2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
3
23%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
1
8%
9. Jesper Andersson
1
8%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
5
38%
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
3
23%
 
Total votes: 13

Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Bara 2.570 på plats ikväll ! Undrar hur många som skrämdes bort av det var en så kallad ”högriskmatch” ? Några hundra var det säkert i alla fall….
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Många olika åsikter här efter dyngtorsken.

Riktigt pinsam insats. Och det hade inte spelat någon roll om bois ställt en j18-keeper i målet ikväll. Det hade ändå blivit 1-4.
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

En av sämsta derbyt jag har sett, ingen känsla av någon av lagen. Båda lagen var riktigt dåliga, enda skillnad var att bois gjorde mål på sina läge. bois har riktigt vass första kedja som räcker till AE men där möter man bättre lag som kan stoppa dom och vad händer sen när dom har inget annat att komma med, inget kvalserie lag för mig.
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Pertti Pahankala wrote: 11 Oct 2023, 21:14 En av sämsta derbyt jag har sett, ingen känsla av någon av lagen. Båda lagen var riktigt dåliga, enda skillnad var att bois gjorde mål på sina läge. bois har riktigt vass första kedja som räcker till AE men där möter man bättre lag som kan stoppa dom och vad händer sen när dom har inget annat att komma med, inget kvalserie lag för mig.
Spelar Skövde som de gjorde i kväll, så tar säsongen slut i Februari, som den gjort de senaste 150 säsongerna.. :roll: :roll:
Nej SIK är inget PO lag
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

David Johansson wrote: 11 Oct 2023, 20:50 Nog tycker jag att det är nr 51. Emil Smedberg som gör Skövdes mål i kväll
Det var Frick i Mariestad som gjorde skövdes mål, således gjorde Mariestad alla målen! 😂😂
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 11 Oct 2023, 21:09 Bara 2.570 på plats ikväll ! Undrar hur många som skrämdes bort av det var en så kallad ”högriskmatch” ? Några hundra var det säkert i alla fall….
Vem vågar inte gå för att det kallas högriskmatch? 😂😂
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Antagligen alla som inte vill ta en hög risk antar jag 😉
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 85
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Nej detta var ingen höjdare. Hade nog inte förväntat mig mer heller.
Men att vi inte lyckas etablera trycket mer i offensiven när bois backar är så dåliga är för mig helt obegripligt. Lika dålig defensiv har de stark offensiv men där kletar vi nått jävulskt idag och ger bort 3 mål gratis.

bois har två spelare som är god för 20-30 mål och dessa herrar låter vi få helt jävla ostört peta in två puckar var. Brukar inte kommentera matcherna men idag är det kopiöst dåligt.

Om vi ska prata om enskilda spelare så har svårt och förstå varför Siwert får spela så mycket.. Han åker ju runt 60 minuter och vinner inte en puck eller klarar av att hålla i densamma. Men nu stack ju inte bara han ut på minuskontot utan det gör samtliga.

Upp på hästen och ge fan i att slarva.

...Och ja nu kan varenda jävla "topp" skribent glädjas att mariestad har vunnit igen.

Och nej jag bryr mig inte ett dugg om mariestad och deras fantasivärld. Men idag fick dom en seger gratis av ett lag som inte gav sig en ärlig chans att vinna.

Tack för mig, hej!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Det svider att förlora derbyn när man tror man är bäst :shh:

Jag fattar ändå inte varför folk i stora skaror går hem innan ”hesa Fredrik” ljuder…så jävla svagt mot laget i ens hjärta!(?)
Silly season is just another season!
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Niklas Hjalmarsson wrote: 11 Oct 2023, 21:47 Det svider att förlora derbyn när man tror man är bäst :shh:

Jag fattar ändå inte varför folk i stora skaror går hem innan ”hesa Fredrik” ljuder…så jävla svagt mot laget i ens hjärta!(?)
Verkligen Niklas. Helt jävla sanslöst att lämna i förtid.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Skövde var helt utspelade denna gången.. Precis som de var tvärtom från senaste träningsmatchen där Skövde var numret större..
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Det krävs att laget höjer sig rejält till matchen på söndag borta mot Tranås om man ska få med sig några poäng. För spelet hittills i serien har inte varit så bra. Även om man har vunnit sina matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Som sagt, bortalaget vann kampen om mittzon och som jag trodde inför matchen, det var där det avgjordes. Dessutom förmågan att sätta chanserna. Mjörnberg är också inne på det (utdrag):

"Det synkar inte riktigt, passningarna som kommer är alldeles för svåra och chansartade och alldeles för många gånger ägnar man sig åt pucktransport rakt in i famnen på ett väntande försvar. Gästerna som å sin sida hade lite lättare att komma ordentligt genom mittzonen och som hade den där spetsen som behövs för att vinna den här typen av matcher."

Sedan kan man fundera över de nästan komiska överdrifterna både här och där "pinsamt", "klasskillnad" m fl. Sååå dåligt var det inte, tycker jag och sååå dåligt var inte hemmalaget och sååå bra var inte Mariestad. Dessutom 1-4 speglar inte på något sätt spelet i sig.

Det som förvånar däremot är den till synes ljumma inställningen på isen - och - publiken. Från TV-soffan var det svårt att känna igen hur ett derby borde vara både på isen och på läktaren. Mellanmjölk ungefär.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 12 Oct 2023, 06:46 Som sagt, bortalaget vann kampen om mittzon och som jag trodde inför matchen, det var där det avgjordes. Dessutom förmågan att sätta chanserna. Mjörnberg är också inne på det (utdrag):

"Det synkar inte riktigt, passningarna som kommer är alldeles för svåra och chansartade och alldeles för många gånger ägnar man sig åt pucktransport rakt in i famnen på ett väntande försvar. Gästerna som å sin sida hade lite lättare att komma ordentligt genom mittzonen och som hade den där spetsen som behövs för att vinna den här typen av matcher."

Sedan kan man fundera över de nästan komiska överdrifterna både här och där "pinsamt", "klasskillnad" m fl. Sååå dåligt var det inte, tycker jag och sååå dåligt var inte hemmalaget och sååå bra var inte Mariestad. Dessutom 1-4 speglar inte på något sätt spelet i sig.

Det som förvånar däremot är den till synes ljumma inställningen på isen - och - publiken. Från TV-soffan var det svårt att känna igen hur ett derby borde vara både på isen och på läktaren. Mellanmjölk ungefär.

Håller med dig Göran det var definitivt inte klasskillnad utan Mariestad satte sina lägen och hade en viss Sandberg som stod på huvudet tycker samtidigt att Tengvill på intet sätt var dålig. När det gäller publiken så tycker jag faktiskt att ungdomarna ihop med Rebellerna vann klackmatchen lite ovanligt för där brukar Mariestadsklacken allt som oftast vinna men inte denna gång men överlag ganska "svampig" stämning totalt sett.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Mariestadsklacken har sällan vart så liten på apberget som denna afton och skövdes dito var väl större än vanligt, sedan hur mkt klackarna låter speglas ju till 75% av hur matchresultatet är för tillfället oftast!
Silly season is just another season!
Post Reply