Skövde IK WebbTv

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Bra Benny, då vet jag. Verkar som något hänt i tredje då. Upplevde ju några minuters strul där uppe hos mig också. Dock så bröts aldrig sändningen helt så antingen ett tapp på bandbredden i Billingehov eller nått gnissel hos solidtango. Ska maila solid och höra om dom hade något strul igår så jag kan utesluta/bekräfta det.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Fick svar från solid nu och dom hade inte några problem från deras sida igår så då återstår nog bara bandbredden från Billingehov som möjligt problem. Får hoppas det var en högst tillfällig sänkning av hastigheten om så var fallet.

Alternativet annars om problemet fortsätter är att sänka kvalitén på bilden så det suger mindre bandbredd men det ska vi inte behöva hoppas jag. Har ju funkat bra hittills.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Björn Fröberg wrote:Fick svar från solid nu och dom hade inte några problem från deras sida igår så då återstår nog bara bandbredden från Billingehov som möjligt problem. Får hoppas det var en högst tillfällig sänkning av hastigheten om så var fallet.

Alternativet annars om problemet fortsätter är att sänka kvalitén på bilden så det suger mindre bandbredd men det ska vi inte behöva hoppas jag. Har ju funkat bra hittills.
Som sagt har aldrig haft några problem förut. Men igår hade jag mobiltbredband, visserligen 4g med 36mb/s men hastigheten varierar kanska mycket ibland så i mitt fall kan det handla om bredbandsuppkopplingen. Dock hörde jag kommentatorerna hela matchen (duger visserligen utmärkt) fast bilden hade fryst. Kommer prova annan uppkoppling på onsdag med annan dator.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Tobias Thurén wrote:
Björn Fröberg wrote:Fick svar från solid nu och dom hade inte några problem från deras sida igår så då återstår nog bara bandbredden från Billingehov som möjligt problem. Får hoppas det var en högst tillfällig sänkning av hastigheten om så var fallet.

Alternativet annars om problemet fortsätter är att sänka kvalitén på bilden så det suger mindre bandbredd men det ska vi inte behöva hoppas jag. Har ju funkat bra hittills.
Som sagt har aldrig haft några problem förut. Men igår hade jag mobiltbredband, visserligen 4g med 36mb/s men hastigheten varierar kanska mycket ibland så i mitt fall kan det handla om bredbandsuppkopplingen. Dock hörde jag kommentatorerna hela matchen (duger visserligen utmärkt) fast bilden hade fryst. Kommer prova annan uppkoppling på onsdag med annan dator.
Att du körde mobilt bredband kan ju såklart ha spelat in då jag tror att det ibland kan vara ganska instabilt med varierande hastigheter till följd. Om man har otur att hastigheten in på bredbandet sjunker samtidigt som bitraten på sändningen ökar (sänder med adaptive bitrate som jag tror kan variera från 2Mbit/s ända upp till mellan 4-5 Mbit/s i vissa fall) så kan det resultera i hackig och ryckig bild. Men testa gärna med en annan uppkoppling och annan dator så håller vi tummarna att det funkar bättre på onsdag :)

Ps. Nu har det ju funkat bra för dig tidigare Tobias men för den som inte testat att köpa någon match än men som har planer på det kan det va bra att veta att datorn du ska använda orkar med att spela upp video i HD-format också. Även om bredbandet är bra så måste datorn även klara av att hantera videon. Men de flesta datorerna nuförtiden klarar väll av det men kan vara bra att tänka på. Ds.

Ps2. :) se till att "trådkoppla" datorn till nätet också om möjligt istället för att använda wifi. Ds2.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1752
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Urban Stahel »

Ett lille önskemål så här efter dagens storseger,Kan man få önska lite klipp från spektakulära räddningar/missar mm
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Urban Stahel wrote:Ett lille önskemål så här efter dagens storseger,Kan man få önska lite klipp från spektakulära räddningar/missar mm
Är ju tyvärr samma bekymmer som tidigare. Om vi ska köra annat än målen på highlights just nu så krävs det att någon synkar klocka med mig varje periodpaus, varje match och som direkt efter matchen rapporterar vad som ska vara med. Om allt går som jag vill kommer vi dock ha en lösning på detta som kommer höja nivån på sändningen och samtidigt underlätta för att ta ut och spara ner alla intresanta situationer direkt när dom sker. Men det är en bit kvar dit. Får se hur det går...
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1752
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Urban Stahel »

