(T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

(T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Admin »

(T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Göran Strid »

Det vankas storfrämmande, när seriefavoriten och kvalserieaspiranten kommer på besök! Det kommer alldeles säkert att bli en sevärd match. Hoppas bara att det blir en ren match utan dumheter och respektlösa tacklingar. Minnesbilden från senaste mötet i slutet på matchen gör att man onekligen anar oråd. Dels, för att det blir någon form av hämndagerande, dels för att forwardens respektlösa och provocerande agerande kommer att fortsätta. Får vi be om ren - men gärna en tuff och hård kamp på isen - tack! Vi vill inte ha fler skador!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Anders Edman »

För min del får de gärna ge Blomberg ett par rejäla bröstvärmare, hårt men schysst ska det vara givetvis. Skulle han tappa luften så är det fine med mig. Som Göran skriver, hoppas på en schysst match utan fula saker och inga skador på någon.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Göran Strid »

Lite tjat igen om kvällens match, när det gäller ovårdat spel och oron för det. Jag såg nu lite extra på förra matchen och det händer en del riktigt otäcka saker förutom Blombergs tackling i slutet på matchen, t ex en ful och medveten blind side mot huvudet från Frick på Thilander i första, där det kunde gått riktig illa. Borde varit givet matchstraff. Inte bara Blomberg alltså. Och så finns ju Svensson...Mariestad spelar vårdslöst och det bör sägas.

Det ligger nära till hands att bortalaget i kvällens match kommer fortsätta på det sättet. Man tänker liksom inte acceptera en förlust till och att då markera med vårdslöst spel.

Kvällens uppställning då? Det verkar bli tunt på backsidan och det kan innebära att flera backar får mycket speltid. Måtte vi slippa skador på nyckelspelare!

Orolig? Ja, det är jag.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Anders Edman »

Håller med dig helt Göran, inga fler skador på Sikare nu. Tyvärr är ju bois inte bättre och de tycker väl att deras enda chans att vinna är att spela fult och uppträda väldigt osportsligt. Inget nytt med detta, det har dom alltid gjort. Begreppet ”grishockey” härstammar ju från mariestad by the way.
Hoppas verkligen att vi har någon som kan ”markera” rejält när vedhuggningen börjar från bois !!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Lars Hildegard »

Intressant att se ikväll om bois kör enligt gamle Apelgrens princip att minst ett matchstraff krävs för seger, eller enligt nye Ronnys princip att Skövde ändå inte har något spel, så det kvittar nästan vad bois gör bara dom kommer ut starkt och inte släpper in fler mål än vad motståndaren gör.

(OT, det är ändå lite fint att boa efter så här många år, fortfarande kör sitt skämt om Återtåget. Det var roligt för 20 år sedan, och det är lika roligt nu. Tack ska du ha! :clap: )
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Lars Hildegard »

Vi får heller inte glömma att om SIK vinner så beror det på att dom är ett sämre lag, för bois spelar alltid bättre mot bra lag. :!:
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Lars Hildegard »

Skövde var riktigt kass idag, eftersom bois bara mäktade med ett mål. Hoppas bois får möta lite bättre lag snart, så dom får vinna lite också. :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tänk att en träningsmatch kan vara så rolig :D
Tekningsvinst som följs av slarv och underläge redan efter sju sekunder och man tänker att detta kan bli en jobbig kväll. Men sedan visar ju Skövde upp sig och är ju klart bättre i alla lagdelar.
Sex i baken svider och jag tänker att det är nog många som väljer ståplats på Mariestadsbussen ikväll!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Göran Strid »

Det finns mycket att sortera ut efter kvällens match, men detta kan vara några saker:
- En ganska ren match. Bara några fula saker och det tackar vi för.
- En händelsrik och underhållande match med bland annat vackra mål.
- Leo Örqvist! Vad såg vi ikväll? En storback i vardande?
- Ett riktigt bra PP.
- Ternblad, hur bra kommer han bli? Killen tar ju jättesteg hela tiden.
- Ett decimerat lag med tanke på alla skador och sjukdomar- ca sex (sju?) spelare - ger Mariestad en lektion i hockey. Vad händer med fulltalig besättning? Angenämt jobb för coachen onekligen.
- Normalt är inte Mariestad så här tafatt och med ett underkänt försvarsspel. Vad berodde det på. Hybris? Bristande självinsikt? Skövde gjorde dom dåliga? Kanske en kombination ändå. Men nog har Mariestad en del att fundera på, även om det bara var en träningsmatch och man skulle ju ta revansch.

Efter den här matchen ökar intresset för fredagens bortamatch mot Troja!
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Efter att jag har sett matchen live och webben har jag sett kanske värsta målvakts och domartavlan på 1-1 målet och utvisningen på #16, när bois #20 borde ha fått minst 2 min mer. Men vilken målis vi har. #34 #12 vilka spelare. Hoppas #55 får mycket mer speltid, 17 år. Kommer inte vara länge till i HE
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde gör en bra match mot ett ovanligt blekt Mariestad. Men det var bara en träningsmatch. Hoppas att man slipper fler skador.
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 85
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Vi besegrar ett framtungt Mariestad(med enligt bloggare) bästa forwards uppsättningen med 4 backar... Frändberg är ju trots allt en forward.

Ronny Helander sågade Skövdes spel både innan och efter match trots att man åkte hem med 1-6 i baken.. Karma?

Calle sportchef kommer garanterat plocka in en back då hans melodi är att förstärka sig ur situationer lex Hasse Ljunggren...med prosects scouting.

Till vår egna insatts så var den helgjuten i 59 minuter och 3 sekunder.

Jag vill plussa följande spelare såhär långt:
Tengvall, Elias Andersson, Emanuelsson och Gustaf Lindberg. Resten har givetvis inte underpresterat men dessa ser jag som starkast hittills.

Vårt powerplay 1 med Lindberg och Thilly i spetsen kommer vara nyttiga...

Absolut, Allettan är det som spelar roll... men att gå in i Västra med gott självförtroende kommer gynna då serien är tight. Våra grannar i norr har mer att fundera på.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Göran Strid »

Erik Karlsson wrote: 14 Sep 2023, 15:53 ...Ronny Helander sågade Skövdes spel både innan och efter match trots att man åkte hem med 1-6 i baken.. Karma?
Var har du sett att Ronny sågade Skövde även efter matchen? Inte helt oväntat i och för sig, det har han alltid gjort (precis som Appelgren).
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2023-09-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Hur kan bråket mellan Henriksson och Frick bara sluta med 2 min på Henriksson?Okej att H-sson startade bråket,men Frick var ju helt klart drivande i kramandet.
Post Reply