Skövde IK 2022/23

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Kristian Eriksson »

Marcus Lundgren wrote: 07 Dec 2022, 23:42
Simon Henriksson wrote: 07 Dec 2022, 22:28
Anders Edman wrote: 06 Dec 2022, 16:50 Vad är anledningen till att SIK inte bekräftar W.E avhopp på sin hemsida ? Någon som vet ?
För mig är det helt obegripligt hur ledningen kan vara så dåliga på att kommunicera. Ett problem vi har haft i många år nu, något som Fornsjö också varit självkritiskt till, tänker då på SIK-podden. Därför blir det allt mer pinsamt då man mer eller mindre skjuter problemet under mattan. Man får känslan av att Fornsjö tänker "Äh, nu har Lundström bekräftat via SLA, då slipper vi skriva några rader om det". Lite så var det när SLA presenterade Simon Siwert som nyförvärv, något hemsidan aldrig gick ut med. Ovärdigt mot sponsorer, supportrar och spelare i fråga, tycker jag. Några rader räcker "Tack och lycka till", typ så. Lokaltidningarna har på senare år fungerat som en hemsida, där man mot betalvägg får läsa vad som händer med spelartruppen. Man får tacka dem för journalistiken, via dem får vi iallafall svar på frågor.

Nåväl, William behöver ersättas, och som tidigare nämnt så vore det trevligt att få tillbaka Albin Lindgren. Det känns som att både Söder och Wallin blir borta ett tag, de behövs också ersättas. Gissar att Lundström letar runt efter nya spännande namn inför Allettan. Får vi in förstärkning där det behövs, ja då tror till och med jag på en ganska lång säsong.
Vad är det för skada på Söder? Och Josh?
Josh tränar inte, men skulle nog kunna spela match vad jag hört.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Inga rykten angående någon ny back för ersättare för William behövs sen även när det gäller målvaktssituationen och Wallins vara eller icke vara det är väl framförallt där man behöver lägga fokus tycker jag!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Kristian Eriksson wrote: 08 Dec 2022, 09:57
Marcus Lundgren wrote: 07 Dec 2022, 23:42
Simon Henriksson wrote: 07 Dec 2022, 22:28
Anders Edman wrote: 06 Dec 2022, 16:50 Vad är anledningen till att SIK inte bekräftar W.E avhopp på sin hemsida ? Någon som vet ?
För mig är det helt obegripligt hur ledningen kan vara så dåliga på att kommunicera. Ett problem vi har haft i många år nu, något som Fornsjö också varit självkritiskt till, tänker då på SIK-podden. Därför blir det allt mer pinsamt då man mer eller mindre skjuter problemet under mattan. Man får känslan av att Fornsjö tänker "Äh, nu har Lundström bekräftat via SLA, då slipper vi skriva några rader om det". Lite så var det när SLA presenterade Simon Siwert som nyförvärv, något hemsidan aldrig gick ut med. Ovärdigt mot sponsorer, supportrar och spelare i fråga, tycker jag. Några rader räcker "Tack och lycka till", typ så. Lokaltidningarna har på senare år fungerat som en hemsida, där man mot betalvägg får läsa vad som händer med spelartruppen. Man får tacka dem för journalistiken, via dem får vi iallafall svar på frågor.

Nåväl, William behöver ersättas, och som tidigare nämnt så vore det trevligt att få tillbaka Albin Lindgren. Det känns som att både Söder och Wallin blir borta ett tag, de behövs också ersättas. Gissar att Lundström letar runt efter nya spännande namn inför Allettan. Får vi in förstärkning där det behövs, ja då tror till och med jag på en ganska lång säsong.
Vad är det för skada på Söder? Och Josh?
Josh tränar inte, men skulle nog kunna spela match vad jag hört.
Josh var ju iaf ombytt i fredags vet ej om han spelade pratade även med Henriksson i fredags efter matchen och han sa då att han kunde ha spelat om det varit kniven mot strupen han tränar och har inte ont längre :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Josh spelade en del.
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Simon Henriksson »

Lundström, likt alla andra sportchefer till Allettan-lagen blir intervjuade av Mjörnberg. Svaret på frågan "vad som behöver värvas", är mest intressant.

