Storfrämmande till Billingehov, när Tranås kommer på besök. Ett mycket bra och komplett lag som presterat på toppnivå, men inte alltid. Bland annat var man var högst mänsklig i förlusten mot Skövde och plumpade rejält i senaste matchen mot Lindlöven. Men mot bois borta spelade man näst intill prickfritt och vann rättvist och fick välförtjänt beröm även från bois-håll. Inte minst vår egen forumkompis från bois, Niklas, håller laget som bästa laget i serien. Jag håller inte med, utan sammantaget efter 13 omgångar är bois det bästa laget - tabellen ljuger inte - med Skövde och Tranås som likvärdiga. Men under de senaste matcherna har har Skövde höjt sin nivå och gjort det tydligt med sitt spel, som inte bara imponerar på oss supportrar utan även i andra kretsar. Det finns alla förutsättningar till en toppmatch och inte bara tabellmässigt, utan inte minst seplmässigt. Tranås måste spela på absolut toppnivå för att ta poäng på ett starkt hemmalag!
Till sist har jag en fundering, kommer det någon supporterbuss från Tranås? Och hur var det säsongen 14/15, kom det inte två bussar då? Eller var det en? Och 04/05? Jag tror det var en buss då och två minibussar? Eller hade man inte också med sig en taxi som var målad i gulsvarta färger? Nej, kanske inte ändå att man hade med sig en taxi. Var det inte en mini-buss? Eller två?