Björn Fröberg wrote:
Urban Stahel wrote:Ett lille önskemål så här efter dagens storseger,Kan man få önska lite klipp från spektakulära räddningar/missar mm
Är ju tyvärr samma bekymmer som tidigare. Om vi ska köra annat än målen på highlights just nu så krävs det att någon synkar klocka med mig varje periodpaus, varje match och som direkt efter matchen rapporterar vad som ska vara med. Om allt går som jag vill kommer vi dock ha en lösning på detta som kommer höja nivån på sändningen och samtidigt underlätta för att ta ut och spara ner alla intresanta situationer direkt när dom sker. Men det är en bit kvar dit. Får se hur det går...
När jag ändå är här och skriver...vet inte om någon klubb har så knivskarp bild som ni har fixat..topp klass är det☺
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Skit ingen livematch idag :( anledning? Hoppas det bara är tillfälligt då jag ser nästan alla matcher på nätet och ser fram emot allettan.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

Tobias Thurén wrote:Skit ingen livematch idag :( anledning? Hoppas det bara är tillfälligt då jag ser nästan alla matcher på nätet och ser fram emot allettan.
Matchen sändes av oss i vanlig ordning Tobias, var det så att du inte fick igång sändningen? Konstigt och väldigt tråkigt i sådant fall.
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Rickard Dahl wrote:
Tobias Thurén wrote:Skit ingen livematch idag :( anledning? Hoppas det bara är tillfälligt då jag ser nästan alla matcher på nätet och ser fram emot allettan.
Matchen sändes av oss i vanlig ordning Tobias, var det så att du inte fick igång sändningen? Konstigt och väldigt tråkigt i sådant fall.
När jag gick in på Skövdes hemsida stod det bara att nästa match inte var klar. Vart hittar jag sändningen om inte på SIK hemsida? Men missade inget vad det verkar, 2-4 mot böjs då kan det kvitta ;)
Men frågan kvarstår, sänder ni hemmamatcherna i allettan? Vore underbart då jag bara kan se SIK på fredagar samt söndagar(live) pga jobb.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

Tobias Thurén wrote:
Rickard Dahl wrote:
Tobias Thurén wrote:Skit ingen livematch idag :( anledning? Hoppas det bara är tillfälligt då jag ser nästan alla matcher på nätet och ser fram emot allettan.
Matchen sändes av oss i vanlig ordning Tobias, var det så att du inte fick igång sändningen? Konstigt och väldigt tråkigt i sådant fall.
När jag gick in på Skövdes hemsida stod det bara att nästa match inte var klar. Vart hittar jag sändningen om inte på SIK hemsida? Men missade inget vad det verkar, 2-4 mot böjs då kan det kvitta ;)
Men frågan kvarstår, sänder ni hemmamatcherna i allettan? Vore underbart då jag bara kan se SIK på fredagar samt söndagar(live) pga jobb.
Ursäkta sent svar Tobias! Aj aj, det är ju väldigt olyckligt att inte länken finns där när väl matchen är igång naturligtvis. Säkraste sättet är annars att gå direkt till https://skovdeik.solidtango.com/, dock ska jag lyfta problematiken kring direktlänken på hemsidan! Övriga informationskanaler är annars sociala medier i form av Skövde IK på facebook, eller Skövde IK, SIK webb-Tv, jag eller min kollega Emil på twitter (@SkovdeIK, @SIKwebbtv, @DahlRickard eller @Ljungis94 respektive), vi brukar se till att göra en del reklam om varje sändning. :)

Men smidigast är ju ändå via hemsidan som sagt, så ska kolla upp det! :)

