2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply

Matchens lirare i Skövde IK

Robin Wallin
1
6%
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
1
6%
Jonathan Ström
0
No votes
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
3
18%
Lukas Smith
1
6%
Emil Smedberg
11
65%
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 17

Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Joakim Blomquist »

Måste bara nämna att jag håller med Mjörnberg om skotträkningen i Billingehov. Jag har sagt det förr och säger det igen; det verkar som om de som räknar vill räkna färre skott för hemmalaget än vad verkligheten är.. nu räknade de färre skott för bois också. Men ofta är det färre för hemmalaget än vad verkligheten visar.. I alla fall i första perioden. Vet ej varför? Hänger de inte med? Går det för fort? Liksom det gjorde för mig och Göran Strid när vi debuterade som kommentatorer för en massa år sedan, tror det var SIK- Nybro.. eller möjligen Karlskrona? Det gick inte (i alla fall när vi inte fick femmorna av lagen) att kommentera vem som just då hade puck..😂

Men låt mig ta ett exempel från söndagens första period: SIK gör två mål, båda är returer efter skott och räddningar... Borde väl bli fyra skott bara där? Och sammanlagt hade SIK tre skott på mål. Eller är jag helt fel ute hur man räknar? Målen räknas väl som skott också?!?

Inte minst blir det illa för bortamålvakten som ju får en sämre räddningsprocent. Det är ju inte bra för denne..

Skulle vilja ha ett seriöst svar. Jag är absolut inte ute för att hänga ut någon eller klaga.. jag bara undrar..🤔
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by David Johansson »

Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 01 Nov 2022, 16:36 Måste bara nämna att jag håller med Mjörnberg om skotträkningen i Billingehov. Jag har sagt det förr och säger det igen; det verkar som om de som räknar vill räkna färre skott för hemmalaget än vad verkligheten är.. nu räknade de färre skott för bois också. Men ofta är det färre för hemmalaget än vad verkligheten visar.. I alla fall i första perioden. Vet ej varför? Hänger de inte med? Går det för fort? Liksom det gjorde för mig och Göran Strid när vi debuterade som kommentatorer för en massa år sedan, tror det var SIK- Nybro.. eller möjligen Karlskrona? Det gick inte (i alla fall när vi inte fick femmorna av lagen) att kommentera vem som just då hade puck..😂

Men låt mig ta ett exempel från söndagens första period: SIK gör två mål, båda är returer efter skott och räddningar... Borde väl bli fyra skott bara där? Och sammanlagt hade SIK tre skott på mål. Eller är jag helt fel ute hur man räknar? Målen räknas väl som skott också?!?

Inte minst blir det illa för bortamålvakten som ju får en sämre räddningsprocent. Det är ju inte bra för denne..

Skulle vilja ha ett seriöst svar. Jag är absolut inte ute för att hänga ut någon eller klaga.. jag bara undrar..🤔
Målen räknas som skott, en räddning räknas dock enbart som ett skott om det hade gått in. Alltså ett skott som målvakten räddar som hade gått över eller utanför räknas inte. Första målet vet jag inte riktigt hur man räknar eftersom han ändå släpper förbi den och det sedan blir mål.

Men jag håller med dig överlag, det känns som Skövde nästan alltid har för lite skott mot hur det upplevs men inte motståndarna (den här matchen dock undantagen, kändes som båda lagen sköt 20 skott var / period).
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Göran Strid »

Jockes berättigade fråga om målskott fick mig att noggrant granska första perioden enligt gällande definition:

"Ett skott på mål inträffar när en attackerande spelare med intention att göra mål skjuter pucken mot mål. Skott på mål är om pucken är inom målramen, d.v.s. i mål eller om målvakten räddar pucken från att gå i mål.

Jag hade svårt att tolka avsikten vid vardera två tillfällen och strök de "skotten" och kom fram till skottstatistiken 7-13. Enligt stats var den officiella statistiken 3-11. Visst kan det vara svårt att från ett sekretariat se vad som händer i röriga situationer, men ändå...Hursomhelst 3 bokförda skott är direkt felaktigt med hänsyn till Jockes undran och mina räknade 7 skott är definitivt närmare verkligheten.

