2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
5
31%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
1
6%
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
6%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
4
25%
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
5
31%
 
Total votes: 16

Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Tack Peter för att du också kommer ihåg detta. Vi kanske va dom enda nyktra som kommer ihåg 😂
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote: 23 Nov 2023, 09:03
Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2023, 08:24
Urban Stahel wrote: 23 Nov 2023, 06:53
Per-Erik Odh wrote: 22 Nov 2023, 23:39
Anders Edman wrote: 22 Nov 2023, 21:38 Undrar om inte det var exakt vad Jonsson gjorde vid första derbyt också, men han lär sig väl får vi hoppas. Kommer att bli sevärda derbyn i allettan och med mer tryck från publiken och kanske ordnar Rebellerna en invationsresa till marsta då. Vi hade ju 3 bussar + massor av bilar för några år sedan. Blir det av så anmäler jag mig här och nu 👍
När hade vi tre bussar till Mariestad?

Jag tycker nog att Skövdepubliken varit rätt svårflörtad nu i många år vilket jag har svårt att förstå. Närmsta bortaresan och alltid bra underhållning. När man dessutom tittar på vårt facit i Mariestad de senaste åren blir det helt obegripligt att inte fler tar sig dit.
Att många väljer bort att åka till Mariestad är väl inte konstig alls,för mycket skit har hänt som gör att många helt enkelt känner olust att åka dit..Sedan kan boisare säga vad dom vill,detta är något jag hör från många när man frågar om dom ska åka till bortamatchen.
Flera av dessa bär kycklingdräkt?
Ett sådant urbota korkat inlägg Niklas
Ja det var väl ungefär så jag tyckte om ditt inlägg också, vuxna människor (??) som inte vågar åka till Mariestad.
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2023, 10:42
Urban Stahel wrote: 23 Nov 2023, 09:03
Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2023, 08:24
Urban Stahel wrote: 23 Nov 2023, 06:53
Per-Erik Odh wrote: 22 Nov 2023, 23:39
Anders Edman wrote: 22 Nov 2023, 21:38 Undrar om inte det var exakt vad Jonsson gjorde vid första derbyt också, men han lär sig väl får vi hoppas. Kommer att bli sevärda derbyn i allettan och med mer tryck från publiken och kanske ordnar Rebellerna en invationsresa till marsta då. Vi hade ju 3 bussar + massor av bilar för några år sedan. Blir det av så anmäler jag mig här och nu 👍
När hade vi tre bussar till Mariestad?

Jag tycker nog att Skövdepubliken varit rätt svårflörtad nu i många år vilket jag har svårt att förstå. Närmsta bortaresan och alltid bra underhållning. När man dessutom tittar på vårt facit i Mariestad de senaste åren blir det helt obegripligt att inte fler tar sig dit.
Att många väljer bort att åka till Mariestad är väl inte konstig alls,för mycket skit har hänt som gör att många helt enkelt känner olust att åka dit..Sedan kan boisare säga vad dom vill,detta är något jag hör från många när man frågar om dom ska åka till bortamatchen.
Flera av dessa bär kycklingdräkt?
Ett sådant urbota korkat inlägg Niklas
Ja det var väl ungefär så jag tyckte om ditt inlägg också, vuxna människor (??) som inte vågar åka till Mariestad.
Tack för svaret och din empati :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Intressant att se matchen i efterhand, när man läst det mesta på gästbok, forum och matchreferat och därmed har en rätt så klar bild av hur matchen var - om man nu bortser från några inlägg som man inte kan ta på allvar:
- En mycket bra match av två bra lag, som bjuder på underhållning och dessutom ren från dumheter och tjafs på isen. Ärliga och tuffa tag. Bra!
- bois första halva av andra perioden var bland det svettigaste man sett. Där kunde matchen ha avgjorts. Starkt av bortalaget att komma igen efter den manglingen. Där, om inte annat, visade bois att man är en klar kvalseriekandidat.
- Flera mål rena godiset och till exempel förspelet till 0-1 var enastående snyggt med alla speltekniska detaljer. Kommentatorerna brast ut i "oj, oj, oj, oj oj!" För övrigt var det en bra sändning med utmärkta kommentatorer och visst har sändningarna överlag lyft sig denna säsong!
- Skövdes förändring i spelet till det bättre denna säsong lyste igenom i matchen med de blixtsnabba och kreativa vändningarna och att gå rakt på mål och ha trafik framför målet. Noterat att här skiljer det sig en del jämfört med bois snygga spel i anfallszon, men mycket snurr och ibland svårt att komma till avslut. Intressant!
- Skövdes försvarsspel och att hålla motståndaren på utsidan har höjt sig en nivå sedan seriens början. Nicos arbete ger resultat!
- Möjligen är den sista halvan av tredje perioden det som imponerar mest på sitt sätt. Här sätter man tryck på hemmalaget som borde ha överraskat både coach och spelare och det gick inte att hålla emot anstormningen. Imponerande och Skövde fick välförtjänt beröm i sändningen.
- bois är en kvalseriekandidat och Skövde en play off-kandidat där det kan bära långt och det kan nog visa sig till slut att Skövdes bredd på anfallssidan gör den prognosen ganska säker.
- Presumtiva motståndare i allettan södra fick nog en del att fundera på efter att ha sett den här matchen.