"Vi har haft en del skador här på slutet med Alexander Henriksson, Kristoffer Söder, Josh Laframboise och Robin Wallin borta, men vi är rätt hoppfulla att de ska vara tillbaka allihop till seriestart. Sen är det lite lurigt när det är någon bristning eller någon ljumske, det vet man inte riktigt hur det slår, men vi har en förhoppning om att de ska kunna vara med och spela. Får vi tillbaka de flesta innan Allettan-premiären är statusen att vi egentligen bara är en spelare kort på backsidan. Där är vi sju nu efter att vi släppte William Eriksson. Det är klart att skulle det inte funka för till exempel Söder eller Wallin så får vi kika på det, men vi har inte stressat upp oss och jagat utan vi känner oss rätt trygga i laguppställningen vi har."

Jag vet inte riktigt hur man ska tolka det angående William Eriksson. Ska han ersättas eller är Lundström nöjd?
Länk: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -forstarka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Anders Edman »

Jag personligen hade gärna sett en rutinerad back samt en målvakt också med rutin som nyförvärv för att ytterligare bredda och stärka en redan bra trupp. Tror definitivt det kommer behövas om man ska kunna hävda sig i en stenhård alletta.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Albin Lindgren är utan kontrakt men comeback i Skövde är inte aktuellt.
https://sverigesradio.se/artikel/norgea ... ik-i-sikte
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Simon Henriksson »

Gunwaldh Johansson wrote: 16 Dec 2022, 13:44 Albin Lindgren är utan kontrakt men comeback i Skövde är inte aktuellt.
https://sverigesradio.se/artikel/norgea ... ik-i-sikte
Det verkar ju som att Lundström inte haft någon kontakt alls med Lindgren, lite konstigt kan jag tycka.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Marcus Lundgren »

Simon Henriksson wrote: 16 Dec 2022, 15:14
Gunwaldh Johansson wrote: 16 Dec 2022, 13:44 Albin Lindgren är utan kontrakt men comeback i Skövde är inte aktuellt.
https://sverigesradio.se/artikel/norgea ... ik-i-sikte
Det verkar ju som att Lundström inte haft någon kontakt alls med Lindgren, lite konstigt kan jag tycka.
Absolut märkligt att de inte haft kontakt alls. Däremot behöver det inte vara märkligt att han inte får kontrakt, budgeten är ju satt sedan länge och det är väl långt ifrån omöjligt att det helt enkelt inte finns utrymme.

Men kontakt kan man ju ha ändå, inför framtida säsonger om inte annat!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 16 Dec 2022, 13:44 Albin Lindgren är utan kontrakt men comeback i Skövde är inte aktuellt.
https://sverigesradio.se/artikel/norgea ... ik-i-sikte

Dom har säkerligen kontakt emellanåt men då Albin inte vill komma hem än så finns det ingen anledning att tjata heller tycker jag om Albin ska spela för Skövde IK så ska det ju vara för att Albin vill det och inget annat så jag tycker inte detta är konstigt alls sen vore det ju en drömvärvning men vi får vänta tills hemlängtan tar över ;)
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Joakim Blomquist »

Man blir ju lite oroad när man ser hur alla övriga lag värvar spelare inför Allettan. Kommer vårt lagbygge hålla mot övriga lag? Ekonomin borde ju vara bättre än på länge. Dels har publiken återvänt till Billingehov (givetvis pga sportsliga framgångar och äntligen en tro på en lång säsong) men dels på en fantastiskt hårt arbetande ung "sponsor jagare".

Om det inte håller lär ju också publiktillströmningen avta och därmed ekonomin. Är det billigare att avstå? Det finns ju lag som avyttrar sina spelare pga usel ekonomi just nu. Samtidigt vill man ju ge detta laget, de här spelarna chansen, men kommer det hålla? Bra i alla fall med bred trupp... MEN... Det har försvunnit en bra back. En målvakt är fortfarande skadad och hur är det med Söder?

Frågorna är många och svaren inte färre.

