2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
1
10%
#40 Hugo Fagerblom
1
10%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#25 Arvid Hurtig
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
2
20%
#17 William Ahlrik
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
1
10%
#20 Jonathan Ström
1
10%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
4
40%
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
 
Total votes: 10

Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Tack David
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Ingvar Persson wrote: 07 Jan 2022, 22:36 Tack David
Inget att tacka för, Ställde frågan generellt
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Jani Eriksson wrote: 07 Jan 2022, 21:22
Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Jan 2022, 19:46
Jani Eriksson wrote: 07 Jan 2022, 19:24 Jävla äckel boisare som filmar..
Du är inte på riktigt va?

Ja jag kallar Sandberg för de.. Domaren friar slashingen.. Och Sandberg ligger på isen i 17 minuter tills domare dömer utvisning.. Då ställer han upp som de aldrig hänt något.. Ja absolut jävla äcklig stil.. Filmare är de värsta som finns.. Han borde byta sport till herr fotboll.. Punkt.. Ingvar detta är svar till dig med..
SIKs nr 64 är på Sandberg, en slashing på vaden, att påstå något annat är både Pinsamt och Patetiskt..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Så jävla besviken och så jävla förbannad över ännu en förlust. Hatar förluster, grrrr!

Den stora skillnaden över 60 minuter idag är framför de bägge målen. När bois bestämmer sig för att göra mål så gör de det, vi har tyvärr inte det i oss på samma sätt även om vi har spelare som borde kunna få fram det lite oftare. Inte ens när vi går för det och gör det riktigt bra i princip hela tredje perioden så lyckas vi inte utan det är motståndaren som gör periodens mål. Satan :evil:

Bäst i Skövde idag enligt mig var Muttern, ännu en gång.

HATA ATT FÖRLORA!
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

Urban Stahel wrote: 07 Jan 2022, 22:16 Ja fy farao...Det är ju ingen tillfällighet att vi ligger sist i serien,bois gjorde det jäkligt bra och stoppade SIK äckligt lätt...Något är väldigt fel med truppen,vi är fantasilösa när vi anfaller och handfallna i försvarsspelet...Det kvittar tydligen hur illa vissa spelar,så får dom ändå förtroendet i nästa match...Hugo har det inte lätt när han knappt får någon hjälp..Men låt nu Fritz få spela,han är framtiden och låt oss inte skrämma bort ytterligare en talang.
Såg matchen i efterhand.

Först, Niklas H: Solklar slashing i knävecket där skydden är som minst på en mv (tror jag), 2 min helt rätt. Prova och gå ut och knäck en pinne i klubbstorlek och be frugan sopa till er i knävecket så kan ni ta tid på hur lång tid det tar att resa på sig.

Jag är glad att jag såg den i efterhand, jag hade pyrt och skrivit en massa i forumet som jag definitivt ångrat efteråt. Den här säsongen är bortkastad med för dåligt grundspel, konstig laguttagning och mycket märklig coachning i underläge i många matcher. Senast mot Nybro bet jag mig i läppen när en fullständigt iskall #72 fick spela sex mot fem. Det är generellt för dålig puckbehandling och passningsspel som ställer till det plus att det blir för stressat i avslutningslägena och alla ska skjuta så hårt de kan (utom två, men de är backar och tänker lite innan de skjuter, #68 och #60). Den dåliga puckbehandlingen och passningsspelet bottnar i ett grundspel som jag fortfarande inte förstått hur det ska gå till för det verkar främmande för femmorna också eftersom tre spelare kan försvinna när som helst ur spel när de inte har pucken.

Och helt enig, Urban, Fritz är framtiden, men framtiden stoppas på bänken och i fjärdefemman, det tävlas inte ett skit om platserna i laget, det är förutbestämt.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Micke Därth wrote: 08 Jan 2022, 01:08
Urban Stahel wrote: 07 Jan 2022, 22:16 Ja fy farao...Det är ju ingen tillfällighet att vi ligger sist i serien,bois gjorde det jäkligt bra och stoppade SIK äckligt lätt...Något är väldigt fel med truppen,vi är fantasilösa när vi anfaller och handfallna i försvarsspelet...Det kvittar tydligen hur illa vissa spelar,så får dom ändå förtroendet i nästa match...Hugo har det inte lätt när han knappt får någon hjälp..Men låt nu Fritz få spela,han är framtiden och låt oss inte skrämma bort ytterligare en talang.
Såg matchen i efterhand.

