2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
1
7%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
7%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
3
21%
16. Alexander Henriksson
4
29%
19. Kristoffer Söder
2
14%
20. John Frändberg
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
1
7%
51. Emil Smedberg
1
7%
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
1
7%
 
Total votes: 14

David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

antongullbrantz wrote: 09 Feb 2024, 23:43 Den som tacklingen som josh fick avstängning för?
Vet att ni icke hockeykunniga SIKare anser att Josh tackling senast inte var någonting, Jag förlitar mig på de som kan hockey och Regelboken i detta sammanhang.. Joshua åker ju i kapp Reimer och sätter armbågen i ansiktet på honom, avsiktligt, klart fulare än vad Frick gjorde i dag, klart mer avsiktligt än vad Frick gjorde i dag
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 10 Feb 2024, 00:03 Fantastiskt härlig puls på hovet idag. Underbart.
Inte godkänt av Brödernas idag. Hur många öl och hur många burgare hade ni ķunnat sälja i dag om ni hade bemannat för det? Eloge till tjejerna som jobbade häcken av sig för att ändå försöka.
Så till matchen då. Spelmässigt äger vi ju denna tillställning ändå men kan man inte göra fler mål förlorar man. Den inställningen vi visade idag räcker gott för att ta oss längre. Mer sådant och det är lugnt!
Drack du många Mariestadsöl??
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Feb 2024, 23:06 Jag har några fina foton på psykfallen som försökte klättra ner i Boisens bås, inte en läktarvärd så långt ögat når.
Så jävla svagt!!
Apberget gapade tomt, Boisarna blir avvisade av våra egna läktarvärdar då Skövde ik är så jävla svaga att de inte kan ha stake nog att sköta ens det!
Men ställa sig i en bur det gör jag inte!

Det blir bara att betala tillbaka med samma mynt nästa säsong!

En bra kamp ändå, fyrdomarsystemet hjälpte er ju inte att göra målen men ni fick ju goda chanser av dem iallafall!
Du är så löjligt irriterande emellanåt... Jag såg matchvärdar från båda lagen vid buren, som sig bör... Att ni inte får bästa platsen på Billingehov måste göra ont. Men är inget ni har ett jävla skit att säga till om.
Ja ge igen ni... Men sikarna har ju redan sämsta platsen i ladan... Hur ska ni kunna förändra det?🤔
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 10 Feb 2024, 00:35
Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Feb 2024, 23:06 Jag har några fina foton på psykfallen som försökte klättra ner i Boisens bås, inte en läktarvärd så långt ögat når.
Så jävla svagt!!
Apberget gapade tomt, Boisarna blir avvisade av våra egna läktarvärdar då Skövde ik är så jävla svaga att de inte kan ha stake nog att sköta ens det!
Men ställa sig i en bur det gör jag inte!

Det blir bara att betala tillbaka med samma mynt nästa säsong!

En bra kamp ändå, fyrdomarsystemet hjälpte er ju inte att göra målen men ni fick ju goda chanser av dem iallafall!
Du är så löjligt irriterande emellanåt... Jag såg matchvärdar från båda lagen vid buren, som sig bör... Att ni inte får bästa platsen på Billingehov måste göra ont. Men är inget ni har ett jävla skit att säga till om.
Ja ge igen ni... Men sikarna har ju redan sämsta platsen i ladan... Hur ska ni kunna förändra det?🤔
Det var kul att höra att du blir irriterad!
När vi ställer oss på ”apberget” innan match och blir avvisade av våra egna läktarvärdar som kommer från Mariestad visar sig inte en kotte från Skövde ik för att förklara varför vi inte får stå där, det är jävligt svagt!

Vi ställer oss då på andra sidan ståplats över Mariestads bås, efter matchen hänger det in flera av era supportrar och skriker hot och annan skit in i båset till spelarna, och det finns återigen inga läktarvärdar alls på denna sidan.

