2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
1
11%
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
1
11%
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
1
11%
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
1
11%
#17 Jakob Emanuelsson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
5
56%
 
Total votes: 9

Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Tack Admin. Skönt att slippa mitt öknamn.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Göran Strid »

Admin wrote: 24 Feb 2022, 13:20
Ingvar Persson wrote: 24 Feb 2022, 12:37

Peter
Boisingvar är inget namn som jag själv taget utan det är ett öknamn som är skapat av din vän på forumet.
Nästa person som i närtid benämner någon med ett öknamn åker på en varning!

/Admin
Ok, då vet vi det. Ribban har sänkts tillbottennivå och denne person som inte får omnämnas har tagit över även "admin". Det en förunderlig värld att denne person tillåtits att trakassera mig personligen under lång utan att ha fått en enda reprimand. Jag har gång efter annan avstått från att besvara attackerna i hopp om att de skall upphöra men så har icke skett. Jag vill inte sjunka så lågt att jag här och nu anmäler honom för personliga angrepp och trakasserier. Det gör jag alltså inte, men övriga läsare kan ju lätt bilda sig en uppfattning vad som har hänt.

Så länge det här spektaklet tillåts fortsätta är det naturligtvis slutskrivet från mig. Jag kommer fortsätta att hjälpa till med tipset av allettan södra, men sedan blir det inget mer.

Snyggt admin, du/ni lyckades få till det att denne person vann. Grattis till det. Hoppas han är nöjd.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Göran
Jag vet inte vad mina våldsamma trakasserier och personangrepp mot dig skulle bestå av. Det enda som jag inte är överens med dig om är hur mycket inkomster det skulle bli med en ökandepublik och det förvånar både mig och många av mina vänneratt det skulle vara personangrepp och trakasserier. Nej Göran det måste vara något annat som ligger bakom din stora ilska mot mig. Jag gissar att du låter ingen annan komma med synpunkter som inte du själv godkänt. Har du bestämt hur det skall vara så får absolut ingen Ingvar komma och försöka rubba detta. Ledsen faktiskt att det blivit så för det är faktiskt ganska många som tycker som jag att SIK skulle våga att satsa på lite bättre och förmodligen lite dyrare spelare men blir inkomsterna av en ökande publik så liten som du säger så blir det naturligtvis inga toppvärvningar som skulle kraftigt förändra situationen för både SIK och Skövdepubliken,
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Micke Därth »

Admin wrote: 24 Feb 2022, 13:20
Nästa person som i närtid benämner någon med ett öknamn åker på en varning!

/Admin
bois-admin.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Micke Därth wrote: 24 Feb 2022, 20:23
Admin wrote: 24 Feb 2022, 13:20
Nästa person som i närtid benämner någon med ett öknamn åker på en varning!

/Admin
bois-admin.
Är det ett försök att skämta?
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Admin »

Micke Därth wrote: 24 Feb 2022, 20:23
Admin wrote: 24 Feb 2022, 13:20
Nästa person som i närtid benämner någon med ett öknamn åker på en varning!

/Admin
bois-admin.
Vad tråkigt Därth, var du tvungen att provocera? Du om någon vet hur det är att administrera ett forum och den där barnsliga kommentaren är millimeter från att ge en varning :(

Vad det gäller Ingvars och Görans diskussion på forumet. Detta är ett forum och där ska vi vädra åsikter utan att som i detta fallet bägge parterna beter sig som barnungar. Ingvar känner jag inte men i Görans fall så vet jag ju att han om han räknar till tio ett antal hundra gånger förstår att han är barnslig nu. Detta handlar inte om att vinna eller förlora diskussioner utan det handlar om att skriva vad man tycker, tänker, vet eller tror och om inte det rimmar med någon annans åsikter så får man helt enkelt leva med det.

Att kritisera admin av forumet bara för att admin vänligt påpekar att vi inte använder öknamn är lågt. Läser man reglerna så står det klart och tydligt att vi inte använder öknamn och det som Ingvar tilltalas med är tveklöst ett öknamn. Att sluta skriva, eller som det då och då sker, hotas med att nu slutar någon att skriva bara för att något inte rimmar med ens personliga uppfattning är barnsligt och vi är mogna människor som ska veta bättre. Man resonerar och man byter åsikter som vuxna människor.

Om någon anser sig påhoppad så anmäl det till admin så får vi titta på det. Som det är nu så anser vi inte att det har skett något som behöver bedömas som personliga påhopp i tråden utan det har varit ett framförande av åsikter och motsägande av åsikter men det har ta mig tusan inte varit av sådan art att någon inte ska kunna hantera mothuggen.

