2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Eric Forsberg
1
9%
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
1
9%
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
0
No votes
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
2
18%
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
3
27%
Josh Laframboise
2
18%
Lukas Smith
1
9%
Emil Smedberg
1
9%
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 11

Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 11 Jan 2023, 16:04 Nu vill jag höra dig från läktarn ikväll Jocke och alla andra som kan vara på plats..Heja di röe 🙌🙌🙌
Det kan du fethaja! 🤜💪😎
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 11 Jan 2023, 16:26
Anders Edman wrote: 11 Jan 2023, 16:04 Nu vill jag höra dig från läktarn ikväll Jocke och alla andra som kan vara på plats..Heja di röe 🙌🙌🙌
Det kan du fethaja! 🤜💪😎
Vad betyder "fethaja"? Jag hittar inte det ordet i SAOL. :problem:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Anders Edman »

En första period där Karlskrona tokdominerar, Siken försvarar sig dock bra och spelar klokare med enkel sarg ut när det behövs. Gillar också att man inte jagar för högt upp med 2 forwards utan backar hem med 4 spelare och täcker därmed mittzon på ett bättre sätt. Forsberg strålande bra i mål så här långt.
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 63
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Robin Hallerström »

Ett betydligt kompaktare Skövde idag. Roligt att se! KHK är tunga utan den riktiga spetsen så här långt. Vi har några fina omställningslägen. Tycker det bådar gott. Foppa är toppen!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Anders Edman »

Så jävla onödigt Kardevall, där tappade vi allt momentum. Annars första halvan av andra bland det bättre jag sett i Allettan av Siken. Men som sagt detta får du ta på dig helt Kardevall 😡
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Marcus Lundgren »

Bra andra period rent spelmässigt. Men två riktigt dåliga utvisningar senare så är det ändå kvitterat och då tappar man även spelet resten av perioden.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Joakim Blomquist »

Ikväll faller siken med flaggan i topp. De möter ett riktigt bra motstånd (bästa hittills i år) men spelar själva riktigt bra och kunde ju med lite flyt avgjort detta i andra perioden med ett fröjdigt spel där man gång på gång sköljer över Karlskrona. Sedan har vi otur med domsluten i andra. Kardevalls tvåa är ju ett gruff med en annan men han klarar inte stå på benen.. men allt föregicks ju av en hög klubba av Khk:are som domaren totalmissar. Sen efter det tar han en mycket billig på Ström för att blunda igen för en långt värre från Khk... Men han tog sig och var på det stora hela helt ok.

SIK tog ju dock ledningen igen och då hade inte Khk mycket spel för stunden men slänger iväg en slumppuck på mål där den påpassligt styrs i mål.

Straffar: stekhete Jonsson fick inte lägga??
Både Josh och Smedberg tar felskär på sina.
Det ska vara SKOTT!!!

Ja ja en p är ingen katastrof. Khk börjar nog klättra uppåt i tabellen nu snart..
Det här bådar gott. Inte minst i derbyt på söndag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5335
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 11 Jan 2023, 20:16 Så jävla onödigt Kardevall, där tappade vi allt momentum. Annars första halvan av andra bland det bättre jag sett i Allettan av Siken. Men som sagt detta får du ta på dig helt Kardevall 😡
Varför gnäller du på Karde, han var ju inte ens på isen :oops:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5335
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Per-Erik Odh »

Det är synd att vi bara får en poäng idag efter att killarna krigat på så bra som de gjorde. Men KHK krigade på lika bra så det känns rättvist med delad poäng. Det här var ju faktiskt en riktigt rolig hockeymatch trots bara en poäng.
Många som är bra idag och Oscar Johnsson är ju stekhet. Som jag ser det borde han ha tagit en straff. Håller med Jocke, varför inte bara dra till på straffarna? Det blir ju oftare mål på det än när de ska göra en massa dragningar och krusiduller under press och dribblar bort sig själva.
Jag tror Tilly var inne samtliga fem minuter övertid. Eventuellt var han ute och hämtade andan en gång i början av övertiden?
Mutterna har trampat igång ordentligt nu, satan vad han är bra. Helt otroligt att han inte fick med sig en utvisning på den solklara bentacklingen han får ta emot. Hade inte KHK spelaren stoppat honom så bryskt hade det ju dessutom varit en kontring han stuckit på där det var oceaner av öppen is för honom att gå på.

Kan vi spela såhär bra på söndag får Mariestad det jobbigt!
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Anders Edman »

Nog fan va Kardevall på isen när han drog i Karlskronaspelaren efter avblåsning !! Där vände matchen över till Karlskronas fördel enligt mig…
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 11 Jan 2023, 22:14
Anders Edman wrote: 11 Jan 2023, 20:16 Så jävla onödigt Kardevall, där tappade vi allt momentum. Annars första halvan av andra bland det bättre jag sett i Allettan av Siken. Men som sagt detta får du ta på dig helt Kardevall 😡
Varför gnäller du på Karde, han var ju inte ens på isen :oops:
Ööööhhh.. var du onykter ikväll Perka? Hur kunde han annars blivit utvisad??

Däremot kunde han tagit båda spelarna och framför allt skulle Khk haft en tvåa för spel med hög klubba sekunderna innan...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 11 Jan 2023, 22:26 Det är synd att vi bara får en poäng idag efter att killarna krigat på så bra som de gjorde. Men KHK krigade på lika bra så det känns rättvist med delad poäng. Det här var ju faktiskt en riktigt rolig hockeymatch trots bara en poäng.
Många som är bra idag och Oscar Johnsson är ju stekhet. Som jag ser det borde han ha tagit en straff. Håller med Jocke, varför inte bara dra till på straffarna? Det blir ju oftare mål på det än när de ska göra en massa dragningar och krusiduller under press och dribblar bort sig själva.
Jag tror Tilly var inne samtliga fem minuter övertid. Eventuellt var han ute och hämtade andan en gång i början av övertiden?
Mutterna har trampat igång ordentligt nu, satan vad han är bra. Helt otroligt att han inte fick med sig en utvisning på den solklara bentacklingen han får ta emot. Hade inte KHK spelaren stoppat honom så bryskt hade det ju dessutom varit en kontring han stuckit på där det var oceaner av öppen is för honom att gå på.

Kan vi spela såhär bra på söndag får Mariestad det jobbigt!
Här håller jag med om allt.
Särskilt det sista 😎
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Joakim Blomquist »

Var tog du vägen Göran? Fortfarande näsan i SAOL?😂😂😂
Det betyder vad det står... Fethaja helt enkelt.. hajar du? Ja du hajar nog fett...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5335
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Per-Erik Odh »

Anders och Jocke, det gäller att fethaja skämt också :lol:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK

Post by Marcus Lundgren »

Håller verkligen med om A Lundmark, inte bara för att han är bra själv. Hans tempo drar med sig övriga laget för han är inte bara snabb och skicklig, han kämpar och sliter mest(?) i laget också!

Ändå bittert när man leder med både 2-0 och 3-2, men sett till matchbilden kunde det blivit både 3 och 0 poäng och jag kan inte säga att det var orättvist med fördelningen som blev.
Post Reply