2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Eric Forsberg
3
20%
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
1
7%
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
2
13%
Alexander Henriksson
2
13%
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
0
No votes
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
3
20%
Alexander Ternblad
1
7%
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
0
No votes
Lukas Smith
2
13%
Emil Smedberg
0
No votes
Simon Sivert
1
7%
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 15

peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by peter johansson »

Jani Eriksson wrote: 08 Jan 2023, 17:02 Sundin får en billig utvisning.. Skövde spelar en riktigt bra boxplay..
Sundins utvisning är klantig tycker jag först missar han att ta emot pucken varpå han därefter tar spelaren i stället för att kämpa tillabaka pucken så onödigt :evil:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by peter johansson »

Jani Eriksson wrote: 08 Jan 2023, 18:33
Göran Strid wrote: 08 Jan 2023, 18:31 Tack Jani för rapporteringen! :clap:
Tackar.. Tänkte att jag kunde göra mitt bästa när jag för en gångs skull sitter vid datorn och de är live.. :D Brukar ju oftast se i efterhand..
:clap: :thumbup:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by peter johansson »

Tycker att SIK vinner efter en kämpainsats och rent vres där alla kämpar på och inte ger upp men det beror på vem man frågor en väldigt enögd kommentator tyckte att det bara ren tur att SIK vann vilket inte jag tycker visst att Taif hade en del chanser och duktiga på att trycka fast SIK men samma åt andra hållet så en ganska jämn match där SIK kämpar bäst tycker jag grattis till 3 viktiga poäng och en riktigt bra kämpainsats i en riktigt svår bortamatch :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :D :D
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by peter johansson »

Tycker att Forsberg gör en gedigen insats är skymd på åtminstone 3 av målen och de andra är två riktigt snygga välplacerade projektiler och inget att säga om en målis att bygga en framtid på tillsammans med Fritz kul :thumbup: :thumbup:
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Simon Henriksson »

Starkt att vinna, kul att de va så effektiva idag. Även om Forsberg släppt 8 på två matcher så tycker jag att det känns väldigt bra, följsam och trygg, ett lyft för laget. Sämre är väl backsidan, tunn som den är. Mycket slarviga passningar backarna emellan och väldigt stillastående stundtals, behövs verkligen en ny back.

Josh, han håller tyvärr inte, det går alldeles för fort för honom, när han väl får pucken tar det lång tid innan han gör något, eller så tappar han pucken. Tempot är för högt, speciellt nu i Allettan.

Lundmark - Smith - Hson, spelade riktigt bra, något att bygga på. Go seger!
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Pertti Pahankala »

peter johansson wrote: 08 Jan 2023, 18:55 Tycker att SIK vinner efter en kämpainsats och rent vres där alla kämpar på och inte ger upp men det beror på vem man frågor en väldigt enögd kommentator tyckte att det bara ren tur att SIK vann vilket inte jag tycker visst att Taif hade en del chanser och duktiga på att trycka fast SIK men samma åt andra hållet så en ganska jämn match där SIK kämpar bäst tycker jag grattis till 3 viktiga poäng och en riktigt bra kämpainsats i en riktigt svår bortamatch :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :D :D
Håller med dig om kommentator som skriker som fan när taif gör mål. SIK spelade sin klart bästa match i allettan, börjar känna igen dom från grundserien.
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Magnus Hagman »

Gött med vinst. Hade det på känn... :crazy:
Men jag kan nog tycka att poängen borde kommit i Fredags mot Dalen i stället för idag.
Nu börjar dom göra mål på chanserna och det är mycket bra.
Tror att poängerna kommer börja rulla in framöver. Sedan finns det inga dåliga lag.
Det kommer vara grymt jämt framöver. Och det är ju bara kul :thumbup:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Såg bara första perioden och kan därför inte själv avgöra huruvida det såg bra ut eller inte idag. Ser vad ni skriver och läst SLA, mycket mål åt bägge hållen och där SIK drog det längsta strået idag. Grattis 🙌
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by peter johansson »

Synd att inte Ternblad fick hänga en balja efter att han lurat backen att köpa körv utanför ishallen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by peter johansson »

Alexander Henriksson hade ren tur när han åkte på en kneeing av en i Tranås det blev inte ens 2 minuter för det tilltaget men inte alls konstigt när det var David Gustafsson som dömde riktigt dåligt :evil: :evil: :evil: :evil: tur att Alex kom tillbaka efter den smällen :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Per-Erik Odh »

Tranås är fruktansvärt heta i den första perioden och där ska vi vara glada som får åka in till vila med 1-1. Men sedan tycker jag nog att det känns som jämnt skägg och det är Skövde som krigar bäst. Visst sitter man som på nålar men det känns ju inte som att vi rånar Tranås på poängen utan vi förtjänar dem mycket väl sett över sextio minuter. Kan vi bara se till att få ned misstagen lite är vi definitivt ett lag som hör hemma bra mycket högre upp än där vi befinner oss just nu.
Visst syntes det i försvarsarbetet att Tilly saknades.
Killar som Forsmark, Abrahamsson och Ternblad är underbara att titta på med sitt hårda arbetet. Det är fler än dem naturligtvis som jobbar stenhårt men där är det tre bra exempel på käka spik och skit taggtråd.
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Nu har jag äntligen sett matchen.
Vad jag inte förstår är kommentatorns eviga tjat om att Taif skulle vara så överlägsna?? SIK tar över matchen efter deras 2-1. Sen är SIK det starkare av lagen.

Mindre bra: är alla dessa släpp på insidan i försvarszon. Det måste förbättras. Även när de täcker framför mål, där måste vi bli lite elakare och få bort dem så Forsberg kan se något. Två mål på det sättet och flera bud. Se på Abrahamsson! Han är jobbig att möta för en motståndarforward.
Och sen som nån skrev; det är alldeles för lätt att ta mittzon mot Skövde. Vi lägger bort två spelare för lätt i forechecking. Gör det smartare eller spela mer styrspel och gå när läge ges.

Bra: boxplay var fenomenalt. En målchans gav de bort och +1 i bp.
Mindre skott utanför och över. Där har de nog fan tränat...
Kul att se våra unga egenfostrade spelare som Sivert och Möller får chansen i special teams och som de tar den. De har fått förtroendet och tackar för det genom att gång på gång visa att de ska vara där.
Smith fenomenal
Ternblad formidabel
Abrahamsson trygg, elak och stark

Smedberg kommer snart upp i sin nivå.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Göran Strid »

Fullständigt enig med Jocke med två kommentarer/frågor:
- Smedberg i rätt femma som får ut hans potential?
- Josh i rätt femma som får ut hans potential eller går det i allettan lite för fort?
Last edited by Göran Strid on 09 Jan 2023, 22:48, edited 3 times in total.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Josh har en väldigt bra speluppfattning och är snabb med klubban ( läs dragningar)..tyvärr lite för långsam på skridskorna, men han har potential den gode Josh, mer träning på rören bara så….
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-08 16:00 Tranås AIF – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Tycker annars att Josh har tagit sig en del i skridskoåkningen. Men det fattas fortfarande lite. Han gör trots allt en del bra grejer men blir osynlig titt som tätt. Men kollade lite extra på honom idag och han var flera gånger först tillbaka hem av forwards. Det tyder i alla fall på vilja.😎
Post Reply