2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Eric Forsberg
2
18%
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
3
27%
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
1
9%
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
0
No votes
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
2
18%
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
1
9%
Josh Laframboise
2
18%
Lukas Smith
0
No votes
Emil Smedberg
0
No votes
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 11

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Admin »

2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby


____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Magnus Hagman »

Nu får vi väll blicka framåt och glömma Kalmar matchen.... :evil:
Om jag fattade intervjun med Staffan rätt så borde väll Ström vara tillbaka? Det vore väldigt bra👍 :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Göran Strid »

Efter eländes elände mot Kalmar - vad gjorde laget i två perioder? - så kan väl något gott komma ut från kraschen? Det skulle väl vara att det dels inte kan gå sämre, dels att laget bör vara revanschsuget till max och vill visa för sig själva och andra att man är bättre än "uppvisningen" mot Kalmar. Upp på hästen!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Joakim Blomquist »

Magnus Hagman wrote: 21 Jan 2023, 20:43 Nu får vi väll blicka framåt och glömma Kalmar matchen.... :evil:
Om jag fattade intervjun med Staffan rätt så borde väll Ström vara tillbaka? Det vore väldigt bra👍 :thumbup:
Ja Ström är ju otroligt viktig!!!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 21 Jan 2023, 21:09 Efter eländes elände mot Kalmar - vad gjorde laget i två perioder? - så kan väl något gott komma ut från kraschen? Det skulle väl vara att det dels inte kan gå sämre, dels att laget bör vara revanschsuget till max och vill visa för sig själva och andra att man är bättre än "uppvisningen" mot Kalmar. Upp på hästen!
Ja tänk om det kunde vara så enkelt.. bara trycka på en knapp liksom. Tyvärr tror jag Troja har trampat igång ordentligt nu. Dessutom är det så tydligt vad det skiljer mellan topplagen i Södra och Västra.. ja inte bara topplagen.. titta hur det ser ut i fortsättningsserierna.. titta också på hur det går för Lindlöven i norra Allettan.

Är månne västra på väg att bli seriernas slagpåse?

Men det ska ju spelas om det och jag hoppas ju att detta bara var ett olycksfall i arbetet.. men jag tvivlar..
Ingen blir dock gladare än jag om jag har heeeelt fel..
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Anders Edman »

Det skulle ju vara fantastiskt roligt om Siken kunde bjuda upp till dans imorgon…gå för seger från början, tro på sig själva och visa rent jävla vres samt att vår målvakt ( vem som nu står) får en bra start. Då möjligtvis kan det bli någorlunda jämnt…och gärna första målet, tack 🙏
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Per-Erik Odh »

Magnus Hagman wrote: 21 Jan 2023, 20:43 Nu får vi väll blicka framåt och glömma Kalmar matchen.... :evil:
Om jag fattade intervjun med Staffan rätt så borde väll Ström vara tillbaka? Det vore väldigt bra👍 :thumbup:
Säger han inte att Lundmark har börjat röra på sig?
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Joakim Blomquist »

Tänk om SIK kunde göra en bois... Snacka om att de reste sig efter derbyfötlusten.. och då ska väl Siken kunna göra likadant?!
Likheten är ju den att de båda lagens förluster borde svida lika jävligt.
Så knyt nävarna nu och kör över Troja 🤜🤜🤜
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 300
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Bo Karlsson »

Jag ser fram mot matchen med viss vånda, AE har varit mycket upp och ned för Troja, men sista matchen mot Kallekrona var riktigt bra och kan dem upprepa det spelet kan det bli bra.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Göran Strid »

Bo Karlsson wrote: 22 Jan 2023, 11:43 Jag ser fram mot matchen med viss vånda, AE har varit mycket upp och ned för Troja, men sista matchen mot Kallekrona var riktigt bra och kan dem upprepa det spelet kan det bli bra.
Heders åt dig Bo, som under många säsonger hänger i på vårt forum! Tippar och skriver. Kul! Och det trots att det ibland inte går så bra för ditt lag. Jag känner också viss vånda, om man säger så. Förlust ok för hemmalaget, men i så fall mot ett bättre lag.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Anders Edman »

Mardrömsstart…som såååå många gånger förr..SIK verkar handlingsförlamat…
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Joakim Blomquist »

0-2 efter första. Men tycker ändå att SIK äter sig in i perioden, därför var det extra synd att tvåan kom. Men långt bättre spel än i fredags av SIK. Tycker man fuskar för mycket i defensiven. Jobbar inte klart i alla lägen och Rommel ska ju inte kunna komma glidande och ladda bössan på det sättet..

Nä nu blir det svårt. Å andra sidan är ju inte första perioden Siks historiskt starkaste den här säsongen.. så vi kan nog äta oss in i den här matchen, men då får vi ju inte få samma period två start som i fredags.
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 168
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Richard Augustsson »

Josh hade varit inne länge när Rommel smyger i slottet, huvudet var nog inte med Josh där tyvärr.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Joakim Blomquist »

Ja Skövde lyfter sig ju desto mer ju längre matchen lider. Men det räcker inte till någon poäng idag heller.
Saknar lite desperation hos flera spelare. Där går såna som Johnson, A Lundmark samt Emanuelsson i bräschen. Där har många spelare mycket att lära.

Man måste bli noggrannare i sin uppspelsfas där man många gånger har ett lätt pass på avlastning men väljer att antingen slå ett svårare chanspass eller bara slå sarg ut eller takt ut, trots att man inte är speciellt pressad..??

Man behöver också börja räkna in och ta bättre positioner i sitt försvarsspel.

Framför allt måste man ju höja närkampsspelet!!! När de väl gjorde det med ca 5 kvar så blev man livsfarliga.

Till sist behöver man komma mycket snabbare till undsättning. Ta is. För att avlasta och få igång ett rörligare spel.

Det är små detaljer men ack så viktiga. Jag är ju säker på att Lundh o co ser detta och försöker rätta till. Hoppas de fortsätter med det.

Det här såg inte alltför illa ut annars. Ett stort fall framåt och jag tror ju som sagt att Troja är på väg framåt så det är ju ingen skam med en uddamålsförlust, som sedermera blev ett till i öppet mål sista sekunden...,idag. Det kommer lättare matcher och får de ordning på detaljer så kan det här ändå bli bra 😎
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-22 16:00 Skövde IK – IF Troja-Ljungby

Post by Anders Edman »

Nio matcher kvar och jag tror Siken tar 9 poäng till, samtliga på hemmaplan, mot Tranås, Halmstad och bois, skulle man överraska och kanske ta 2 poäng till på bortaplan så landar man på totalt 18 poäng när allettan är slutspelad. Frågan är ? Hur långt kommer det att räcka ? Fan vet 😬
Post Reply