Skövde IK 2022/23

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Emil Smedberg en kanonvärvning och dessutom med rötterna i Skaraborg :clap: :clap:
Lars Danling
Reactions:
Posts: 88
Joined: 13 Aug 2014, 17:24

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Lars Danling »

Ström och Smedberg spelade ihop i Forshaga...kan kanske bli en fortsättning i Siken om allt går i lås.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Och där var det klart med Bolinder :thumbup:

Mv
Robin Wallin
?

Back
Max Kardevall
William Eriksson
Anton Sundin
Isac Ollas-Matsson
Viktor Bolinder
?

Forward
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
Anton "Muttern" Lundmark
Alexander Henriksson
Oscar Johnsson
Josh Laframboise
Jonathan Ström
Erik Möller

?

Tränare
Staffan Lund, huvudtränare
Johan Andersson, andretränare
Fredrik Söder, fystränare

Övrig staff
?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Och så kom femte backen till truppen. Viktor finns inte så mycket på näthinnan, men vad som fastnat är storleken och lugnet och att inte bara vispa iväg pucken i pressade lägen och möjligen gav intryck att vara mer mogen än vad åldern visar och det mot topplag i ettan. Ungefär så. Finns säkert stora möjligheter att utvecklas!

Och nu väntar vi på resten...t ex en målvakt, en back och en forward till att börja med.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 09 Jun 2022, 11:23 Och så kom femte backen till truppen. Viktor finns inte så mycket på näthinnan, men vad som fastnat är storleken och lugnet och att inte bara vispa iväg pucken i pressade lägen och möjligen gav intryck att vara mer mogen än vad åldern visar och det mot topplag i ettan. Ungefär så. Finns säkert stora möjligheter att utvecklas!

Och nu väntar vi på resten...t ex en målvakt, en back och en forward till att börja med.
Känns som en klockren beskrivning på Viktor :thumbup:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 09 Jun 2022, 11:23 Och så kom femte backen till truppen. Viktor finns inte så mycket på näthinnan, men vad som fastnat är storleken och lugnet och att inte bara vispa iväg pucken i pressade lägen och möjligen gav intryck att vara mer mogen än vad åldern visar och det mot topplag i ettan. Ungefär så. Finns säkert stora möjligheter att utvecklas!

Och nu väntar vi på resten...t ex en målvakt, en back och en forward till att börja med.
Vi har samma syn på denna utvecklingsbara back ska bli kul och intressant att följa :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Två nödvändiga och fina tillskott på backsidan i Joel Werner och Axel Abrahamsson! Det tackar vi för!

Joel Werner är en av ettans bästa backar - tillhör toppskiktet - och har många fina år framför sig. Kan det mesta och tar ansvar lite utöver det vanliga när det behövs. Stärker backsidan!

Axel Abrahamsson hade jag trott skulle skriva på och så blev det. Har gått lite upp och ner men ändå hackat sig uppåt mot högre nivåer. Känns som en veteran efter sisådär sex/sju säsonger i A-lagströjan, men grabben är ju bara 24 år! Har ännu mer potential i sig men som sagt, en stabil back på ettan-nivå.

Ser bra ut det här så långt. Och sportchefen suger på karamellerna en stund till...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Abris hade jag blivit jäkligt förvånad över om inte han hade kritat på för ytterligare en säsong. Han kommer plöja vidare i SIK karriären ut. Axel har tagit ett steg framåt varje säsong och han tar för sig mer och mer även offensivt. Han är och kommer inte bli en toppback men han är helt klart en back som hör till den övre tredjedelen av division ett backar. Sedan har han en moral som slår det mesta. Det finns inte en match som han inte tar minst en för laget och det är underbart. Skitkul att han fortsätter. :thumbup:

Joel Werner, där var jag inte lika hoppfull men att han stod riktigt högt på önskelistan är till hundra procent sant. För mig är han en fantastisk back som verkligen finner sig i sin roll. De gånger då vi har saknat Thella och Joel har fått ta ett annat ansvar har han verkligen visat vilka kvaliteter han besitter. Skitkul att även han fortsätter :thumbup:

Genomgående varje år sedan ett antal år tillbaka så säger man att vi har något bra på gång. Men visst faan är känslan lite mer påtaglig just nu. Jag börjar tro att säsongen 22/23 kan bli en riktigt rolig historia :mrgreen:

Målvakter
Robin Wallin
?