Till sist, sammantaget var matchen så som man kan ha väntat sig efter att ha läst referat och sansade inlägg på gästbok och forum. Bra! :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 23 Nov 2023, 09:57 Tack Peter för att du också kommer ihåg detta. Vi kanske va dom enda nyktra som kommer ihåg 😂
Men när skulle detta ha skett då?

Rebellerna har väl ordnat alla bussresor till Mariestad sedan 2004 och inte har det varit någon resa dit med tre bussar under den tiden!

Däremot kommer jag ihåg att vi haft resor dit men som jag kommer ihåg det så har vi väl haft fullt pyssel för att få ihop en full buss då.
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Perka, ok minnet sviker ju äldre man blir, men jag kan ta gift på att det var minst 2 fulla bussar som åkte till marsta från Billingehov och JB var också med. Vi fick gå in där ismaskinen håller till av ”säkerhets skäl”. Vilket år vet jag inte ? Men 2 fulla bussar va det 👍. Om ni i Rebellerna marknadsför detta stenhårt som en ”invasionsresa” eller nåt annat så kanske vi kan få ihop ett par bussar till bortamatchen i allettan. Men då får ni basunera ut detta till kleti och pleti och att man inte behöver vara rädd för att åka till marsta 😂😂😂
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Du har prutat en buss åtminstone Eddie. Ge det någon dag till så kanske du är nere på en :lol:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Anders Edman »

Nix så blir det inte ! Det va 3 bussar till Borås och 2 till marsta, synd att du inte kommer ihåg bara, du sålde nämligen matchlotter på den bussen jag åkte med men kanske hade du 🍾🍻🍺🥃🍸🍹🧉 ?👍
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2023, 10:42
Urban Stahel wrote: 23 Nov 2023, 09:03
Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Nov 2023, 08:24
Urban Stahel wrote: 23 Nov 2023, 06:53
Per-Erik Odh wrote: 22 Nov 2023, 23:39
Anders Edman wrote: 22 Nov 2023, 21:38 Undrar om inte det var exakt vad Jonsson gjorde vid första derbyt också, men han lär sig väl får vi hoppas. Kommer att bli sevärda derbyn i allettan och med mer tryck från publiken och kanske ordnar Rebellerna en invationsresa till marsta då. Vi hade ju 3 bussar + massor av bilar för några år sedan. Blir det av så anmäler jag mig här och nu 👍
När hade vi tre bussar till Mariestad?

