2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
1
9%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
1
9%
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
2
18%
10. Jesper Emanuelsson
1
9%
12. Erik Möller
2
18%
13. Lukas Smith
1
9%
16. Alexander Henriksson
2
18%
19. Kristoffer Söder
1
9%
20. John Frändberg
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 11

Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 12:11
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 11:06 ...Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Halvkvädna negativa visor gagnar väl knappast någon, tycker jag. Vare sig avsändaren eller mottagaren. Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med denna typ av inlägg, som förekommer då och då. :eh:
Jag har ju redan svarat på detta kan jag tycka.. kul ändå att vissa av er tror att ni kan bestämma vad andra får skriva eller inte?!? 🤔
Du får tjura ihop hur mycket du vill Göran, men inte jag alltså?! Är det så jag ska uppfatta dig?
Micke Därth
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 12:33
Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 12:11
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 11:06 ...Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Halvkvädna negativa visor gagnar väl knappast någon, tycker jag. Vare sig avsändaren eller mottagaren. Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med denna typ av inlägg, som förekommer då och då. :eh:
Jag har ju redan svarat på detta kan jag tycka.. kul ändå att vissa av er tror att ni kan bestämma vad andra får skriva eller inte?!? 🤔
Du får tjura ihop hur mycket du vill Göran, men inte jag alltså?! Är det så jag ska uppfatta dig?
Det tror jag inte, om du menar att jag är en av ”vissa”. Tycker bara det är sorgligt när en supporters högt ställda förväntningar baduneras ut på det sättet utan att tänka på eller reflektera över motståndet.

Det är ju så in i helvete bra av SIK i 2+ perioder, kanske bäst denna säsong, och så ska de få läsa att det ör horribelt att förlora mot ett av de mest storsatsande lagen i ettan? För läser, det gör dom, tro mig.

Klarar du inte kritik mot det du skriver kanske du inte ska kritisera så svulstigt utan eftertanke heller. Bara mitt tips.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Micke Därth wrote: 15 Feb 2024, 12:44
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 12:33
Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 12:11
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 11:06 ...Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Halvkvädna negativa visor gagnar väl knappast någon, tycker jag. Vare sig avsändaren eller mottagaren. Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med denna typ av inlägg, som förekommer då och då. :eh:
Jag har ju redan svarat på detta kan jag tycka.. kul ändå att vissa av er tror att ni kan bestämma vad andra får skriva eller inte?!? 🤔
Du får tjura ihop hur mycket du vill Göran, men inte jag alltså?! Är det så jag ska uppfatta dig?
Det tror jag inte, om du menar att jag är en av ”vissa”. Tycker bara det är sorgligt när en supporters högt ställda förväntningar baduneras ut på det sättet utan att tänka på eller reflektera över motståndet.

Det är ju så in i helvete bra av SIK i 2+ perioder, kanske bäst denna säsong, och så ska de få läsa att det ör horribelt att förlora mot ett av de mest storsatsande lagen i ettan? För läser, det gör dom, tro mig.

Klarar du inte kritik mot det du skriver kanske du inte ska kritisera så svulstigt utan eftertanke heller. Bara mitt tips.
Men om du läser vad jag mer skrivit???!!! Nej ni reflekterar enbart på det jag skrev i frustration. Jag har ju förklarat gång på gång. Går inte det in i era skallar?? Läs ALLT om ni ska fortsätta kritisera.
Nä dags att dra sig undan lite känner jag.. vill inte bli heligt förbannad som jag håller på att bli när någon/några tror sig lite förmer än andra.

Hej på ett tag..
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

"...sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse..."

Jocke, det var precis detta du skrev som jag tyckte var just halvkvädna visor och som jag alltså inte tycker gagnar någon.

Jocke, du får så klart skriva vad du vill, men lägg inte dina synpunkter på mig eller andra som inte är sanna, när vi försöker svara dig och det i dessutom en sansad och hövlig ton.

