2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Eric Forsberg
0
No votes
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
1
11%
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
6
67%
Lukas Smith
2
22%
Emil Smedberg
0
No votes
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 9

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Per-Erik Odh »

En ok andra även om den var lite fördel Dalen.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jaha, nu ser det ut som vanligt, rörigt, rörigt och rörigt….åt båda håll vill sägas!
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Josh klart bäst så här långt. Jobbar och sliter och skapar lägen på egen hand. I övrigt tillbaka i gamla synder. Blir väldigt stressigt och hafsigt efter reduceringen. Ska vi gissa att den som gör nästa mål vinner ?
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Varken SIK eller dalen har i ett play-of att göra….
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Niklas Hjalmarsson »

Helt obegripligt hur man kan tappa 1:a periodens fina hemjobb och ledning med 2 mål till totalt sopdåligt spel i sista perioden mot motståndet som inte var direkt bra nån gång!?!? :bois: :bois:
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Bedrövligt att förlora denna matchen. Två slarv i försvaret 1-2 och 4-3 de andra två får Forsberg ta på sig. Ett i o f s bra skott men helt oskymd... Och det andra en för enkel retur rakt ut..
Samtidigt som man inte gör mål på sina chanser.
Tråkigt att lyssna på en destruktiv subjektiv bisittare, som mest fokuserade på domarinsatser i allmänhet och icingar och offsider i synnerhet.

Nej det är inte Siks år... I år heller...
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by peter johansson »

Anders Edman wrote: 05 Feb 2023, 17:25 Josh klart bäst så här långt. Jobbar och sliter och skapar lägen på egen hand. I övrigt tillbaka i gamla synder. Blir väldigt stressigt och hafsigt efter reduceringen. Ska vi gissa att den som gör nästa mål vinner ?
Kanske dags att ta hit lite fler lekkamrater till Josh 8-) 8-)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 05 Feb 2023, 17:25 Josh klart bäst så här långt. Jobbar och sliter och skapar lägen på egen hand. I övrigt tillbaka i gamla synder. Blir väldigt stressigt och hafsigt efter reduceringen. Ska vi gissa att den som gör nästa mål vinner ?
Jag håller med dig om Josh. Tyvärr får han inte den utdelning som man kunde önska men han gör mycket bra saker. Han tog sig igenom något helt fantastiskt vid ett tillfälle idag och hade han bara fått göra pricken över i där så hade det blivit hur mycket Youtubevisningar som helst på det. Hoppas verkligen vi får behålla honom ytterligare någon säsong.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 05 Feb 2023, 18:21 Bedrövligt att förlora denna matchen. Två slarv i försvaret 1-2 och 4-3 de andra två får Forsberg ta på sig. Ett i o f s bra skott men helt oskymd... Och det andra en för enkel retur rakt ut..
Samtidigt som man inte gör mål på sina chanser.
Tråkigt att lyssna på en destruktiv subjektiv bisittare, som mest fokuserade på domarinsatser i allmänhet och icingar och offsider i synnerhet.

Nej det är inte Siks år... I år heller...
Ja det var ett jävla tjat om den där icingen. Bara för att jag tycker det är lite intressant så kan jag också förklara vad (jag tror) hände. Den ena domaren gör Wash-out för att visa att det inte är offside, vilket tolkades som en Washout av icingen. Icingen är sedan helt solklar så varför den fick så stor plats i kommenteringen kan man inte förklara.

Om själva matchen, så är det väl som det varit hela allettan, vi förlorar när vi spelar dåligt och vi förlorar när vi spelar okej. Vi förlorar till och med när vi spelar bra. Hopplöshet är det jag känner.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote: 06 Feb 2023, 09:53
Joakim Blomquist wrote: 05 Feb 2023, 18:21 Bedrövligt att förlora denna matchen. Två slarv i försvaret 1-2 och 4-3 de andra två får Forsberg ta på sig. Ett i o f s bra skott men helt oskymd... Och det andra en för enkel retur rakt ut..
Samtidigt som man inte gör mål på sina chanser.
Tråkigt att lyssna på en destruktiv subjektiv bisittare, som mest fokuserade på domarinsatser i allmänhet och icingar och offsider i synnerhet.

Nej det är inte Siks år... I år heller...
Ja det var ett jävla tjat om den där icingen. Bara för att jag tycker det är lite intressant så kan jag också förklara vad (jag tror) hände. Den ena domaren gör Wash-out för att visa att det inte är offside, vilket tolkades som en Washout av icingen. Icingen är sedan helt solklar så varför den fick så stor plats i kommenteringen kan man inte förklara.

Om själva matchen, så är det väl som det varit hela allettan, vi förlorar när vi spelar dåligt och vi förlorar när vi spelar okej. Vi förlorar till och med när vi spelar bra. Hopplöshet är det jag känner.
Känns som att vi behöver lägga fokus på försvaret till kommande säsong framförallt :!: :!: :!:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Anders Edman »

Har skrivit det förut, otaliga ggr…lägg pengarna i första hand på en rutinerad, matchvinnande målvakt i sin bästa ålder. I andra hand på rutinerade, spelskickliga, fysiska backar, minst 2 st gärna 3 om ekonomin tillåter. Och i tredje hand på minst 2 st rutinerade centrar. Vilka som får gå är inte upp till mig att besluta om. Men ovanstående är ett minimikrav om vi ska komma längre nästa säsong anser jag.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 05 Feb 2023, 22:40
Anders Edman wrote: 05 Feb 2023, 17:25 Josh klart bäst så här långt. Jobbar och sliter och skapar lägen på egen hand. I övrigt tillbaka i gamla synder. Blir väldigt stressigt och hafsigt efter reduceringen. Ska vi gissa att den som gör nästa mål vinner ?
Jag håller med dig om Josh. Tyvärr får han inte den utdelning som man kunde önska men han gör mycket bra saker. Han tog sig igenom något helt fantastiskt vid ett tillfälle idag och hade han bara fått göra pricken över i där så hade det blivit hur mycket Youtubevisningar som helst på det. Hoppas verkligen vi får behålla honom ytterligare någon säsong.
Håller också med om Josh! Klart bäst i SIK igår. Han tar steg hela tiden. Signa honom snabbt och kolla med några polare till honom
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-02-05 16:00 HC Dalen – Skövde IK

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 06 Feb 2023, 11:57 Har skrivit det förut, otaliga ggr…lägg pengarna i första hand på en rutinerad, matchvinnande målvakt i sin bästa ålder. I andra hand på rutinerade, spelskickliga, fysiska backar, minst 2 st gärna 3 om ekonomin tillåter. Och i tredje hand på minst 2 st rutinerade centrar. Vilka som får gå är inte upp till mig att besluta om. Men ovanstående är ett minimikrav om vi ska komma längre nästa säsong anser jag.
Jag tror faktiskt att det skulle räcka med en målvakt (men bara ifall de inte tror att de kan utveckla de de har.. det kommer en mycket lovande målvakt i Noel och knackar på dörren snart också..) men fokus borde vara två riktigt bra centrar som kan styra upp försvarsspelet och dessutom få fart i anfallsspelet där de kommer med fart och avlastar i mittplan och sen lika snabbt fördelar puckar ut på centrar.
Det är ett spel de redan nu bör börja titta på. Centrarna har ofta fel positioner i banan..
Post Reply