2014-12-07 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: 2014-12-07 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Larsson wrote:.........
......För det andra var klubban i ansiktet på Thörnqvist fruktansvärt avsiktlig vilket domaren såg tydligt och helt regelrätt visade ut skövdespelaren för 2+2min.
...
.....
Det råder ingen som helst tvekan om att en spelare ansvarar för sin klubba och den har inget i ansiktet på en motspelare att göra. Men nu får du väl ändå ge dig. Vad har du för belägg för att klubban var där "fruktansvärt avsiktligt" Det var ju knappast du som höll i klubban?
Finns det en specialregel för Boisare som får klubban i ansiktet på 2+2?

Kvalificerat skitsnack du kommer med Richard :(
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:
Rickard Larsson wrote:.........
......För det andra var klubban i ansiktet på Thörnqvist fruktansvärt avsiktlig vilket domaren såg tydligt och helt regelrätt visade ut skövdespelaren för 2+2min.
...
.....
Det råder ingen som helst tvekan om att en spelare ansvarar för sin klubba och den har inget i ansiktet på en motspelare att göra. Men nu får du väl ändå ge dig. Vad har du för belägg för att klubban var där "fruktansvärt avsiktligt" Det var ju knappast du som höll i klubban?
Finns det en specialregel för Boisare som får klubban i ansiktet på 2+2?

Kvalificerat skitsnack du kommer med Richard :(
Det är andra regler i fortsättningsserien.

Och om det är medvetet (vilket domaren inte alls ansett) så är det Match Penelty som gäller. Om det uppstår skada/blodvite (omedvetet, vilket uppenbarligen är vad domaren ansett) så är det 2+2, så ganska solklart vad domaren tyckte om situationen.
Rickard Larsson
Reactions:

Post by Rickard Larsson »

Köper inte resonemanget riktigt. Om en spelare tittar upp på en annan spelare och sedan trycker upp klubban i ansiktet på denne borde det vara avsiktligt anser jag. Sen kanske det i stridens hetta var tänkt som en bröstvärmare med tråkigare utgång.
Sen tror jag inte fortsättningsserien har andra regler. Domaren bestämmer och precis som senaste derbyt är det laget som gjort flest mål som vinner!
-=Skaraborgs stolthet=-
Magnus Hallberg
Reactions:

Post by Magnus Hallberg »

Rickard Larsson wrote:Simon Henriksson:
Jag har aldrig varken krävt eller bett folk sluta uppföra sig illa eller osportsligt utan tycker främst det borde ingå i varje människas självbevarelsedrift. Anledningen till att jag reagerar är just för att det är extremare i Skövde än i någon annan hall och match jag varit på där det stått nån vresig byfåne och skällt på motståndet efter att gårdskossan mjölkat dåligt den dagen. Å andra sidan är jag heller inte förvånad att just Skövde drar vinstlotten i häcklande. Resonemanget borde då låta: Klarar man inte det sportsliga på isen får man ta till det osportsliga på läktaren!
Det är din upplevelse som ingen kan ta ifrån dig. Tråkigt såklart! Men när vi är flera som har upplevt trakasserier, häcklande och påhopp i Katrinhallen viftar du bara bort det med att det är enstaka idioter som står för detta? Hör du hur korkat ditt resonemang låter själv? Förmodligen inte är ju det enkla svaret på den frågan...

Och till situationen kring Thörn och klubban i ansiktet, det är ett riktigt oförskämt jäkla påhopp du kommer med. Avsiktligt? Lindgren försöker ju ta sig från situationen och trasslar ihop klubban med Thörns klubba och sedan far den upp i ansiktet på honom, en kampsitution som får lite oturlig utång.
Björn Fröberg
Reactions:

Post by Björn Fröberg »

