2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#18 Liam Thell
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#25 Arvid Hurtig
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 William Ahlrik
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
25%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
3
75%
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#91 John Fändberg
0
No votes
 
Total votes: 4

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Enligt stats fick Blomberg slå en straff trots att han satt utvisad?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 18 Dec 2021, 17:14 Enligt stats fick Blomberg slå en straff trots att han satt utvisad?
Min chansning (eftersom jag inte tänker betala 129kr av ren princip när jag redan betalar abonnemang) är att det var en tvåa på en khk spelare också (alltså bara 2a på Blomberg och inte 2+2).
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

Blomberg verkar vara huvudperson i andra perioden. På olika sätt...
Vägrar för övrigt betala en sändning när KHK seglar ovanför alla andra och tror att det är rätt.
Last edited by Göran Strid on 18 Dec 2021, 17:23, edited 1 time in total.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 18 Dec 2021, 17:14 Enligt stats fick Blomberg slå en straff trots att han satt utvisad?
Fel i protokollet, Blomberg fick bara två minuter för fighting. Han blev trippad bakifrån i friläge och satte straffen stenhårt i insidan av stolpen.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Misstänkt offside på KHK:s tredje mål, tyvärr linjeman täckt av spelare.

Jag har inga problem att köpa matchen, det är inte min fight och jag är bara en supporter och jag tycker att det här ska redas ut på rätt nivå. Och jag tycker det har retts ut för dåligt, men det får inte hindra mig att se mitt favoritlag.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Går in under epitetet "hedersam förlust". Blev lite för kladdigt med puck i egen zon stundtals om man ska hitta något att vara kritisk emot, men svårt att vara det när alla går på knäna fyra-fem minuter in i tredje.

Ströms lina riktigt bra och skapade tryck i både första och andra perioden och var den enheten som lyckades hålla uppe spelet i offensiv del bäst och längst, och de kom till avslut.
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Pertti Pahankala »

Håller med Micke om sändningen, är inte min fight men tog lite emot. Fritz (Felix, Hugo) Abrahamson och Blomberg bäst. Bra kämpat med hälften borta, orkade inte riktigt hela matchen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

Angående sändningen, vad bra att vi är överens om att inte vara överens! Jag klarar inte riktigt detta med kaxelagen och att man är förmer än andra. Detta är naturligtvis inget skäl till att låta bli att titta. Men jag är som man är och från och med nu lämnar jag detta forum och kommer aldrig någonsin mer att skriva här, när ni andra inte håller med mig och inte tycker som jag och att ni inte förstår vad jag skriver. Så från och med nu kommer jag att skriva på Jonstorps Hockeys hemsida. Bara så ni vet alla ni andra för nu talar jag om det och gör detta tillkännagivande. Så det så!

Alltså, ett litet enkelt försök till skoj...må det vara tillåtet.

Fortsatt trevlig helg!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 18 Dec 2021, 20:11 Angående sändningen, vad bra att vi är överens om att inte vara överens! Jag klarar inte riktigt detta med kaxelagen och att man är förmer än andra. Detta är naturligtvis inget skäl till att låta bli att titta. Men jag är som man är och från och med nu lämnar jag detta forum och kommer aldrig någonsin mer att skriva här, när ni andra inte håller med mig och inte tycker som jag och att ni inte förstår vad jag skriver. Så från och med nu kommer jag att skriva på Jonstorps Hockeys hemsida. Bara så ni vet alla ni andra för nu talar jag om det och gör detta tillkännagivande. Så det så!

Alltså, ett litet enkelt försök till skoj...må det vara tillåtet.

Fortsatt trevlig helg!
😂😂😂
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 18 Dec 2021, 20:11 Angående sändningen, vad bra att vi är överens om att inte vara överens! Jag klarar inte riktigt detta med kaxelagen och att man är förmer än andra. Detta är naturligtvis inget skäl till att låta bli att titta. Men jag är som man är och från och med nu lämnar jag detta forum och kommer aldrig någonsin mer att skriva här, när ni andra inte håller med mig och inte tycker som jag och att ni inte förstår vad jag skriver. Så från och med nu kommer jag att skriva på Jonstorps Hockeys hemsida. Bara så ni vet alla ni andra för nu talar jag om det och gör detta tillkännagivande. Så det så!

Alltså, ett litet enkelt försök till skoj...må det vara tillåtet.

