2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
14
88%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
1
6%
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
0
No votes
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
1
6%
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 16

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Admin »

2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena


📺 https://live.hockeyettan.se/search?q=sk%C3%B6vde%20IK


____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Joakim Blomquist »

Kanske dags att lägga, framför allt, bortaderbyt åt sidan nu och koncentrera oss på nästa motstånd?!

Givetvis en mycket svår bortamatch. KHK kommer inte vara så här usla under hela Allettan, var så säkra. Hoppas bara inte vändningen kommer nu.. det borde nog ha smugit sig in en viss osäkerhet i laget och med en frenetisk start av SIK kan man elda på det lite till.
Vore ju guld om några spelare kommer in på frisklistan lagom till på onsdag. 😎💪🤜
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 08 Jan 2024, 14:36 Kanske dags att lägga, framför allt, bortaderbyt åt sidan nu och koncentrera oss på nästa motstånd?!

Givetvis en mycket svår bortamatch. KHK kommer inte vara så här usla under hela Allettan, var så säkra. Hoppas bara inte vändningen kommer nu.. det borde nog ha smugit sig in en viss osäkerhet i laget och med en frenetisk start av SIK kan man elda på det lite till.
Vore ju guld om några spelare kommer in på frisklistan lagom till på onsdag. 😎💪🤜
Tänker likadant. Hade jag varit tränare hade jag lagt mycket fokus på att gå ut taggade till tänderna och försöka köra skiten ur dom dom första minuterna för att få dom att känna sig osäkra på sin egen förmåga.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Micke Därth »

Joakim Blomquist wrote: 08 Jan 2024, 14:36 Kanske dags att lägga, framför allt, bortaderbyt åt sidan nu och koncentrera oss på nästa motstånd?!
Det går sådär. :|
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Juha Ojajärvi »

Det här är ju en match "vi inte ska ha några poäng från". Så gick åtminstone de egna tankarna efter grundserien, men nu har vi aldrig haft ett bättre läge att få med oss fler poäng hem?!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Micke Därth »

Juha Ojajärvi wrote: 08 Jan 2024, 21:00 Det här är ju en match "vi inte ska ha några poäng från". Så gick åtminstone de egna tankarna efter grundserien, men nu har vi aldrig haft ett bättre läge att få med oss fler poäng hem?!
Lätt att tänka "historia" inför möten med vissa lag och de tre senaste mötena med KHK på bortaplan har slutat med förlust, varav 0-7 var en riktig plattmatch för två år sen. 2021 vann SIK med 6-3 och tre av spelarna finns kvar i laget som spelade den matchen, #2, #12 och #16.

Lätt att glömma bort att historien har ingenting med nästa match att göra om man ger detta en stunds tanke. och jag är enig med dig att chanserna borde vara goda till seger i "nuet". Men bussresan ska vara skön, maten ska vara god, rätt spelare ska vinna i poker och ingen ska bli skadad på uppvärmningen. Det är små marginaler i den här serien.

Det kommer att krävas aktivt försvarsspel precis som mot Dalen. Tycker SIK har fått både Mariestad och Vimmerby att se onödigt bättre ut när laget blivit Surahammar-stumt i egen zon. Gäller att orka skita i mjölksyran när trycket kommer och sedan spela på öppna blad eller ytor för att vinna mark högre upp i banan när pucken vinns.

Framåt finns det goda kvaliteter, det vet vi sen grundserien, men man kan inte låta bli att tänka på frilägen och andra bra lägen mot Dalen som borde resulterat, enklare att vara negativ efter 50, har jag märkt.

SIK behöver bara så lite vara mer cyniska i avsluten, med Jesper Andersson-attityd eller Alexander Artursson-attityd lite mer utspridd, och ställ in siktet Josh, allt behöver inte vara målram-in. Ja, ja, han gjorde mål och hyllas, men han var en av de forwards som fick flera av de fetaste lägena snett utanför slottet och brände samtliga (innan målet) med god marginal.

Jag håller också Tengvall som formmässigt lite starkare just nu. Hjälm är inte dålig på något sätt, men Tengvall har hållit returerna närmare sig och det tycker åtminstone jag tyder på lite högre koncentration än kollegan, att få skotten på rätt ställe på kroppen.

Hoppas samtidigt det går bra för Smith och Johnsson i deras rehab, jävlar vad mycket hockey det är i de två skallarna och eftersom Smedberg är min tredje stora favorit i laget har det varit jobbigt att öppna 'Line-up' på stats det senaste. SIK får lite mer edge-finess när någon av dessa finns med. Så är det bara. I min hjärna i alla fall.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by peter johansson »

Micke Därth wrote: 08 Jan 2024, 22:30
Juha Ojajärvi wrote: 08 Jan 2024, 21:00 Det här är ju en match "vi inte ska ha några poäng från". Så gick åtminstone de egna tankarna efter grundserien, men nu har vi aldrig haft ett bättre läge att få med oss fler poäng hem?!
Lätt att tänka "historia" inför möten med vissa lag och de tre senaste mötena med KHK på bortaplan har slutat med förlust, varav 0-7 var en riktig plattmatch för två år sen. 2021 vann SIK med 6-3 och tre av spelarna finns kvar i laget som spelade den matchen, #2, #12 och #16.