Rickard Larsson wrote: För det första fick Sikspelaren inte klubban i ansiktet utan i ryggen vid en helt normal situation framför mål. För det andra var klubban i ansiktet på Thörnqvist fruktansvärt avsiktlig vilket domaren såg tydligt och helt regelrätt visade ut skövdespelaren för 2+2min.
Rickard Larsson wrote:Köper inte resonemanget riktigt. Om en spelare tittar upp på en annan spelare och sedan trycker upp klubban i ansiktet på denne borde det vara avsiktligt anser jag. Sen kanske det i stridens hetta var tänkt som en bröstvärmare med tråkigare utgång.
Tyckte det där uttalandet från din sida lät så extremt färgat så var tvungen att ta fram och titta på situationen då jag ju har möjlighet till det.
Filip trycker till Lindgren i ryggen varpå både Filip och Lindgren tappar balansen och får framåtlut på överkropparna. Lindgren försöker slå undan pucken och när han gör det så får Filip som är framåtböjd efter sin tackling Lindgrens klubba i ansiktet. Inte blad-änden alltså utan toppen på klubban. Lindgren är inte det minsta vårdslös med klubban men Filip har med sin framåtlutade kropp oturen att få klubbänden i nyllet.

Hur fan du fick det till att Lindgren tittar upp på Filip och sen trycker klubban i ansiktet det fattar jag inte och "fruktansvärt avsiktligt"? Seriöst, det uttalandet kan nog inte vara längre ifrån vad som verkligen skedde här tror jag.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Rickard Larsson
Reactions:

Hmmm, en skövdespelare får tot 4min utvisning för en solklar situation som uppenbarligen bara jag och huvuddomaren såg av drygt 1600 personer och det kallar du för "ett riktigt jäkla oförskämt påhopp" från mig?
Detta blir ju bara bättre och bättre.
Som jag skrivit tidigare är jag förvånad av all häcklande i Skövde, men är VÄL medveten om att det förekommer på fler platser såsom i Mariestad, dock i mindre utsträckning och inte så fort någon motståndare närmar sig sargkanten. Läs om, läs rätt!
-=Skaraborgs stolthet=-
Rickard Larsson
Reactions:

Björn: Eftersom Lindgren bör ha tittat upp innan han slår undan pucken är det den situationen jag minns. Där jag stod såg det definitivt inte ut som han satsade på pucken utan hade fokus på Thörnqvist. Vore intressant att se den sekvensen.
Hur kan du få det till att det lät färgat från min sida? Ifrån början var det ju Thörnqvist som hade klubban i ansiktet på Lindgren och det kan man antyda var färgat, särskilt som när det kommer från personen som från läktarhåll står närmast situationen av alla!
-=Skaraborgs stolthet=-
Björn Fröberg
Reactions:

Post by Björn Fröberg »

Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Magnus Hallberg
Reactions:

Post by Magnus Hallberg »

Björn Fröberg wrote:https://imgflip.com/gif/fcqkt
Och där blev Rickard ägd. :lol:
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Magnus Hallberg wrote:
Och där blev Rickard ägd. :lol:
Tydligen har du och domaren fel då Rickard,vilken otur!
Rickard Larsson
Reactions:

Magnus: Hur menar du med "ägd"? Det var inte så jag uppfattade situationen från den vinkeln jag såg den, men någon crosschecking i ansiktet på Lindgren var det då rakt inte!
Urban: Att jag har fel utifrån mitt perspektiv är en sak, men domaren utläste ju situationen på liknande sätt och dömde därefter, så hur fel hade jag egentligen?
-=Skaraborgs stolthet=-
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Svanens hokkiskola
Susanna Johansson
Reactions:

Post by Susanna Johansson »

Måste kommentera detta. Att det blir 2+2 beror ju på att Filip blöder vilket räknas som skada. Hade domaren ansett det vara en avsiktligt hög klubba skulle han dömt matchstraff. Anses skadan ha uppkommit pga olyckshändelse ska det dömas 2+2 vilket domaren gjorde. Jag upplevde händelsen precis så som domaren gjorde och som filmsekvensen visar
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Fast nu gällde det om det var avsiktligt eller inte och där ser man ju tydligt att det var ren otur!

Vad det gäller blodvite vet väl alla spelare hur man får fram blod i sådana situationer!
Last edited by Urban Stahel on 15 Dec 2014, 23:00, edited 1 time in total.
Susanna Johansson
Reactions:

Post by Susanna Johansson »

Urban Stahel wrote:Fast nu gällde det om det var avsiktligt eller inte och där ser man ju tydligt att det var ren otur!
Ja det var precis det jag skrev. Hade domaren ansett det vara avsiktligt skulle han dömt matchstraff. Nu ansåg han det som en olyckshändelse och det blev 2+2. Jag skriver också att jag håller med domaren
Post Reply