2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
3
30%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
5
50%
10. Jesper Emanuelsson
1
10%
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
1
10%
20. John Frändberg
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 10

antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by antongullbrantz »

Lider verkligen med grabbarna i laget, dock inte med föreningen! Hoppas att stommen kan vara kvar till nästa säsong.
Last edited by antongullbrantz on 29 Feb 2024, 11:06, edited 1 time in total.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by peter johansson »

antongullbrantz wrote: 29 Feb 2024, 10:23 Ligger verkligen med grabbarna i laget, dock inte med föreningen! Hoppas att stommen kan vara kvar till nästa säsong.
Hoppas verkligen inte att du "ligger" med grabbarna utan lider för det väl det du menade antar 🤣🤣🤣🤣🙃🙃
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 28 Feb 2024, 21:19 Surt ändå…tycker synd om erat lag trots allt..
Respekt Niklas :thumbup:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 28 Feb 2024, 21:31 Så djädra nära, jag lider med er

Respekt Ingvar :thumbup:
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Marcus Lundgren »

Jag vet inte exakt vad som behöver göras, men David har ju rätt på det sättet att något måste förändras.
Sen är problemet, visst man kan tycka att Lundström ska bytas ut eftersom det aldrig går bättre. Men alla (i princip iaf) är ju nöjda med lagbygget, så vad har han gjort fel egentligen?

Först och främst så får vi väl se om vi ens har någon förening (iaf i Div1?) att göra förändringar i nästa år. Men allvarligt talat, något är ju fel när vi år efter år inte kan ta oss förbi Allettan trots bra grundserier, och det kan ju inte bara vara truppens kvalité som är det enda problemet?

En konkurs och börja om kanske är vad som behövs för att rensa den dåliga mentaliteten som "sitter i väggarna".
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by David Johansson »

antongullbrantz wrote: 29 Feb 2024, 10:15
David Johansson wrote: 28 Feb 2024, 22:18 Är det inte nu ni Rebeller skall vara Rebeller gå samman och "uppvigla" mot ledningen i SIK

I stället tackar alla för sig :eh:


Din jävla pajas!
Tackar, det var längesedan någon kallade mig pajas :) :)
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Micke Därth »

Marcus Lundgren wrote: 29 Feb 2024, 11:05 Jag vet inte exakt vad som behöver göras, men David har ju rätt på det sättet att något måste förändras.
Sen är problemet, visst man kan tycka att Lundström ska bytas ut eftersom det aldrig går bättre. Men alla (i princip iaf) är ju nöjda med lagbygget, så vad har han gjort fel egentligen?

Först och främst så får vi väl se om vi ens har någon förening (iaf i Div1?) att göra förändringar i nästa år. Men allvarligt talat, något är ju fel när vi år efter år inte kan ta oss förbi Allettan trots bra grundserier, och det kan ju inte bara vara truppens kvalité som är det enda problemet?

En konkurs och börja om kanske är vad som behövs för att rensa den dåliga mentaliteten som "sitter i väggarna".
Det handlar som vanligt om att 50% är motståndarens fel, som varit bättre än SIK. En bra trupp, en bra tränare osv är ingen garanti om motståndaren är bättre, och vilka andra lag klarar långtidsskador på spelare på den övre halvan av rankingen? Skulle Bojs hamnat över strecket utan Sandberg, Aronsson, Linden?

Försvarar inget, och förstår kopplingar alla gör, men ser ingen som sagt något om motståndarna i sina inlägg samtidigt som SIK ska kölhalas i detaljer.

Till er som lämnar läktaren: Gå till årsmötet och gör er röst hörd istället. Skället på nätet ekar tomt.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Micke Därth wrote: 29 Feb 2024, 13:01
Marcus Lundgren wrote: 29 Feb 2024, 11:05 Jag vet inte exakt vad som behöver göras, men David har ju rätt på det sättet att något måste förändras.
Sen är problemet, visst man kan tycka att Lundström ska bytas ut eftersom det aldrig går bättre. Men alla (i princip iaf) är ju nöjda med lagbygget, så vad har han gjort fel egentligen?

Först och främst så får vi väl se om vi ens har någon förening (iaf i Div1?) att göra förändringar i nästa år. Men allvarligt talat, något är ju fel när vi år efter år inte kan ta oss förbi Allettan trots bra grundserier, och det kan ju inte bara vara truppens kvalité som är det enda problemet?

