2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
14%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
1
14%
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
3
43%
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
2
29%
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 7

Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Juha Ojajärvi »

Är #23 ens med? 🧐
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 17:30 Det är ju själva fan att de ger bort första perioden. Skotten 13-4 säger ju allt.
Det är ju själva fan att man tar såna onödiga utvisningar såsom high stick. Ja det är inte meningen men man behöver inte fäkta med klubborna. Blodvite på den sista och 2+2. Då hade SIK momentum och såg ut att kunna gå ikapp. Det tyder på moral i alla fall.
Det är ju själva fan att kamerakillen tagit sig en tidig lördags fylla
Det är ju själva fan att kommentatorn är så otroligt dåligt påläst; " Skövde spelaren" och så vidare... Och vem fan är Ljungkrans??? Vem är Dennis i Kristianstad??? Säg efternamnet!!!

Bra att det vaskats om i kedjorna, MEN byt nu Smedberg mot Henriksson så är jag nöjd för tillfället.
Äger och äger vet jag inte..Skövde är bättre i period 2 men förlorar med 3-2 och skotten vinner ni knappt med 14-13…man vinner som sagt inga matcher i utvisningsbåset…
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Kristianstad var bättre men jag måste ge våra gubbar en eloge för moralen ändå.
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Juha Ojajärvi »

Inte godkänt någonstans.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Svängdörrshockey ;)
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Jan 2024, 17:40
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 17:30 Det är ju själva fan att de ger bort första perioden. Skotten 13-4 säger ju allt.
Det är ju själva fan att man tar såna onödiga utvisningar såsom high stick. Ja det är inte meningen men man behöver inte fäkta med klubborna. Blodvite på den sista och 2+2. Då hade SIK momentum och såg ut att kunna gå ikapp. Det tyder på moral i alla fall.
Det är ju själva fan att kamerakillen tagit sig en tidig lördags fylla
Det är ju själva fan att kommentatorn är så otroligt dåligt påläst; " Skövde spelaren" och så vidare... Och vem fan är Ljungkrans??? Vem är Dennis i Kristianstad??? Säg efternamnet!!!

Bra att det vaskats om i kedjorna, MEN byt nu Smedberg mot Henriksson så är jag nöjd för tillfället.
Äger och äger vet jag inte..Skövde är bättre i period 2 men förlorar med 3-2 och skotten vinner ni knappt med 14-13…man vinner som sagt inga matcher i utvisningsbåset…
Nu vet jag inte riktigt om jag skrivit att någon äger någonstans?? 🤔 :wtf:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 18:55
Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Jan 2024, 17:40
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 17:30 Det är ju själva fan att de ger bort första perioden. Skotten 13-4 säger ju allt.
Det är ju själva fan att man tar såna onödiga utvisningar såsom high stick. Ja det är inte meningen men man behöver inte fäkta med klubborna. Blodvite på den sista och 2+2. Då hade SIK momentum och såg ut att kunna gå ikapp. Det tyder på moral i alla fall.
Det är ju själva fan att kamerakillen tagit sig en tidig lördags fylla
Det är ju själva fan att kommentatorn är så otroligt dåligt påläst; " Skövde spelaren" och så vidare... Och vem fan är Ljungkrans??? Vem är Dennis i Kristianstad??? Säg efternamnet!!!

Bra att det vaskats om i kedjorna, MEN byt nu Smedberg mot Henriksson så är jag nöjd för tillfället.
Äger och äger vet jag inte..Skövde är bättre i period 2 men förlorar med 3-2 och skotten vinner ni knappt med 14-13…man vinner som sagt inga matcher i utvisningsbåset…
Nu vet jag inte riktigt om jag skrivit att någon äger någonstans?? 🤔 :wtf:
Nä det var nog en ”vild/fri tolkning” av din rad…skotten 13-4 säger ju allt…jag tyckte ju inte att 13-4 speglade perioden!
Silly season is just another season!
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Mattias Sjöberg »

Något som laget behöver få stopp på är att släppa in två mål inom loppet av dryga minuten, idag hände det två gånger. Detta skedde även mot Mariestad, Tranås samt Krif. En gång är ingen gång, två gånger är ett beteende. Där behöver det bli en förändring. Samt att man hamnat i underläge med 3-0 i två av fyra bortamatcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Göran Strid »

Nu har jag sent omsider sett matchen. Har gjort det med särskild inriktning på en viss spelare med anledning av särskilt uppdrag. Hedrande! Ledsamt nog visade det sig att den granskningen inte var jättebra för spelaren ifråga, om man säger så.