Först, Niklas H: Solklar slashing i knävecket där skydden är som minst på en mv (tror jag), 2 min helt rätt. Prova och gå ut och knäck en pinne i klubbstorlek och be frugan sopa till er i knävecket så kan ni ta tid på hur lång tid det tar att resa på sig.

Jag är glad att jag såg den i efterhand, jag hade pyrt och skrivit en massa i forumet som jag definitivt ångrat efteråt. Den här säsongen är bortkastad med för dåligt grundspel, konstig laguttagning och mycket märklig coachning i underläge i många matcher. Senast mot Nybro bet jag mig i läppen när en fullständigt iskall #72 fick spela sex mot fem. Det är generellt för dålig puckbehandling och passningsspel som ställer till det plus att det blir för stressat i avslutningslägena och alla ska skjuta så hårt de kan (utom två, men de är backar och tänker lite innan de skjuter, #68 och #60). Den dåliga puckbehandlingen och passningsspelet bottnar i ett grundspel som jag fortfarande inte förstått hur det ska gå till för det verkar främmande för femmorna också eftersom tre spelare kan försvinna när som helst ur spel när de inte har pucken.

Och helt enig, Urban, Fritz är framtiden, men framtiden stoppas på bänken och i fjärdefemman, det tävlas inte ett skit om platserna i laget, det är förutbestämt.
Det bästa inlägget på forumet på länge.

Jag säger inte att Hugo var dålig idag, men att Fritz inte får stå mer är ett under. En kompis (boisare för övrigt) som ser en del SIK matcher med mig undrade vad Hugo har för hållhake på Fredrik?

Jag tvivlar inte på att Fredrik gör sitt bästa, men han får inte (och fick inte förra vändan) ut tillräckligt av det materialet som finns.
Har varit inne på det förut, och det är exakt som du skriver, det finns inget grundspel. Man kan fortfarande inte se vad planen är.

bois vinner såklart rättvist, men det känns nånstans som att vi nästan är där. Ungefär som att matchen är jämn, men ändå är vi aldrig nära på något sätt..

Bäst idag var webteamet som, precis som vanligt, leverar klassändningar!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Micke Därth wrote: 08 Jan 2022, 01:08
Urban Stahel wrote: 07 Jan 2022, 22:16 Ja fy farao...Det är ju ingen tillfällighet att vi ligger sist i serien,bois gjorde det jäkligt bra och stoppade SIK äckligt lätt...Något är väldigt fel med truppen,vi är fantasilösa när vi anfaller och handfallna i försvarsspelet...Det kvittar tydligen hur illa vissa spelar,så får dom ändå förtroendet i nästa match...Hugo har det inte lätt när han knappt får någon hjälp..Men låt nu Fritz få spela,han är framtiden och låt oss inte skrämma bort ytterligare en talang.
Såg matchen i efterhand.

Först, Niklas H: Solklar slashing i knävecket där skydden är som minst på en mv (tror jag), 2 min helt rätt. Prova och gå ut och knäck en pinne i klubbstorlek och be frugan sopa till er i knävecket så kan ni ta tid på hur lång tid det tar att resa på sig.

Jag är glad att jag såg den i efterhand, jag hade pyrt och skrivit en massa i forumet som jag definitivt ångrat efteråt. Den här säsongen är bortkastad med för dåligt grundspel, konstig laguttagning och mycket märklig coachning i underläge i många matcher. Senast mot Nybro bet jag mig i läppen när en fullständigt iskall #72 fick spela sex mot fem. Det är generellt för dålig puckbehandling och passningsspel som ställer till det plus att det blir för stressat i avslutningslägena och alla ska skjuta så hårt de kan (utom två, men de är backar och tänker lite innan de skjuter, #68 och #60). Den dåliga puckbehandlingen och passningsspelet bottnar i ett grundspel som jag fortfarande inte förstått hur det ska gå till för det verkar främmande för femmorna också eftersom tre spelare kan försvinna när som helst ur spel när de inte har pucken.

