2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply

Matchens lirare i Skövde IK

Robin Wallin
1
6%
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
1
6%
Jonathan Ström
0
No votes
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
3
18%
Lukas Smith
1
6%
Emil Smedberg
11
65%
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 17

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 01 Nov 2022, 07:06 Viss skillnad på att visa finger eller skrika otidigheter mot K.H om det nu är ”mannen i kurvan” du menar Perka ? Eller var det ”pojken med isskrapan” du syftade på ?
Det var mannen i kurvan. Om han skrek, det vet jag inte. Att han hade visat fingret, det vet jag.

Pojken med isskrapan var fantastisk :clap:
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by David Johansson »

Jani Eriksson wrote: 01 Nov 2022, 04:28 Jag har pratat med folk som står i kurvan och brevid.. Ingen har hört att något om en i siktröjja som skanderat dumheter mot Krister.. Så förmodligen skitsnack bara..
Jag och bland annat Niklas Hjalmarsson både såg och hörde honom skrika.. så att det skedde.. :(


Vi kan beskriva honom oxå om det skulle behövas.. :)
Last edited by David Johansson on 01 Nov 2022, 10:00, edited 1 time in total.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 01 Nov 2022, 08:25
Anders Edman wrote: 01 Nov 2022, 07:06 Viss skillnad på att visa finger eller skrika otidigheter mot K.H om det nu är ”mannen i kurvan” du menar Perka ? Eller var det ”pojken med isskrapan” du syftade på ?
Det var mannen i kurvan. Om han skrek, det vet jag inte. Att han hade visat fingret, det vet jag.

Pojken med isskrapan var fantastisk :clap:
Killen med isskrapan störde jag mig inte på, tycker mest han showade:)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jani Eriksson wrote: 01 Nov 2022, 04:28 Jag har pratat med folk som står i kurvan och brevid.. Ingen har hört att något om en i siktröjja som skanderat dumheter mot Krister.. Så förmodligen skitsnack bara..
Jag har pratat med publikvärdar som var med från Mariestad till matchen, han säger precis samma sak som mig och David.
Personerna (2 st) i siktröjor i svängen skrek som en besatt på både KH, tillresta supportrarna och spelarna på isen.
Era egna publikvärdar går då ner till dem och ger dem en tillsägelse innan match, där borde det varit nog, men hånet mot spelarna fortsatte matchen igenom.
Detta hör naturligtvis spelarna och väljer därmed att fira extra mkt just där i svängen vid målen!

Sen är det sagt att publikvärdar/funktionärer SKA hålla sig neutrala på matcherna inte stå och jubla vid något av lagens mål eller utvisningslägen, ej heller ungdomar på isen naturligtvis då dessa är funktionärer, men här har ni en del att lära er.
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by peter johansson »

Jani Eriksson wrote: 01 Nov 2022, 04:28 Jag har pratat med folk som står i kurvan och brevid.. Ingen har hört att något om en i siktröjja som skanderat dumheter mot Krister.. Så förmodligen skitsnack bara..
Jag står några meter efter er och hörde klart och tydligt det som kastades mot KH så ynkligt och riktigt dåligt KH gör otroligt mycket för SIN klubb och hockeyettan och lägger ner en fantastisk massa tid all heder för det så låg nivå på den som gjorde detta :evil: :evil: och till KH vill jag bara säga fortsätt med det du gör det är bra för alla hockeysupportrar grymt jobbat :clap: :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 01 Nov 2022, 10:25 ... då dessa är funktionärer, men här har ni en del att lära er.
Jag var ju inte på plats och avstår så klart från några kommentarer kring vad som faktiskt hände eller inte hände.

Men Niklas avslutande rader föranleder ändå en kommentar. För några år sedan stod jag i bortaklacken i ett derby och flera av hammasupportrarna visste mycket väl vem jag var av tillmälena att döma. Någon kastade till slut en oöppnad ölburk som träffade mig i huvudet. Det gjorde ganska ont. Jag vände mig om och snett bakom mig stod en hånflinande publikvärd som såg det hela och som svarade mig på frågan om han såg vem det var "äsch det där var väl inget. Sån´t måste väl du tåla!?!".