En konkurs och börja om kanske är vad som behövs för att rensa den dåliga mentaliteten som "sitter i väggarna".
Det handlar som vanligt om att 50% är motståndarens fel, som varit bättre än SIK. En bra trupp, en bra tränare osv är ingen garanti om motståndaren är bättre, och vilka andra lag klarar långtidsskador på spelare på den övre halvan av rankingen? Skulle Bojs hamnat över strecket utan Sandberg, Aronsson, Linden?

Försvarar inget, och förstår kopplingar alla gör, men ser ingen som sagt något om motståndarna i sina inlägg samtidigt som SIK ska kölhalas i detaljer.

Till er som lämnar läktaren: Gå till årsmötet och gör er röst hörd istället. Skället på nätet ekar tomt.
Håller fullständigt med dig Micke!!
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 63
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Robin Hallerström »

Av 18 matcher är det enbart i matcherna mot Vimmerby där vi inte har något att sätta emot. Vi tar poäng i många matcher men det är på tok för dåligt med 3 poängare.

Hemmamötena med Krif, Karlskrona och Mariestad sticker ut som matcher där vi "borde" tagit fler poäng än vad utfallet blev. Kristianstad hemma gör vi en fin insats men det är svårt att begära så mycket mer än en pinne där, trots sen ledning. Igår borde vi definitivt haft med oss en trygg ledning inför sista perioden. Tabellen ljuger aldrig osv osv. Men nog är vi nära på att vända den tok-svarta trenden att missa slutspel.

Vi slapp Mörrum hemma 1-9 och Nybro hemma 3-10 åtminstone. Tyvärr en klen tröst.

Blir intressant att se vad som händer med klubben under våren. Ny storsponsor(?), lotterier, årsmöte och inte minst silly season där man för en gångs skull vill behålla en större del spelare än vanligt.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Marcus Lundgren »

Micke Därth wrote: 29 Feb 2024, 13:01
Marcus Lundgren wrote: 29 Feb 2024, 11:05 Jag vet inte exakt vad som behöver göras, men David har ju rätt på det sättet att något måste förändras.
Sen är problemet, visst man kan tycka att Lundström ska bytas ut eftersom det aldrig går bättre. Men alla (i princip iaf) är ju nöjda med lagbygget, så vad har han gjort fel egentligen?

Först och främst så får vi väl se om vi ens har någon förening (iaf i Div1?) att göra förändringar i nästa år. Men allvarligt talat, något är ju fel när vi år efter år inte kan ta oss förbi Allettan trots bra grundserier, och det kan ju inte bara vara truppens kvalité som är det enda problemet?

En konkurs och börja om kanske är vad som behövs för att rensa den dåliga mentaliteten som "sitter i väggarna".
Det handlar som vanligt om att 50% är motståndarens fel, som varit bättre än SIK. En bra trupp, en bra tränare osv är ingen garanti om motståndaren är bättre, och vilka andra lag klarar långtidsskador på spelare på den övre halvan av rankingen? Skulle Bojs hamnat över strecket utan Sandberg, Aronsson, Linden?

Försvarar inget, och förstår kopplingar alla gör, men ser ingen som sagt något om motståndarna i sina inlägg samtidigt som SIK ska kölhalas i detaljer.

Till er som lämnar läktaren: Gå till årsmötet och gör er röst hörd istället. Skället på nätet ekar tomt.
Jag säger inte emot dig. Och din logik är såklart riktig, men frågan kvarstår ju varför vi kan vara bättre än alla andra 9 lag i västra grundserien och sen ha 3 av dessa före oss i Allettan? Det beror inte på att dom är bättre än oss, jag skulle vilja påstå att iaf. Mariestad och Dalen inte är det, inte heller Visby eller KRIF.

Och visst, skador, men vi värvade ju ihop århundradets bredaste trupp (på forwardssidan) just för att klara detta. Sen är skadan på Thilander oerhört kostsam, jag är helt övertygad om att vi hade tagit 6-8p mer med honom enbart pga PP.

