Ojoj, vilken fantastisk reaktion man får när man tar upp problemet med dåligt publikuppförande. Görans välvilja om "att föra en vettig diskussion på detta forum" är ju lika spräckt som Skövdes försvarsspel efter senaste derbyt!
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska tolka alla försök till spydigheter men det verkar ju onekligen som att majoriteten uppskattar sådant uppförande eftersom det försvaras hela tiden och sedan kastas över till jämförelser med små snyfthistorier om enstaka incidenter som då skulle jämföras med ett 20-30tal personer i samlad klunga som i 60 minuter kastar så mycket skit dom kan mot motståndets lag och supportrar. För mig är det varken jämförbart eller försvarbart!
Tobias Thurén
Va?? Du som "applåderar" förlöjligande inlägg av SIK på oxarnas forum, kommer hit och kritiserar oss för att inte kunna eller ha vilja föra "vettiga" diskussioner är bara för patetisk. Förstår att det tog dej lång tid att tänka ut vad du ska svara på föregående inlägg men bemöda dej inte denna gång då du bara framstår som löjlig.
Du får hemskt gärna utveckla ditt påstående vad gäller mitt förlöjligande inlägg om det du skriver ska ha någon mening, annars blir det lite svårt att kalla mig löjlig. Vad gäller min kapacitet att svara i tid och hur mycket tankeverksamhet det gick åt lämnar jag till matematikerna, men om du undrar tog det inte särskilt lång tid. Däremot har jag inte för avsikt att sitta limmad framför datorn då jag har en familj att umgås med och får då skriva när det passar mig och inte dig.
Simon Henriksson
Ehh, löjlig diskussion. Rickard Larsson har förmodligen bara besökt Billingehov och Katrinhallen i idrottssammanhang någonsin. Alla Boisare sköter sig exemplariskt. Ramsor som "Ni kan dra åt helvete", "Hata hata hata SIK" är bortglömda, eller sekvenser som Marcus Lundgren tar upp har heller inte hänt.
Personligen så bryr jag mig inte ett skit om bois hånar Siken eller tvärtom. Jag tycker bara att det är kul med mer känslor och hets, två faktorer till att derby är så jävla kul. Det var mer känslor förr på läktarna, efter supporterbråken i samband med matcherna mot Örebro så har derbystämningen avtagit lite. Men det känns som att den antagonism lagen och supportrar har emot varandra börjar väckas igen. "Prostataklacken" som ni säger kommer inte sluta att häckla och skrika för att några enstaka Boisar skäms.
Om du Rickard någonsin kommer åka utanför Skövde och kolla på någon publiksport så kommer du höra att folk skriker, hetsar, hånar och engagerar sig i matchen, det hör till vanligheterna, man kan inte bara sudda ut det. Det är väl bara i Mariestad som det inte händer.
Hade jag tyckt diskussionen var löjlig hade jag förmodligen inte startat den från början vilket kanske är förståeligt om man tänker efter.
Sen är jag väl medveten om att det förekommer häckling och nidramsor, men i det normala fallet i små mängder när det är på sin plats. Att medvetet förnedra konstant under en hel match ser jag ingen mening med och det är bara barnsligt, småaktigt och framför allt inte sportsligt passande. Men visst, om du uppskattar det är din sak, men man kan ju fråga sig om det är hockey eller idrott man är intresserad av eller om man går på match för att vråla lungorna ur sig i 60 minuter i hopp om att det ska påverka prestationen på rinken? Känns aningen långsökt.
Göran Strid
Richard, jag vet faktiskt inte om det är någon mening att fortsätta diskussionen från min sida efter ditt senaste inlägg. Du framför än en gång att du är missnöjd med hur delar av publiken agerade under matchen och det har andra och jag kommenterat på olika sätt.
Jag kan avslutningsvis konstatera att det sammantaget inte finns någon större skillnad på publkens uppträdande i med- eller motgång, oavsett vilka arenor man besöker. Det gäller från Kiruna i norr till Pantern i söder, påstår jag efter besök i de flesta arenor under dryga fem decennier. Möjligen har under åren tillmälen och språket blivit råare och aggressivare. Ungefär som på isen, i cyberrymden och samhället i övrigt alltså.
Trevlig helg!
Jag kan ju inte svara hur vida du skall fortsätta en diskussion, men enligt mitt tycke borde det ligga i ditt intresse som ordförande i en förening där det pågår en, vad jag och många fler anser, ganska extrem häckling och förnedring utförda av samma personer på samma plats. Personligen tycker jag det är skittråkigt då jag inte ser meningen med detta beteende som jag inte sett i alls samma utsträckning på något annat ställe. Har du över huvud taget stått vid den beryktade kurvan under pågående derbymatch och lyssnat på spektaklet? Om inte hälsar jag dig välkommen till verkligheten och trevlig helg detsamma!