Det är så jävla svagt när man i flera år vetat om problemen ni har i kurvan.
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 10 Feb 2024, 01:02
Joakim Blomquist wrote: 10 Feb 2024, 00:35
Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Feb 2024, 23:06 Jag har några fina foton på psykfallen som försökte klättra ner i Boisens bås, inte en läktarvärd så långt ögat når.
Så jävla svagt!!
Apberget gapade tomt, Boisarna blir avvisade av våra egna läktarvärdar då Skövde ik är så jävla svaga att de inte kan ha stake nog att sköta ens det!
Men ställa sig i en bur det gör jag inte!

Det blir bara att betala tillbaka med samma mynt nästa säsong!

En bra kamp ändå, fyrdomarsystemet hjälpte er ju inte att göra målen men ni fick ju goda chanser av dem iallafall!
Du är så löjligt irriterande emellanåt... Jag såg matchvärdar från båda lagen vid buren, som sig bör... Att ni inte får bästa platsen på Billingehov måste göra ont. Men är inget ni har ett jävla skit att säga till om.
Ja ge igen ni... Men sikarna har ju redan sämsta platsen i ladan... Hur ska ni kunna förändra det?🤔
Det var kul att höra att du blir irriterad!
När vi ställer oss på ”apberget” innan match och blir avvisade av våra egna läktarvärdar som kommer från Mariestad visar sig inte en kotte från Skövde ik för att förklara varför vi inte får stå där, det är jävligt svagt!

Vi ställer oss då på andra sidan ståplats över Mariestads bås, efter matchen hänger det in flera av era supportrar och skriker hot och annan skit in i båset till spelarna, och det finns återigen inga läktarvärdar alls på denna sidan.

Det är så jävla svagt när man i flera år vetat om problemen ni har i kurvan.
Det sista kan jag inte svara på då jag inte såg det.. men kurvan ligger väl knappast över båjs bås??🤔

Ja jag är irriterad över hur en massa marstabor tror de kan bestämma var de ska stå med sin klack i Billingehov. Ofattbart!
Jag är också irriterad över förlusten ikväll. Det medger jag. Det var SIK mot Sandberg och den sistnämnde fick dra längsta strået.
Jag är också irriterad över ett totalt undermåligt och helt urkass pp av SIK ikväll.

Men en sak ska jag ge båjs.. ni gör en helgjuten tredje period. Exakt så ska man spela i en enmålsledning.
Så grattis till segern, ni var inte värda den, men nu går ju hockey ut på att göra fler mål än motståndaren och det gjorde ni ju, så då var ni ju bättre..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

David Johansson wrote: 10 Feb 2024, 00:04
antongullbrantz wrote: 09 Feb 2024, 23:43 Den som tacklingen som josh fick avstängning för?
Vet att ni icke hockeykunniga SIKare anser att Josh tackling senast inte var någonting, Jag förlitar mig på de som kan hockey och Regelboken i detta sammanhang.. Joshua åker ju i kapp Reimer och sätter armbågen i ansiktet på honom, avsiktligt, klart fulare än vad Frick gjorde i dag, klart mer avsiktligt än vad Frick gjorde i dag
Har du över huvud taget sett situationen med Josh avstängning???
Reimer åker ju in i Josh, framstupa eftersom han håller på att tappa balansen. Josh förbereder en tackling och eftersom Reimer kommer lågt så träffar den fel. Reimers eget ansvar och således inte ens 2 minuter. MEN!!! Allt det där är väl ändå överspelat nu??? Han fick sitt felaktiga straff och avstängning, båjs blev nöjda.
Gammal skåpmat. Sluta älta skiten!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

Sjöberg och Strid har summerat matchen väl, jag avböjer för jag är fortfarande alldeles för besviken över ineffektiviteten, men jag måste ändå fråga en sak till övriga som skriver här:

Finns det möjligtvis något i lagen spel som var intressant så här i efterhand eller handlar en match för de flesta av er...