Nerven börjar så smått infinna sig..
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Anders Edman »

Håller med dig i allt du skriver Jocke. Kommer nuvarande trupp att stå sig i allettan ? Målvaktssidan ? Ersättare för William ? Status på Söder ? Jag skulle väldigt gärna se åtminstone 2 nyförvärv, målvakt och back. Sen beroende på hur det ser ut några omgångar framåt kanske även en meriterad forward. Jag inser också att det finns en budget att förhålla sig till, men som Jocke skriver, framgång på rinken ger mycket publik som i sin tur genererar inkomster. Ja nerverna börjar infinna sig redan. Hoppas nu vi får en lååång säsong.God Jul alla Sikare 🎅🏼🎄🤜
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Fortfarande inte ett ljud på hemsidan om tex William Eriksson att han lämnat!!!!! Hur ser det ut i truppen??? skadeläget?? Hur går tankarna angående ersättare för William eventuellt ersätta skadade spelare??? inte ett enda tecken och då är det bara FEM DAGAR kvar till premiären av AE!!!! Riktigt dåligt :evil: :evil: :evil:
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Simon Henriksson »

Det är beklämmande hur man totalt motarbetar det man vill bli bättre på, kommunikation och förtydligande finns inte längre. Hemsidan har gått från kanske den bästa och mest informationsrika i hela ettan till en av de sämsta, gissningsvis mycket på grund av de ideella krafter som höll tronen uppe. Vad det gäller Eriksson så är han fortfarande med under "truppen" på hemsidan, samt på Stats Swehockey. Enligt Lundström så tillhör han Skövde så länge han hittar någon ny klubb, kanske därför det är locket på. Men det förklarar ju inte varför Lundström har sagt att Eriksson har lämnat, till andra medier. Tyvärr så räknar jag inte med någon ersättning, vi går in i Allettan med en svagare trupp än grundserien, har det hänt innan?

Sju backar, en tidig skada eller avbräck på backsidan så börjar det bli väldigt tunt, hade gärna sett Arvid Hurtig på lån, han gjorde ett bra gästspel förra året under Allettan, nu valde han Visby. Frtiz och Noel kommer inte kunna bära laget på målvaktsidan i en såpass bra serie, gissar att Wallin är borta. Söder tror jag inte heller är tillbaka, mindre kris att ersätta här, forward och centersidan är ganska bred, men blir han borta någon månad, ja då måste en bra center in. Tre otroligt viktiga matcher i början, där vi med lite tur kan stå på nio poäng, hoppas det inte schabblas bort nu, att vi försöker stoppa blödningen alldeles för sent.

Prio, back och målvakt, då kommer det bli en rolig och lång vinter!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Simon Henriksson wrote: 23 Dec 2022, 14:40 Det är beklämmande hur man totalt motarbetar det man vill bli bättre på, kommunikation och förtydligande finns inte längre. Hemsidan har gått från kanske den bästa och mest informationsrika i hela ettan till en av de sämsta, gissningsvis mycket på grund av de ideella krafter som höll tronen uppe. Vad det gäller Eriksson så är han fortfarande med under "truppen" på hemsidan, samt på Stats Swehockey. Enligt Lundström så tillhör han Skövde så länge han hittar någon ny klubb, kanske därför det är locket på. Men det förklarar ju inte varför Lundström har sagt att Eriksson har lämnat, till andra medier. Tyvärr så räknar jag inte med någon ersättning, vi går in i Allettan med en svagare trupp än grundserien, har det hänt innan?

Sju backar, en tidig skada eller avbräck på backsidan så börjar det bli väldigt tunt, hade gärna sett Arvid Hurtig på lån, han gjorde ett bra gästspel förra året under Allettan, nu valde han Visby. Frtiz och Noel kommer inte kunna bära laget på målvaktsidan i en såpass bra serie, gissar att Wallin är borta. Söder tror jag inte heller är tillbaka, mindre kris att ersätta här, forward och centersidan är ganska bred, men blir han borta någon månad, ja då måste en bra center in. Tre otroligt viktiga matcher i början, där vi med lite tur kan stå på nio poäng, hoppas det inte schabblas bort nu, att vi försöker stoppa blödningen alldeles för sent.

Prio, back och målvakt, då kommer det bli en rolig och lång vinter!
Enig med tillägget att en center måste in. En bra sådan. Med reservation för verkligheten, men Söder
tror jag inte ett ögonblick på.

Sedan är vi nog ganska många som velat läsa en intervju med minst någon av ordföranden, sportchefen och coachen. Det finns ju massor att berätta om som julläsning! Hur ser man på säsongen som varit? Tankar inför allettan? Hur ser man på motståndet från södra? Skadeläget? Eventuella förstärkningar - som måste komma! Det lär inte komma något före jul och sedan är det bara tisdag och matchdagen mot Halmstad att vinka på. :x
Post Reply