2014-09-28 16:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Anders Åstebro
Reactions:

Re: 2014-09-28 16:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: Det har funkat för mig privat, i förenings, samt i arbetslivet i dryga femtio år. Jag tror i vilket fall som helst på det 8-)
Ja du, när du ändå drar in annat än hockey (föreningslivet) här så kan man få konstatera att du nyss vänt kappan efter vinden utan att tänka speciellt mycket kortare än din näsa räcker....och det utan att ens förstå vad du har vänt dig för....eller så har du det..... :?
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Ingvar Persson wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Ingvar Persson wrote:Vilka är de två kommentatorerna i SIK:s webbtv.
Rickard Dahl & Emil Ljungberg, där Rickard har den lite bredare västgötskan om jag inte har helt fel :D
Dom gör ett bra jobb tycker jag. Ganska trevligt att lyssna på dem
Tack, kul å höra Ingvar! :) Vi strävar hela tiden efter att bli bättre, och personligen kändes det riktigt bra i onsdags (vår femte match totalt), börjar bli ordentligt varm i kläderna.

Har förstått att du ofta tittar via webben Ingvar, har du också tittat/lyssnat på det försnack som vi drar igång med ca 15 min innan matchstart? Anledningen till att jag frågar är för att det vore intressant att veta lite om det är något som intresserar folk och om vi ska lägga mer, eller mindre, energi på det. Brukar fråga det till alla som jag vet har tittat. :)

Kristian, jag har fått höra att jag talar ganska neutralt, så kanske är det Emil du menar. ;)

På återseende på söndag!
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Rickard Dahl wrote:
Ingvar Persson wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Rickard Dahl & Emil Ljungberg, där Rickard har den lite bredare västgötskan om jag inte har helt fel :D
Tack, kul å höra Ingvar! :) Vi strävar hela tiden efter att bli bättre, och personligen kändes det riktigt bra i onsdags (vår femte match totalt), börjar bli ordentligt varm i kläderna.

Har förstått att du ofta tittar via webben Ingvar, har du också tittat/lyssnat på det försnack som vi drar igång med ca 15 min innan matchstart? Anledningen till att jag frågar är för att det vore intressant att veta lite om det är något som intresserar folk och om vi ska lägga mer, eller mindre, energi på det. Brukar fråga det till alla som jag vet har tittat. :)

Kristian, jag har fått höra att jag talar ganska neutralt, så kanske är det Emil du menar. ;)

På återseende på söndag!
Jag tycker att det låter riktigt påläst det ni sysslar med, iaf på highlights som jag sett. Jag ska helt klart prova webbsändningen den dagen jag har förhinder att komma till Billingehov!!

Hur mycket research lägger ni innan matcherna?! Det kanske vore kul att få en liten webbintervju med webbgruppen i framtiden!?
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

En sak som jag önskar skall förbättras på webbsändningarna är att matchtavlan skulle visas lite oftare.
Speciellt under en pågående utvisning samt fler gånger under perioden så att man får lite bättre grepp tiden som återstår.
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Kristian Eriksson wrote:
Rickard Dahl wrote:
Ingvar Persson wrote:
Kristian Eriksson wrote:

På återseende på söndag!
Jag tycker att det låter riktigt påläst det ni sysslar med, iaf på highlights som jag sett. Jag ska helt klart prova webbsändningen den dagen jag har förhinder att komma till Billingehov!!

Hur mycket research lägger ni innan matcherna?! Det kanske vore kul att få en liten webbintervju med webbgruppen i framtiden!?
Tack så mycket, vi lägger ned ordentligt med tid innan, så det är kul att det ger ett sådant intryck. Du är så välkommen att prova! :)

Utöver givna saker så som att plugga nummer och spelare brukar vi b.la. ta fram kuriosa om motståndarlaget, intressanta spelare att hålla koll på (i båda lag), skadefrånvaro, form och tidigare resultat. Dessutom brukar vi se till att ha några intressanta frågeställningar förberedda som vi diskuterar kring under framför allt försnacket men även under match om det hinns med. Nu senast talade vi bland annat om brödrakampen Erkgärds, Forshagas osäkra målvaktssida och Skövdes problem med att göra mål.

Haha, ja det kanske skulle vara något! :) Kanske de (Därth, Hulken och Perka) kan intervjua oss och vi dem? ;) Men det kanske är något som passar bättre under lågsäsong. ;)
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Jag säger som jag alltid har sagt!
Det är lätt att leta fel men satan så mycket svårare att stötta när det blåser lite motvind.
Enligt mitt sätt att se skall man vara lojal nästan in i döden.
Det har funkat för mig privat, i förenings, samt i arbetslivet i dryga femtio år. Jag tror i vilket fall som helst på det 8-)
Jag förstår inte vad du pratar om? Vad har lojalitet med saken att göra? Jag har gått på i princip varenda hemmamatch i drygt 15 år (är 24 år gammal) och kommer fortsätta göra det, har inte jag rätt att vädra mina åsikter?
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:
Per-Erik Odh wrote:Jag säger som jag alltid har sagt!
Det är lätt att leta fel men satan så mycket svårare att stötta när det blåser lite motvind.
Enligt mitt sätt att se skall man vara lojal nästan in i döden.
Det har funkat för mig privat, i förenings, samt i arbetslivet i dryga femtio år. Jag tror i vilket fall som helst på det 8-)
Jag förstår inte vad du pratar om? Vad har lojalitet med saken att göra? Jag har gått på i princip varenda hemmamatch i drygt 15 år (är 24 år gammal) och kommer fortsätta göra det, har inte jag rätt att vädra mina åsikter?
Jo naturligtvis har du rätt att vädra dina åsikter precis som jag har rätt till det!
/Perka
Post Reply