Skövde IK 2023/2024

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 07 Jun 2023, 16:16 När jag första gången hörde i kulisserna att Gustav L var på g till Skövde, så var det ett typiskt SS-rykte, tänkte jag. Men nu är det klart! Poängkung i AE i bois och i toppskiktet i AE i övrigt. Efter att ha sett ett antal sekvenser med Lindberg i farten, så förstår jag ärligt talat inte att han inte är given och kvar i bois. Det måste bero på att bois har en sjusärdeles forwardsbesättning som utan tvivel är allsvensk rakt igenom?

Hur som helst, givetvis en överraskande jätteförstärkining och när hade Skövde denna forwards-besättning senast - om någonsin de senaste decennierna? Skall väl möjligen vara året man gick upp och i allsvenskan året därpå.
Han var lite upp och ner i bois, hade några toppar, men också flera dalar,
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Lars Hildegard »

David Johansson wrote: 07 Jun 2023, 16:25 Han var lite upp och ner i bois, hade några toppar, men också flera dalar,
Till skillnad från alla andra i bois som bara hade toppar? :mrgreen:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 07 Jun 2023, 16:16 När jag första gången hörde i kulisserna att Gustav L var på g till Skövde, så var det ett typiskt SS-rykte, tänkte jag. Men nu är det klart! Poängkung i AE i bois och i toppskiktet i AE i övrigt. Efter att ha sett ett antal sekvenser med Lindberg i farten, så förstår jag ärligt talat inte att han inte är given och kvar i bois. Det måste bero på att bois har en sjusärdeles forwardsbesättning som utan tvivel är allsvensk rakt igenom?

Hur som helst, givetvis en överraskande jätteförstärkining och när hade Skövde denna forwards-besättning senast - om någonsin de senaste decennierna? Skall väl möjligen vara året man gick upp och i allsvenskan året därpå.
Detta smakar mumma och än finns det platser kvar i forwardsbesättningen undrar vart detta tar vägen........... 8-) 8-) 8-) :lol: :lol: :lol:
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by David Johansson »

Lars Hildegard wrote: 07 Jun 2023, 17:52
David Johansson wrote: 07 Jun 2023, 16:25 Han var lite upp och ner i bois, hade några toppar, men också flera dalar,
Till skillnad från alla andra i bois som bara hade toppar? :mrgreen:
Han höjde sig när Wistén kom in som kedjekompis, innan var han sådär
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Göran Strid »

David skriver:
- Han var lite upp och ner i bois, hade några toppar, men också flera dalar.
- Han höjde sig när Wistén kom in som kedjekompis, innan var han sådär.


Och vilka spelare har inte varit "så där" beroende på fel omgivning eller har "toppar och dalar"? Anton Blomberg till exempel som både i Skövde och Mariestad har varit närmast osynlig och helt ointresserad? Eller för den delen (med rätta) haussade Jesper Lindén som blandar friskt mellan lysande insatser till att snarast borde sitta på bänken? Det finns flera exempel både i Skövde och i Mariestad.

Faktum kvarstår, det är för mig svårförståeligt att Gustav Lindberg inte blev kvar i storsatsande Mariestad. Det tackar Skövde för!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Lars Hildegard »

En sak som ändå är lite bra är att när Skövde (eller något annat lag) värvar någon från bois så får man veta sanningen om hur bra spelaren egentligen är. Så länge de spelar för bois sägs inte ett ont ord om någon. :!:

Exempel, Äpplet är ettans bästa (mest meriterade) tränare så länge han står i båset. Nu när han är på väg till ett annat lag så får man läsa både det ena och det tredje om hur dålig tränare han är, vilken dålig energi han sprider, osv.
Ett annat exempel, Skövde-bekantingen Blomberg. Han var bitvis bedrövlig när han var i Skövde och stundtals riktigt bra. I bois har han mig veterligen inte gjort en enda dålig match. Innan årets kontrakt skrevs på, så var det ytterst få på oxarna som ville skriva kontrakt med honom, men så snart han är klar så haglar lovorden igen.

Jag kan givetvis ha fel i mina observationer. Ska jag vara ärlig så är jag inte helt partisk :shock:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Jani Eriksson »

Var ju lite samma när Blomberg gick över.. Från vår sida.. Berg Och dalar..

Vi får enkelt se i höst.. 😀
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Urban Stahel »

Jag såg att Holmenkollen tippade varje lagdel till bois fördel :o
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by David Johansson »

Lars Hildegard wrote: 08 Jun 2023, 15:26 En sak som ändå är lite bra är att när Skövde (eller något annat lag) värvar någon från bois så får man veta sanningen om hur bra spelaren egentligen är. Så länge de spelar för bois sägs inte ett ont ord om någon. :!:

Exempel, Äpplet är ettans bästa (mest meriterade) tränare så länge han står i båset. Nu när han är på väg till ett annat lag så får man läsa både det ena och det tredje om hur dålig tränare han är, vilken dålig energi han sprider, osv.
Ett annat exempel, Skövde-bekantingen Blomberg. Han var bitvis bedrövlig när han var i Skövde och stundtals riktigt bra. I bois har han mig veterligen inte gjort en enda dålig match. Innan årets kontrakt skrevs på, så var det ytterst få på oxarna som ville skriva kontrakt med honom, men så snart han är klar så haglar lovorden igen.

Jag kan givetvis ha fel i mina observationer. Ska jag vara ärlig så är jag inte helt partisk :shock:
Jag kan säga att jag och flera med mig var kritiska till Appelgren sista tiden i bois..Kände som man hade kört fast
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Lars Hildegard »

David Johansson wrote: 08 Jun 2023, 19:44 Jag kan säga att jag och flera med mig var kritiska till Appelgren sista tiden i bois..Kände som man hade kört fast

Jag tror dig, men på oxarna står det inte ett negativt ord om honom. Däremot en del om sportchefen.
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 170
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Richard Augustsson »

Nån som har koll om Smedberg är klar till nästa säsong??
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Göran Strid »

Richard Augustsson wrote: 11 Jun 2023, 17:15 Nån som har koll om Smedberg är klar till nästa säsong??
Det är nog flera som har koll på läget, tror jag.
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 170
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Richard Augustsson »

Göran Strid wrote: 12 Jun 2023, 10:32
Richard Augustsson wrote: 11 Jun 2023, 17:15 Nån som har koll om Smedberg är klar till nästa säsong??
Det är nog flera som har koll på läget, tror jag.
Låter bra det i mina öron, då var han klar alltså 😃😃
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Göran Strid »

Richard Augustsson wrote: 12 Jun 2023, 10:34
Göran Strid wrote: 12 Jun 2023, 10:32
Richard Augustsson wrote: 11 Jun 2023, 17:15 Nån som har koll om Smedberg är klar till nästa säsong??
Det är nog flera som har koll på läget, tror jag.
Låter bra det i mina öron, då var han klar alltså 😃😃
Kmhockey skriver:
"11. Emil Smedberg (C/W), Skövde 16+19=35 poäng
Skövdes poängkung är klar för en fortsättning i klubben, något jag tidigare skrivit om".

Källans trovärdighet bedömer du.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 09 Jun 2023, 13:47
David Johansson wrote: 08 Jun 2023, 19:44 Jag kan säga att jag och flera med mig var kritiska till Appelgren sista tiden i bois..Kände som man hade kört fast

Jag tror dig, men på oxarna står det inte ett negativt ord om honom. Däremot en del om sportchefen.
Oxarna är ju tyvärr passé, finns andra forum där det skrivits spaltmeter…
Silly season is just another season!
Post Reply