som misshandlade Blomgren i fredags här…om inte ”nån” sagt eller gjort så hade det inte hänt…

Så det är försvarbart att slåss och slänga saker på spelare bara för att de retas tillbaka efter alla ramsor de fick mot sig under matchen?

Så jävla svagt beteende av folk här som man trodde bättre om!!!!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Jan 2024, 11:46 Så nu är det Mariestads fel att skövdes sk. supportrar inte kan sköta sig?

Tom sportchefens bror som inte ens är på matchen blir indragen…

Eller som nån här skrev i försvar till den skövdesupportern som misshandlade Blomgren i fredags här…om inte ”nån” sagt eller gjort så hade det inte hänt…

Så det är försvarbart att slåss och slänga saker på spelare bara för att de retas tillbaka efter alla ramsor de fick mot sig under matchen?

Så jävla svagt beteende av folk här som man trodde bättre om!!!!
Nej, det är aldrig försvarbart att fysiskt ge sig på en spelare!
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by David Johansson »

Jag reagerade på att Rebeller skrek.. Hata hata hata Mariestad och fick mothugg i denna tråd.. Det ingick i Supporterkulturen, och ingick i sporten, fick jag till svar

Då borde det ingå i sporten att Blomberg kan jubla framför Rebellerna, utan att bli påhoppad.. Detta får ni tåla i så fall, undanflykter finns inte

Det mest patetiska i denna diskussion är att ALLA Rebeller alltid är änglar och ALDRIG kan göra fel, aldrig ställer till bråk med mera, det är alltid andra i detta fallet Mariestadbor som bråkar
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Joakim Blomquist »

David Johansson wrote: 08 Jan 2024, 12:49 Jag reagerade på att Rebeller skrek.. Hata hata hata Mariestad och fick mothugg i denna tråd.. Det ingick i Supporterkulturen, och ingick i sporten, fick jag till svar

Då borde det ingå i sporten att Blomberg kan jubla framför Rebellerna, utan att bli påhoppad.. Detta får ni tåla i så fall, undanflykter finns inte

Det mest patetiska i denna diskussion är att ALLA Rebeller alltid är änglar och ALDRIG kan göra fel, aldrig ställer till bråk med mera, det är alltid andra i detta fallet Mariestadbor som bråkar
Ja och Oxar är preciiiiiiiis lika helylle...

Minns för ett antal år sedan när ett par spelare blev påhoppade vid nedjoggning efter ett derby i Marsta..
Efterspelet blev att SIK och båjs samtalade om händelsen. Själva händelsen, alltså förövarna, blev polisanmälda men det las snabbt ner. Men någon disciplinnämnd blev aldrig inblandad.. störtlöjligt att anmäla SIK i det här.. lär ju inte hända någonting då inte klubben ansvarar för vad dess supportrar gör i ett sånt läge och särskilt inte på boetais, där ju hemmalaget ska stå för säkerheten. Tvärtom så lär det ju komma en motanmälan mot Calle sportchef som VERKLIGEN ska ta sitt ansvar.
Kan han ens sitta kvar???
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Juha Ojajärvi »

Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Jan 2024, 11:46 Så nu är det Mariestads fel att skövdes sk. supportrar inte kan sköta sig?

Tom sportchefens bror som inte ens är på matchen blir indragen…

Eller som nån här skrev i försvar till den skövdesupportern som misshandlade Blomgren i fredags här…om inte ”nån” sagt eller gjort så hade det inte hänt…

Så det är försvarbart att slåss och slänga saker på spelare bara för att de retas tillbaka efter alla ramsor de fick mot sig under matchen?

Så jävla svagt beteende av folk här som man trodde bättre om!!!!
Tycker själv att man kanske får försöka vara objektiv i det hela, och försöka se på myntet från två håll. Det ÄR svårt som supporter. Spelar ingen roll vilken lagtillhörighet man har. Man ser till sin förenings bästa och ser kanske inte bristerna.
Det som det gnabbas om nu, är för mig två helt olika saker egentligen.

1. Smällen på Blomberg. Nej, det är inte okej. Hade krävt ett officiellt utlåtande från resans arrangör (supporterklubben Rebellerna i detta fallet) vilka åtgärder man tar till för att bli kvitt problemet.

2. Sättet att uttrycka sig för en "professionell" sportchef. Nej, det är aldrig okej att stå och hetsa och skrika h*ra i den positionen. Hade skämts ögonen ur mig och krävt en åtgärdsplan för att komma till rätta med problemet om det varit AL som betett sig på samma sätt.

Vart jag står i fråga 1 kan väl knappast bli tydligare.
Vart står Niklas, David och kanske rentav styrelsen i fråga 2?
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Lars Hildegard »

I sporten där man sparkar instängd luft (fotboll alltså) är det sedan några år förbjudet att ställa sig framför bortaklacken och håna eller hetsa någon. Kanske vore något för sporten med käppar och gummileksaker (hockey alltså)

Oavsett, det är BEDRÖVLIGT dåligt om någon slår eller försöker slå en spelare, oavsett om det sker före match, under match, i spelargången, eller vid nedjoggning efter match. :bois:
Livstids avstängning från arenan för den/de idioterna som håller på med sådant vore lämpligt. :x
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-01-05 19:00 Mariestad bois HC – Skövde IK, Mariehus Arena

Post by David Johansson »

Joakim Blomquist wrote: 08 Jan 2024, 14:20
David Johansson wrote: 08 Jan 2024, 12:49 Jag reagerade på att Rebeller skrek.. Hata hata hata Mariestad och fick mothugg i denna tråd.. Det ingick i Supporterkulturen, och ingick i sporten, fick jag till svar

Då borde det ingå i sporten att Blomberg kan jubla framför Rebellerna, utan att bli påhoppad.. Detta får ni tåla i så fall, undanflykter finns inte

Det mest patetiska i denna diskussion är att ALLA Rebeller alltid är änglar och ALDRIG kan göra fel, aldrig ställer till bråk med mera, det är alltid andra i detta fallet Mariestadbor som bråkar
Ja och Oxar är preciiiiiiiis lika helylle...

Minns för ett antal år sedan när ett par spelare blev påhoppade vid nedjoggning efter ett derby i Marsta..
Efterspelet blev att SIK och båjs samtalade om händelsen. Själva händelsen, alltså förövarna, blev polisanmälda men det las snabbt ner. Men någon disciplinnämnd blev aldrig inblandad.. störtlöjligt att anmäla SIK i det här.. lär ju inte hända någonting då inte klubben ansvarar för vad dess supportrar gör i ett sånt läge och särskilt inte på boetais, där ju hemmalaget ska stå för säkerheten. Tvärtom så lär det ju komma en motanmälan mot Calle sportchef som VERKLIGEN ska ta sitt ansvar.
Kan han ens sitta kvar???
Precis detta jag vill komma till, i stället för att diskutera problemet med personen som skulle slåss med Blomberg i Fredags så återkopplar du till en händelse som hände för 5-10 år sedan, är detta ens relevant att ta upp i sammanhanget??

Lika fel då, lika fel nu, att hoppa på enskilda spelare

Vad Calle sade eller gjorde vet jag inte, men det var knappast han som startade bråket, har han vräkt ur sig något så har det säkert varit i stridens hetta, dock ursäktar detta ingenting, men fakta kvarstår en i Rebellerna skulle slåss med Blomberg,

Jag instämmer med dig Joakim att det INTE skall anmälas
Post Reply