2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
5
31%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
1
6%
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
6%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
4
25%
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
5
31%
 
Total votes: 16

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Admin »

2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

📺 https://live.hockeyettan.se/search?q=sk%C3%B6vde%20IK


____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Joakim Blomquist »

För att slå SIK just nu måste man vara mycket bra nu när allt börjar falla på plats och sitta..

Å andra sidan; för att slå bois måste man vara mycket bra...

Vilket lag är bäst just nu?
bois är väl storfavorit i denna match, men jag skulle nog inte sätta hela min lön, även om de stod i 1,70..

Tror det kan bli en jämn och bra match 💪👍😎
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Jag tror också på en jämn match. Och måtte det nu inte bli som vanligt att Siken kommer ut bra första 2-3 min och trycker på och sen vips en kontring och man har 0-1 i baken. Siken får väldigt gärna ta ledningen den här gången 🙏
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 21 Nov 2023, 13:08 Jag tror också på en jämn match. Och måtte det nu inte bli som vanligt att Siken kommer ut bra första 2-3 min och trycker på och sen vips en kontring och man har 0-1 i baken. Siken får väldigt gärna ta ledningen den här gången 🙏
Håller med om dina, som vanligt, kloka ord. 👍

Annars verkar folk verkligen hungra efter detta derby..😱🤔

Tror rebellernas hårddisk kraschat ett hundratal gånger nu pga allt tryck..
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Håller med dig JB intresset verkar vara på topp 😏. Det va bättre förr då åkte man ju ett hundratal till marsta i alla fall. Uppladdningen hade redan börjat på Husaren ikväll och avslutats på Bogrens vid vinst 😆
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Och väldigt ofta ihop med spelarna, det var ju några som kunde detta med att festa till det vid vinst. Ingen nämnd och ingen glömd 😅
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 21 Nov 2023, 16:49 Annars verkar folk verkligen hungra efter detta derby..😱🤔...
...Tror rebellernas hårddisk kraschat ett hundratal gånger nu pga allt tryck..
Skövde-Borlänge: Göran fem inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)
Surahammar-Skövde: Göran sex inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)

Och, som sagt, ett dygn kvar...och därefter många dygn, där precis allt från om det var en utvisning eller inte, om pucken var inne eller inte, om det var otur eller tur och det ena laget egentligen förtjänade att vinna, men gjorde det inte pga av att man inte kom upp i nivå(vanlig förklaring), publiken eller hemmapubliken skötte sig eller inte, om spelaren som inte visades ut borde ha visats ut, om domaren som var usel eller jättebra, varför tog man inte time out? Förlusten betyder inget nu, det är i allettan det gäller, man ligger i hårdträning just nu med mera, med mera.

Jag tror inte vare sig Jocke - som tydligen har sparat på krutet till derbyt - eller Anders behöver vara oroliga för att det inte kommer att skrivas på just denna tråd framöver. 8-)
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Ingvar Persson »

Nu blir det kamp om vilket som är Skaraborgs bästa lag. För att den titeln skall hamna i Skövde krävs en seger över bois med bättre siffror än de 1-4 som blev resultatet när bois besökte Billingehov. Det är naturligtvis fullt möjligt men blir nog ett kämpigt uppdrag för SIK.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

En vinst är en vinst är en vinst Ingvar 👍
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Ingvar Persson »

Anders
Tittar man enbart på tabellen så är bois redan bäst i Skaraborg. Men för att det inte skall bli några diskussioner om detta så skulle det vara bra om bois även vore bäst i inbördes möten vilket innebär att SIK måste vinna med bättre siffror än 1-4 för att kunna kalla sig Skaraborgsmästare.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Ingvar vad händer om Siken vinner med 1-4, vilka är bäst då ?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jag tycker vi bestämmer att det är tabellen som visar vilka som är bäst, varesig det är i Skaraborg eller Tjottahejti! 😂😂😂

Må bästa lag för dagen vinna, jag brukar säga det att förlorar man en match så gör det inget alls om bara motståndaren är bättre och att man själv har gjort en bra match.

När Mariestad förlorade hemma mot Tranås (0-4) var det inget snack, vi förlorade mot seriens bästa lag.
Nu leder vi ju serien men jag ser ändå Tranås som ett mer komplett lag med kanske en något sämre uppsättning burväktare då än Mariestad.
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Ingvar Persson »

Så är det naturligtvis Niklas, men jag tycker att vi skall ge SIK en liten morot att kämpa för. Om de kan spöa bois med större siffror än 1-4 så kan de väl få kalla sig mästare i inbördes mören mellan Skaraborgslag, eller hur.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 21 Nov 2023, 17:55
Joakim Blomquist wrote: 21 Nov 2023, 16:49 Annars verkar folk verkligen hungra efter detta derby..😱🤔...
...Tror rebellernas hårddisk kraschat ett hundratal gånger nu pga allt tryck..
Skövde-Borlänge: Göran fem inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)
Surahammar-Skövde: Göran sex inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)

Och, som sagt, ett dygn kvar...och därefter många dygn, där precis allt från om det var en utvisning eller inte, om pucken var inne eller inte, om det var otur eller tur och det ena laget egentligen förtjänade att vinna, men gjorde det inte pga av att man inte kom upp i nivå(vanlig förklaring), publiken eller hemmapubliken skötte sig eller inte, om spelaren som inte visades ut borde ha visats ut, om domaren som var usel eller jättebra, varför tog man inte time out? Förlusten betyder inget nu, det är i allettan det gäller, man ligger i hårdträning just nu med mera, med mera.

Jag tror inte vare sig Jocke - som tydligen har sparat på krutet till derbyt - eller Anders behöver vara oroliga för att det inte kommer att skrivas på just denna tråd framöver. 8-)
Nja det är väl en viss skillnad på dignitet mellan Surahammar/Borlänge och Mariestad.. dessutom derby . Har varit förvånad över detta (ointresse?) I tidigare derbyn också ett par tre år nu. Kan det månne vara att man inte vill få det kastat i ansiktet vid en eventuell förlust? Typ; skrattar bäst som skrattar sist.

Jo jag vet att förklaringar/bortförklaringar och analyser kommer hagla efter matchen. Men jag vill åtminstone försöka piska upp lite stämning.. 😎

Ja nu verkar det i alla fall som att det börjar röra på sig lite.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 21 Nov 2023, 23:59 Så är det naturligtvis Niklas, men jag tycker att vi skall ge SIK en liten morot att kämpa för. Om de kan spöa bois med större siffror än 1-4 så kan de väl få kalla sig mästare i inbördes mören mellan Skaraborgslag, eller hur.
Helt ointressant. De som vinner är bäst för dagen, inte mer med det.
Det handlar om att komma först i tabellen.

Något annat än en klar seger för bois vore en skräll, men jag blir ändå lite orolig nu när bois redan är klara, att dom börjat träna ner sig inför Allettan. :think:
Post Reply