Hockeyettan 22/23

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

"Boden Hockey tillhör inte längre Hockeyettan.

Ett enhälligt extra årsmöte beviljade i dag Bodens ansökan om att vilja lämna den ideella föreningen Hockeyettan.

– Vi beklagar att dom vill lämna, säger ordföranden Håkan Svensson."


Besked från HE. Det lönade sig alltså att vara bångstyrig och allmänt tjurig och rent av oförskämd mot allt och alla och strunta i ingångna avtal. Då är det bara för andra att ta efter om man inte gillar gemensamma överenskommelser eller förbundsregler.

Den givna frågan är nu om Boden skall spela i en egen liten serie med sig själv eller vända sig till Finland? Eller det troligaste av allt att man får spela kvar i Sverige. Hej hopp.

För övrigt, vilken spelare vill gå till Boden och hur löser man licensfrågor och försäkringsfrågor?
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Lars Hildegard »

Oavsett "rätt och fel" önskar jag inte någon större framgång för Boden de närmaste åren. Det beteendet Boden visat upp är otroligt barnsligt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Per-Erik Odh »

Nu är det helt klart med vem som tar över rollen efter Glysing. Jens Israelsson blir den nye VDn/VTn.

https://www.hockeyettan.se/2022/05/12/n ... ckeyettan/
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 13 May 2022, 06:43 Nu är det helt klart med vem som tar över rollen efter Glysing. Jens Israelsson blir den nye VDn/VTn.

https://www.hockeyettan.se/2022/05/12/n ... ckeyettan/
Lycka till. Snacka om en utmanande uppgift. Det finns en del att ta tag i. Hoppas rekryteringen visar sig vara rätt.

En svårare uppgift skulle möjligen vara att ansvara för den operativa planeringen av NATOS nya kommande nordflank, inte minst under övergångsperioden. Många alternativa omfall liksom.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Hockeyettan har gjort klart med en ny huvudsponsor efter ATG.
Det blir Staylive som tar över sändningarna den här säsongen.
Allt enl Blekinge Läns Tidning.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 07 Sep 2022, 17:03 Hockeyettan har gjort klart med en ny huvudsponsor efter ATG.
Det blir Staylive som tar över sändningarna den här säsongen.
Allt enl Blekinge Läns Tidning.
Utmärkt, tror jag! Nu är bara frågan vad det kommer kosta och om man kan ta månadsabonnemang.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Per-Erik Odh »

Nu har jag ju inte premiumversionen av Mjörnbergs trashtalk men måste ändå slå ett slag för dagens avsnitt. Enligt beskrivningen av avsnittet så riktas allt strålkastarljuset på Skövde IK och Mjörnberg och Henrik hockeystaden ställer till och med frågan om Skövde är en storklubb i vardande?
Kan man köpa ett enskilt avsnitt tro?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 08 Sep 2022, 15:10 Nu har jag ju inte premiumversionen av Mjörnbergs trashtalk men måste ändå slå ett slag för dagens avsnitt. Enligt beskrivningen av avsnittet så riktas allt strålkastarljuset på Skövde IK och Mjörnberg och Henrik hockeystaden ställer till och med frågan om Skövde är en storklubb i vardande?
Kan man köpa ett enskilt avsnitt tro?
Tror inte det, men en månad kostar 30 kr, så jag tänker köpa en månad för att lyssna om jag får råd efter helgens köp av mjölk, havregryn och bröd. Och en öl...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Per-Erik Odh »

55 kostade det.
Det enskilda avsnittet var väl sådär bara så bara det var inte värt pengarna men man får väl lyssna hårt på paetronavsnitt under månaden.
Mjörnberg och Henrik spekulerade runt bara kring egentligen inget nytt och drog mer eller mindre bra slutsatser kring detta. Naturligtvis kul och underhållande när man är intresserad av SIK och ettan men det är fördomspodden också :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 10 Sep 2022, 16:48 55 kostade det.
Det enskilda avsnittet var väl sådär bara så bara det var inte värt pengarna men man får väl lyssna hårt på paetronavsnitt under månaden.
Mjörnberg och Henrik spekulerade runt bara kring egentligen inget nytt och drog mer eller mindre bra slutsatser kring detta. Naturligtvis kul och underhållande när man är intresserad av SIK och ettan men det är fördomspodden också :)
Jag trodde det kostade 30 kr och betalade men fick ju tji och kunde inte ändra på 6 dagar. Nu struntar jag i pluspodden.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 07 Sep 2022, 17:03 Hockeyettan har gjort klart med en ny huvudsponsor efter ATG.
Det blir Staylive som tar över sändningarna den här säsongen.
Allt enl Blekinge Läns Tidning.
Då är detta officiellt.

https://www.hockeyettan.se/2022/09/12/pm-staylive/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 12 Sep 2022, 14:35
Gunwaldh Johansson wrote: 07 Sep 2022, 17:03 Hockeyettan har gjort klart med en ny huvudsponsor efter ATG.
Det blir Staylive som tar över sändningarna den här säsongen.
Allt enl Blekinge Läns Tidning.
Då är detta officiellt.

https://www.hockeyettan.se/2022/09/12/pm-staylive/
Det blir nog bra detta, men nu återstår att se vad det kommer kosta. Det finns ju möjlighet att teckna årsabonnemang (vad det nu skall tjäna till maj-juli). Staylive har ju gjort en prishöjning under förra säsongen redan. Jag får nog lite dåliga vibbar. För matchen 150 kr, för månad 400 kr (år 4000 kr)? Det kommer bli för mycket för många, men jag kan se förklaringen till prishöjningar som kommer motiveras med bättre kvalité med mera. Anständig och acceptabel nivå borde vara 125 resp 300(350) kr. Drömnivå är 100 resp 250 kr. Vi får vänta och se!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Är lite nya regler inför denna säsong.
https://www.hockeyettan.se/2022/09/20/nya-regler-22-23/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Göran Strid »

Då var det klart med månads- och årsabonnemang: 279 resp 149 kr! Mycket bra och detta trodde jag inte. Under förra säsongen höjde man månadsabonnemanget från 299 till 349 kr. En eloge till prissättarna och avtalet, för detta innebär att flera kommer köpa tjänsten. :clap:

Ser nu att en enstaka match kostar 159 kr (Skövde-Borlänge) :shock: Alltså, vem kommer inte köpa månadsabonnemang?
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 166
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Hockeyettan 22/23

Post by Richard Augustsson »

Det är bara o slå till som hästhandlarn sa👍👍
Post Reply