Skövde IK 2022/23

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Joakim Blomquist »

Verkar tyvärr som att Skövde Ik blivit en klubb som med alla medel ska tiga ihjäl saker och ting.. inte ens, som Göran beskriver, ett julinlägg?! Än mindre tala om läget. Staffan verkar ju annars vara en öppen och glad prick.
Kanske fattas det ideella krafter på hemsidan?

Att man inte går ut och sonderar terrängen när läget är som det är, först och främst i egna leden, men även i några klubbar med katastrofal ekonomi, är för mig ofattbart.
Ett eller ett par nyförvärv i det här läget hade på sikt blivit jävligt ekonomiskt...
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Simon Henriksson »

Nu har Anton Gustavsson på SLA pratat med Lundström, några citat jag tar med mig.

"Vi är inte ett skit stressade, utan vi är jättebekväma just nu. Vi ligger lågt och har känt att vi är väldigt nöjda med truppen som den är nu"

"Det som har oroat har varit skadan på Söder, men annars har vi tagit det chill. Självklart håller vi som alla andra ögonen på marknaden och märker vi att vi behöver göra någonting så gör vi det, men som jag sade: vi är inte stressade"

"Bara för att Nybro budar på allt som finns så behöver inte vi göra det. Det enda som händer är att det blir dyrt"

Övrigt, Wallin och Hson tillbaka, Söder troligtvis inte. Eriksson, letas ingen ersättare, men om det blir något mer avbräck på backsidan så kommer Lundström nog agera. Lite svar på saker, tack för jobbet Gus!

Lundström borde dock nämnt Mariestad istället för Nybro.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Simon Henriksson wrote: 23 Dec 2022, 17:32 Nu har Anton Gustavsson på SLA pratat med Lundström, några citat jag tar med mig.

"Vi är inte ett skit stressade, utan vi är jättebekväma just nu. Vi ligger lågt och har känt att vi är väldigt nöjda med truppen som den är nu"

"Det som har oroat har varit skadan på Söder, men annars har vi tagit det chill. Självklart håller vi som alla andra ögonen på marknaden och märker vi att vi behöver göra någonting så gör vi det, men som jag sade: vi är inte stressade"

"Bara för att Nybro budar på allt som finns så behöver inte vi göra det. Det enda som händer är att det blir dyrt"

Övrigt, Wallin och Hson tillbaka, Söder troligtvis inte. Eriksson, letas ingen ersättare, men om det blir något mer avbräck på backsidan så kommer Lundström nog agera. Lite svar på saker, tack för jobbet Gus!

Lundström borde dock nämnt Mariestad istället för Nybro.
Vad bra att detta berättas om på SLA :twisted: Men tack för informationen Simon! Och varför i hela fridens namn kan inte den informationen komma på hemsidan? :twisted: Alla supportrar har inte SLA och av dem är det säkert 80% som inte har råd och vill lägga slantarna på annat i dessa tider. Jag är en av dem till exempel.

Btw. Säga vad man vill om SLA, men den är fort läst och sportsidorna går ännu kvickare i all synnerhet om det gäller Skövde IK. Bland annat därför sade jag upp abonnemanget.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Simon Henriksson wrote: 23 Dec 2022, 17:32
..."Bara för att Nybro budar på allt som finns så behöver inte vi göra det. Det enda som händer är att det blir dyrt"...

Lundström borde dock nämnt Mariestad istället för Nybro.
:lol:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Anders Edman »