Något enstaka år kan jag också hålla med om att man kan prata om marginaler, otur, skador osv. men det här är ju inte första gången.
Och som jag skrev i början, det är inget skäll. Alla är ju nöjda med truppbyggen osv. så jag säger inte att Lundström (tex.) ska få bära all skuld, jag säger bara att vi (Skövde IK) behöver återigen fundera på vad anledningen att det blir såhär är, för känslan iaf. jag har är att det inte spelar någon roll vilket lag vi ställer på isen, vi kommer åka ur i Allettan ändå.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Ingvar Persson »

antongullbrantz wrote: 29 Feb 2024, 10:15
David Johansson wrote: 28 Feb 2024, 22:18 Är det inte nu ni Rebeller skall vara Rebeller gå samman och "uppvigla" mot ledningen i SIK

I stället tackar alla för sig :eh:


Din jävla pajas!
Otroligt ful kritik mot en vänligt man
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingvar Persson wrote: 29 Feb 2024, 15:29
antongullbrantz wrote: 29 Feb 2024, 10:15
David Johansson wrote: 28 Feb 2024, 22:18 Är det inte nu ni Rebeller skall vara Rebeller gå samman och "uppvigla" mot ledningen i SIK

I stället tackar alla för sig :eh:


Din jävla pajas!
Otroligt ful kritik mot en vänligt man
Äh det får han tåla, du förstår väl frustrationen här just nu!?
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Micke Därth »

Marcus Lundgren wrote: 29 Feb 2024, 14:30
Micke Därth wrote: 29 Feb 2024, 13:01
Marcus Lundgren wrote: 29 Feb 2024, 11:05 Jag vet inte exakt vad som behöver göras, men David har ju rätt på det sättet att något måste förändras.
Sen är problemet, visst man kan tycka att Lundström ska bytas ut eftersom det aldrig går bättre. Men alla (i princip iaf) är ju nöjda med lagbygget, så vad har han gjort fel egentligen?

Först och främst så får vi väl se om vi ens har någon förening (iaf i Div1?) att göra förändringar i nästa år. Men allvarligt talat, något är ju fel när vi år efter år inte kan ta oss förbi Allettan trots bra grundserier, och det kan ju inte bara vara truppens kvalité som är det enda problemet?

En konkurs och börja om kanske är vad som behövs för att rensa den dåliga mentaliteten som "sitter i väggarna".
Det handlar som vanligt om att 50% är motståndarens fel, som varit bättre än SIK. En bra trupp, en bra tränare osv är ingen garanti om motståndaren är bättre, och vilka andra lag klarar långtidsskador på spelare på den övre halvan av rankingen? Skulle Bojs hamnat över strecket utan Sandberg, Aronsson, Linden?

Försvarar inget, och förstår kopplingar alla gör, men ser ingen som sagt något om motståndarna i sina inlägg samtidigt som SIK ska kölhalas i detaljer.

Till er som lämnar läktaren: Gå till årsmötet och gör er röst hörd istället. Skället på nätet ekar tomt.
Jag säger inte emot dig. Och din logik är såklart riktig, men frågan kvarstår ju varför vi kan vara bättre än alla andra 9 lag i västra grundserien och sen ha 3 av dessa före oss i Allettan? Det beror inte på att dom är bättre än oss, jag skulle vilja påstå att iaf. Mariestad och Dalen inte är det, inte heller Visby eller KRIF.

Och visst, skador, men vi värvade ju ihop århundradets bredaste trupp (på forwardssidan) just för att klara detta. Sen är skadan på Thilander oerhört kostsam, jag är helt övertygad om att vi hade tagit 6-8p mer med honom enbart pga PP.

Något enstaka år kan jag också hålla med om att man kan prata om marginaler, otur, skador osv. men det här är ju inte första gången.
Och som jag skrev i början, det är inget skäll. Alla är ju nöjda med truppbyggen osv. så jag säger inte att Lundström (tex.) ska få bära all skuld, jag säger bara att vi (Skövde IK) behöver återigen fundera på vad anledningen att det blir såhär är, för känslan iaf. jag har är att det inte spelar någon roll vilket lag vi ställer på isen, vi kommer åka ur i Allettan ändå.
Tycker du är klok i ditt resonemang och frågorna är relevanta. Menade heller inte dig personligen som en av de som skäller och vänder laget ryggen, tvärtom.

