2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Robin Wallin
1
17%
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
3
50%
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
1
17%
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
0
No votes
Lukas Smith
0
No votes
Emil Smedberg
1
17%
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 6

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Admin »

2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK


____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Dan före dan….nu börjar det kännas att premiären i Allettan närmar sig. Hoppas nu på en riktigt bra start med vinst mot Halmstad borta, det får se ut i princip hur som helst bara vi får med oss 3 poäng hem.
Heja di röe 🙌🙌🙌
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 26 Dec 2022, 13:49 Dan före dan….nu börjar det kännas att premiären i Allettan närmar sig. Hoppas nu på en riktigt bra start med vinst mot Halmstad borta, det får se ut i princip hur som helst bara vi får med oss 3 poäng hem.
Heja di röe 🙌🙌🙌
Så rätt Anders! Starten av den här serien är urviktig!!! Och med den relativt gynnsamma lottningen så är det inte omöjligt att ståta med full pott efter tre omgångar. Nu är ju inga matcher lätta, men det kunde ha varit betydligt mer skrämmande lag i inledningen.
Börjar man vinna så smyger sig en vinnarmentalitet in sig i huvudet, liksom att det tvärtom kan bli pannkaka av alltihop vid kräftgång efter tre inledande matcher.
Idrott är SÅ mycket psykologi.

Enda dåliga med denna lottning var att vi inte fick första derbyt hemma 😜 men man kan ju inte få allt...
Ja 3 poäng och helst ett frejdigt spel.. men poängen är viktigast. I år kortare serie än förra året också..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Vilket drag det var här då?!😱
Nästan så håret blåser av skallen...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Haha ja du Jocke, är det verkligen bara vi två som har ”nerverna utanpå”, åtminstone jag känner mig smånervös inför matchen idag. En bra start blir ju så otroligt viktig för att våra pöjkar ska kunna gå lite längre i år..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 28 Dec 2022, 09:34 Haha ja du Jocke, är det verkligen bara vi två som har ”nerverna utanpå”, åtminstone jag känner mig smånervös inför matchen idag. En bra start blir ju så otroligt viktig för att våra pöjkar ska kunna gå lite längre i år..
Ja men både nervös och hockeysugen.. och då vill man ju diskutera med likasinnade på ett forum som det här. I synnerhet som det är premiär och bortamatch.
Så kom igen nu Göran o co och dra igång lite samtal och funderingar...

Btw det blir inga matchtips i nån tråd?
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Robin Hallerström »

Jag får väl bidra med mina högst personliga och amatörmässiga tankar.

Det känns en smula ovisst måste jag säga. På pappret har vi ett gynnsamt spelschema första omgångarna - men med lite motstuds kan vi lika gärna sitta i ett prekärt läge där vi behöver vinna mot tuffare lag.

Mycket intressant test ikväll mot Halmstad. Jag tror att vi kommer stå väldigt lågt och både klämma och känna på motståndet innan det om möjligt öppnar upp sig. Inga fler bortamatcher där vi ger motståndarna handicap med 2-3 mål innan vi vaknar, tack!

PP blir oerhört viktigt. Likaså att vi behöver sprida istiden för att ha våra toppkillar fräscha i avgörande lägen. Smedberg mfl har fått enormt med istid stundtals. Snurra med mycket folk när läge finns.

Tight defensiv och lite spets på grejerna framåt så har vi en god poängchans. Ska vi säga 2-2 och att vi får ett Lundmarkskt (helgarderar mig) avgörande i sudden?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Göran Strid »

"Skövde är ett skridskostarkt lag som vill spela med mycket fart.." skriver hemmalaget på sin hemsida. Hoppas det stämmer även ikväll. Efter att ha sett Halmstad ett par matcher, så lyser några saker igenom. Man är tunga i anfallszonen, biter sig fast och sticker kvickt på kontringar. Laget har inga egentliga stjärnor utom möjligen lagpappan och kapten Dahse. Man spelar synnerligen disciplinerat och är verkligen ett lag rakt igenom. En för alla, alla för en!

Laget håller inte samma nivå som övriga fyra från södra, så på något sätt känns matchen som vägledande för fortsättningen. Tre pinnar och det ser mycket bra ut! Till sudden och det är ok. Förlust, ja då vet vi vad som väntar för de övriga fyra från södra är klart bättre!

Bra att Henriksson är tillbaka och för Söder verkar det i alla fall gå framåt med rehabiliteringen enligt podden där Staffan L intervjuas. Kul att Max Kardevall lyfts fram. Det förtjänar han efter sitt lyft jämfört med förra säsongen. Idag en toppback i ettan.

Btw, läser att Mjörnberg tippar Skövde på plats 8, men skriver "...Skövde tippas långt ner men kan mycket väl vara hela den södra Allettans största dark horse om bitarna faller rätt...". Halmstad tippas på plats 6. KH tippar platserna 8 resp 6 (och Mariestad på plats 9!).
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Robin Hallerström wrote: 28 Dec 2022, 10:08 Jag får väl bidra med mina högst personliga och amatörmässiga tankar.