Och så kom det här från Jocke:"...vill inte bli heligt förbannad som jag håller på att bli när någon/några tror sig lite förmer än andra...

Jocke, vad är det här för trams!?! :eh:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Nr 24 Jonathan Karlsson har i mina ögon bara blivit allt bättre ju längre säsongen lider,hoppas verkligen han stannar en säsong till.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Urban Stahel wrote: 15 Feb 2024, 15:00 Nr 24 Jonathan Karlsson har i mina ögon bara blivit allt bättre ju längre säsongen lider,hoppas verkligen han stannar en säsong till.
Det håller jag helt med om, en av favoriterna i laget för mig!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 13:27 "...sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse..."

Jocke, det var precis detta du skrev som jag tyckte var just halvkvädna visor och som jag alltså inte tycker gagnar någon.

Jocke, du får så klart skriva vad du vill, men lägg inte dina synpunkter på mig eller andra som inte är sanna, när vi försöker svara dig och det i dessutom en sansad och hövlig ton.

Och så kom det här från Jocke:"...vill inte bli heligt förbannad som jag håller på att bli när någon/några tror sig lite förmer än andra...

Jocke, vad är det här för trams!?! :eh:
Känner att jag ändå måste svara på det där med halvkvävda visor. Det har alltså inget med den här matchen att göra, men kan tyvärr inget säga i detta... ännu.. men det kommer ge sig inom kort är väl det jag kan säga. Det är alltså inget hot om någonting utan bara ett litet tristare konstaterande.
Det sista tramset är så jag (och fler med mig skulle jag tro..) känner ibland.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Marcus Lundgren wrote: 15 Feb 2024, 15:21
Urban Stahel wrote: 15 Feb 2024, 15:00 Nr 24 Jonathan Karlsson har i mina ögon bara blivit allt bättre ju längre säsongen lider,hoppas verkligen han stannar en säsong till.
Det håller jag helt med om, en av favoriterna i laget för mig!
Där kan jag nog ge er stora förhoppningar 😎
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 15:48
Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 13:27 "...sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse..."

Jocke, det var precis detta du skrev som jag tyckte var just halvkvädna visor och som jag alltså inte tycker gagnar någon.

Jocke, du får så klart skriva vad du vill, men lägg inte dina synpunkter på mig eller andra som inte är sanna, när vi försöker svara dig och det i dessutom en sansad och hövlig ton.

Och så kom det här från Jocke:"...vill inte bli heligt förbannad som jag håller på att bli när någon/några tror sig lite förmer än andra...

Jocke, vad är det här för trams!?! :eh:
Känner att jag ändå måste svara på det där med halvkvävda visor. Det har alltså inget med den här matchen att göra, men kan tyvärr inget säga i detta... ännu.. men det kommer ge sig inom kort är väl det jag kan säga. Det är alltså inget hot om någonting utan bara ett litet tristare konstaterande.
Det sista tramset är så jag (och fler med mig skulle jag tro..) känner ibland.
Håller för övrigt med om matchreferatet
Micke Därth
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 12:53
Micke Därth wrote: 15 Feb 2024, 12:44
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 12:33
Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 12:11
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 11:06 ...Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Halvkvädna negativa visor gagnar väl knappast någon, tycker jag. Vare sig avsändaren eller mottagaren. Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med denna typ av inlägg, som förekommer då och då. :eh:
Jag har ju redan svarat på detta kan jag tycka.. kul ändå att vissa av er tror att ni kan bestämma vad andra får skriva eller inte?!? 🤔
Du får tjura ihop hur mycket du vill Göran, men inte jag alltså?! Är det så jag ska uppfatta dig?
Det tror jag inte, om du menar att jag är en av ”vissa”. Tycker bara det är sorgligt när en supporters högt ställda förväntningar baduneras ut på det sättet utan att tänka på eller reflektera över motståndet.

