2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
1
9%
49. Karl Jonsson
5
45%
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
9%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
1
9%
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
3
27%
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 11

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 13 Jan 2024, 12:55
Erik Karlsson wrote: 13 Jan 2024, 08:46
Tranås hemma vi är brandskattade
men jag är trygg ändå. Däremot så har vi god plus statistik på Tranås denna säsong och jag hoppas att grabbarna öser på idag och släpper lös likt Dalen hemma. Jag tycker att SIK borde jobba bort slarvet med pucken när vi väl har den, vi får extremt långa anfall emot oss och har historiskt sett super svårt att komma ur egen zon. Samma gäller det vid uppspelen där får vi många onödiga spelvändningar emot oss. Kan vi täppa igen det så kan vi låta vår offensiv flyga!

Tranås är lite av en ångestmotståndare men jag har en god känsla idag.
Du sitter och lipar i ena tråden att du är så trött på att Mariestad skyller på att de har spelare borta och så gör du precis det samma.

Finns ingen självinsikt alls, ingen!

Fruktansvärt korkat!!!
Lyssna på Juhas visdomsord grabbar!:
- Sluta gnabbas internt här nu grabbar, fullt fokus på att råna Tranås! 🫱🏻‍🫲🏼" :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Än så länge är lördagsmatchen en hit. Fullsatt på Brödernas :)
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Ger vi bort apberget till Flying Cranes eller ska Mighty Rebells stå där idag ?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Första perioden? Kan inte se matchen tyvärr(?).
Last edited by Göran Strid on 13 Jan 2024, 16:44, edited 1 time in total.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Det verkar vara mer en regel att vi är relativt svaga i första perioden för sakta men säkert ta över matcherna. Får hoppas det blir så idag igen då.
Verkar som SIK åker och känner på Tranås men håller dem oftast på utsidan.
Apberget verkar återigen lämnas till motståndarklacken och det är bara den som hörs.. synd!
Rebellerna? Är ni där? Är det mycket publik?

Skönt i alla fall att se Smedberg på isen igen. Det betyder att andrakedjan alltid är farliga och kan få snurr i anfallszon.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 16:42 Det verkar vara mer en regel att vi är relativt svaga i första perioden för sakta men säkert ta över matcherna. Får hoppas det blir så idag igen då.
Verkar som SIK åker och känner på Tranås men håller dem oftast på utsidan.
Apberget verkar återigen lämnas till motståndarklacken och det är bara den som hörs.. synd!
Rebellerna? Är ni där? Är det mycket publik?

Skönt i alla fall att se Smedberg på isen igen. Det betyder att andrakedjan alltid är farliga och kan få snurr i anfallszon.
Rebellerna står där klubben vill att vi ska stå,så sluta gärna tjata om detta på forumet.Ta upp det direkt med klubbens representanter istället.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 13 Jan 2024, 17:03
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 16:42 Det verkar vara mer en regel att vi är relativt svaga i första perioden för sakta men säkert ta över matcherna. Får hoppas det blir så idag igen då.
Verkar som SIK åker och känner på Tranås men håller dem oftast på utsidan.
Apberget verkar återigen lämnas till motståndarklacken och det är bara den som hörs.. synd!
Rebellerna? Är ni där? Är det mycket publik?

Skönt i alla fall att se Smedberg på isen igen. Det betyder att andrakedjan alltid är farliga och kan få snurr i anfallszon.
Rebellerna står där klubben vill att vi ska stå,så sluta gärna tjata om detta på forumet.Ta upp det direkt med klubbens representanter istället.
Och kom gärna och ställ er hos oss också. Blir vi inte fler numerärt är det jävligt svårt.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Som jag ser det är det en vunnen poäng. Men fruktansvärt bra att komma igen och ta det till förlängning när man går in i sista perioden med ett tremålsunderläge. Tänk att bara tre mil kan göra sådan skillnad på moral :lol:
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Urban Stahel wrote: 13 Jan 2024, 17:03
Joakim Blomquist wrote: 13 Jan 2024, 16:42 Det verkar vara mer en regel att vi är relativt svaga i första perioden för sakta men säkert ta över matcherna. Får hoppas det blir så idag igen då.
Verkar som SIK åker och känner på Tranås men håller dem oftast på utsidan.
Apberget verkar återigen lämnas till motståndarklacken och det är bara den som hörs.. synd!
Rebellerna? Är ni där? Är det mycket publik?

