2014-12-07 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Magnus Hallberg
Reactions:

Re: 2014-12-07 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Magnus Hallberg »

Rickard Larsson wrote:Magnus: Hur menar du med "ägd"? Det var inte så jag uppfattade situationen från den vinkeln jag såg den, men någon crosschecking i ansiktet på Lindgren var det då rakt inte!
Urban: Att jag har fel utifrån mitt perspektiv är en sak, men domaren utläste ju situationen på liknande sätt och dömde därefter, så hur fel hade jag egentligen?

Jättefel, du hävdar att det var för jävligt och avsiktligt. Domaren och övriga med stöd av film ser att det är en oturlig situation med blodvite och dömer 2+2 pga av att man som spelare alltid har ansvar för sin klubba. Enkelt va?

Vem har sagt något om crosschecking i ansiktet?
Joakim Blomquist
Reactions:

Post by Joakim Blomquist »

Har roat mig genom att läsa igenom tråden här och kan bara komma fram till en enda sak: sicket stolpskott!!!
Rickard Larsson
Reactions:

Post by Rickard Larsson »

Jag stod nästan mitt emot kameran och uppfattade situationen som att Lindgren vänder sig om och trycker till Thörnqvist. Hade jag skrivit något annat hade jag ljugit! Bra att saken blivit utredd så det slipper bli mer tjafs och onödigheter.
-=Skaraborgs stolthet=-
Rickard Larsson
Reactions:

Joakim: Att vara självkritisk är jättebra, men det funkar nog inte så bra att söka den sortens sympati just här! ;)
-=Skaraborgs stolthet=-
Jani Eriksson
Reactions:

Post by Jani Eriksson »

man ser i sekvensen en crosschecking av boisaren.. har aldrig sagt att han har haft klubban i ansiktet på lindgren.. de är precis som jag skrev på sida 3.. Men som flesta vet så är jag dum i huvet :D

EDIT: https://imgflip.com/gif/fcqkt
"Om en spelare crosscheckar en spelar.. Spelaren som får smällen tappar balansen och får hanes klubba i ansikte på den crosscheckande spelaren.. Spelaren som får klubba i ansiktet faller ner på isen och gråter och gråter.. Varför ska han inte få skit för de ??

Vad är de för fel på ramsan "ALLETTAN *klapp klapp* ALLETTAN"??"
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Tack för det klippet Björn. Det var någon som skrev ägd och det är bara att hålla med. Mer ägd än så kunde han inte bli efter den beskyllningen :)
Du kanske har några ljudklipp också som kan få tyst på den föregående diskussion med :twisted:
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Det vore smakfullt med en ursäkt Rickard efter beskyllningen du riktade mot Lindgren!

Avsiktlig däremot kan man väl säga om situationen innan. Jag uppfattade inte att Filip var på Lindgren så hårt i momentet innan från min plats men det ser riktigt illa ut när man ser bilderna såhär.
Han samlar ju inte direkt på sig några popularitetspoäng i Skövde den gode Godis!
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:

Post by Simon Henriksson »

Rickard Larsson wrote:Simon Henriksson:
Jag har aldrig varken krävt eller bett folk sluta uppföra sig illa eller osportsligt utan tycker främst det borde ingå i varje människas självbevarelsedrift. Anledningen till att jag reagerar är just för att det är extremare i Skövde än i någon annan hall och match jag varit på där det stått nån vresig byfåne och skällt på motståndet efter att gårdskossan mjölkat dåligt den dagen. Å andra sidan är jag heller inte förvånad att just Skövde drar vinstlotten i häcklande. Resonemanget borde då låta: Klarar man inte det sportsliga på isen får man ta till det osportsliga på läktaren!

Jani ....... ........:
För det första fick Sikspelaren inte klubban i ansiktet utan i ryggen vid en helt normal situation framför mål. För det andra var klubban i ansiktet på Thörnqvist fruktansvärt avsiktlig vilket domaren såg tydligt och helt regelrätt visade ut skövdespelaren för 2+2min.
Som jag skrivit tidigare funderar man ju på dom sportsliga avsikterna prostataklacken har om man ska kasta skit på en skadad spelare. Oavsett situation eller lagtillhörighet applåderas ALLTID skadade spelare efter att dom lämnar isen. Det handlar om enkel respekt för idrotten och dess utövare!
Eftersom du aldrig ger dig så känns det som att du försöker få ut något av det. Du har gått bananas både här inne och på Oxarnas forum. Det är inte första gången du skriver skit om publiken i Skövde efter en derbymatch, förra året utbrast ditt inre hat på Oxarnas gästbok om kurvan. Förmodligen åren innan det också. Och, ja, som jag säger, det kommer inte sluta skrikas för att du tycker folk inte kan uppföra sig. Det är precis meningslöst att ta upp en sådan diskussion år efter år. Jag skulle inte förvåna mig om det var du som skrev insändaren som stod i tidningen.
Simon Henriksson
Reactions:

Post by Simon Henriksson »

Rickard Larsson skriver såhär: "Klarar man inte det sportsliga på isen får man ta till det osportsliga på läktaren!". Hur gör ni i Mariestad? Eftersom alla är så bra förebilder på läktaren så får man ta det osportsliga på isen istället? Att Mariestad är osportsliga och bra skådespelare på isen vet vi sedan tidigare. De både har och har haft spelare som är duktiga på det osportsliga. Det verkar vara så att det börjas i tidig i Mariestad.