Det är ju så in i helvete bra av SIK i 2+ perioder, kanske bäst denna säsong, och så ska de få läsa att det ör horribelt att förlora mot ett av de mest storsatsande lagen i ettan? För läser, det gör dom, tro mig.

Klarar du inte kritik mot det du skriver kanske du inte ska kritisera så svulstigt utan eftertanke heller. Bara mitt tips.
Men om du läser vad jag mer skrivit???!!! Nej ni reflekterar enbart på det jag skrev i frustration. Jag har ju förklarat gång på gång. Går inte det in i era skallar?? Läs ALLT om ni ska fortsätta kritisera.
Nä dags att dra sig undan lite känner jag.. vill inte bli heligt förbannad som jag håller på att bli när någon/några tror sig lite förmer än andra.

Hej på ett tag..
Sorry att jag tydligen inte förstår vad du skriver i frustration och snabbt kan översätta det till något annat. Positivt?

Jag känner så här, SIK är med i racet om en play-off plats och utan att hela tiden jämföra med det som varit kanske det är lite mer på sin plats att hylla det som är just nu? Hur de kämpar och sliter i matcherna, gick kort om folk mot Mariestad bl a pga alla pp och var blytunga i slutet, gick på elva forwards mot Dalen och vinner ganska klart bortsett från några svettiga minuter i slutet, leder mot seriefavoriten med 2-0 med mersmak långt in i tredje perioden och sånär i teorin "fixar" en playoffplats "om inte om vore". Det är tufft att få stryk med uddamålet i så många matcher som SIK har gjort men de lägger sig fan inte ner och dör heller efter en förlust.

Då blir åtminstone jag lite fundersam när du skriver så här:
Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher.
Tyvärr så brer du mackan med detta och oavsett vad du skriver efteråt blir svårtuggat, om du förstår vad jag menar med den metaforen.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Micke Därth wrote: 15 Feb 2024, 17:00
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 12:53
Micke Därth wrote: 15 Feb 2024, 12:44
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 12:33
Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 12:11
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 11:06 ...Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Halvkvädna negativa visor gagnar väl knappast någon, tycker jag. Vare sig avsändaren eller mottagaren. Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med denna typ av inlägg, som förekommer då och då. :eh:
Jag har ju redan svarat på detta kan jag tycka.. kul ändå att vissa av er tror att ni kan bestämma vad andra får skriva eller inte?!? 🤔
Du får tjura ihop hur mycket du vill Göran, men inte jag alltså?! Är det så jag ska uppfatta dig?
Det tror jag inte, om du menar att jag är en av ”vissa”. Tycker bara det är sorgligt när en supporters högt ställda förväntningar baduneras ut på det sättet utan att tänka på eller reflektera över motståndet.

Det är ju så in i helvete bra av SIK i 2+ perioder, kanske bäst denna säsong, och så ska de få läsa att det ör horribelt att förlora mot ett av de mest storsatsande lagen i ettan? För läser, det gör dom, tro mig.

Klarar du inte kritik mot det du skriver kanske du inte ska kritisera så svulstigt utan eftertanke heller. Bara mitt tips.
Men om du läser vad jag mer skrivit???!!! Nej ni reflekterar enbart på det jag skrev i frustration. Jag har ju förklarat gång på gång. Går inte det in i era skallar?? Läs ALLT om ni ska fortsätta kritisera.
Nä dags att dra sig undan lite känner jag.. vill inte bli heligt förbannad som jag håller på att bli när någon/några tror sig lite förmer än andra.

Hej på ett tag..
Sorry att jag tydligen inte förstår vad du skriver i frustration och snabbt kan översätta det till något annat. Positivt?

Jag känner så här, SIK är med i racet om en play-off plats och utan att hela tiden jämföra med det som varit kanske det är lite mer på sin plats att hylla det som är just nu? Hur de kämpar och sliter i matcherna, gick kort om folk mot Mariestad bl a pga alla pp och var blytunga i slutet, gick på elva forwards mot Dalen och vinner ganska klart bortsett från några svettiga minuter i slutet, leder mot seriefavoriten med 2-0 med mersmak långt in i tredje perioden och sånär i teorin "fixar" en playoffplats "om inte om vore". Det är tufft att få stryk med uddamålet i så många matcher som SIK har gjort men de lägger sig fan inte ner och dör heller efter en förlust.

