Börje Salming har gått ur tiden!

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Börje Salming har gått ur tiden!

Post by Gunwaldh Johansson »

Börje Salming har gått ur tiden. Vila i frid Börje! ❤️❤️❤️❤️
https://www.aftonbladet.se/a/5B8p51
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: Börje Salming har gått ur tiden!

Post by Pertti Pahankala »

Bara en vecka sen tog han emot dom största priserna på hockeygala. Du var störst!! Vila i frid
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Börje Salming har gått ur tiden!

Post by Johan Nykvist »

Tyvärr viste man ju att det skulle ske förr eller senare med den pestsmitan men ändå chockande just nu. 😢
R.I.P en av om inte Sveriges största någonsin och tack för allt du gjort för denna fantastiska idrott. Legender lever för evigt. ❤❤❤
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Börje Salming har gått ur tiden!

Post by Per-Erik Odh »

För typ 40 år sedan var det en tjej jag kände som hade någon form av relation till familjen Salming. Hon lovade att hon skulle fixa Börjes autograf åt mig en sommar. När hon kom hem till Skövde igen efter sommaren så hade hon inte fått till det utan det var bara brorsan Stig hon träffat så det fick bli en autograf från honom. Någonstans i mina lådor finns det ett a4 där det står "Till Perka på Hondan Stig Salming" Jag blev jättebesviken, vem faan är Stig tänkte jag :lol:
I vilket fall, Börje var en av de första hockeyspelare jag i min tonårshjärna upplevde att jag hade någon form av relation till tack vare Stigs autograf. Tomas Loft var nog den andre :mrgreen:

Det var så fruktansvärt tragiskt nu när man såg Börje på teve och såg hur den där satans sjukdomen tog tag i honom och bröt ned en av de största atleter vi haft till en spillra av en människa. Med det i åtanke är det skönt att förloppet gick så snabbt och idag slocknade en jordisk stjärna för att istället ersättas med en ny stjärna i himlen eller vad som nu händer.

Vila i frid Börje :cry:
/Perka
Post Reply