Och helt enig, Urban, Fritz är framtiden, men framtiden stoppas på bänken och i fjärdefemman, det tävlas inte ett skit om platserna i laget, det är förutbestämt.
Kunde inte skrivit det bättre själv Micke man blir förbannad många gånger när det gäller laguttagningar mm så i går missade jag ännu ett derby/match när magkänslan sa mig något och i stället la jag den tiden på mina kära barn och fick riktig kvalitettid man blir både besviken och arg varenda säsong då jag och många med mig tänker att nu jäklar har vi nog något på gång men nä då det blir samma utfall som säsongen innan och innan det och innan det.......usch :evil: :evil: grattis till segern igen då alla Boissupporter ni är det bästa laget i Skaraborg helt odiskutabelt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

När det nu gäller denna slashingen som dessutom stämmer enligt flera stycken(jag såg ju som sagt inte matchen själv) så är det naturligtvis inte rätt att kalla honom så oavsett! När det sedan gäller dig INGVAR PERSSON så borde du skämmas som gång efter annan talar om att du ska lämna DETTA FORUMET och sedan återkommer du och sedan håller du på så fram och tillbaka för att i nästa andetag gå in på oxarnas forum och beklaga dig och slicka röv och påstår sådant som inte är sant så jag förstår precis vad Göran menar och det är inget hot alls. Ingvar håll dig till oxarna.se nu och skriv där så vi slipper denna trista stämningen som det blir med dina inlägg!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote: 08 Jan 2022, 02:14
Micke Därth wrote: 08 Jan 2022, 01:08
Urban Stahel wrote: 07 Jan 2022, 22:16 Ja fy farao...Det är ju ingen tillfällighet att vi ligger sist i serien,bois gjorde det jäkligt bra och stoppade SIK äckligt lätt...Något är väldigt fel med truppen,vi är fantasilösa när vi anfaller och handfallna i försvarsspelet...Det kvittar tydligen hur illa vissa spelar,så får dom ändå förtroendet i nästa match...Hugo har det inte lätt när han knappt får någon hjälp..Men låt nu Fritz få spela,han är framtiden och låt oss inte skrämma bort ytterligare en talang.
Såg matchen i efterhand.

Först, Niklas H: Solklar slashing i knävecket där skydden är som minst på en mv (tror jag), 2 min helt rätt. Prova och gå ut och knäck en pinne i klubbstorlek och be frugan sopa till er i knävecket så kan ni ta tid på hur lång tid det tar att resa på sig.

Jag är glad att jag såg den i efterhand, jag hade pyrt och skrivit en massa i forumet som jag definitivt ångrat efteråt. Den här säsongen är bortkastad med för dåligt grundspel, konstig laguttagning och mycket märklig coachning i underläge i många matcher. Senast mot Nybro bet jag mig i läppen när en fullständigt iskall #72 fick spela sex mot fem. Det är generellt för dålig puckbehandling och passningsspel som ställer till det plus att det blir för stressat i avslutningslägena och alla ska skjuta så hårt de kan (utom två, men de är backar och tänker lite innan de skjuter, #68 och #60). Den dåliga puckbehandlingen och passningsspelet bottnar i ett grundspel som jag fortfarande inte förstått hur det ska gå till för det verkar främmande för femmorna också eftersom tre spelare kan försvinna när som helst ur spel när de inte har pucken.

Och helt enig, Urban, Fritz är framtiden, men framtiden stoppas på bänken och i fjärdefemman, det tävlas inte ett skit om platserna i laget, det är förutbestämt.
Det bästa inlägget på forumet på länge.

Jag säger inte att Hugo var dålig idag, men att Fritz inte får stå mer är ett under. En kompis (boisare för övrigt) som ser en del SIK matcher med mig undrade vad Hugo har för hållhake på Fredrik?

Jag tvivlar inte på att Fredrik gör sitt bästa, men han får inte (och fick inte förra vändan) ut tillräckligt av det materialet som finns.
Har varit inne på det förut, och det är exakt som du skriver, det finns inget grundspel. Man kan fortfarande inte se vad planen är.

bois vinner såklart rättvist, men det känns nånstans som att vi nästan är där. Ungefär som att matchen är jämn, men ändå är vi aldrig nära på något sätt..

Bäst idag var webteamet som, precis som vanligt, leverar klassändningar!
Jag håller med dig Marcus i det du skriver men när det gäller Hugo och Fredrik så tror jag att felet är ännu högre upp om du förstår vad jag menar.