Sen tycker jag det är ovanligt svårt att hitta en specifik match eller motståndare där man tydligt kan se: "Där och då förlorade Skövde PO-platsen", och i retrospekt är det normalt enkelt att vara "expert", men jag tror det som skiljer SIK mest från grundserien till AE är dels kontinuitet i både spelet med puck och utan. Dels tycker jag laget föll in i gamla synder - kanske mycket på grund av motståndaren och inte minst i matchen mot Halmstad - där vi efter återerövring av pucken i egen zon är lite för stressade att skicka iväg den utan adress och bli kvar med tryck mot sig istället för att, om inte annat, bara täcka pucken tills det finns tillfälle att spela någon. Där förlorade SIK väldigt många minuter av tid i anfallszonen och möjligheten att sätta mer press och tryck mot motståndaren. Backsidan har inte riktigt klarat av båda saker att dels försvara sig väl, dels sätta igång spelet och leverera bra första pass. Det förstnämnda har laget klarat med bravur, SIK har försvarat sig oerhört bra och i spelet utan puck har jag ingen kritik alls att leverera. Däremot har spelet med puck varit stressat, chansartat till och med ibland, och kanske för tröttkört efter att ha slitit på endast fem backar mot bra motstånd i match efter match, skadade spelare kommer tillbaka utan att vara riktigt i slag, det finns mängder med saker att analysera. Men laget har inte släppt in mycket mål om man jämför med övriga lag i serien, och har faktiskt gjort skapligt många framåt, men laget har inte haft kraft att forcera in de vinnande puckarna i slutperioderna och det kan nog kopplas ihop med hur mycket laget har behövt lägga på försvarsspel. Orken (kylan) har inte riktigt infunnit sig i de avgörande lägena.

Framåt har vi naturligtvis lidit av att #68 bara spelade fyra matcher i Allettan, man är dum att tro något annat. Han betyder mycket för offensiven med sitt spelsinne, kyla och ork att spela likadant i långa byten. Även om vi någonstans tyckte att PP gick i stå även med #68 på isen var han ändå en faktor som tröttade ut motståndaren som inte kunde ge honom en mm extra i boxplay, och en trött motståndare är alla lags dröm att möta.

Vi har också lidit av att bra motorer har missat matcher på grund av skador, jag tänker på Artursson, Elias Andersson, Jesper Andersson och Thomas Lee - spelare som skapar energi. Vi som inte lever med laget har heller inte en susning om vilka skavanker spelarna spelar med som drar ner deras prestation i vissa matcher, men så är det i alla lag så det är ingen ursäkt. SIK kanske behöver fundera på uppbyggnadsträningen och göra en analys där, för så här skadedrabbat som laget blivit de senaste säsongerna i AE vet jag inte om något annat lag blivit? Är SIK för tunna? Är det storlek som saknas? (Den frågan har ställts).
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Micke Därth »

Robin Hallerström wrote: 29 Feb 2024, 14:15 Av 18 matcher är det enbart i matcherna mot Vimmerby där vi inte har något att sätta emot. Vi tar poäng i många matcher men det är på tok för dåligt med 3 poängare.

Hemmamötena med Krif, Karlskrona och Mariestad sticker ut som matcher där vi "borde" tagit fler poäng än vad utfallet blev. Kristianstad hemma gör vi en fin insats men det är svårt att begära så mycket mer än en pinne där, trots sen ledning. Igår borde vi definitivt haft med oss en trygg ledning inför sista perioden. Tabellen ljuger aldrig osv osv. Men nog är vi nära på att vända den tok-svarta trenden att missa slutspel.

Vi slapp Mörrum hemma 1-9 och Nybro hemma 3-10 åtminstone. Tyvärr en klen tröst.

Blir intressant att se vad som händer med klubben under våren. Ny storsponsor(?), lotterier, årsmöte och inte minst silly season där man för en gångs skull vill behålla en större del spelare än vanligt.
Helt enig.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2024-02-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK, Halmstad Arena

Post by Juha Ojajärvi »

Här igen då.

Och ja..jag vet inte riktigt i vilken ände man ska börja riva i fiaskot riktigt.

Men delar inte bilden av att vi saknat #68. Han såg mätt ut redan under grundserien tycker jag, men otroligt mycket slarv och tappade puckar.

Kanske främst i powerplay.

Mysteriet kring frysboxningen av Frändberg?

VARFÖR låter man inte John få istid?! Inte ens när man går kort om folk. Där kan vi ju snacka motor av rang och under de få matcher han fick chansen, blev jag aldrig besviken på arbetsinsatsen. Och hur f*n ska han utvecklas om han inte får speltid?! Vansinne att låta en sån talang eventuellt gå förlorad nu.
Post Reply