... Var stog jag i hallen egentligen? Jag tror jag först stod där, sen flyttade jag dit och det var någon från Mariestad som pekade, och sen fick jag gå dit istället och klappa och det var ingen från Skövde som ledde mig dit heller.
... Josh tackling i omgång 2 av grundserien gick i repris på den digitala tv:n så nu minns jag den igen plötsligt.
... Det var en spelare som räckte ut tungan, undrar om det var efter ett syrabyte eller tagit inspiration från Frida Karlsson.
... Det var någon som ropade på någon i Mariestad, har man löst entré till Billingehov står det tydligt på biljetten att man inte får skrika på någon från Mariestad. Det står inte på biljetten man får i Mariestad att man till exempel får skrika, men i Billingehov gör det ju det ju...
... Vi fick stå på ny tilldelad plats, kanske för att det var en säkrare plats efter incidenterna i Billi..., jut det, Mariehus Arena var det ja, och att polis och säkerhetsansvariga kommit överens om att det var bästa beslutet. Sen kan ju vilket rötägg som helst lösa entré och ställa sig var man vill utan lagfärger uppenbart på sig, så det är väl det man kanske kan ifrågasätta.

Säger som Strindberg. Ni som vet vad han sa vet, ni andra får slå upp det.

Ps. Riktigt bra domarinsats. ds.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Glömde tycka till om domarna. Som Micke skriver "riktigt bra domarinsats". Helt enig, de var utmärkta. Jag har av olika skäl granskat matchen ordentligt och jag kan inte se ett enda misstag som de gjorde. De såg till att vara på rätt plats hela matchen och verkade ha hökögon och dessutom lågspaningsradar horisonten runt. Bäst på isen, om man säger så. :clap:
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Lars Hildegard »

Micke Därth wrote: 10 Feb 2024, 08:45 ... Var stog jag i hallen egentligen? Jag tror jag först stod där, sen flyttade jag dit och det var någon från Mariestad som pekade, och sen fick jag gå dit istället och klappa och det var ingen från Skövde som ledde mig dit heller.
... Josh tackling i omgång 2 av grundserien gick i repris på den digitala tv:n så nu minns jag den igen plötsligt.
... Det var en spelare som räckte ut tungan, undrar om det var efter ett syrabyte eller tagit inspiration från Frida Karlsson.
... Det var någon som ropade på någon i Mariestad, har man löst entré till Billingehov står det tydligt på biljetten att man inte får skrika på någon från Mariestad. Det står inte på biljetten man får i Mariestad att man till exempel får skrika, men i Billingehov gör det ju det ju...
... Vi fick stå på ny tilldelad plats, kanske för att det var en säkrare plats efter incidenterna i Billi..., jut det, Mariehus Arena var det ja, och att polis och säkerhetsansvariga kommit överens om att det var bästa beslutet. Sen kan ju vilket rötägg som helst lösa entré och ställa sig var man vill utan lagfärger uppenbart på sig, så det är väl det man kanske kan ifrågasätta.
Kränkta män i medelåldern är den folkgrupp i Sverige som det är mest synd om... :D
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Joakim Blomquist wrote: 10 Feb 2024, 02:03
Niklas Hjalmarsson wrote: 10 Feb 2024, 01:02
Joakim Blomquist wrote: 10 Feb 2024, 00:35
Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Feb 2024, 23:06 Jag har några fina foton på psykfallen som försökte klättra ner i Boisens bås, inte en läktarvärd så långt ögat når.
Så jävla svagt!!
Apberget gapade tomt, Boisarna blir avvisade av våra egna läktarvärdar då Skövde ik är så jävla svaga att de inte kan ha stake nog att sköta ens det!
Men ställa sig i en bur det gör jag inte!

Det blir bara att betala tillbaka med samma mynt nästa säsong!