Det känns en smula ovisst måste jag säga. På pappret har vi ett gynnsamt spelschema första omgångarna - men med lite motstuds kan vi lika gärna sitta i ett prekärt läge där vi behöver vinna mot tuffare lag.

Mycket intressant test ikväll mot Halmstad. Jag tror att vi kommer stå väldigt lågt och både klämma och känna på motståndet innan det om möjligt öppnar upp sig. Inga fler bortamatcher där vi ger motståndarna handicap med 2-3 mål innan vi vaknar, tack!

PP blir oerhört viktigt. Likaså att vi behöver sprida istiden för att ha våra toppkillar fräscha i avgörande lägen. Smedberg mfl har fått enormt med istid stundtals. Snurra med mycket folk när läge finns.

Tight defensiv och lite spets på grejerna framåt så har vi en god poängchans. Ska vi säga 2-2 och att vi får ett Lundmarkskt (helgarderar mig) avgörande i sudden?
Tycker det var allt annat än amatörmässigt skrivet..😎
Håller med men behöver bortasegrar under ordinarie för plånbokens skull om inte annat 😜
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 28 Dec 2022, 10:25 "Skövde är ett skridskostarkt lag som vill spela med mycket fart.." skriver hemmalaget på sin hemsida. Hoppas det stämmer även ikväll. Efter att ha sett Halmstad ett par matcher, så lyser några saker igenom. Man är tunga i anfallszonen, biter sig fast och sticker kvickt på kontringar. Laget har inga egentliga stjärnor utom möjligen lagpappan och kapten Dahse. Man spelar synnerligen disciplinerat och är verkligen ett lag rakt igenom. En för alla, alla för en!

Laget håller inte samma nivå som övriga fyra från södra, så på något sätt känns matchen som vägledande för fortsättningen. Tre pinnar och det ser mycket bra ut! Till sudden och det är ok. Förlust, ja då vet vi vad som väntar för de övriga fyra från södra är klart bättre!

Bra att Henriksson är tillbaka och för Söder verkar det i alla fall gå framåt med rehabiliteringen enligt podden där Staffan L intervjuas. Kul att Max Kardevall lyfts fram. Det förtjänar han efter sitt lyft jämfört med förra säsongen. Idag en toppback i ettan.

Btw, läser att Mjörnberg tippar Skövde på plats 8, men skriver "...Skövde tippas långt ner men kan mycket väl vara hela den södra Allettans största dark horse om bitarna faller rätt...". Halmstad tippas på plats 6. KH tippar platserna 8 resp 6 (och Mariestad på plats 9!).
Som vanligt påläst och förberedd.
Vi hörs under matchen..😜
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Per-Erik Odh »

Varje gång vi möter Halmstad återupplever jag traumat som uppstod i efterspelet av den Allsvenska säsongen. Att det är massor av år sedan spelar ingen roll, jag vill se hämnd, förnedring och slakt utöver tre poäng. Halmstad snöt vår rättmättiga plats i Allsvenskan till säsongen 05/06 och för det förtjänar de en evig förbannelse. :ugeek:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Anders Edman »

😂, tänk på ”pumpen” Perka 🙏
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 28 Dec 2022, 13:39 Varje gång vi möter Halmstad återupplever jag traumat som uppstod i efterspelet av den Allsvenska säsongen. Att det är massor av år sedan spelar ingen roll, jag vill se hämnd, förnedring och slakt utöver tre poäng. Halmstad snöt vår rättmättiga plats i Allsvenskan till säsongen 05/06 och för det förtjänar de en evig förbannelse. :ugeek:
Känner samma sak faktiskt. Kommer ihåg att jag pratade med en som då satt i styrelsen på den tiden, som jag hade viss kontakt med, sa till mig att de absolut aldrig kommer ta platsen i södra allsvenskan. Finns inte på kartan.
När väl representanten från svenska Ishockeyförbundet infann sig och skulle reda ut om deras ekonomi skulle hålla för elitlicens så kom man fram till att det visst skulle gå.
Det visade sig att denne man hade ett förflutet i Halmstad hockeyförening..
4/5 av styrelsen valde då att avgå, inklusive min kontakt.. några matcher in i seriespel var konkursen ett faktum.
Tvi och fy och förbannelse!!! Det ska de få äta upp nu och för evigt 😡😂

Skrivet med lite ironi men också allvar...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Blir det något tippa matcherna i södra allettan?
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-12-28 19:00 Halmstad Hammers HC – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Joakim Blomquist wrote: 28 Dec 2022, 15:48 Blir det något tippa matcherna i södra allettan?
Skitsamma jag gjorde ett själv för de som är intresserade... Under allmänt..
Post Reply