Backar
Max Kardevall
William Eriksson
Anton Sundin
Isac Ollas-Matsson
Viktor Bolinder
Axel Abrahamsson
Joel Werner
?

Forwards
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
Anton "Muttern" Lundmark
Alexander Henriksson
Oscar Johnsson
Josh Laframboise
Jonathan Ström
Erik Möller

?

Tränare
Staffan Lund, huvudtränare
Johan Andersson, andretränare
Fredrik Söder, fystränare

Övrig staff
?
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 274
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Juha Ojajärvi »

Gott med påskrift av Werner!

Mindre nöjd med förlängningen av Abrahamsson. Men det är klart, det går inte att byta ut alla som inte presterar samtidigt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 10 Jun 2022, 19:06 ...Genomgående varje år sedan ett antal år tillbaka så säger man att vi har något bra på gång. Men visst faan är känslan lite mer påtaglig just nu. Jag börjar tro att säsongen 22/23 kan bli en riktigt rolig historia :mrgreen:...
Sedan 1994 har jag (nästan) varje säsong trott att något bra varit på gång. Några enstaka gånger blev det faktiskt så och man slutar aldrig att hoppas. Och visst kan det bli en riktigt rolig säsong 22/23! Eller? :? 8-) ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Kul med Axel Abrahamsson och Joel Werner och sedan ska väl en back till in en dröm vore Albin Lindgren det vore riktig mumma dä ;) ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Hugo Fagerblom klar för Borås HC enligt eliteprospects.com konstigt att inget informerats på hemsidan :? !? Nu hoppas jag att Fritz Abrahamsson blir Robin Wallins kompis på målvaktssidan ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote: 11 Jun 2022, 08:22 Hugo Fagerblom klar för Borås HC enligt eliteprospects.com konstigt att inget informerats på hemsidan :? !? Nu hoppas jag att Fritz Abrahamsson blir Robin Wallins kompis på målvaktssidan ;)
Enligt dagens SLA är Fritz klar för SIK nästa säsong.

Tack för de här fyra säsongerna Hugo och lycka till i BHC!
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 11 Jun 2022, 08:37
peter johansson wrote: 11 Jun 2022, 08:22 Hugo Fagerblom klar för Borås HC enligt eliteprospects.com konstigt att inget informerats på hemsidan :? !? Nu hoppas jag att Fritz Abrahamsson blir Robin Wallins kompis på målvaktssidan ;)
Enligt dagens SLA är Fritz klar för SIK nästa säsong.

Tack för de här fyra säsongerna Hugo och lycka till i BHC!
Har nog varit klart en tid att Hugo skulle återvända till sin moderklubb.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 11 Jun 2022, 08:37
peter johansson wrote: 11 Jun 2022, 08:22 Hugo Fagerblom klar för Borås HC enligt eliteprospects.com konstigt att inget informerats på hemsidan :? !? Nu hoppas jag att Fritz Abrahamsson blir Robin Wallins kompis på målvaktssidan ;)
Enligt dagens SLA är Fritz klar för SIK nästa säsong.

Tack för de här fyra säsongerna Hugo och lycka till i BHC!
[/quote


Kul med Fritz som jag tror kan bli riktigt bra med rätt omgivning och förutsättningar 😁😁💪💪
Last edited by peter johansson on 16 Jun 2022, 07:16, edited 2 times in total.
Post Reply