2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
11
85%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
1
8%
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
1
8%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 13

Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Kanske inte så rättvist att Skövde vinner dagens match. För i 2:a perioden så var det Felix mot Tranås.
Så laget får tacka honom för att man vinner matchen. Han var klart bäst på isen i kväll.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 25 Nov 2023, 18:18 Kanske inte så rättvist att Skövde vinner dagens match. För i 2:a perioden så var det Felix mot Tranås.
Så laget får tacka honom för att man vinner matchen. Han var klart bäst på isen i kväll.
Ja detta var verkligen en match mellan målvakterna, och den matchen vanns klart av skövdes mv.
Sevärd, kanske inte ”rättvist” sett ur hur spelbilden var men det är som i onsdags..flest mål vinner.
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Nov 2023, 18:33
Gunwaldh Johansson wrote: 25 Nov 2023, 18:18 Kanske inte så rättvist att Skövde vinner dagens match. För i 2:a perioden så var det Felix mot Tranås.
Så laget får tacka honom för att man vinner matchen. Han var klart bäst på isen i kväll.
Ja detta var verkligen en match mellan målvakterna, och den matchen vanns klart av skövdes mv.
Sevärd, kanske inte ”rättvist” sett ur hur spelbilden var men det är som i onsdags..flest mål vinner.
Bara att instämma Niklas!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Orättvist.. Tranås bättre hela matchen.. Tengvall matchens lirare.. Dåligt med utvisningar..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Nu har jag också sett matchen. Visst är Tranås bättre och skapar mest farligheter mot mål men att kalla det för säsongens rån är enligt mig att ta det för långt. Vad kallar vi matchen mot Dalen för? Hade detta varit en bortamatch hade vi sagt att det varit en väl genomförd sådan.
Lite intressant att vi hyllat Skövdes andraperioder denna säsong men nu är det i de senaste två matcherna den perioden som vi har haft det tuffast att hänga med i spelet.
Tengvall, naturligtvis matchens lirare och det är ju kanon att vi har målvakter som kliver fram när de utmanas på riktigt.
Grattis SAIK förresten :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 26 Nov 2023, 16:29 Nu har jag också sett matchen. Visst är Tranås bättre och skapar mest farligheter mot mål men att kalla det för säsongens rån är enligt mig att ta det för långt. Vad kallar vi matchen mot Dalen för? Hade detta varit en bortamatch hade vi sagt att det varit en väl genomförd sådan.
Lite intressant att vi hyllat Skövdes andraperioder denna säsong men nu är det i de senaste två matcherna den perioden som vi har haft det tuffast att hänga med i spelet.
Tengvall, naturligtvis matchens lirare och det är ju kanon att vi har målvakter som kliver fram när de utmanas på riktigt.
Grattis SAIK förresten :)
Och nu har jag också sett matchen. Jag tycker också att det är att gå för långt att kalla det för "säsongens rån". Har sett betydligt värre saker. Vi kommer ha stor nytta framöver av ha två toppmålvakter. De två har ju sammantaget under hösten visat hur bra de är.

SAIK överlägset och förtjänar givetvis att spela i superettan. Nu gäller det bara att kommunen spelar på samma planhalva inför nästa säsong. Att ha sådana bristfälliga faciliteter att man t ex bara maxar publiken strax under 2000 är genant. För att inte tala om planen. Många lag i trean och fyran skulle skämmas över att ha en sådan tuvig gräsmatta i kullar och dalar, när man tar emot gästande lag. Men visst, inför dagens match hade man gjort ett jättejobb.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Solklart säsongens rån.
Vi kan vara tacksamma över att våra 2 målvakter har en otroligt hög lägsta nivå och här räddar TengWALL faktiskt 3 poäng åt oss i toppstriden. 👊🏻

Det var fint med falukorv till middag idag också! 😎
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Juha Ojajärvi wrote: 28 Nov 2023, 17:18 Solklart säsongens rån.
Vi kan vara tacksamma över att våra 2 målvakter har en otroligt hög lägsta nivå och här räddar TengWALL faktiskt 3 poäng åt oss i toppstriden. 👊🏻

Det var fint med falukorv till middag idag också! 😎
"Solklart" inte "säsongens rån". Överdrift. Orättvist? Ja, Tranås förtjänade att vinna. Isterband med rödbetor och stuvad potatis var det här och det smakade gott det också.

Btw, man blir lite trött på att det alltid - jo, alltid - skall snackas om att målvakten "räddar", när man vinner "orättvist". Vad jag vet så tillhör målvakten laget på samma sätt som utespelarna? Ibland kan det vara en back, ibland en forward, ibland en center som "räddar" laget till en seger, men det beskrivs inte på samma sätt utan om målvakten spelar bra och "räddar" så beskrivs det oftast som något särskilt unikt. Fel, tycker jag.

Så visst, vi har två bra målvakter och vi har många bra forwards, bra centrar och flera bra backar och det skall vi vara tacksamma över att även de har en hög lägstanivå.

I morgon Forshaga. Ängevi ishall är lika upphetsande som Arboga ishall. Gäller väl även i katakomberna vad jag kommer ihåg.

Tycker jag alltså.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Kanske inte rån.. men väl en stöld.. håller med om att målvakten tillhör laget. Men inte alltför sällan skrivs det ju om att motståndarens målvakt räddade dem. Då tycker jag det är lika ok att skriva att ens egna målvakt räddade oss.
För så var det ju. Tror att senaste derbysegern gjorde att spelet inte riktigt flöt på som vi varit vana vid de senaste matcherna. Lägg därtill ett Tranås som hade dels revansch att utkräva för senaste debaclet hemma mot Lindlöven, dels förlusten hemma mot Skövde ik.
Hockey bygger mycket på tändvätska.

Här blev det oxfile' Chateau briand...

Så tycker jag. 😜
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

På tal om målvakternas betydelse så har ju iallafall jag ansett att det bästa med Skövde IK under många år varit att ni inte haft & eller satsat på nån ”matchvinnarmålvakt” utan mest haft puckmotare och det har ju varit underbart som motståndarsupporter.

Det samma med tränarfrågan, ett evigt hattande hit å dit innan ni tecknade med Staffan och han begärde ett treårskontrakt då kände iallafall jag o flera jag pratat med att detta inte var bra ( jo för SIK naturligtvis)!!!
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-11-25 15:00 Skövde IK - Tranås AIF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 28 Nov 2023, 22:27 På tal om målvakternas betydelse så har ju iallafall jag ansett att det bästa med Skövde IK under många år varit att ni inte haft & eller satsat på nån ”matchvinnarmålvakt” utan mest haft puckmotare och det har ju varit underbart som motståndarsupporter.

Det samma med tränarfrågan, ett evigt hattande hit å dit innan ni tecknade med Staffan och han begärde ett treårskontrakt då kände iallafall jag o flera jag pratat med att detta inte var bra ( jo för SIK naturligtvis)!!!
Håller med helt och fullt i detta Niklas! 👍
Post Reply