Skövde IK 2022/23

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

När ska Emil Smedberg presenteras av SIK? Någon som vet eller hört något?! Ingen annan som hört eller har några rykten att komma med?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote: 16 Jun 2022, 07:14 När ska Emil Smedberg presenteras av SIK? Någon som vet eller hört något?! Ingen annan som hört eller har några rykten att komma med?
Och Fritz. Bägge klara enligt SLA för nio dagar sedan. Frågan är varför det dröjer?
Ulf Andersson
Reactions:
Posts: 31
Joined: 05 May 2014, 21:02

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Ulf Andersson »

Det kommer... Båda är klara... :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Ulf Andersson wrote: 16 Jun 2022, 12:02 Det kommer... Båda är klara... :thumbup:
Vad bra! Och du bekräftar det också många andra gjort, t ex SLA. Då begriper inte jag varför man håller på något som alla vet? Motivet? Jag kommer ihåg från min tid - särskilt början av 2000-talet - hur den tidens ansvariga blev närmast hysteriska av tanken på att absolut ingenting fick avslöjas om kommande avtal. "Det kan höja avtalet för andra kan få veta!!!". Det kunde dröja veckor innan spelaren avslöjades, något som alla visste var klart, även konkurrenterna. Är vi där igen? Varför?
Ulf Andersson
Reactions:
Posts: 31
Joined: 05 May 2014, 21:02

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Ulf Andersson »

De ska ju ha in 15 forwards, då återstår ju 3 platser att fylla. Gissar att det blir någon/några juniorer som lyfts upp ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Och nu har tio dagar gått sedan SLA informerade och inget besked om Smedberg och Fritz A. Det blev alltså inget denna vecka heller. Jag tycker nog att vi supportrar har varit mycket tålmodiga och väntat, men varför kan man inte åtminstone informera om att man inget har att berätta? Det är ju också en information.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Alltså, ni som läser detta forum läser till 90% även Oxarnas gästbok. Därför skriver jag detta på detta forum för det vore helt omöjligt för mig på Oxarnas gästbok av kända skäl:
- Peter försöker med en ängels tålamod förklara för Ingvar hur det ligger till med avtal och att det kan ta sin tid. Bra och det borde även jag begripit för övrigt, när jag varit lite för kritisk angående dröjsmålet. Sorry för det!
- Finns man inte med på listan i EP inför 22/23 för en förening så är det så. Svårt att förstå? Det tycker inte jag.
- Varför dessa fakta skall ifrågasättas är minst sagt svårförståeligt ungefär lika obegripligt som att Ingvar inte ville eller kunde förstå fakta bakom publikintäkterna och variablerna eller förutsättningarna för dessa. Och som förklarades ett antal gånger med en likartad ängels tålamod som Peter nu visar på Oxarnas gästbok.

Heders Peter! :thumbup:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Ingvar Persson »

Göran
Nu tvingar du mig att skriva på ert forum fast jag inte alls vill det. Och detta på grund av att jag lovat att inte nämna ditt namn på bois Gästbok.
Jag tycker att vi avvaktar till SIK fått igång ett så bra lag att resultaten och tabelläget gör att publiken går från till exempel senaste 400-500 personer till 1.500 som det var när SIK var starka. När detta skett så skall jag personligen kontakta SIK:s ekonomiansvarige och fråga honom hur mycket pengar kom in vid 500 åskådare och respektive 1.500 åskådare. Mellanskillnaden på intäkterna kommer att visa hur mycket ytterligare penningar det kommer in vid det högre åskådar antalet jämfört med det lägre. Du säger 40.000 och jag säger över 100.000. Framtiden får utvisa vilken som är närmast. Antalet fribiljetter och gratisbiljetter är ju i båda fallen lika många så min gissning är att när det är 500 åskådare eller 1.500 åskådare som är det nog ganska lika många som inte betalar inträde i båda fallen. Då är min absoluta övertygelse att en mycket stor del av de nya åskådarna kommer att vara betalande. Men OK Göran, Skövdebo som jag är så så skulle det vara trevligt om Skövdeborna kunde komma mangrant till Billingehov och du och jag fick goda möjligheter att kontrollera hur mycket pengar det kommer in.
Hoppas att du lämnar detta ämne nu och jag hoppas också att du nu inte igen kallar mig för smutskastare, personangreppare m.m som du brukar dra till med när det gäller mig och dessa ord från dig var nästan helt orsaken till att jag lämnade Rebellerna och därmed också SIK som jag följt sedan jag var 17 år alltså i 65 år.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Här kommer ett trevligare textalternativ till Ingvars senaste inlägg.