Jag tycker nog att Skövdepubliken varit rätt svårflörtad nu i många år vilket jag har svårt att förstå. Närmsta bortaresan och alltid bra underhållning. När man dessutom tittar på vårt facit i Mariestad de senaste åren blir det helt obegripligt att inte fler tar sig dit.
Att många väljer bort att åka till Mariestad är väl inte konstig alls,för mycket skit har hänt som gör att många helt enkelt känner olust att åka dit..Sedan kan boisare säga vad dom vill,detta är något jag hör från många när man frågar om dom ska åka till bortamatchen.
Flera av dessa bär kycklingdräkt?
Ett sådant urbota korkat inlägg Niklas
Ja det var väl ungefär så jag tyckte om ditt inlägg också, vuxna människor (??) som inte vågar åka till Mariestad.
Vem har sagt att man inte vågar? Det är skillnad på att inte våga och inte tycka att det är värt det.

Jag har personligen fått både öl hällt över mig (var någon av de där cuperna på försäsongen dock, så det var på en helg) och sett folk bli spottade på osv. Även varit rena slag någon gång, även om det var längesen (för mig iaf). Så även om man vågar gå dit kanske man inte tycker det är värt att sponsra Mariestad med några pengar och åka dit och bli dåligt behandlad. Var det inte du som gnällde över hur folk skrek på eran klack förra säsongen (bara skrik) i Billingehov? Och ändå förstår du inte varför folk tvekar att åka till latrinhallen där det händer betydligt värre saker..
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 23 Nov 2023, 11:40 Intressant att se matchen i efterhand, när man läst det mesta på gästbok, forum och matchreferat och därmed har en rätt så klar bild av hur matchen var - om man nu bortser från några inlägg som man inte kan ta på allvar:
- En mycket bra match av två bra lag, som bjuder på underhållning och dessutom ren från dumheter och tjafs på isen. Ärliga och tuffa tag. Bra!
- bois första halva av andra perioden var bland det svettigaste man sett. Där kunde matchen ha avgjorts. Starkt av bortalaget att komma igen efter den manglingen. Där, om inte annat, visade bois att man är en klar kvalseriekandidat.
- Flera mål rena godiset och till exempel förspelet till 0-1 var enastående snyggt med alla speltekniska detaljer. Kommentatorerna brast ut i "oj, oj, oj, oj oj!" För övrigt var det en bra sändning med utmärkta kommentatorer och visst har sändningarna överlag lyft sig denna säsong!
- Skövdes förändring i spelet till det bättre denna säsong lyste igenom i matchen med de blixtsnabba och kreativa vändningarna och att gå rakt på mål och ha trafik framför målet. Noterat att här skiljer det sig en del jämfört med bois snygga spel i anfallszon, men mycket snurr och ibland svårt att komma till avslut. Intressant!
- Skövdes försvarsspel och att hålla motståndaren på utsidan har höjt sig en nivå sedan seriens början. Nicos arbete ger resultat!
- Möjligen är den sista halvan av tredje perioden det som imponerar mest på sitt sätt. Här sätter man tryck på hemmalaget som borde ha överraskat både coach och spelare och det gick inte att hålla emot anstormningen. Imponerande och Skövde fick välförtjänt beröm i sändningen.
- bois är en kvalseriekandidat och Skövde en play off-kandidat där det kan bära långt och det kan nog visa sig till slut att Skövdes bredd på anfallssidan gör den prognosen ganska säker.
- Presumtiva motståndare i allettan södra fick nog en del att fundera på efter att ha sett den här matchen.

Till sist, sammantaget var matchen så som man kan ha väntat sig efter att ha läst referat och sansade inlägg på gästbok och forum. Bra! :clap:
Göran

Då har åtminstone du och jag sett samma match.. :)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by peter johansson »

Anders Edman wrote: 23 Nov 2023, 13:11 Perka, ok minnet sviker ju äldre man blir, men jag kan ta gift på att det var minst 2 fulla bussar som åkte till marsta från Billingehov och JB var också med. Vi fick gå in där ismaskinen håller till av ”säkerhets skäl”. Vilket år vet jag inte ? Men 2 fulla bussar va det 👍. Om ni i Rebellerna marknadsför detta stenhårt som en ”invasionsresa” eller nåt annat så kanske vi kan få ihop ett par bussar till bortamatchen i allettan. Men då får ni basunera ut detta till kleti och pleti och att man inte behöver vara rädd för att åka till marsta 😂😂😂
Instämmer Anders 👍
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

