2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
14
88%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
0
No votes
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
2
13%
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 16

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Admin »

2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall


📺 https://live.hockeyettan.se/search?q=sk%C3%B6vde%20IK


____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

Dags att öppna den här tråden då.

En otroligt viktig match. Hoppas vi får se lite mer glädje och jävlar anamma av vårt lag. Samt en sjuhelvetes desperation vid båda målområdena.

Fan! Vi har ju egentligen bara varit långt ifrån mot Vimmerby borta. Resten är vi nära eller har tagit poäng. Nu måste dock trepoängarna börja ramla in. Serien är ju ändå ganska jämn och en tredje till femte plats känns inte omöjlig.

Perfekt med ett uppehåll nu så att vi kanske hinner få med någon spelare till. Och de som tidigare varit borta hinner komma ikapp konditionsmässigt.

Får vi se Smedberg/Lindberg ihop? Gärna med Vennström eller Smith..
Andra kedjan med Lee och Emanuelsson med någon av ovanstående centrar.
Tredje: får fjärde flytta upp till, obruten
Fjärde: Söder som center, Henriksson och Siwert/ Frändberg där den sistnämnde bör få chansen nån gång... Såvida inte Jonsson är tillbaka. Då får båda stå tillbaka.
Dessutom; när är Elias Andersson tillbaka? Han ska ju bara in i laget. Bra konkurrens nu snart!!!

Hjälm fortsatt förtroende.

Där har ni mitt lag 😎
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by antongullbrantz »

Undra vilka som finns kvar i laget? Kronofogden kanske tar dom när säsongen är slut? Och folk undrar vart publiken tagit vägen?
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Anders Edman »

Bra inlägg Jocke, chansen är ju på intet sätt borta 👍😀
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Joakim Blomquist »

antongullbrantz wrote: 26 Jan 2024, 17:09 Undra vilka som finns kvar i laget? Kronofogden kanske tar dom när säsongen är slut? Och folk undrar vart publiken tagit vägen?
Det var ju lustigt skrivet... Och vad tror du kronofogden skulle med ett gäng spelare till?? 🙄🤔
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Anders Edman »

Den riktigt intressanta frågan är om vår ”spökskrivare” kommer att vara på plats eller får skriva ihop något framför datorn. Vi hoppas på att Gö….förlåt annan skriver referat från matchen 😀🙌🙌🙌
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Micke Därth »

Visbys match mot Bojs (som jag sett i brottstycken) visar upp ett lag med en defensiv där det inte duger att inte ta skitgörat framför kassen. Jag hoppas våra grit-forwards visar vägen och att vi snart kan släppa allt det "snygga" passandet 2 m ovanför tekningscirklarna för att få till ett långt anfall i utbyte mot fler avslut och returtagningar. Stora skillnaden efter nio omgångar alletta på SIK i grundserie jämfört med SIK i alletta är några procent för lite "grit" i anfallszonen, troligtvis belastade av bättre försvarslinjer hos motståndarna i AllEttan och ett generellt högre tempo. Eller ja, det har man ju faktiskt sett fysiskt att det är så. SIK längtar efter enkla mål, men har haft svårt att t o m omsätta rena frilägen i mål och det är säkert ett visst mått av "mentalt spel" inblandat i att målen man faktiskt gör är många gånger av den arten att laget spelat sig fram till fina öppna lägen. Jag tror att avsaknaden av enkla mål i mångt och mycket handlar om att SIK hamnat på utsidan med sina normalt vassaste avslutare och att de som trängt igenom inte riktigt haft kylan att läsa situationen utan mest avslutat lite stressat.

Kanske är en taskig analys, men jag hittar inte många fel i spelet utan puck förutom i sista tredjedelen, där måste SIK slå om sista nio och gå rakare på mål som var framgången i grundserien. Leta inte lägen, låt lägena komma till er!

Hårt jobb! Spänn kroppen! Rent Vres!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Marcus Lundgren »

Micke Därth wrote: 30 Jan 2024, 22:47 Visbys match mot Bojs (som jag sett i brottstycken) visar upp ett lag med en defensiv där det inte duger att inte ta skitgörat framför kassen. Jag hoppas våra grit-forwards visar vägen och att vi snart kan släppa allt det "snygga" passandet 2 m ovanför tekningscirklarna för att få till ett långt anfall i utbyte mot fler avslut och returtagningar. Stora skillnaden efter nio omgångar alletta på SIK i grundserie jämfört med SIK i alletta är några procent för lite "grit" i anfallszonen, troligtvis belastade av bättre försvarslinjer hos motståndarna i AllEttan och ett generellt högre tempo. Eller ja, det har man ju faktiskt sett fysiskt att det är så. SIK längtar efter enkla mål, men har haft svårt att t o m omsätta rena frilägen i mål och det är säkert ett visst mått av "mentalt spel" inblandat i att målen man faktiskt gör är många gånger av den arten att laget spelat sig fram till fina öppna lägen. Jag tror att avsaknaden av enkla mål i mångt och mycket handlar om att SIK hamnat på utsidan med sina normalt vassaste avslutare och att de som trängt igenom inte riktigt haft kylan att läsa situationen utan mest avslutat lite stressat.

Kanske är en taskig analys, men jag hittar inte många fel i spelet utan puck förutom i sista tredjedelen, där måste SIK slå om sista nio och gå rakare på mål som var framgången i grundserien. Leta inte lägen, låt lägena komma till er!