Fritz klar! Grattis till oss supportrar och laget! Jag trodde att Fritz var förlorad och på väg bort på nya äventyr. Insatsen under förra säsongen var strålande och Fritz imponerade inte minst med sitt lugn och pondus som en riktig stormålvakt. Potentialen är stor och nu har laget ett av ettans bästa målvaktspar. Snyggt jobbat Anders med flera!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Målvakter:
Robin Wallin
Fritz Abrahamsson

Backar:
Max Kardevall
William Eriksson
Anton Sundin
Isac Ollas-Matsson
Viktor Bolinder
Axel Abrahamsson
Joel Werner
?

Forwards:
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
Anton "Muttern" Lundmark
Alexander Henriksson
Oscar Johnsson
Josh Laframboise
Jonathan Ström
Erik Möller
?

Tränare:
Staffan Lund, huvudtränare
Johan Andersson, andretränare
Fredrik Söder, fystränare

Övrig staff:
?
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Härligt med Fritz :D :D jag trodde liksom Göran att han kanske var förlorad men jättekul att han fortsätter en stor talang som jag hoppas får bevisa ändå mer av sin kvalitet kommande säsong :D :D :clap: :clap:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Undrar vem som tar den sista backplatsen :crazy: :crazy: Albin Lindgren vore ju en dröm 8-) 8-) ingen som har något rykte??
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Ingvar Persson »

Göran
Du tar för jämnan chansen att skriva mitt namn i ett negativt sammanhang. Läs mina inlägg, där finns ingen smutskastning eller personangrepp som du påstår att jag gör mot dig. Du däremot använder dessa ord om mig vid ett mängd tillfällen och ingen,ingen av alla mina vänner eller någon på Rebellerna har givit dig rätt till dessa fula ord om mig. Det enda som tydligen ger dig rätt att använda dessa ord är det faktum att jag inte håller med dig om din beräkning av inkomsterna vid ett kraftigt ökande åskådarna. Kan det verkligen vara så att man i alla läge måste hålla med dig Göran för att undvika okvädningsord?. Grattis det fina ekonomiska resultatet förresten. Hoppas att SIK använder pengarna till att få fram ett slagkraftigt lag så att publiken kan som i gamla tider närma sig 1.500 åskådare. Då finge både du och jag reda på om denna ökning av 1000 åskådare ger 40.000 Kronor som du säger eller över 100.000 Kronor som jag säger. Detta att jag inte kan hålla med dig om dina siffror är enda anledningen till vad du i ett flertal inlägg har kallat mig en massa jobbiga saker.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 28 Jun 2022, 10:05 Göran
Du tar för jämnan chansen att skriva mitt namn i ett negativt sammanhang. Läs mina inlägg, där finns ingen smutskastning eller personangrepp som du påstår att jag gör mot dig. Du däremot använder dessa ord om mig vid ett mängd tillfällen och ingen,ingen av alla mina vänner eller någon på Rebellerna har givit dig rätt till dessa fula ord om mig. Det enda som tydligen ger dig rätt att använda dessa ord är det faktum att jag inte håller med dig om din beräkning av inkomsterna vid ett kraftigt ökande åskådarna. Kan det verkligen vara så att man i alla läge måste hålla med dig Göran för att undvika okvädningsord?. Grattis det fina ekonomiska resultatet förresten. Hoppas att SIK använder pengarna till att få fram ett slagkraftigt lag så att publiken kan som i gamla tider närma sig 1.500 åskådare. Då finge både du och jag reda på om denna ökning av 1000 åskådare ger 40.000 Kronor som du säger eller över 100.000 Kronor som jag säger. Detta att jag inte kan hålla med dig om dina siffror är enda anledningen till vad du i ett flertal inlägg har kallat mig en massa jobbiga saker.
Lägg av Ingvar!!! Det börjar bli fruktansvärt tråkigt med detta gnällande! Vad var det som var så farligt som Göran skrev med ditt namn i hans senaste inlägg? Dra inte i gång den där skiten igen släpp det och gå vidare tack!!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Och nu Ingvar, väntar vi på nästa trevliga meddelande om kommande nyförvärv! :)
Post Reply