Fortsatt trevlig helg!
:lol:

Full respekt för att man visar sitt missnöje på sitt sätt. Jag för min del tycker nog i grund och botten att klubbarna ska äga 100% av hur de förmedlar sina matcher så länge vi inte pratar om TV-avtal på lite högre nivå än streaming.

Jonstorps forum är något för hunden, noterar jag. :)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Marcus Lundgren »

Micke Därth wrote: 18 Dec 2021, 20:58
Göran Strid wrote: 18 Dec 2021, 20:11 Angående sändningen, vad bra att vi är överens om att inte vara överens! Jag klarar inte riktigt detta med kaxelagen och att man är förmer än andra. Detta är naturligtvis inget skäl till att låta bli att titta. Men jag är som man är och från och med nu lämnar jag detta forum och kommer aldrig någonsin mer att skriva här, när ni andra inte håller med mig och inte tycker som jag och att ni inte förstår vad jag skriver. Så från och med nu kommer jag att skriva på Jonstorps Hockeys hemsida. Bara så ni vet alla ni andra för nu talar jag om det och gör detta tillkännagivande. Så det så!

Alltså, ett litet enkelt försök till skoj...må det vara tillåtet.

Fortsatt trevlig helg!
:lol:

Full respekt för att man visar sitt missnöje på sitt sätt. Jag för min del tycker nog i grund och botten att klubbarna ska äga 100% av hur de förmedlar sina matcher så länge vi inte pratar om TV-avtal på lite högre nivå än streaming.

Jonstorps forum är något för hunden, noterar jag. :)
Det är ändå skillnad på att att man bör ha rätt till sina egna sändningar, och att INTE ha rätt till det och köra på ändå?
Men, du har en poäng i att det kanske är fel att man tvingas till att inte ha sina egna rättigheter.
Jag tror att ettans syn på detta är att detta är ett steg i riktning mot mer lukrativa sändningar (antingen på nätet, eller kanske till och med TV).
Men det är en svår diskussion, som dessutom är svårt för oss att sätta oss in i när vi inte har någon insyn i exakt hur avtalen är skrivna.

Hade det varit en "viktigare" match hade jag förmodligen tänkt annorlunda :)
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Robin Hallerström »

Inför matchen kändes katastrofen nära. Jag såg tvåsiffrigt och en käftsmäll framför mig. När 50 minuter passerat och man fortfarande har känning på poäng måste man vara imponerad. Klar förlust men ändå en moral och glöd som bådar gott.

Man kan fråga sig varför ett manfall av guds nåde ska krävas för att laget ska ruskas om...

När de skadade och sjuka spelarna är tillbaka vill jag att vi ställer upp med tre femmor och tre backpar. Finns inte längre någon anledning att snurra vidare som ett allmänhetens åkning. Fullt ös varje byte och låt de heta spela. Ohållbart över en hel säsong - jag vet - men nu har vi inte lyxen att finlira längre. Blåställ på och kavla upp ärmarna. Det finns mycket hockey i grabbarna. Ner med huvudet och kör!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

När inträffade det senast att Skövde IKs hemsida inte hade ett referat?
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 18 Dec 2021, 20:11 Angående sändningen, vad bra att vi är överens om att inte vara överens! Jag klarar inte riktigt detta med kaxelagen och att man är förmer än andra. Detta är naturligtvis inget skäl till att låta bli att titta. Men jag är som man är och från och med nu lämnar jag detta forum och kommer aldrig någonsin mer att skriva här, när ni andra inte håller med mig och inte tycker som jag och att ni inte förstår vad jag skriver. Så från och med nu kommer jag att skriva på Jonstorps Hockeys hemsida. Bara så ni vet alla ni andra för nu talar jag om det och gör detta tillkännagivande. Så det så!

Alltså, ett litet enkelt försök till skoj...må det vara tillåtet.

Fortsatt trevlig helg!
Skämt i all ära,men att sparka på en som redan ligger tycker inte jag är så roligt :bois:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 19 Dec 2021, 09:35
Skämt i all ära,men att sparka på en som redan ligger tycker inte jag är så roligt :bois:
Om valet är ett alldeles eget och frivilligt beslut att lägga sig ner, så må det vara tillåtet att skämta om det på ett ganska oförargligt sätt. Tycker jag alltså.
Post Reply