Med dessa uttalanden från Lundström får vi se om han/Skövde IK biter sig själva i svansen eller inte ? Hög svansföring har man i alla fall 🤔
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 23 Dec 2022, 17:42 ...
....
Btw. Säga vad man vill om SLA, men den är fort läst och sportsidorna går ännu kvickare i all synnerhet om det gäller Skövde IK. Bland annat därför sade jag upp abonnemanget.
Jag ägnar ca 1 timme varje morgon åt pappersSLA och tycker den är fantastisk om man vill vara med i vad som händer lokalt. Sista månaderna har jag dessutom blivit en trogen lyssnare av deras sportpodd. Jag älskar Gus småflinande och Jan Larssons konstaterande att "så är det".
Smaken är som baken. Nu ska jag se om jag hittar artikeln Simon syftade till :)
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 23 Dec 2022, 19:03 ...Smaken är som baken...
Alldeles rätt och dessutom lite grand beroende på var man bor. :angel:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Ja men det var absolut läsvärd intervju som Gus gjort med Anders. Jag håller för övrigt med Anders i att man inte ska in och bråka i något som fungerar.
Om Wallin är på väg tillbaka förstår jag att min inte jagar ännu en målvakt som kostar 70-80-90 tusen i bara utrustning.
Söder oroar för han är viktig. Någon som ersätter honom hittar vi inte på marknaden med vår plånbok. En center kan vi säkert fixa men ingen som ersätter Söder. En center i gröna byxor har för övrigt tränat med SIK i veckan.
Det som är dåligt att det inte kommunicerats är kring William. Samtidigt är det ju så att han står under kontrakt med SIK så det sista ordet kanske inte är sagt?
Jag tycker det är fantastiskt roligt att SIK har gjort den bästa grundserien på många år. Det är viktigt att vi inte får hybris och äventyrar ekonomin utan istället har förtroende för vad Staffan och killarna visat oss i höst :)
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 23 Dec 2022, 19:31 Ja men det var absolut läsvärd intervju som Gus gjort med Anders. Jag håller för övrigt med Anders i att man inte ska in och bråka i något som fungerar.
Om Wallin är på väg tillbaka förstår jag att min inte jagar ännu en målvakt som kostar 70-80-90 tusen i bara utrustning.
Söder oroar för han är viktig. Någon som ersätter honom hittar vi inte på marknaden med vår plånbok. En center kan vi säkert fixa men ingen som ersätter Söder. En center i gröna byxor har för övrigt tränat med SIK i veckan.
Det som är dåligt att det inte kommunicerats är kring William. Samtidigt är det ju så att han står under kontrakt med SIK så det sista ordet kanske inte är sagt?
Jag tycker det är fantastiskt roligt att SIK har gjort den bästa grundserien på många år. Det är viktigt att vi inte får hybris och äventyrar ekonomin utan istället har förtroende för vad Staffan och killarna visat oss i höst :)
Klart att man inte ska bråka men kanske hitta ersättare om dom som är skadade blir borta en längre tid. Det är jättebra om Wallin är på väg tillbaka och då behövs ingen ersättare naturligtvis. En center behövs om Söder blir borta en längre tid och det går säkert att hitta någon som inte är skitdyr med rätt kontakter eller ett lån kanske. När det gäller Williams vara eller icke vara så borde man väl även be SLA att gå ut med att det inte är klart isf.

Jag tycker också att det är jättekul att SIK gjort en bra grundserie bättre än på flera år men att hitta ersättare till skadade spelare OM DET BEHÖVS är inte hybris i min värld utan bara att vi behöver ha en full trupp och att det är viktiga hörnstenar som är och har varit borta jag har fullt förtroende för Staffan och truppen som blir än starkare om alla kan vara med och det behövs i en stentuff AE!!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Kul att Wallin och Henriksson är tillbaka i träning och förmodligen tillbaka i laget lagom till omstarten :D :D :D trevlig läsning på hemsidan ;) 8-)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote: 24 Dec 2022, 00:49 Kul att Wallin och Henriksson är tillbaka i träning och förmodligen tillbaka i laget lagom till omstarten :D :D :D trevlig läsning på hemsidan ;) 8-)
Enig. Det ser inte så illa ut ändå. Trevligt att få lite information om läget.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Joakim Blomquist »

:shifty:
Anders Edman wrote: 23 Dec 2022, 18:31 Med dessa uttalanden från Lundström får vi se om han/Skövde IK biter sig själva i svansen eller inte ? Hög svansföring har man i alla fall 🤔
Håller med. Jag tänkte på lite hybris direkt jag läste det.. MEN.. tror man att man får tillbaka de flesta så är det ju väl.. men Söder oroar. Han är otroligt viktig för laget.
Tror inte det hade behövt bli så dyrt att handla när klibbar skeppar iväg sina spelare och spelarna vill ju såklart spela så högt som möjligt, därför borde en Alletta locka.

Sen håller jag med om att det är tråkigt att bara få läsa nyheter i de lokala tidningarna. Tycker man inte att sin egen hemsida inklusive gästboken är något man vill använda?? Är man för stor för det,??

Nä skärp et tamej fan!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Gunwaldh Johansson »

William Eriksson återvänder till Forshaga allt enligt deras facebooksida.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Anders Edman »

Till sist så kom det då på sikens hemsida angående William…
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 23 Dec 2022, 19:31 Ja men det var absolut läsvärd intervju som Gus gjort med Anders. Jag håller för övrigt med Anders i att man inte ska in och bråka i något som fungerar.
Om Wallin är på väg tillbaka förstår jag att min inte jagar ännu en målvakt som kostar 70-80-90 tusen i bara utrustning.
Söder oroar för han är viktig. Någon som ersätter honom hittar vi inte på marknaden med vår plånbok. En center kan vi säkert fixa men ingen som ersätter Söder. En center i gröna byxor har för övrigt tränat med SIK i veckan.
Det som är dåligt att det inte kommunicerats är kring William. Samtidigt är det ju så att han står under kontrakt med SIK så det sista ordet kanske inte är sagt?
Jag tycker det är fantastiskt roligt att SIK har gjort den bästa grundserien på många år. Det är viktigt att vi inte får hybris och äventyrar ekonomin utan istället har förtroende för vad Staffan och killarna visat oss i höst :)
Den I gröna byxor var Alexander Arthursson son till Greger Arthursson som var med och tränade och Staffan har sagt att dom kikade på honom och att det kan vara något för framtiden kanske.
Post Reply