Skärpning nu!

Nu hoppas jag att ni som känner er utpekade kan göra som jag önskar, nämligen dra ett streck över detta och fortsätta att utbyta tankar på ett hyfsat respektfullt sätt mot både varandra och admin?
Så gör nämligen vuxna människor och jag är rätt övertygad om att vi alla anser att vi är det!

Perka, en av två forumadmins!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Micke Därth »

Varna på bara. Jag tycker nog som Göran att ska man stämma i bäcken, kanske man ska gå igenom hela bäcken och inte en av pölarna.

Ni kan ta bort mig på detta forum nu. Kommer inte skriva här mer heller.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 24 Feb 2022, 21:07 Varna på bara. Jag tycker nog som Göran att ska man stämma i bäcken, kanske man ska gå igenom hela bäcken och inte en av pölarna.

Ni kan ta bort mig på detta forum nu. Kommer inte skriva här mer heller.
Men för faan Därth, hur kan du bara vara så barnslig?
Jag blir helt ärligt jätteledsen när jag ser sådant här beteende från personer som jag ser som förebilder. Fy satan vilka barnungesidor som kommer fram när inte allt går som man vill :evil:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Vad skoj för dom som sliter med forumet att få skit bara för att dom gör sitt jobb :(
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Ingvar Persson »



Både ledsamt och tråkigt att läsa de senaste inläggen. Jag kan inte annat än känna mig delaktig i den situation som nu uppstått. För att på någorlunda vis forska om jag verkligen gjort de personangrepp och trakasserier som jag ett flertal gånger blivit anklagad för så har jag i minst en timme tillsamman med tre vänner lusläst så mycket som möjligt av allt jag skrivit och kommit fram till att vi kan inte hur vi än letar hitta något som kan betraktas som personangrepp eller trakasserier från mig däremot ser de att jag fått betydligt tuffare inlägg mot mig. Självklart har jag protesterat när mina inlägg ofta blivit total dissade inte enbart av Göran utan flera försvarar hans åsikt om mig.
Men OK om det på något kan förbättra nuvarande tråkiga situation så kan jag omedelbar erbjuda mig att gräva ner det som eventuellt kan kallas för stridsyxan och garanterat fortsättningsvis aldrig skriva något om värvningar, aldrig skriva något om att förstärka laget, aldrig skriva något om statistik, aldrig skriva något om vad en ökad publik kan ekonomiskt betyda och på sätt inte kunna göra några inlägg som någon kan reta sig på. Här har du min näve Göran, ta emot den nu så det blir en bättre stämning på forumet. Och du Micke får absolut inte sluta att skriva på forumet, det skulle kännas extra tråkigt för mig om jag på något sätt bidragit till ditt beslut.
Jag emotser ett OK från dig Göran, men mitt problem kommer nog att jag i fortsättningen inte har en aning om vad jag nu skall skiva om för de saker som intresserar mig mest har jag nu avsagt mig.
Ha det och återkom
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Per-Erik Odh wrote: 24 Feb 2022, 21:13
Micke Därth wrote: 24 Feb 2022, 21:07 Varna på bara. Jag tycker nog som Göran att ska man stämma i bäcken, kanske man ska gå igenom hela bäcken och inte en av pölarna.

Ni kan ta bort mig på detta forum nu. Kommer inte skriva här mer heller.
Men för faan Därth, hur kan du bara vara så barnslig?
Jag blir helt ärligt jätteledsen när jag ser sådant här beteende från personer som jag ser som förebilder. Fy satan vilka barnungesidor som kommer fram när inte allt går som man vill :evil:
Så lågt Perka att som admin i skrift svära åt en skribent på forumet
Jaja...
Får man stötta Göran utan att nån blir kränkt?
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Claes-Göran Berg wrote: 24 Feb 2022, 23:15
Per-Erik Odh wrote: 24 Feb 2022, 21:13
Micke Därth wrote: 24 Feb 2022, 21:07 Varna på bara. Jag tycker nog som Göran att ska man stämma i bäcken, kanske man ska gå igenom hela bäcken och inte en av pölarna.

Ni kan ta bort mig på detta forum nu. Kommer inte skriva här mer heller.
Men för faan Därth, hur kan du bara vara så barnslig?
Jag blir helt ärligt jätteledsen när jag ser sådant här beteende från personer som jag ser som förebilder. Fy satan vilka barnungesidor som kommer fram när inte allt går som man vill :evil:
Så lågt Perka att som admin i skrift svära åt en skribent på forumet
Jaja...
Får man stötta Göran utan att nån blir kränkt?
Är frågan ställd till mig Clabbe eller är det något allmänt du menar eller är frågan till admin?