Här har ni ett klipp ifrån en J18 match mellan Växjö-Mariestad den 7e december i år.

https://vine.co/v/OrewgFaeE2a
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Simon Henriksson wrote:Rickard Larsson skriver såhär: "Klarar man inte det sportsliga på isen får man ta till det osportsliga på läktaren!". Hur gör ni i Mariestad? Eftersom alla är så bra förebilder på läktaren så får man ta det osportsliga på isen istället? Att Mariestad är osportsliga och bra skådespelare på isen vet vi sedan tidigare. De både har och har haft spelare som är duktiga på det osportsliga. Det verkar vara så att det börjas i tidig i Mariestad.

Här har ni ett klipp ifrån en J18 match mellan Växjö-Mariestad den 7e december i år.

https://vine.co/v/OrewgFaeE2a
Svanens hockeyskola igen. Tänk vad bra den killen kunde blivit om han istället tränade simhopp. Det finns ju talang :lol:
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:

Post by Jani Eriksson »

Sen förövrigt vill jag tillägga att i boismatchen var de väldigt tyst i kurvan än vad de brukar vara.. Enda man skrek på var domaren och Mr Moviestar.. och orden som kommer ut där är inget som är övertramp.. De är vad jag tycker iallafall..

Sen kan jag också skriva något gott om Mr Moviestar som jag blev väldigt imponerad på.. Att han låg på isen en gång i matchen plus att han gick inte och prata med domaren en enda gång.. Vad jag såg iallafall.. I vanliga fall så ligger han och filmar på isen runt 10 gånger varje match och går och klagar på domaren i varje avblåsning.. Mycket bra förbättring i mitt tycke.. Hoppas han fortsätter så..
Rickard Larsson
Reactions:

Per-Erik:
Jag har inga större problem att rakryggat be om ursäkt för en situation som från min synvinkel upplevdes värre än den i verkligheten var. Något annat vore mindre smart när det dessutom finns på film som jag själv önskade ta del av. Däremot går det ju att diskutera situationen innan där du nämner att Thörnqvist går på Lindgren väl hårt och jag kan väl tycka att Lindgren får skylla sig själv då han vänder sig med ryggen mot Thörnqvist och är redo för en kontakt.

Simon:
Jag vet inte riktigt vad du vill få ut av dina inlägg och motargument, men jag tycker fortfarande att SIK-publiken toppar VM i häckling!
Min avsikt är inte att få slut på beteendet som du nämner utan uppmärksamma den stora omfattningen men av någon anledning försvaras det med hull och hår. Märkligt.
Måste säga att klippet från J18 matchen såg riktigt roligt ut och den grabben får nog gå scenskola om han inte ska sitta bänk för diving.
Det jag undrar är vad klippet har för samhörighet med ursprungsdiskussionen? Kan det vara ytterligare någon form av häcklingsförsök?
Bägaren är ju smockfull och ändå rinner det inte över........
-=Skaraborgs stolthet=-
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Har nu sett webbsändningen från matchen (tack för det Björn Fröberg!) och vill passa på här inne och berömma kommentatorerna. De bästa jag hört av samtliga kommentatorer från div 1. Pålästa, kunniga, försökte vara opartiska och dessutom med en härlig närvaro! Att de dessutom kommenterade på en härligt klingande och bred västgötska gjorde inte saken sämre. 5+!

Dessutom bra bildkvalitet på sändningen och bra och lugn kameraförning, jag tror inte en div 1-hocksysändning kan bli så mycket bättre. Skulle det vara en liten sak som skulle kunna förbättras så skulle det väl vara att inte ha uppåt 30 sekunders jingel innan highlightsen. Men det är ju ett dammkorn i rymden i förhållande till allt som var bra.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Larsson wrote:Per-Erik:
Jag har inga större problem att rakryggat be om ursäkt för en situation som från min synvinkel upplevdes värre än den i verkligheten var. Något annat vore mindre smart när det dessutom finns på film som jag själv önskade ta del av.....
.....
Tack!
/Perka
Rickard Larsson
Reactions:

Per-Erik Odh wrote:
Tack!
Varsågod!
-=Skaraborgs stolthet=-
Post Reply