Jag står fast vid att det skulle ha blivit 5 matcher (minst) för Laframboise, dels för att det är som du skriver Göran inte första gångenGöran Strid wrote: ↑09 Jan 2024, 11:53 Blev som jag trodde tyvärr. Och detta är ju inte första gången som bekant. Josh måste skärpa sig ordentligt för nu kommer han dessutom att ha ögonen på sig varje gång han är på isen framöver. Och inte bara det, motståndarna på isen vet naturligtvis om vad som kan hända och kommer hjälpa till med alla fulknep. Peta lite, handske här och där, hånflin, tråksnack med mera. Knepen är många och kommer användas, var så säker.
Carl-Johan Gustafsson i bois fick 5 matcher för en armbågstackling mot Tranås i grundserien, en situation där han är mer klumpig, och där Tranåsspelaren vrider på sig och det blir en Blindside, som jag fattat saken så var Gustafsson ångerfull efteråt, den var inte avsiktlig, dessutom var det första gången han var i nämnden, inte ens en tvåa i matchen
Laframboise är fullt medveten om vad han gör, det är hans avsikt att sätta armbågen i huvudet på Reimer,
Dessutom har Svenska ishockeyförbundet gått ut med att straffen skall skärpas för tacklingar mot Huvudet