Är den ställd till mig eller admin så är svaret att du stöttar vem du vill. Det som det handlade om här var att det klart och tydligt står i våra regler att man inte använder öknamn och det var något vi påpekade. Tydligen förstår inte vissa personer att de reglerna även gäller dem.

Tycker du själv att man "stöttar" om man överger forumet?
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Claes-Göran Berg wrote: 24 Feb 2022, 23:15
Per-Erik Odh wrote: 24 Feb 2022, 21:13
Micke Därth wrote: 24 Feb 2022, 21:07 Varna på bara. Jag tycker nog som Göran att ska man stämma i bäcken, kanske man ska gå igenom hela bäcken och inte en av pölarna.

Ni kan ta bort mig på detta forum nu. Kommer inte skriva här mer heller.
Men för faan Därth, hur kan du bara vara så barnslig?
Jag blir helt ärligt jätteledsen när jag ser sådant här beteende från personer som jag ser som förebilder. Fy satan vilka barnungesidor som kommer fram när inte allt går som man vill :evil:
Så lågt Perka att som admin i skrift svära åt en skribent på forumet
Jaja...
Får man stötta Göran utan att nån blir kränkt?
Välkommen tillbaks till forumet Clabbe, ser att du har bensindunken med dig :wtf:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1842
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Känns som tråden/forumet håller på att balla ur tyvärr.

Vuxna människor som inte klarar att kliva ett steg tillbaka för att läsa vad de själva skrivet tidigare.

Istället väljer man att hoppa av/sluta skriva.....för att sedan återkomma efter en dag/vecka/månad gång efter annan! :roll:

Om man anser att man blir felaktigt behandlad med tex. öknamn kan man ju anmäla detta till adm. eller ta det på mail/sms med personen direkt, istället för att gnälla här på helt fel trådar på ett annars jäkligt bra och uppstyrt forum med svinbra trådar!!! :clap:
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-02-23 19:00 Skövde IK - HC Dalen, Billingehov

Post by peter johansson »

Detta är urtråkigt det som håller på att hända och det som det började med var diskussionerna med Ingvar eller diskutera och diskutera han tyckte en sak och en del av oss andra tyckte en annan sak fast ändå inte jag vill som Ingvar tex få till en bättre trupp för att ta oss till nästa steg och där är vi helt överens men sen är det en del andra saker som inte jag Göran och Ingvar inte är överens och då blev Ingvar besviken med beslutet att bli en Boissupporter(fritt val?!)efter alla år som Siksupporter och lovade dyrt och heligt att inte skriva mer överhuvudtaget på detta forum och det skall sägas att det är ingen som tvingat honom att lämna tråkigt när folk gör det på en sådan löjlig sak bara för att vi inte tycker samma sak som honom i vissa saker men så är det ju men det är väl bara att släppa om man inte kommer någonstans i diskussionen och gå vidare. Ingvar fortsätter då på Oxarnas forum där han även där lovar dyrt och heligt att inte skriva ETT ENDA ORD OM Skövde IK men det kan han inte hålla heller och sedan återkommer han här på detta forumet och återgår till de gamla tjatiga diskussionerna vilket vi redan lämnat bakom och så håller det på och det är främst det jag tröttnat på och sedan att både jag och Göran kallat Ingvar för Boisingvar ja det är sant men va fan det är väl inget att hänga upp sig och sedan skall det helt plötsligt börjas att varnas hit och dit för skitsaker hade det varit ett påhopp hade jag förstått det men jag tycker inte att det är det samtidigt som Därth skriver så bör man ju kolla i genom hela bäcken dessutom att svära åt en som är en av de absolut bästa skribenter som finns på detta forum är ju bara för mycket!!

Jag tycker normalt sett att detta är ett trevligt och bra forum där man kan diskutera men som det är nu så vete fan jag tycker att det hela har ballat ur och en massa pajkastning som inte leder någonvart och det är jättetråkigt dessutom om nu någon och i detta fall Ingvar anser sig må illa för detta (öknamn) så ta det via sms/messenger mm mm i stället för att ta det här för det är inget som övriga forumanvändare vill vara delaktig i och det förstår jag och ber om ursäkt till er här och nu.

Vi får väl se om det löser sig jag hoppas det!
Post Reply