(T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Urban Stahel wrote: 05 Sep 2022, 05:14
Göran Strid wrote: 04 Sep 2022, 20:07
Anders Edman wrote: 04 Sep 2022, 19:48 Finns det higlights från dagens match någonstans månne ?
Gå in på HE:s hemsida och play highlights. Alla 10 målen visas. Mycket godis.
Jag tror bannemej att det saknas ett mål från Josh i highlightsen
Du har rätt, 7-1 målet är inte med, som var hans snyggaste
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Pertti Pahankala wrote: 05 Sep 2022, 08:38 Är det någon som vet hur mycket publik det var på matcherna
Ca 900 på lördagen,487 på söndagen.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Med brasklappen att jag inte såg Vimmerbymatchen.

Jag tycker att Skövde har haft lite problem att komma ut ur egen zon på ett bra sätt med kontroll på pucken och jag inbillar mig att vi hade lite problem med det i inledningen av lördagens match också. Sedan upplevde jag det som att man bestämde sig för att ta det lite lugnare med pucken i egen zon och då blev det bättre. Man har i bägge matcherna i helgen många gånger tagit burskydd, lugnat ned det och sedan startat uppspelen när alla byten är klara istället för att hetsa sig fram till en snabb spelvändning som man inte har riktigt koll på. Därmed inte sagt att man inte också haft snabba och bra spelvändningar för det har man absolut haft.

I vilket fall, jag upplever ett annat lugn i försvarsspelet jämfört med inledningen av träningsmatchandet. Kan den analysen stämma?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Göran Strid »

Om din analys stämmer med sanningen vet jag inte, men jag tycker som du!

På något sätt finns det en "lugnare" och tydligare struktur och det gäller både anfall och försvar. Utifrån den basen är man tillräckligt trygg för att våga hitta på grejer som bryter mönstret, något i varje fall jag inte sett på mycket länge. Om den trenden står sig, så är det minst sagt imponerande att man på så kort tid lyckats skruva till allt detta på så kort tid. Sedan har det ju tillkommit ett antal lirare som vågar göra saker, t ex Eriksson, Smedberg och Josh. I viss mån även Smith och så får vi ju inte glömma bort en frisk Jesper E, som verkar stortrivas med sina kamrater. Verkar ju faktiskt som detta drar med sig övriga lagkamrater.

Av återstående träningsmatcher vill jag se att detta stämmer i matcherna främst mot Troja och Vimmerby, innan man vågar titta i kristallkulan.
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 62
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Robin Hallerström »

Highlights är uppdaterat och där kan ni nu även se Josh tjusiga PP-mål. Skaplig smäll.

https://live.hockeyettan.se/video/s-hig ... den-g8eki5
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 278
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 04 Sep 2022, 13:58 De 89 kronorna har man redan fått valuta för. Juha är underbar när han går igenom den norska laguppställningen :lol:
8-)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: (T) 2022-09-04 15:00 Skövde IK - IHK Comet Halden, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Per-Erik Odh wrote: 05 Sep 2022, 12:13 Med brasklappen att jag inte såg Vimmerbymatchen.

Jag tycker att Skövde har haft lite problem att komma ut ur egen zon på ett bra sätt med kontroll på pucken och jag inbillar mig att vi hade lite problem med det i inledningen av lördagens match också. Sedan upplevde jag det som att man bestämde sig för att ta det lite lugnare med pucken i egen zon och då blev det bättre. Man har i bägge matcherna i helgen många gånger tagit burskydd, lugnat ned det och sedan startat uppspelen när alla byten är klara istället för att hetsa sig fram till en snabb spelvändning som man inte har riktigt koll på. Därmed inte sagt att man inte också haft snabba och bra spelvändningar för det har man absolut haft.

I vilket fall, jag upplever ett annat lugn i försvarsspelet jämfört med inledningen av träningsmatchandet. Kan den analysen stämma?
Jag ser vad du menar Perka, men varför stressa fram anfall och avslut i dessa två matcher när man har en betryggande ledning? Kanske inte riktigt rättvist att dra några stora växlar på det just nu.
Post Reply