David Johansson wrote: 23 Nov 2023, 16:22 Göran
Då har åtminstone du och jag sett samma match.. :)
:D :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 23 Nov 2023, 13:59 Nix så blir det inte ! Det va 3 bussar till Borås och 2 till marsta, synd att du inte kommer ihåg bara, du sålde nämligen matchlotter på den bussen jag åkte med men kanske hade du 🍾🍻🍺🥃🍸🍹🧉 ?👍
Har hört mig för lite nu och det kan nog vara så att du och Peter har rätt. Vi hade tydligen någon invasionsresa till Mariestad när Kenneth Olin var ordförande. Med tanke på hur överjävligt han var på att få igång folk så är det högst troligt att det var flera bussar då.
Surt att ha fel i en diskussion men det kan jag ta dagen efter en derbyvinst ;)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 21 Nov 2023, 17:55
Joakim Blomquist wrote: 21 Nov 2023, 16:49 Annars verkar folk verkligen hungra efter detta derby..😱🤔...
...Tror rebellernas hårddisk kraschat ett hundratal gånger nu pga allt tryck..
Skövde-Borlänge: Göran fem inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)
Surahammar-Skövde: Göran sex inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)

Och, som sagt, ett dygn kvar...och därefter många dygn, där precis allt från om det var en utvisning eller inte, om pucken var inne eller inte, om det var otur eller tur och det ena laget egentligen förtjänade att vinna, men gjorde det inte pga av att man inte kom upp i nivå(vanlig förklaring), publiken eller hemmapubliken skötte sig eller inte, om spelaren som inte visades ut borde ha visats ut, om domaren som var usel eller jättebra, varför tog man inte time out? Förlusten betyder inget nu, det är i allettan det gäller, man ligger i hårdträning just nu med mera, med mera.

Jag tror inte vare sig Jocke - som tydligen har sparat på krutet till derbyt - eller Anders behöver vara oroliga för att det inte kommer att skrivas på just denna tråd framöver. 8-)
Och jag som trodde jag täckte ämnena som skulle diskuteras, men tji fick jag. Bussresor eller inte förr i tiden och huruvida det var två eller tre bussar eller inte till Mariestad poppade plötsligt upp och blev till sist huvudämnet på tråden och matchen försvann. :o :crazy: :lol:
Last edited by Göran Strid on 23 Nov 2023, 19:56, edited 1 time in total.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-11-22 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 23 Nov 2023, 19:48
Göran Strid wrote: 21 Nov 2023, 17:55
Joakim Blomquist wrote: 21 Nov 2023, 16:49 Annars verkar folk verkligen hungra efter detta derby..😱🤔...
...Tror rebellernas hårddisk kraschat ett hundratal gånger nu pga allt tryck..
Skövde-Borlänge: Göran fem inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)
Surahammar-Skövde: Göran sex inlägg, Jocke ett inlägg... 8-)

Och, som sagt, ett dygn kvar...och därefter många dygn, där precis allt från om det var en utvisning eller inte, om pucken var inne eller inte, om det var otur eller tur och det ena laget egentligen förtjänade att vinna, men gjorde det inte pga av att man inte kom upp i nivå(vanlig förklaring), publiken eller hemmapubliken skötte sig eller inte, om spelaren som inte visades ut borde ha visats ut, om domaren som var usel eller jättebra, varför tog man inte time out? Förlusten betyder inget nu, det är i allettan det gäller, man ligger i hårdträning just nu med mera, med mera.

Jag tror inte vare sig Jocke - som tydligen har sparat på krutet till derbyt - eller Anders behöver vara oroliga för att det inte kommer att skrivas på just denna tråd framöver. 8-)
Jag som trodde jag täckte ämnena som skulle diskuteras, men tji fick jag. Bussresor eller inte förr i tiden och huruvida det var två eller bussar eller inte till Mariestad poppade plötsligt upp och blev till sist huvudämnet på tråden och matchen försvann. :o :crazy: :lol:
Huvudsaken att vi får tjafsa lite :lol:
/Perka
Post Reply