2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
1
20%
#40 Hugo Fagerblom
4
80%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
 
Total votes: 5

Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote: 09 Dec 2021, 19:28 Marcus
Du har tydligen inte sett att jag skrev 12 -15K. Enligt de jag talat med så tror dom att det finns spelare av hög Ettan klass som skulle nöja sig med 10K bara de får komma till Skövde. Men naturligtvis som i alla affärer så handlar det om hur duktig förhandlare SIK har.
Det man måste förstå är att ingen kan leva på 12-15k i månaden. Då krävs det att man hittar ett jobb och lägenhet till dom. Och de kontakter man har inom de områdena har man förmodligen redan använt så gott man kan till de som redan finns i truppen. Därvav tror jag inte att man hittar någon direkt spets för 12-15k i månaden (plus att jag vet ungefär vad spelare har tjänat tidigare).

Ett citat jag har hört någon gång är "Om du tror att lösningen är enkel så har du inte förstått problemet".
Det är inte så enkelt som att "Värva så vinner vi, då kommer mer folk, och det betalar värvningen".
Eller "Träna mer skott så gör vi mer mål".

Om det vore så enkelt så skulle alla göra det. Det handlar om att värva rätt, och smart. Och det skulle givetvis även jag gärna se.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Post by Ingvar Persson »

Till nästa säsong blir det ett viktigt lagbygge för SIK. Kommer de att fixa ett lag som är så pass framgångsrikt och intressant så att Skövdepubliken kommer till Hovet i samma antal som förr?
Kommer de att värva klokt och ekonomiskt så att de inte äventyrar SIK:s ekonomi? Vågar de göra en satsning så att laget får minst 2 spelare I topp 10 i poängligan. Kommer de att göra lagbygget så brett så att inte laget står och faller med att en eller två toppspelare blir skadade. En skillnad i åskådarantalet i en hel säsong på 10.000 personer blir 1,2 Miljoner kronor, så det gällerverkligenför klubben att fördela sina pengar omsorgsfullt och rätt.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Post by Ingvar Persson »

Marcus
Många värvade spelare har jobb vid sidan om. Några studerar och har både studiebidrag och studielån. En del har pengastinna föräldrar som gör vad som helst för att deras son kan spela hockey.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote: 11 Dec 2021, 11:01 Marcus
Många värvade spelare har jobb vid sidan om. Några studerar och har både studiebidrag och studielån. En del har pengastinna föräldrar som gör vad som helst för att deras son kan spela hockey.
Ingvar, exakt det jag sa med andra ord?
Det är betydligt svårare att värva någon nu och hitta jobb/lägenhet än det är inför säsongen, för då har man ju från mars/april på sig att hitta något till Augusti/September.
Dessutom har man (som jag också skrev) förmodligen redan använt sina kontakter för att hitta jobb/lägenhet till de utifrån som kom inför säsongen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Post by Göran Strid »

Man kan möjligen också invända att det är kortare tid för kontraktet - 3-4 månader istället för 7-8 månader - och då kan man erbjuda betydligt högre nivåer, som borde få fler att överväga att gå även till ett jumbolag. Med smart stödplanering behöver man då inte tänka på ett jobb.

T ex borde det också finnas avsevärda slantar sparade på Martin Olssons kontrakt.

Btw, hoppas att min svenska och innehållsförståelsen är ok denna gång.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-12-08 19:00 Kalmar HC - Skövde IK, Hatstore Arena

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 11 Dec 2021, 13:35 Man kan möjligen också invända att det är kortare tid för kontraktet - 3-4 månader istället för 7-8 månader - och då kan man erbjuda betydligt högre nivåer, som borde få fler att överväga att gå även till ett jumbolag. Med smart stödplanering behöver man då inte tänka på ett jobb.

T ex borde det också finnas avsevärda slantar sparade på Martin Olssons kontrakt.

Btw, hoppas att min svenska och innehållsförståelsen är ok denna gång.
Jag har aldrig velat påstå att man inte ska värva. Det jag menar är bara att den onyanserade bilden att det bara är att värva på inte är så enkel.
Post Reply