Det som var intressant var att man ser matchen på ett annat sätt med då en diffus bakgrund och kunde ändå tycka att det var väldigt mycket raggarhockey och att hemmalaget ingalunda är omöjligt att såra.

Alltså, en riktigt praktfullt usel webbsändning. Var kamerakillen full eller rökt på eller bådadera? Killiboysen i kommentatorsbåset var bara trött och no researsch. För att inte tala om hur man uttalar namnet på 22, en konst i sig hur man lyckas gröta till det och med idiotbetoning och helt helt fel uttal. Oförskämt. Underkänt!

Till matchen då av det jag uppfattat. En helt onödig historia från bägge håll egentligen. En del grädde blandat med saltkar och utan orsak egentligen. Om bägge lagen spelat på nivå som man har rätt att förvänta, så hade det slutat 4-3 ungefär. Var i h:e fanns inställningen? Och det gäller bägge lagen. Nu är det inte en trött grundseriematch i november utan allettan! Och jag vill inte sparka på en liggande, men varför har man inte under säsongen lyckats få ordning på matchernas inledning? Man har inte längden råd att ge handicap. Skärpning! :evil:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Anders Edman »

Blev nyfiken på om din specialgranskning av en viss spelare kan röra sig om någon av våra importer möjligen 🤔 ? Men det lär jag/vi inte få svar på antar jag. För övrigt bara att hålla med om din matchanalys. Nästa hemmamatch mot Halmstad tror jag blir avgörande för om vi tar oss till play-off spel eller inte. Visst, det är tidigt att sticka ut hakan angående play-off eller inte redan nu. Men ska vi med hela vägen så är det endast seger mot Halmstad som räknas. Det tror i alla fall jag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Det är ju flera som har klagat på kamerakillen och hur kameran sköttes finns det verkligen fog att klaga på. Men jag personligen tror inte att det satt en människa bakom den kameran utan det var nog den där kameran som sköter sig själv och som används på juniormatcher?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 21 Jan 2024, 20:37 Det är ju flera som har klagat på kamerakillen och hur kameran sköttes finns det verkligen fog att klaga på. Men jag personligen tror inte att det satt en människa bakom den kameran utan det var nog den där kameran som sköter sig själv och som används på juniormatcher?
Jasså finns det sånt också??
Det hade jag ingen aaaning om!!
Inte konstigt att det är dåligt då!

Finns ju andra konstigheter, Krif har sin högtalaranläggning hänger ner i bilden så man inte ser spelarna i ett visst läge, känns som man borde kunna hissa upp dem en meter till…
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by Micke Därth »

Niklas Hjalmarsson wrote: 21 Jan 2024, 21:01
Per-Erik Odh wrote: 21 Jan 2024, 20:37 Det är ju flera som har klagat på kamerakillen och hur kameran sköttes finns det verkligen fog att klaga på. Men jag personligen tror inte att det satt en människa bakom den kameran utan det var nog den där kameran som sköter sig själv och som används på juniormatcher?
Jasså finns det sånt också??
Det hade jag ingen aaaning om!!
Inte konstigt att det är dåligt då!

Finns ju andra konstigheter, Krif har sin högtalaranläggning hänger ner i bilden så man inte ser spelarna i ett visst läge, känns som man borde kunna hissa upp dem en meter till…
Det är en fd anställd på Skövde Kommun som satt upp högtalarna i Kallinge.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2024-01-20 16:00 Kristianstads IK – Skövde IK, Kristianstads Ishall

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 21 Jan 2024, 20:37 Det är ju flera som har klagat på kamerakillen och hur kameran sköttes finns det verkligen fog att klaga på. Men jag personligen tror inte att det satt en människa bakom den kameran utan det var nog den där kameran som sköter sig själv och som används på juniormatcher?
Jag tror att det definitivt var någon bakom en "padda" för så där kan det se ut på en del innebandymatcher på amatörnivå har jag sett så det är säkerligen en "padda" som någon styrde hur som helst UNDERMÅLIGT :evil: :evil: :evil:
Post Reply