Då blir åtminstone jag lite fundersam när du skriver så här:
Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher.
Tyvärr så brer du mackan med detta och oavsett vad du skriver efteråt blir svårtuggat, om du förstår vad jag menar med den metaforen.
Förstår precis din metafor. Dock skrev jag senare att det var skrivet i frustration men det ville du kanske inte läsa?? Jag har också skrivit att de spelade jävligt bra, det ville du heller inte läsa?

Jag har erkänt att det var ett misstag av mig att skriva som jag gjorde. Vad vill ni mer? Att jag ska tugga på mina bara knän om förlåtelse och förståelse?

Men fortsätt ni med att jaga ert villebråd. Jag kan ta det. Frågan är om ni kan ta kritik mot er?

Grabbarna som inte tål att bli emotsagda...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Nej jag tycker det här dravlet börjar bli jobbigt. Och jag VET.. jag är inte någon frälsare i det här.. men nu lägger jag ner den här diskussionen. Det är mycket som gått snett på sistone gällande den lokala hockeyn för inte minst mig, därför kanske lite väl frustrerat...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jocke skriver trots att han nu verkar lugnat ner sig:
- ...Grabbarna som inte tål att bli emotsagda...

Jocke, för h-e lägg ner nu! Ge ett enda exempel på vad du påstår! Och du av alla har mage att skriva det om andra, när du tar överlägset guld i ämnet! Jag börjar tro på allvar att du avsiktligt vill testa tålamodet hos andra för att se om det spricker även där. Tyvärr är du på väg att lyckas och att jag är på väg att bli förbannad på riktigt på dina oförskämdheter och insinuationer mot några av oss. Lägg ner! :twisted:

Till webbmaster, dags att kanske gå in och lugna ner Jocke och att ge honom förslag på några paragrafer som han borde läsa, när det gäller forumet?
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2024, 19:01 Jocke skriver trots att han nu verkar lugnat ner sig:
- ...Grabbarna som inte tål att bli emotsagda...

Jocke, för h-e lägg ner nu! Ge ett enda exempel på vad du påstår! Och du av alla har mage att skriva det om andra, när du tar överlägset guld i ämnet! Jag börjar tro på allvar att du avsiktligt vill testa tålamodet hos andra för att se om det spricker även där. Tyvärr är du på väg att lyckas och att jag är på väg att bli förbannad på riktigt på dina oförskämdheter och insinuationer mot några av oss. Lägg ner! :twisted:

Till webbmaster, dags att kanske gå in och lugna ner Jocke och att ge honom förslag på några paragrafer som han borde läsa, när det gäller forumet?
Och vilka regler bryter jag mot? Att jag tycker vissa inte tål att bli emotsagda? Där jag även inkluderade mig själv om du läste det.

Men oroa dig inte. Jag ska inte skriva mer.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Har nu kollat ikapp vissa sekvenser från er match igår, SIK har inte ett enda skott på mål de sista fem-sex minuterna på matchen inklusive ett powerplay, och plockad mv sista (ca) 45 sekunderna, högst anmärkningsvärt kan jag tycka!

Visserligen stog det 2-2 tills 1:16 kvar men under ett pp måste det komma minst två-tre avslut, men jag vet inte om man troligen spelade så ”skitnödigt” för att man redan kommit in i att matchen redan höll på att rinna dem ur händerna, eller att man försökte överleva till förlängning…

En time-out skulle ju kommit efter 2-1, eller senast 2-2 kan jag tycka!

Förövrigt så var publiksiffrorna bedrövliga för båda våras lag igår…
Silly season is just another season!
Post Reply