2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
1
11%
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
1
11%
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
4
44%
#20 Jonathan Ström
1
11%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
2
22%
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
 
Total votes: 9

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Admin »

2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Inför:
Livesändning: https://live.hockeyettan.se
Matchreferat:

____ ____ ____ ____ ____
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Håll ihop laget! Sätt chanserna! Tappa inte fokus vid pucktapp! Visa potentialen! Våga! Anpassa tempot! Perrongen har kvar några meter! Kriga!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 10:29 Håll ihop laget! Sätt chanserna! Tappa inte fokus vid pucktapp! Visa potentialen! Våga! Anpassa tempot! Perrongen har kvar några meter! Kriga!
Enig. Sätt försvarsspelet! Åk inte bort energi i onödan! Avsluta tidigt i pp!
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by robin lillienberg »

Va faan spelar ingen roll om vi så skulle ha Henke Lundqvist i mål satan va uselt.. 0-2 efter 5min...lär bli tvåsiffrigt om detta fortsätter...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Gonatt. Inte ens värt att försöka tycka något. Jo en sak, skillnaden kan inte - och får inte vara - vara så stor att ett lag i samma serie tillåts göra vad man vill och leda bekvämt utan att förta sig med 0-3 efter dryga halva första!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 16:31 Gonatt. Inte ens värt att försöka tycka något. Jo en sak, skillnaden kan inte - och får inte vara - vara så stor att ett lag i samma serie tillåts göra vad man vill och leda bekvämt utan att förta sig med 0-3 efter dryga halva första!
Enig.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

robin lillienberg wrote: 23 Jan 2022, 16:13 Va faan spelar ingen roll om vi så skulle ha Henke Lundqvist i mål satan va uselt.. 0-2 efter 5min...lär bli tvåsiffrigt om detta fortsätter...
Känns som just det som är skillnaden...ni har bara 3 puckmotare...
KHK skjuter hela tiden, Skövde lägger ner puckar på mål...
KHK kommer med samlade anfall, Skövde kommer i enmansanfall(nån enstaka gång två gubbar som anfaller...
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Som sagt Niklas du har säkert rätt, men jag vet inte om du såg matchen bois-Vimmerby, för det gjorde jag. Den totala slakten spelmässigt var länge sedan jag såg och att ni inte förlorade med närmast tvåsiffrigt är en gåta. Jodå, jag vet att även målvakten som stod på huvudet och förmodligen ännu inte fattar att vad som hände tillhör laget. Till och med referatet på er hemsida beskriver en del av slakten och det säger inte litet. Nog om det.

Jag blir faktiskt inte klok på vad som händer för så här konstigt kan det ju inte bara vara?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 16:46 Som sagt Niklas du har säkert rätt, men jag vet inte om du såg matchen bois-Vimmerby, för det gjorde jag. Den totala slakten spelmässigt var länge sedan jag såg och att ni inte förlorade med närmast tvåsiffrigt är en gåta. Jodå, jag vet att även målvakten som stod på huvudet och förmodligen ännu inte fattar att vad som hände tillhör laget. Till och med referatet på er hemsida beskriver en del av slakten och det säger inte litet. Nog om det.

Jag blir faktiskt inte klok på vad som händer för så här konstigt kan det ju inte bara vara?
Jodå jag såg matchen igår, det var ju inte mer än sista perren som var bedrövligt dålig av utespelarna i Mariestad.
Eller riktigt bra av Vimmerby hur man nu vill se det!
Sen tvåsiffrigt vet jag inte heller om det var aktuellt då det gäller att avsluten ska vara av riktigt bra klass också. En 3-4-5 avslut i stolpe/ribba är ju inte bra egentligen...
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Jan 2022, 17:09
Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 16:46 Som sagt Niklas du har säkert rätt, men jag vet inte om du såg matchen bois-Vimmerby, för det gjorde jag. Den totala slakten spelmässigt var länge sedan jag såg och att ni inte förlorade med närmast tvåsiffrigt är en gåta. Jodå, jag vet att även målvakten som stod på huvudet och förmodligen ännu inte fattar att vad som hände tillhör laget. Till och med referatet på er hemsida beskriver en del av slakten och det säger inte litet. Nog om det.

Jag blir faktiskt inte klok på vad som händer för så här konstigt kan det ju inte bara vara?
Jodå jag såg matchen igår, det var ju inte mer än sista perren som var bedrövligt dålig av utespelarna i Mariestad.
Eller riktigt bra av Vimmerby hur man nu vill se det!
Sen tvåsiffrigt vet jag inte heller om det var aktuellt då det gäller att avsluten ska vara av riktigt bra klass också. En 3-4-5 avslut i stolpe/ribba är ju inte bra egentligen...
Ok då, bara en förlust med sex/sju mål. Men tillbaka till matchen här då. Är Skövde så här "jävliga dåliga" som en välkänd back (Jonas Björkman) en gång fick sig viskat i örat mot Vita Hästen i ett berömt omtalat "trash talk"...? Niklas, vad tycker du?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 17:16
Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Jan 2022, 17:09
Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 16:46 Som sagt Niklas du har säkert rätt, men jag vet inte om du såg matchen bois-Vimmerby, för det gjorde jag. Den totala slakten spelmässigt var länge sedan jag såg och att ni inte förlorade med närmast tvåsiffrigt är en gåta. Jodå, jag vet att även målvakten som stod på huvudet och förmodligen ännu inte fattar att vad som hände tillhör laget. Till och med referatet på er hemsida beskriver en del av slakten och det säger inte litet. Nog om det.

