2014-10-01 19:00 Kumla HC - Skövde IK, Weidermans Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: 2014-10-01 19:00 Kumla HC - Skövde IK, Weidermans Arena

Post by Per-Erik Odh »

Man kan fråga sig hur ett lag som Kumla klarar av att bedriva division ett hockey och dessutom gör det sportsligt rätt bra.
Skitdåligt med publik och ingen försäljning att prata om men de måste ju rimligtvis ha ungefär samma omkostnader?

När vi kom till kassan på Weiderman betalade den förste av oss med en hundring. Killen i inträdet tjosta och stönade lite för de hade ingen växel. En tjej sprang iväg för att försöka hitta det. Under tiden hittade killen i inträdet tre tjugor som han gav till den förste av oss, han som lämnat en hundring. Sedan tittade han på mig och jag sade att det skulle han inte bli lyckligare av för jag hade en femhundring. Ja men gå in två för hundra då sade han och tittade på oss och såg då att vi var fyra st. Ja ni kan gå in fyra för en hundring också. Jo men då ska du ha tillbaka tjugorna då svarade jag. Nej svarade killen i kassan och släppte sedan in oss. Vi gick alltså in fyra personer för fyrtio spänn!

Sist vi var där så hade de åtminstone kioskerna i entren öppna och någon som stod och sålde femtio/femtio lotter till besökarna som anlände. Nu var det inget sådant. Iofs kanske hen som sålde femtio/femtio gått in för att kolla på introt men ändå.

Det är tragiskt att se en klubb sakta men säkert gå under :?
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Ser att forumet gick all time high igår. 32 samtidiga användare :D
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Analys om matchen från Kumla.
http://m.youtube.com/watch?v=VKPAzt5nd78
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:Analys om matchen från Kumla.
http://m.youtube.com/watch?v=VKPAzt5nd78
Ja Kumla ska nog vara glada för 2-4,kunde vart bra möe mer mål från SIK klubborna. Sedan tyckte jag mig se en mycket glädjande sak igår,dom verkar ha förbaskat skoj ihop på isen...detta var inte 1 steg framåt,utan 3 steg och en volt i rätt riktning!
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Härligt SIK :lol: ....nu tar vi Västervik hemma också så är vi på rätt väg igen. Läste att det såg ut som om killarna verkligen hade kul på isen och det gör mig extra glad för det är något jag funderat på i säsongsinledningen. Tänk vad bra man mår efter en vinst :lol:
Post Reply