I bortamatchen mot Linden som jag granskade hyfsat noggrant var det 10-15 skott för lite för Skövde.

Ett annat tragikomiskt exempel är från en bortamatch mot Kumla för några år sedan, så hade Skövde i en period färre skott på mål än de mål de gjorde. Svaret från räknaren på min fråga var bland annat att "skott som går i mål skall inte räknas"...
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 188
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Lars Hildegard »

David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Jag håller med dig David, men tänk ändå att den tokhyllade tränaren Äpplet uttrycker sig om "Real Skövde", som inte är något annat än en rent hån (håller du med?).
Som man brukar säga, skit rinner nedåt. Om inte ens tränarna kan sköta sig, kan vi då begära att supportrar gör det?

Att någon hånar KH, det är däremot helt bedrövligt. :bois:
Felix Berggren
Reactions:
Posts: 3
Joined: 01 Nov 2022, 16:41

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Felix Berggren »

David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Kasta inte sten i glashus. Fler incidenter händer i Latrinhallen, en supporter var ju på en Skövde-spelare förra säsongen i spelargången??? Hört även att supportrar sitter och hotar Skövde-spelare när dom sitter i utvisningsbåset.

Sen har vi ju den här fina du kan läsa igen.
https://www.expressen.se/gt/sport/kaos- ... -och-slag/
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by David Johansson »

Felix Berggren wrote: 01 Nov 2022, 22:07
David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Kasta inte sten i glashus. Fler incidenter händer i Latrinhallen, en supporter var ju på en Skövde-spelare förra säsongen i spelargången??? Hört även att supportrar sitter och hotar Skövde-spelare när dom sitter i utvisningsbåset.

Sen har vi ju den här fina du kan läsa igen.
https://www.expressen.se/gt/sport/kaos- ... -och-slag/
Tycker inte att Rebellernas Ordförande skall använda uttryck som Latrinhallen.

Har Oxarnas ordf Krister Holm någongång skrivit något nedlåtande om Billingehov och Skövde IK??
Last edited by David Johansson on 01 Nov 2022, 23:07, edited 1 time in total.
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by David Johansson »

Lars Hildegard wrote: 01 Nov 2022, 18:27
David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Jag håller med dig David, men tänk ändå att den tokhyllade tränaren Äpplet uttrycker sig om "Real Skövde", som inte är något annat än en rent hån (håller du med?).
Som man brukar säga, skit rinner nedåt. Om inte ens tränarna kan sköta sig, kan vi då begära att supportrar gör det?

Att någon hånar KH, det är däremot helt bedrövligt. :bois:
Jag håller med dig ang Appelgrens ett sådant uttalande är bara larvigt
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 23:01
Felix Berggren wrote: 01 Nov 2022, 22:07
David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Kasta inte sten i glashus. Fler incidenter händer i Latrinhallen, en supporter var ju på en Skövde-spelare förra säsongen i spelargången??? Hört även att supportrar sitter och hotar Skövde-spelare när dom sitter i utvisningsbåset.

Sen har vi ju den här fina du kan läsa igen.
https://www.expressen.se/gt/sport/kaos- ... -och-slag/
Tycker inte att Rebellernas Ordförande skall använda uttryck som Latrinhallen.

Har Oxarnas ordf Krister Holm någongång skrivit något nedlåtande om Billingehov och Skövde IK??
Det är lätt hänt att man blandar ihop namn,så bara för att klargöra en sak.
Våran ordförande heter Kristoffer,om nu inget extrainsatt val har inträffat utan min närvaro.
Så 1-1 på ordföranden som är trevliga ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 01 Nov 2022, 18:11 Jockes berättigade fråga om målskott fick mig att noggrant granska första perioden enligt gällande definition:

"Ett skott på mål inträffar när en attackerande spelare med intention att göra mål skjuter pucken mot mål. Skott på mål är om pucken är inom målramen, d.v.s. i mål eller om målvakten räddar pucken från att gå i mål.

