2014-10-26 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinhallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Carl Kronberg
Reactions:

Re: 2014-10-26 16:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Katrinha

Post by Carl Kronberg »

Robin Larsson wrote:
Anders Edman wrote:En underbar förstaperiod av Siken lade grunden till derbysegern mot lillebror bois :lol: . Emellanåt ser man vilken oerhörd kvalité årets upplaga av Siken har :D . Tyvärr så slappnade man av lite i andra perioden och detta samt några utvisningar gjorde att bois tilläts komma in i matchen :x . Tredje perioden bestod mest av krig och oordnat spel men Siken höll ihop laget på ett bra sätt och 3 mycket rättvisa poäng togs med hem till storebror Skövde :lol: . Jag vill plussa för Erik Rosén, vilken gigant han är och vilken briljant skridskoåkare, inte många misstag från Erik ikväll, dock så vill jag gärna se att han utnyttjar sin fina skridskoåkning ännu mer. Johan Erkgärds, vilken lirare och playmaker. Jesper Hultman, vilken krigare. Henrik Tång, kul att han eldar igång Skövdeklacken, får gärna tackla ännu mer. Pierre Svensson, stabil med några helt otroliga räddningar. :D :D :D :D :D . bois då ? Såg att blomqvist fick ont.........ja något annat hos bois fastnade inte på min näthinna i alla fall.
Grattis SIK till ännu en härlig seger mot lillebror bois :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Helt rätt Edman.SIK var totalt överlägsna större delen av matchen.Emellanåt var det STOR klasskillnad.Finns ingen spelare i bois som har dom kvaliteter som SIK spelarna har och ingen skulle ta plats i dagens SIK.bois är alldeles för dåliga för att kunna utmana årets SIK.Allettan är så gott som klar och PO också.Annat är en besvikelse. :o Tror vi kan ställa in oss på allsvenskt spel nästa säsong nu när fler lag går upp. 8-) Ett kanonlag som bara går bättre och bättre. :lol:
Du är ironisk va? Haha :o
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Va inne och läste lite på oxarnas forum. Jösses vad derbyförlusten måste svida för boissupportrarna :lol: :lol: :lol:
Ja det är klart kan man inte vinna på isen (för att man har ett sämre lag än SIK) så får man hitta på en massa andra helt ointressanta mått på hur bra man varit historiskt, med tränare hit och dit och gamla spelare (gäsp....). Det som gäller är nuet och att SIK är betydligt bättre än bois i nuläget råder det ju ingen som helst tvekan om. :D :D :D
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Måste inflika här och tacka Krister Holm för den mycket fina redogörelsen han gjorde direkt i Katrinhallen direkt efter förlusten där han sakligt förklarade varför SIK vann mycket storsint gjort av KH vilket gör att han växer i mina ögon tack Krister !! ;)
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

peter johansson wrote:Måste inflika här och tacka Krister Holm för den mycket fina redogörelsen han gjorde direkt i Katrinhallen direkt efter förlusten där han sakligt förklarade varför SIK vann mycket storsint gjort av KH vilket gör att han växer i mina ögon tack Krister !! ;)
Tack Peter!
Post Reply