Vår ordförande - Göran Strid !

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Vår ordförande - Göran Strid !

Post by Anders Edman »

Jag har haft förmånen att få lära känna denne otroligt sympatiska människa och igår kväll hade jag ett längre samtal med Göran per telefon. Ett samtal som lärde mig ett och annat och att man kanske bör tänka efter lite innan man tycker och tänker. För många gånger är det ju så att man egentligen inte har en aning om vad som ligger bakom det ena eller det andra.
Hade jag vetat då (min i och för sig rätt milda kritik mot SIK med anledning av starten av serien) vad jag vet nu så hade jag varit mycket mildare i mitt tyckande. Vilket arbete han lägger ner på vårt kära SIK den gode Göran och vilket engagemang och vilken support han ger våra spelare. Efter vårt samtal så vet jag att SIK är på helt rätt väg och med Göran som ordförande så är jag övertygad om att SIK kommer att leverera både sportsligt och ekonomiskt.
jörgen ejerblom
Reactions:
Posts: 35
Joined: 10 Mar 2014, 18:19

Re: Vår ordförande - Göran Strid !

Post by jörgen ejerblom »

Har alltid gillat Göran Strid! Ända sedan han för ett antal år sedan promenerade fram till mig i Kungälvs Ishall och frågade om jag var den där Sangiovese! :-)

Alltid rak och öppen. Vilket naturligtvis inte alltid ses med blida ögon.

Jag kommer alltid vara Göran tacksam för att han, när Leksand hade träningsläger i Skövde, erbjöd mig att vara lagvärd under träningslägret. Kul att få morsa på Tomas Jonsson, Mikael Karlberg och de andra.

Kör hårt Göran!

Heja di röe!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Vår ordförande - Göran Strid !

Post by Per-Erik Odh »

Lite tankar från Göran. Kul tycker jag :)

http://skovdeik.se/news.php?type=N&item=2149
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vår ordförande - Göran Strid !

Post by Anders Edman »

Angående SIK´s kommande samarbete med sjuka barn så måste säga att det kommit förvånansvärt lite reaktioner kring detta :o .
Det här är ju faktiskt någonting helt unikt på denna nivå och skapar en goodwill för SIK som förening :D .
Hade varit kul att få höra lite mer synpunkter på detta.
Post Reply