En bra kamp ändå, fyrdomarsystemet hjälpte er ju inte att göra målen men ni fick ju goda chanser av dem iallafall!
Du är så löjligt irriterande emellanåt... Jag såg matchvärdar från båda lagen vid buren, som sig bör... Att ni inte får bästa platsen på Billingehov måste göra ont. Men är inget ni har ett jävla skit att säga till om.
Ja ge igen ni... Men sikarna har ju redan sämsta platsen i ladan... Hur ska ni kunna förändra det?🤔
Det var kul att höra att du blir irriterad!
När vi ställer oss på ”apberget” innan match och blir avvisade av våra egna läktarvärdar som kommer från Mariestad visar sig inte en kotte från Skövde ik för att förklara varför vi inte får stå där, det är jävligt svagt!

Vi ställer oss då på andra sidan ståplats över Mariestads bås, efter matchen hänger det in flera av era supportrar och skriker hot och annan skit in i båset till spelarna, och det finns återigen inga läktarvärdar alls på denna sidan.

Det är så jävla svagt när man i flera år vetat om problemen ni har i kurvan.
Det sista kan jag inte svara på då jag inte såg det.. men kurvan ligger väl knappast över båjs bås??🤔

Sluta försvara klubben SIK, Rebellerna och matcharrangemang hela tiden, det blir bara löjligt..
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by antongullbrantz »

Sluta skriva här nu ditt dampbarn
Håll dig till oxarnas forum i framtiden.
Jag är så jävla trött på boisares Patetiska komentarer
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

antongullbrantz wrote: 10 Feb 2024, 10:33 Sluta skriva här nu ditt dampbarn
Håll dig till oxarnas forum i framtiden.
Jag är så jävla trött på boisares Patetiska komentarer
Moget.. En medlem i Rebellerna skriver så naturligtvis, förväntar mig inget annat.

Tycker synd om Perka som måste vara barnvakt åt alla 11 åringar i klacken
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 767
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

David Johansson wrote: 10 Feb 2024, 10:47
antongullbrantz wrote: 10 Feb 2024, 10:33 Sluta skriva här nu ditt dampbarn
Håll dig till oxarnas forum i framtiden.
Jag är så jävla trött på boisares Patetiska komentarer
Moget.. En medlem i Rebellerna skriver så naturligtvis, förväntar mig inget annat.

Tycker synd om Perka som måste vara barnvakt åt alla 11 åringar i klacken
Men vad är det du inte fattar? Banderollen/flaggan är inget Rebellerna gjort, då hade den givetvis hängt vid oss.
Anton Gullbrantz är inte medlem i Rebellerna - Skövde IK:s Supporterklubb
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Vi har 9 Powerplay och mäktar med 20 skott totalt,men vi åkte omkring riktigt snyggt.Hade vi lånat in domare från konståkningen vore segern överlägsen.Jag vill se att Staffan ändrar om rejält i laget nu,något måste till för att väcka laget.Speciellt vårat PP behöver nya idéer,för att passa ihjäl motståndaren funkar uppenbarligen inte.Dalen borta imorgon,jag funderar på att köpa några rosor jag kan kasta in om någon gör en fin åkrutin,för ishockey spelar vi inte längre.
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-02-09 19:00 Skövde IK – Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Kristian Eriksson wrote: 10 Feb 2024, 11:44
David Johansson wrote: 10 Feb 2024, 10:47
antongullbrantz wrote: 10 Feb 2024, 10:33 Sluta skriva här nu ditt dampbarn
Håll dig till oxarnas forum i framtiden.
Jag är så jävla trött på boisares Patetiska komentarer
Moget.. En medlem i Rebellerna skriver så naturligtvis, förväntar mig inget annat.

Tycker synd om Perka som måste vara barnvakt åt alla 11 åringar i klacken
Men vad är det du inte fattar? Banderollen/flaggan är inget Rebellerna gjort, då hade den givetvis hängt vid oss.
Anton Gullbrantz är inte medlem i Rebellerna - Skövde IK:s Supporterklubb
Jag reagerar på att en person skriver dampbarn. Moget Språk

Skiter totalt i banderollen tycker bara den är löjlig
Post Reply