Jag tror att flera av de som Fritz och Erik Möller kommer att antingen lägga ner eller flytta på sig till någon annan klubb där dom kommer att få chansen på riktigt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

David Johansson wrote: 07 Jan 2022, 22:25 Göran

Du kan väl som gammal ordförande i SIK inte tycka det är OK att kalla någon för Äckel?
Nej, jag tycker förstås inte det är ok. Och som sagt, det var inte just det som mitt inlägg gällde och det förstår du med flera säkert också. Grattis till vinsten.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Prova och läs mitt inlägg igen.. David och Niklas.. Läs alla ord och hoppa inte över några..
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Jani Eriksson wrote: 08 Jan 2022, 09:05 Prova och läs mitt inlägg igen.. David och Niklas.. Läs alla ord och hoppa inte över några..
Du kallade Sandberg för BoISäckel, eller hur? och menade att han filmade

Det är precis som den alltid Kloka Micke Därth skriver ett rapp i knävecket, där MV inte har skydd, i detta fall skulle du nog också lägga dig ner, med den skillnaden att du skulle böla som en treåring och ALDRIG resa dig upp.

Först gör du bort dig genom att kalla någon äckel som filmar, sedan försöker du slingra dig genom att be mig och Niklas att läsa vad du skrev, jag tycker nog jag sammanfattar detta ganska bra här
Last edited by David Johansson on 08 Jan 2022, 12:58, edited 1 time in total.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

Marcus Lundgren wrote: 08 Jan 2022, 02:14 bois vinner såklart rättvist, men det känns nånstans som att vi nästan är där. Ungefär som att matchen är jämn, men ändå är vi aldrig nära på något sätt..
Alla lag som vunnit mot oss har vunnit rättvist förutom Forshaga (h) och möjligen Surahammar (h) förra året, och signifikativt för SIK:s vinster har varit att individuell skicklighet vunnit matcherna åt SIK, medan motståndarna har i mycket större utsträckning vunnit på grund av konsekvens. Matcherna mot Mariestad är väldigt talande där samtliga tre har innehållit ett lag med bra grunder, bra skridskoåkning, mestadels bra passningsspel och platsförflyttningar samt stenhårt jobb hem som nummer ett. Målen framåt har kommit ur vad som kan inbillas vara slumpen om man är superröd i ögonen, men är snarare en konsekvens av ett inarbetat grundspel där det finns en tanke bakom laguppställningen att innehålla spets i varje spelmoment, inte minst placeringsmässigt i försvarsställning i mittzonen. När chanserna kommer är man såpass vältränad att man orkar att fokusera på målet och situationen omkring dig och kan utmana målvakten på allvar att behöva göra en svår räddning om pucken ska tas. Det är ingen slump alls.

Att SIK ändå varit med resultatmässigt och haft chansen att göra match av det tillskriver i alla fall jag den individuella skickligheten som ändå är i paritet med flera lag i Allettan, men det är inte konsekvent. Lagdelarna sprids ut när de individuella krafterna sätter fart på olika sätt och det finns ingen signal som gör det förståeligt för lagkompisarna vad de ska göra, var de ska täcka upp, var de ska screena eller när passningarna kommer. Det ser chansartat ut och som flera av de andra lagens expertkommentatorer faktiskt tagit upp.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

peter johansson wrote: 08 Jan 2022, 08:34 Jag tror att flera av de som Fritz och Erik Möller kommer att antingen lägga ner eller flytta på sig till någon annan klubb där dom kommer att få chansen på riktigt.
Jag tror tyvärr att du har helt rätt.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2022-01-07 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

David Johansson wrote: 08 Jan 2022, 10:05
Jani Eriksson wrote: 08 Jan 2022, 09:05 Prova och läs mitt inlägg igen.. David och Niklas.. Läs alla ord och hoppa inte över några..
Du kallade Sandberg för BoISäckel, eller hur? och menade att han filmade

Det är precis som den alltid Kloka Micke Därth skriver ett rapp i knävecket, där MV inte har skydd, i detta fall skulle du nog också lägga dig ner, med den skillnaden att du skulle böla som en treåring och ALDRIG resa dig upp.

Först gör du bort dig genom att kalla någon äckel som filmar, sedan försöker du slingra dig genom att be mig och Niklas att läsa vad du skrev, jag tycker nog jag sammanfattar detta ganska bra här
Som sagt du läste inte vad jag skrev.. Sluta skriva till mig.. Läs vad jag skrev om slashingen en gång till.. Och varför jag skrev äckel filmare.. Jag har inte gjort bort mig någonstans.. Jag står för mina åsikter.. Och sen kan du vara tyst.. :thumbup: ..
Post Reply