Hårt jobb! Spänn kroppen! Rent Vres!
Håller med i sak, vill tillägga att enligt mig är anledningen till försämringen offensivt och avsaknaden av långa anfall att vi är sämre i uppspelsfasen och därav inte kommer in i zon på rätt sätt. Här tycker jag mig se att det i många fall beror på något av två saker; antingen så forecheckar motståndarna och stressar oss, vilket vi inte hanterat tillräckligt bra. Eller så backar dom hem och stänger mittzon/blå och det har vi inte heller hanterat tillräckligt bra.

Sen håller jag helt med om att ofta när vi ändå kommer in i zon bra så ska man två meter in i zon direkt slå ”världsmästarpassning” till någon i slottet eller borte osv, med 4 motståndare emellan istället för att bygga upp tryck.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Göran Strid »

Mycket kloka och insiktsfulla tankar inför matchen! Nu gäller det bara att göra det också och det mot motståndare som i defensiven bara verkar bli bättre match för match. Men - och det är stort men - alla önskade och förhoppningsvis delvis uppfyllda förbättringar kommer inte hjälpa om laget inte förbättrar sitt just nu usla pp. 5% i snitt de senaste fyra matcherna! Det är inget annat än katastrofalt, inte minst om man ser till statistiken från tidigare matcher inklusive grundserien. Jag tror mig veta att just pp är föremål för särskild uppmärksamhet inför matchen och vi får hoppas det ger nödvändigt resultat. Nyckeln till pp blir bland annat att hitta alternativa lösningar, när inte Thilander är disponibel och få alla att våga!

Nyckelmatch är ordet.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 31 Jan 2024, 11:34 Mycket kloka och insiktsfulla tankar inför matchen! Nu gäller det bara att göra det också och det mot motståndare som i defensiven bara verkar bli bättre match för match. Men - och det är stort men - alla önskade och förhoppningsvis delvis uppfyllda förbättringar kommer inte hjälpa om laget inte förbättrar sitt just nu usla pp. 5% i snitt de senaste fyra matcherna! Det är inget annat än katastrofalt, inte minst om man ser till statistiken från tidigare matcher inklusive grundserien. Jag tror mig veta att just pp är föremål för särskild uppmärksamhet inför matchen och vi får hoppas det ger nödvändigt resultat. Nyckeln till pp blir bland annat att hitta alternativa lösningar, när inte Thilander är disponibel och få alla att våga!

Nyckelmatch är ordet.
Pp-snittet är väl knappast 5% i snitt, om man på de 4 senaste matcherna haft en match med 50% och en match med 33,33%?
Snarare närmare 21% får jag det till. 🤭
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Nu finns det att läsa om SIK’s kommande helg, i SLA där de intervjuat en spelare om bla resan till Visby!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Göran Strid »

Juha Ojajärvi wrote: 01 Feb 2024, 21:13
Göran Strid wrote: 31 Jan 2024, 11:34 Mycket kloka och insiktsfulla tankar inför matchen! Nu gäller det bara att göra det också och det mot motståndare som i defensiven bara verkar bli bättre match för match. Men - och det är stort men - alla önskade och förhoppningsvis delvis uppfyllda förbättringar kommer inte hjälpa om laget inte förbättrar sitt just nu usla pp. 5% i snitt de senaste fyra matcherna! Det är inget annat än katastrofalt, inte minst om man ser till statistiken från tidigare matcher inklusive grundserien. Jag tror mig veta att just pp är föremål för särskild uppmärksamhet inför matchen och vi får hoppas det ger nödvändigt resultat. Nyckeln till pp blir bland annat att hitta alternativa lösningar, när inte Thilander är disponibel och få alla att våga!

Nyckelmatch är ordet.
Pp-snittet är väl knappast 5% i snitt, om man på de 4 senaste matcherna haft en match med 50% och en match med 33,33%?
Snarare närmare 21% får jag det till. 🤭
Hm, jag har fått 5% från annat statistikhåll. Nu har jag kollat de fyra senaste matcherna och fått det till 1 mål på 10 tvåor. Det blir då 10%. :eh:
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 01 Feb 2024, 22:21
Juha Ojajärvi wrote: 01 Feb 2024, 21:13
Göran Strid wrote: 31 Jan 2024, 11:34 Mycket kloka och insiktsfulla tankar inför matchen! Nu gäller det bara att göra det också och det mot motståndare som i defensiven bara verkar bli bättre match för match. Men - och det är stort men - alla önskade och förhoppningsvis delvis uppfyllda förbättringar kommer inte hjälpa om laget inte förbättrar sitt just nu usla pp. 5% i snitt de senaste fyra matcherna! Det är inget annat än katastrofalt, inte minst om man ser till statistiken från tidigare matcher inklusive grundserien. Jag tror mig veta att just pp är föremål för särskild uppmärksamhet inför matchen och vi får hoppas det ger nödvändigt resultat. Nyckeln till pp blir bland annat att hitta alternativa lösningar, när inte Thilander är disponibel och få alla att våga!

Nyckelmatch är ordet.
Pp-snittet är väl knappast 5% i snitt, om man på de 4 senaste matcherna haft en match med 50% och en match med 33,33%?
Snarare närmare 21% får jag det till. 🤭
Hm, jag har fått 5% från annat statistikhåll. Nu har jag kollat de fyra senaste matcherna och fått det till 1 mål på 10 tvåor. Det blir då 10%. :eh:
Ja, det såg jag också nu. Undrar varför PP% skiljer sig från antalet mål som gjorts? 🤔

Nåväl, skitsamma. Bussen rullade från Skövde 05:20 imorse. Kör över dom nu, tack! 👊🏻
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Särar på 16 och 23 står det i inför. Intressant kan jag tycka.
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-02-02 19:00 Visby/Roma HK – Skövde IK, Visby Ishall

Post by Juha Ojajärvi »

Hur låter det med Jeppe A-Lee-Gurra? 😎
Post Reply