Skönt i alla fall att se Smedberg på isen igen. Det betyder att andrakedjan alltid är farliga och kan få snurr i anfallszon.
Rebellerna står där klubben vill att vi ska stå,så sluta gärna tjata om detta på forumet.Ta upp det direkt med klubbens representanter istället.
Det där kommer jag fortsätta tjata om precis hur länge jag vill. Helt jävla tomt bakom mål. Det brukade vara välfyllt. Och det var ju som om Tranås spelade på hemmaplan pga att de har apberget.. de tackar ju givetvis och tar emot.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Alldeles för mycket felpass och tappade puckar för att det ska bli tre poäng idag. Givetvis otroligt starkt att komma tillbaka, det stavas MORAL! Och det på "bortaplan" också...
Jag saknade en hel del desperation i SIK idag, man ska inte behöva bli så tillbakatryckta mot Tranås, som i o f s är skickliga, men inte SÅ skickliga.
Älskar annars Jesper Anderssons rörelsemönster utan puck och hans mål är ju ett typexempel på det när han åker sig spelbar och ganska fri innan.
En annan Jesper (Emanuelsson) var också mycket bra.
Hjälm får ju erkänna en tavla, men våra målvakter kan ju inte vara 100 varje match/byte/sekvens. För övrigt utmärkt.
Domaren hade väl inte sin bästa dag och visst borde det väl varit utvisning bakom mål innan deras avgörande???

Summa summarum är jag ändå nöjd att man gnetade till dig en poäng. Fler och fler tillbaka. Det här kommer bara bli bättre och bättre 😎
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Väl hemma i stugvärmen med en pannkaka innanför västen och hett tea i muggen så kan jag nöjt luta mig tillbaks i soffan över den vunna poängen för SIK.
För de var inte värda att vinna matchen så som de spelade under största delen i fajten mot TAF ikväll.

Hade de satt det där friläget de hade till 2-2 så kanske matchbilden blivit annorlunda, men när den där "sneseglaren" gick in och det blev 1-3 så kändes det jäkligt motigt både på isen och läktaren.
Att sedan det blev 1-4 via en styrning på ett SIK ben (nr28) gjorde saken inte bättre precis. :problem:
Hjälm skall inte lastas för något av målen anser jag utan snarare så var det han som såg till att siffrorna inte var större.
Det var utespelarna som inte gjorde sitt jobb ikväll fullt ut helt enkelt.
Visst var TAIF bra, men SIK borde kunnat matcha dem betydligt bättre.
SIK vann knapt några tekningar, de fick inte pucken på mål och när de väl fick det så var de inte på hugget på ev returer.
Men framför allt så fanns det inget flyt med passningsspelet i kombination av uteblivna chanser.

När det sedan blev OT så tyckte jag att de inte spelade speciell smart.
De kom lite efter med bytena flera gånger jämfört med TAIF.
Är fullt nöjd med 1 pinne i kväll och glad att jag hade Kristinoz med mig osså för annars hade jag missat avslutningen. :mrgreen:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Anders Åstebro wrote: 13 Jan 2024, 19:59 Väl hemma i stugvärmen med en pannkaka innanför västen och hett tea i muggen så kan jag nöjt luta mig tillbaks i soffan över den vunna poängen för SIK.
För de var inte värda att vinna matchen så som de spelade under största delen i fajten mot TAF ikväll.