Jag blir faktiskt inte klok på vad som händer för så här konstigt kan det ju inte bara vara?
Jodå jag såg matchen igår, det var ju inte mer än sista perren som var bedrövligt dålig av utespelarna i Mariestad.
Eller riktigt bra av Vimmerby hur man nu vill se det!
Sen tvåsiffrigt vet jag inte heller om det var aktuellt då det gäller att avsluten ska vara av riktigt bra klass också. En 3-4-5 avslut i stolpe/ribba är ju inte bra egentligen...
Ok då, bara en förlust med sex/sju mål. Men tillbaka till matchen här då. Är Skövde så här "jävliga dåliga" som en välkänd back (Jonas Björkman) en gång fick sig viskat i örat mot Vita Hästen i ett berömt omtalat "trash talk"...? Niklas, vad tycker du?
Efter 0-4 slutar ju Khk att spela samtidigt som SIK vaknar ur sin törnrosa(läs Covid)sömn.
Efter att man får 1-4 byter matchen helt karaktär och SIK uppträder helt plötsligt som ett lag!?!?
Nu kan det gå hur som helst...(hoppas på 2-4 för det har jag tippat) 😉
Sedan tillbaks till frågan om SIK är så dåliga så tycker jag som förrut att ni behöver en BRA målvakt inte tre puckmotare, framåt har ni ju styrkan (kanske lite spretigt i femmorna men..), däremot bakåt är det oftast ganska virrigt!
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Jan 2022, 17:26
Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 17:16
Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Jan 2022, 17:09
Göran Strid wrote: 23 Jan 2022, 16:46 Som sagt Niklas du har säkert rätt, men jag vet inte om du såg matchen bois-Vimmerby, för det gjorde jag. Den totala slakten spelmässigt var länge sedan jag såg och att ni inte förlorade med närmast tvåsiffrigt är en gåta. Jodå, jag vet att även målvakten som stod på huvudet och förmodligen ännu inte fattar att vad som hände tillhör laget. Till och med referatet på er hemsida beskriver en del av slakten och det säger inte litet. Nog om det.

Jag blir faktiskt inte klok på vad som händer för så här konstigt kan det ju inte bara vara?
Jodå jag såg matchen igår, det var ju inte mer än sista perren som var bedrövligt dålig av utespelarna i Mariestad.
Eller riktigt bra av Vimmerby hur man nu vill se det!
Sen tvåsiffrigt vet jag inte heller om det var aktuellt då det gäller att avsluten ska vara av riktigt bra klass också. En 3-4-5 avslut i stolpe/ribba är ju inte bra egentligen...
Ok då, bara en förlust med sex/sju mål. Men tillbaka till matchen här då. Är Skövde så här "jävliga dåliga" som en välkänd back (Jonas Björkman) en gång fick sig viskat i örat mot Vita Hästen i ett berömt omtalat "trash talk"...? Niklas, vad tycker du?
Efter 0-4 slutar ju Khk att spela samtidigt som SIK vaknar ur sin törnrosa(läs Covid)sömn.
Efter att man får 1-4 byter matchen helt karaktär och SIK uppträder helt plötsligt som ett lag!?!?
Nu kan det gå hur som helst...(hoppas på 2-4 för det har jag tippat) 😉
Sedan tillbaks till frågan om SIK är så dåliga så tycker jag som förrut att ni behöver en BRA målvakt inte tre puckmotare, framåt har ni ju styrkan (kanske lite spretigt i femmorna men..), däremot bakåt är det oftast ganska virrigt!
När SIK håller ihop sina lagdelar är de flera klasser bättre än när de inte gör det, och tyvärr blir det väldigt spretigt när självförtroendet inte riktigt finns där, som i starten på den här matchen t ex. Det blir för mycket pucktittande i försvarszonen och man släpper hela mittzonen alldeles för enkelt genom att sprida ut sig själva. 0-3-målet är ett talande exempel. Att laget sen plötsligt får till ett annat spel när 1-4 kommer är väl då ganska typiskt då fler plötsligt vill vara delaktiga och man börjar hjälpa varandra genom att åka mer skridskor närmare varandra.
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by Simon Henriksson »

En ganska talande statistik för Skövde denna alletta är "första målet vinner". Siken har gjort första målet i två matcher, Huddinge borta och Dalen hemma, de två matcherna man vunnit, resten bara förluster. Sen har Skövde aldrig varit riktigt påkopplade från start vilket gör att man får jobba i uppförsbacke. På de 10st första perioder man har spelat så står man just nu på en bedrövlig målskillnad 1-15.

Gärna en fråga till nästa inför-repotage, är det fel på inställningen?
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by David Johansson »

Jag hade hoppats på att ni vunnit mot Karlskrona, för att sätta dem duktigt på plats :)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-01-23 16:00 Skövde IK - Karlskrona HK, Billingehov

Post by peter johansson »

David Johansson wrote: 23 Jan 2022, 19:32 Jag hade hoppats på att ni vunnit mot Karlskrona, för att sätta dem duktigt på plats :)
Tack för det David :thumbup:
Post Reply