Nej, jag anmälde inte incidenten för jag bedömde att nackdelarna skulle vara större än eventuella fördelar, men pratade med några hemmasupportrar som hedervärt nog tyckte det var bedrövligt.

Hoppas bois numera är det föredöme man verkar visa att man är när det gäller att uppträda på ett snyggt sätt.
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Richard Augustsson »

Hur blev det med löftet att dom skulle redovisa lottnr i 50/50 lotteriet på hemsidan??
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 01 Nov 2022, 11:09
Niklas Hjalmarsson wrote: 01 Nov 2022, 10:25 ... då dessa är funktionärer, men här har ni en del att lära er.
Jag var ju inte på plats och avstår så klart från några kommentarer kring vad som faktiskt hände eller inte hände.

Men Niklas avslutande rader föranleder ändå en kommentar. För några år sedan stod jag i bortaklacken i ett derby och flera av hammasupportrarna visste mycket väl vem jag var av tillmälena att döma. Någon kastade till slut en oöppnad ölburk som träffade mig i huvudet. Det gjorde ganska ont. Jag vände mig om och snett bakom mig stod en hånflinande publikvärd som såg det hela och som svarade mig på frågan om han såg vem det var "äsch det där var väl inget. Sån´t måste väl du tåla!?!".

Nej, jag anmälde inte incidenten för jag bedömde att nackdelarna skulle vara större än eventuella fördelar, men pratade med några hemmasupportrar som hedervärt nog tyckte det var bedrövligt.

Hoppas bois numera är det föredöme man verkar visa att man är när det gäller att uppträda på ett snyggt sätt.
Ja det blir intressant!
Jag har varit på många derbyn och blivit hånad. En av gångerna fick jag också en oöppnad burk kastad på mig, men jag hann precis se vem killen var och gick upp till honom och frågade vad fan han höll på med.. ja jag sög tag i kragen på honom också.. men han hade ju såklart ingen aning om vad jag pratade om eller vem som kastat. Men jag slapp fler burkar på mig i alla fall..
De senaste matcherna har jag valt sittplats i Mariestad. Där är det i alla fall bara tillmälen...
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Urban Stahel »

Richard Augustsson wrote: 01 Nov 2022, 13:09 Hur blev det med löftet att dom skulle redovisa lottnr i 50/50 lotteriet på hemsidan??
Tyvärr missar dom det ibland,ska påminna ansvarig om det :thumbup:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Urban Stahel »

Richard Augustsson wrote: 01 Nov 2022, 13:09 Hur blev det med löftet att dom skulle redovisa lottnr i 50/50 lotteriet på hemsidan??
1581 var vinnande nr
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Richard Augustsson »

Urban Stahel wrote: 01 Nov 2022, 13:26
Richard Augustsson wrote: 01 Nov 2022, 13:09 Hur blev det med löftet att dom skulle redovisa lottnr i 50/50 lotteriet på hemsidan??
Tyvärr missar dom det ibland,ska påminna ansvarig om det :thumbup:
Låter bra det👍
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by antongullbrantz »

Tycker att ni boisare som skriver i detta forum inte ska sitta och kasta Sten i glashus, va lite jävla neutrala. Kolla på hur det brukar se ut på era egna hemma matcher. Då kan man säga att kurvan ligger ett par steg efter
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Kristian Eriksson »

Att få burkar, snus, spott och spe på sig när man som Skövdesupporter är i latrinhallen är mer regel än undantag, speciellt då när klubben gång på gång envisas med att lägga derbyt en fredag.

Tråkigt med en incident i söndags (eller möjligtvis två då), men kom för FAN inte här och peka innan ni rensat själva bland egna hemmasupportrar.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Jani Eriksson »

Jag var tyvärr inte på matchen så vet inte.. Men om de var långt innan matchen så så var nog inte dom jag pratade där..
Last edited by Jani Eriksson on 01 Nov 2022, 15:53, edited 1 time in total.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Anders Edman »

Håller med både Kristian och Jocke, städa framför egen dörr först. Nä latrinhallen är inget trevligt ställe att besöka, har varit med om kastade saker ett flertal ggr från töntiga boisare som stärkt sig med både det ena och det andra för att gå på hockey.
Töntar va ordet !!
Post Reply