Lätt att glömma bort att historien har ingenting med nästa match att göra om man ger detta en stunds tanke. och jag är enig med dig att chanserna borde vara goda till seger i "nuet". Men bussresan ska vara skön, maten ska vara god, rätt spelare ska vinna i poker och ingen ska bli skadad på uppvärmningen. Det är små marginaler i den här serien.

Det kommer att krävas aktivt försvarsspel precis som mot Dalen. Tycker SIK har fått både Mariestad och Vimmerby att se onödigt bättre ut när laget blivit Surahammar-stumt i egen zon. Gäller att orka skita i mjölksyran när trycket kommer och sedan spela på öppna blad eller ytor för att vinna mark högre upp i banan när pucken vinns.

Framåt finns det goda kvaliteter, det vet vi sen grundserien, men man kan inte låta bli att tänka på frilägen och andra bra lägen mot Dalen som borde resulterat, enklare att vara negativ efter 50, har jag märkt.

SIK behöver bara så lite vara mer cyniska i avsluten, med Jesper Andersson-attityd eller Alexander Artursson-attityd lite mer utspridd, och ställ in siktet Josh, allt behöver inte vara målram-in. Ja, ja, han gjorde mål och hyllas, men han var en av de forwards som fick flera av de fetaste lägena snett utanför slottet och brände samtliga (innan målet) med god marginal.

Jag håller också Tengvall som formmässigt lite starkare just nu. Hjälm är inte dålig på något sätt, men Tengvall har hållit returerna närmare sig och det tycker åtminstone jag tyder på lite högre koncentration än kollegan, att få skotten på rätt ställe på kroppen.

Hoppas samtidigt det går bra för Smith och Johnsson i deras rehab, jävlar vad mycket hockey det är i de två skallarna och eftersom Smedberg är min tredje stora favorit i laget har det varit jobbigt att öppna 'Line-up' på stats det senaste. SIK får lite mer edge-finess när någon av dessa finns med. Så är det bara. I min hjärna i alla fall.
Kloka ord Micke och jag skriver under på vartenda ett av dom :thumbup:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Joakim Blomquist »

Ja jävlar om inte rätt spelare vinner pokern.. 😂😂😂
Men det ligger ju mycket i det du skriver Micke. Samtidigt som det ligger mycket i Juhas ord också.
Vore guld om någon spelare till tillkommer. Då tror jag hornen växer ännu mer på Sikspelarna..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Joakim Blomquist »

Micke Därth wrote: 08 Jan 2024, 20:00
Joakim Blomquist wrote: 08 Jan 2024, 14:36 Kanske dags att lägga, framför allt, bortaderbyt åt sidan nu och koncentrera oss på nästa motstånd?!
Det går sådär. :|
😂😂😂
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Micke Därth »

Joakim Blomquist wrote: 09 Jan 2024, 07:20 Ja jävlar om inte rätt spelare vinner pokern.. 😂😂😂
Men det ligger ju mycket i det du skriver Micke. Samtidigt som det ligger mycket i Juhas ord också.
Vore guld om någon spelare till tillkommer. Då tror jag hornen växer ännu mer på Sikspelarna..
Tyckte iofs inte att jag sa emot Juha. 😁
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Joakim Blomquist »

Micke Därth wrote: 09 Jan 2024, 08:55
Joakim Blomquist wrote: 09 Jan 2024, 07:20 Ja jävlar om inte rätt spelare vinner pokern.. 😂😂😂
Men det ligger ju mycket i det du skriver Micke. Samtidigt som det ligger mycket i Juhas ord också.
Vore guld om någon spelare till tillkommer. Då tror jag hornen växer ännu mer på Sikspelarna..
Tyckte iofs inte att jag sa emot Juha. 😁
Det skrev jag inte heller.. 😜
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Anders Edman »

Nu ser det riktigt tunt ut på forwards sidan inför mötet med KHK 🤨. Kommer vi få se en junior eller två lyftas upp möjligen ?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 09 Jan 2024, 14:09 Nu ser det riktigt tunt ut på forwards sidan inför mötet med KHK 🤨. Kommer vi få se en junior eller två lyftas upp möjligen ?
Ja det är massor av forwards borta men det sades ju också när det blev en satans massa forwards i laget i höstas så var det för att kunna hantera den situationen med frånvaro. Senast när vi mötte Dalen så var vi sju backar och elva forwards tror jag och på det gav vi Dalen deras första förlust i Allettan. Jag tror inte att vi ska känna någon panik som det ser ut.

Vi ska ta oss till Play Off denna säsong och det kommer vi att göra också. Vi kommer klara en plats bland de åtta. Det är när vi väl är där som det blir viktigt att vi inte sitter med en massa spelare som av en eller annan anledning inte kan spela.
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Micke Därth »

Överst.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-10 19:00 Karlskrona HK – Skövde IK, NKT Arena

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 09 Jan 2024, 17:53 Överst.
Hur länge? :lol:
/Perka
Post Reply