Frågan kanske redan är besvarad, men ja, vi kommer fortsatt sända alla hemmamatcher under säsongen. :)
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Rickard Dahl wrote:
Tobias Thurén wrote:
Rickard Dahl wrote:
Tobias Thurén wrote:Skit ingen livematch idag :( anledning? Hoppas det bara är tillfälligt då jag ser nästan alla matcher på nätet och ser fram emot allettan.
Matchen sändes av oss i vanlig ordning Tobias, var det så att du inte fick igång sändningen? Konstigt och väldigt tråkigt i sådant fall.
När jag gick in på Skövdes hemsida stod det bara att nästa match inte var klar. Vart hittar jag sändningen om inte på SIK hemsida? Men missade inget vad det verkar, 2-4 mot böjs då kan det kvitta ;)
Men frågan kvarstår, sänder ni hemmamatcherna i allettan? Vore underbart då jag bara kan se SIK på fredagar samt söndagar(live) pga jobb.
Ursäkta sent svar Tobias! Aj aj, det är ju väldigt olyckligt att inte länken finns där när väl matchen är igång naturligtvis. Säkraste sättet är annars att gå direkt till https://skovdeik.solidtango.com/, dock ska jag lyfta problematiken kring direktlänken på hemsidan! Övriga informationskanaler är annars sociala medier i form av Skövde IK på facebook, eller Skövde IK, SIK webb-Tv, jag eller min kollega Emil på twitter (@SkovdeIK, @SIKwebbtv, @DahlRickard eller @Ljungis94 respektive), vi brukar se till att göra en del reklam om varje sändning. :)

Men smidigast är ju ändå via hemsidan som sagt, så ska kolla upp det! :)

Frågan kanske redan är besvarad, men ja, vi kommer fortsatt sända alla hemmamatcher under säsongen. :)
Tack Rickard, länkarna sparade :D Och kanon att ni fortsätter sända även allettan! Vill även passa på att tacka er som lägger ner tid och kraft på SIK-tv, då får ju även vi som inte kan av olika anledningar se SIK ändå :D
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Krister Holm »

Skrev detta under tråden för matchen SIK-bois men kom på att det passade bättre här så jag klistrar in det här istället:

Har nu sett webbsändningen från matchen (tack för det Björn Fröberg!) och vill passa på här inne och berömma kommentatorerna. De bästa jag hört av samtliga kommentatorer från div 1. Pålästa, kunniga, försökte vara opartiska och dessutom med en härlig närvaro! Att de dessutom kommenterade på en härligt klingande och bred västgötska gjorde inte saken sämre. 5+!

Dessutom bra bildkvalitet på sändningen och bra och lugn kameraförning, jag tror inte en div 1-hocksysändning kan bli så mycket bättre. Skulle det vara en liten sak som skulle kunna förbättras så skulle det väl vara att inte ha uppåt 30 sekunders jingel innan highlightsen. Men det är ju ett dammkorn i rymden i förhållande till allt som var bra.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Krister Holm wrote:Skrev detta under tråden för matchen SIK-bois men kom på att det passade bättre här så jag klistrar in det här istället:

Har nu sett webbsändningen från matchen (tack för det Björn Fröberg!) och vill passa på här inne och berömma kommentatorerna. De bästa jag hört av samtliga kommentatorer från div 1. Pålästa, kunniga, försökte vara opartiska och dessutom med en härlig närvaro! Att de dessutom kommenterade på en härligt klingande och bred västgötska gjorde inte saken sämre. 5+!

Dessutom bra bildkvalitet på sändningen och bra och lugn kameraförning, jag tror inte en div 1-hocksysändning kan bli så mycket bättre. Skulle det vara en liten sak som skulle kunna förbättras så skulle det väl vara att inte ha uppåt 30 sekunders jingel innan highlightsen. Men det är ju ett dammkorn i rymden i förhållande till allt som var bra.
Varsågod Krister och tack så hemskt mycket för det goda betyget. Ja det blev verkligen jackpot att vi fick tag på Emil och Rickard helt klart. Har sagt det många gånger redan men dom är verkligen guld värda!
Angående jingeln till HL så får jag kanske hålla med dig till viss del men det är så jäkla kul att sitta och leka med sånt så det är lätt hänt att det blir för mycket av det goda. Nästa säsong lovar jag att den inte blir lika lång :)
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Nån mer än jag som inte får igång sändningen?
Post Reply