Hade de satt det där friläget de hade till 2-2 så kanske matchbilden blivit annorlunda, men när den där "sneseglaren" gick in och det blev 1-3 så kändes det jäkligt motigt både på isen och läktaren.
Att sedan det blev 1-4 via en styrning på ett SIK ben (nr28) gjorde saken inte bättre precis. :problem:
Hjälm skall inte lastas för något av målen anser jag utan snarare så var det han som såg till att siffrorna inte var större.
Det var utespelarna som inte gjorde sitt jobb ikväll fullt ut helt enkelt.
Visst var TAIF bra, men SIK borde kunnat matcha dem betydligt bättre.
SIK vann knapt några tekningar, de fick inte pucken på mål och när de väl fick det så var de inte på hugget på ev returer.
Men framför allt så fanns det inget flyt med passningsspelet i kombination av uteblivna chanser.

När det sedan blev OT så tyckte jag att de inte spelade speciell smart.
De kom lite efter med bytena flera gånger jämfört med TAIF.
Är fullt nöjd med 1 pinne i kväll och glad att jag hade Kristinoz med mig osså för annars hade jag missat avslutningen. :mrgreen:
Enligt statistiken för matchen så vann SIK teckningarna med 37-31...? Jag tyckte också att de förlorade mycket tek... Men ofta var det ju också som så att SIK vann tek men Tranås var hetare på puck och vann den ändå.

Annars håller jag med där .
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Juha Ojajärvi wrote: 13 Jan 2024, 12:31
Göran Strid wrote: 13 Jan 2024, 11:47 Phil Horsky säger i lokaltidningen att man var det bättre laget i förlustmatcherna mot Skövde och att man ser fram emot matchen idag för att ta revansch.
Svårt att argumentera emot det, men det blir inte lätt att få revansch.

Stötte på Rickard Strömqvist i Karstorp under förmiddagen och efter en kort pratstund fick jag nog honom att gå på matchen i eftermiddag. 😃
Nja här håller jag inte med.. man kan ha ett överläge i matchen men hockey går ju ut på att göra mål och gör man fler än motståndaren så är man väl bättre?! Det är ju ingen bedömningssport. Annars skulle ju aldrig det defensiva segra. Man kan ju vara bättre på det defensiva och effektivt kontra sönder motståndet.
Många bordtennisspelare som är defensiva, men de behöver ju inte vara sämre för det.. tack gode gud för det!
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

3an SKA Calle H ta varje dag i veckan. Höstlöv, fri sikt perfekt höjd. Märktes klart och tydligt att han själv blev osäker efter det och styrde upp puckar, onödigt i droppnätet. Sen gjorde han mycket bra, men nååågot svajigare sista utpost idag jämfört med tidigare.

Tranås var okej. Som i serien ungefär. Föll väldigt enkelt dock och lyckades filma till sig ett par utvisningar tack vare usel placering på zebran.

#49 matchens gigant. Rätt placerad hela tiden och otroligt stark i närkampsspelet.

Sen måste jag plussa för roddandet av dagen.
Vi lyckas alltså få till intervjuer innan match, få ihop ett sändningsteam trots enormt manfall, intervjuer efteråt med Nico, Axel A och Gurra OCH vi får ihop ett quiz som fler borde gått på så jag fick lite motstånd.
Alla berörda, sträck på er. Grymt jobbat av samtliga inblandade. 👏🏻👊🏻
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 85
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2024-01-13 16:00 Skövde IK – Tranås AIF, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Stark vändning!

Det som oroar mig är hur lätt motståndarna får rinna igenom mittzon med fart. Hade vi stoppat taif bättre där så hade vi inte blivit så tillbaka tryckta.

Hjälm enligt mig var inte sitt bästa jag igår… Jag är av åsikten att har man en målvakt in the flow bör man låta den köra på. Men jag har även en förståelse att man spelar båda då de är jämna.

Kul med en öl innan matchen! Dock behöver brödernas hitta en lösning på snabbare service. Dessa dagar vinner ju alla parter på om man lägger ner extra energi.

Ses på onsdag!
Post Reply