Jag hade svårt att tolka avsikten vid vardera två tillfällen och strök de "skotten" och kom fram till skottstatistiken 7-13. Enligt stats var den officiella statistiken 3-11. Visst kan det vara svårt att från ett sekretariat se vad som händer i röriga situationer, men ändå...Hursomhelst 3 bokförda skott är direkt felaktigt med hänsyn till Jockes undran och mina räknade 7 skott är definitivt närmare verkligheten.

I bortamatchen mot Linden som jag granskade hyfsat noggrant var det 10-15 skott för lite för Skövde.

Ett annat tragikomiskt exempel är från en bortamatch mot Kumla för några år sedan, så hade Skövde i en period färre skott på mål än de mål de gjorde. Svaret från räknaren på min fråga var bland annat att "skott som går i mål skall inte räknas"...
Detta går kanske lösa genom att skotträknandet flyttas till någon plats där man ser bättre vad som sker på isen,kanske webkillarna kan ta den rollen.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Kristian Eriksson »

David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Nu ska jag berätta för dig vad som är förvånande. Jo, det är att du inte blir arg för det som så ofta händer i Latrinhallen; vissa av hemmalagets supporters brist på att bete sig på ett civiliserat sätt, vilket väl var kärnfrågan. Istället hakar du upp dig på ett väletablerat (i Skövdekretsar) arenanamn... :lol: Its a crazy world with alot of crazy people
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kristian Eriksson wrote: 02 Nov 2022, 08:04
David Johansson wrote: 01 Nov 2022, 16:40 Lägg ner snacket om Latrinhallen.. att Rebellernas ordf skriver så i ett inlägg på klubbens supporterforum är en aning förvånande, trodde det var 2022 nu, och att man faktiskt kommit längre, i sina värdegrunder, detta är absolut inte att uppträda på ett korrekt sätt :o :o
Nu ska jag berätta för dig vad som är förvånande. Jo, det är att du inte blir arg för det som så ofta händer i Latrinhallen; vissa av hemmalagets supporters brist på att bete sig på ett civiliserat sätt, vilket väl var kärnfrågan. Istället hakar du upp dig på ett väletablerat (i Skövdekretsar) arenanamn... :lol: Its a crazy world with alot of crazy people
Riktigt bra inlägg, nyanserar bilden av dig kristian ännu bättre!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Göran Strid »

Niklas inlägg om KH och någon som tjoade hans namn har föranlett 33 inlägg av 102 på denna tråd. I sanning imponerande!

Vad var det jag skrev efter efter matchen? Jo bland annat detta:
-"...Förutsägbart: Det vanliga detaljtjafset på forumet i en icke-fråga när det gäller några personers uppträdande, något som varit närvarande i ett halvsekel ungefär".

En riktig lågoddsare. Igen. Spännande att läsa tråden om Boismatchen fredag kväll den 9 dec kl 22 ungefär och framåt. Månne vilka ämnen kommer upp förutom själva matchen?
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Kristian Eriksson »

Göran Strid wrote: 02 Nov 2022, 12:15 ...
En riktig lågoddsare. Igen. Spännande att läsa tråden om Boismatchen fredag kväll den 9 dec kl 22 ungefär och framåt. Månne vilka ämnen kommer upp förutom själva matchen?
Den rubrikssättningen är nog klar sedan länge

Skaraborgsderbyt spårade ut än en gång
Hemmapubliken kunde inte sköta sig
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-10-30 16:00 Skövde IK - Mariestad bois

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kristian Eriksson wrote: 02 Nov 2022, 12:50
Göran Strid wrote: 02 Nov 2022, 12:15 ...
En riktig lågoddsare. Igen. Spännande att läsa tråden om Boismatchen fredag kväll den 9 dec kl 22 ungefär och framåt. Månne vilka ämnen kommer upp förutom själva matchen?
Den rubrikssättningen är nog klar sedan länge

Skaraborgsderbyt spårade ut än en gång
Hemmapubliken kunde inte sköta sig
Då var det ju exakt vad som hände hos er i söndags då, är det därifrån du plockat rubriken?

Pratade med en ur säkerhetspersonalen i söndags utanför isladan att man räknade med att publiktillströmningen från Mariestad var ca 700 personer, till Mariestad däremot kommer max 150 pers från Skövde.
Silly season is just another season!
Post Reply